Mer variasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

    #41
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Opprinnelig skrevet av blue
    - Betyr det at ingen har hatt peiling de siste 50 åra når vi ikke har hatt tromme?
    - Betyr det at det er den italienske stilen som er 'korrekt', og at alle med peiling velger denne stilen?
    Jeg refererer til peiling på det å skape trøkk i et lokaloppgjør. Rekk opp hånda alle de som trodde vi skulle regelrett pisse på apeberget i en kamp på Åråsen der stillingen er uavgjort. Det er selvfølgelig på grunn av sangutvalget, vi trøkka ikke på langt nær like mye da f.eks. "Hva var vel livet...." eller "Bli med i gjengen...." ble kjørt

    I sånne kamper gjelder de enkle sangene som alle kan og der alle trøkker til. Det har blitt kjørt konsekvent på storkampene på Åråsen og Ullevaal de siste åra og ingen skal si at vi ikke har klart oss meget bra på tross av litt sportslig motgang.
    Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at man oppnår mest lyd ved å velge en så enkel sang som mulig. For meg er ikke det viktigste å skape mest lyd, kvaliteten på det som synges teller mer. Det sier mye om Kanari-Fansen når vi må gå over til å synge "la la la" for å konkurrere mot Klanen på Åråsen...
    Fugla 4 Life!

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #42
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Opprinnelig skrevet av blue
      Likevel blir alle som er uenige med "majoriteten" kalt for idioter eller andre barnslige kallenavn...
      Hvorfor majoriteten i anførselstegn? Det er et mikroskopisk mindretall som uffer seg over tromma og Fugla-Gospel.

      Jeg vil ikke kalle de få som er i mot tromma for idioter, men at de kan la folk som har peiling styre showet, burde være innlysende.
      Vet nå ikke helt jeg, jeg har prata med en god del folk som ikke liker tromma, og andre som synes det var greit i begynnelsen, men nå som vi kan sangen kan vi droppe tromma.

      Jeg er for tromma på fugla gospel, og synes det holder med den, grekeren klarer seg fint med bare klapping. (kanskje dra i gang de 2-3 første rundene med tromming)
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #43
        Opprinnelig skrevet av blue
        Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at man oppnår mest lyd ved å velge en så enkel sang som mulig. For meg er ikke det viktigste å skape mest lyd, kvaliteten på det som synges teller mer. Det sier mye om Kanari-Fansen når vi må gå over til å synge "la la la" for å konkurrere mot Klanen på Åråsen...
        Så det er bedre at vi synger litt vanskeligere sanger og varierer mer, som resulterer i at færre er med, total volum er lavere, men det er "finere" å høre på?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #44
          Opprinnelig skrevet av iL
          Opprinnelig skrevet av blue
          Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at man oppnår mest lyd ved å velge en så enkel sang som mulig. For meg er ikke det viktigste å skape mest lyd, kvaliteten på det som synges teller mer. Det sier mye om Kanari-Fansen når vi må gå over til å synge "la la la" for å konkurrere mot Klanen på Åråsen...
          Så det er bedre at vi synger litt vanskeligere sanger og varierer mer, som resulterer i at færre er med, total volum er lavere, men det er "finere" å høre på?
          Ja! Vi klarer jo ikke å utvikle bra sanger når vi synger "la la la la la" på alle kampene... Jeg vil si at det Fansen driver med nå er utrolig kommersielt, og folk kommer til å gå lei!
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            #45
            Opprinnelig skrevet av blue
            Opprinnelig skrevet av iL
            Opprinnelig skrevet av blue
            Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at man oppnår mest lyd ved å velge en så enkel sang som mulig. For meg er ikke det viktigste å skape mest lyd, kvaliteten på det som synges teller mer. Det sier mye om Kanari-Fansen når vi må gå over til å synge "la la la" for å konkurrere mot Klanen på Åråsen...
            Så det er bedre at vi synger litt vanskeligere sanger og varierer mer, som resulterer i at færre er med, total volum er lavere, men det er "finere" å høre på?
            Ja! Vi klarer jo ikke å utvikle bra sanger når vi synger "la la la la la" på alle kampene... Jeg vil si at det Fansen driver med nå er utrolig kommersielt, og folk kommer til å gå lei!
            Har ikke sett deg prøve å bidra så ofte med på sangfronten akkurat.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4384

              #46
              Opprinnelig skrevet av blue
              Opprinnelig skrevet av iL
              Opprinnelig skrevet av blue
              Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at man oppnår mest lyd ved å velge en så enkel sang som mulig. For meg er ikke det viktigste å skape mest lyd, kvaliteten på det som synges teller mer. Det sier mye om Kanari-Fansen når vi må gå over til å synge "la la la" for å konkurrere mot Klanen på Åråsen...
              Så det er bedre at vi synger litt vanskeligere sanger og varierer mer, som resulterer i at færre er med, total volum er lavere, men det er "finere" å høre på?
              Ja! Vi klarer jo ikke å utvikle bra sanger når vi synger "la la la la la" på alle kampene... Jeg vil si at det Fansen driver med nå er utrolig kommersielt, og folk kommer til å gå lei!
              Jeg fatter ikke at det er mulig.. Det vi (KFL) har fått til sålangt i år er utrolig bra.. Vi utvikler oss med stormskritt..

              1. Vi har fått et større, utvida felt
              2. Vi har også klart å blitt større og flere
              3. Vi har blitt langt mer kreative enn før
              4. Vi har innført tromma, og 2 sanger som gir vanvittig bra trøkk
              5. Vi er i ferd med å ta igjen Klanen. (Det er ingen hemmelighet at de har vært "storebror" i mange år, og vi har hengt et stykke etter.. Nå er imidlertid avstanden langt mindre og på søndag var vi bedre)

              Du sier med andre ord at det er greit å bli pissa på av klanen, sålenge vi synger varierende og vansklige sanger som gir dårlig volum? Du skal forsåvidt få lov til å mene det, men jeg syns det er rart.. Veldig rart!
              Det er VI som skal høres på tribunen! Det er VÅRE sanger som spillera utpå banen skal høre!

              Forresten; Det så ikke akkurat ut som folk var lei på søndag! Og uansett, så vil de neste kampene framover bli mer variert i synginga.. I toppkampene er det selvfølgelig best å synge de sangene som gir best trøkk.. Hvis ikke hadde vi igjen blitt pissa på av klanen, noe jeg er forbanna lei av!

              Jeg er stolt av å være LSK supporter og stolt av det KFL driver med om dagen.. Jævlig bra jobba! All ære til hele gjengen..
              ..................

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #47
                Opprinnelig skrevet av blue
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Opprinnelig skrevet av blue
                - Betyr det at ingen har hatt peiling de siste 50 åra når vi ikke har hatt tromme?
                - Betyr det at det er den italienske stilen som er 'korrekt', og at alle med peiling velger denne stilen?
                Jeg refererer til peiling på det å skape trøkk i et lokaloppgjør. Rekk opp hånda alle de som trodde vi skulle regelrett pisse på apeberget i en kamp på Åråsen der stillingen er uavgjort. Det er selvfølgelig på grunn av sangutvalget, vi trøkka ikke på langt nær like mye da f.eks. "Hva var vel livet...." eller "Bli med i gjengen...." ble kjørt

                I sånne kamper gjelder de enkle sangene som alle kan og der alle trøkker til. Det har blitt kjørt konsekvent på storkampene på Åråsen og Ullevaal de siste åra og ingen skal si at vi ikke har klart oss meget bra på tross av litt sportslig motgang.
                Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at man oppnår mest lyd ved å velge en så enkel sang som mulig. For meg er ikke det viktigste å skape mest lyd, kvaliteten på det som synges teller mer. Det sier mye om Kanari-Fansen når vi må gå over til å synge "la la la" for å konkurrere mot Klanen på Åråsen...
                Trenger ikke være rakket forsker for å skjønne at klanen "stjal" "Arne-Erlandsen-melodien" og brukte den i bortekampen mot oss ifjor fordi at de syntes den ga veldig bra trøkk heller. Man trenger heller ikke være dikter for å skjønne at teksten de synger er sinnsykt ensformig :"Å vålenga, ære være vålenga". Denne teksten synger de faktisk i flere andre sanger. Klanen har til og med stjålet melodien til "Lillestrøm er det beste- heia heia heia kanaris. disse 2 pluss "Øl og vold" bruker de ofte da vi møtes, det er også en grunn til det.

                Uten tromma og uten "fuglagospel" og "grekern" så hadde det aldri vært så sinnsykt bra liv på Åråsen som det har vært til nå.

                Det å si at vi ikke varrierte mot VIF blir som å si at du er døv eller at du ikke var på kampen eller så den i det hele tatt.

                Dette sang vi da vi spillte mot VIF.

                Åråsen er våres hjem
                Hva var vel livet uten deg..
                Heia, Heia, Heia, Heia Liiiilllestrøøøm
                Arlid Sundgot
                Magnus Powell
                Espen Søgård.
                Gul makt
                Sola den skinner
                Fugla olé
                Reis opp
                Alle dem som elsker fugla klapper nå
                Vi er på stadion
                Vi er Lillestrøm SK
                Pinadø sovi for lenge
                Her kommer gutta...
                Lillestrøm er de beste
                Ja, for faen
                shalalala.. Vi holder med Lillestrøm
                sånn klappe enga
                Gashi spikrer paller
                stille på plata.
                + flere spillernavn og Uwe Røsler og Gunnar Halle-klapp klapp klapp.
                sikkert noen jeg glemte også.



                Joda vi kunne sikkert syngi "ÅÅÅÅ Vi er Lillestrøm OH AH" mindre enn det vi gjorde, men folket på tribunen ville synge den, det merke vi vær gang vi starta den sangen. Dette er som sagt før den tredje hjemmekampen vi synger den på. Forsanger trenger også ideèr etter å ha dratt igang godt over 20 sanger under en kamp.


                Det er mye gode forslag i sangforumet, noen mangler kanskje bare din hjelp til å bytte om på noen ord før den er ferdig, det er tribunemøtet snart :idea:

                Opprinnelig skrevet av iL
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Opprinnelig skrevet av blue
                Likevel blir alle som er uenige med "majoriteten" kalt for idioter eller andre barnslige kallenavn...
                Hvorfor majoriteten i anførselstegn? Det er et mikroskopisk mindretall som uffer seg over tromma og Fugla-Gospel.

                Jeg vil ikke kalle de få som er i mot tromma for idioter, men at de kan la folk som har peiling styre showet, burde være innlysende.
                Vet nå ikke helt jeg, jeg har prata med en god del folk som ikke liker tromma, og andre som synes det var greit i begynnelsen, men nå som vi kan sangen kan vi droppe tromma.

                Jeg er for tromma på fugla gospel, og synes det holder med den, grekeren klarer seg fint med bare klapping. (kanskje dra i gang de 2-3 første rundene med tromming)
                Det er nok ikke så mange som ikke liker tromma. Tror nok det er flere som har det vanskligere med å innrømme at de faktisk liker tromma. Tromma er en sukkses.

                Etter 3 hjemmekamper med tromma så synes jeg det er altfor tidlig å bedømme hvilke sanger de kan brukes på og ikke.

                Jeg synes vi skal bruke god av tid på å finne ut hvordan vi skal gjøre det med trommer og sanger for å få det beste resultatet ut av det. Det burde alle skjønne. Tålmodighet er gull.
                __________________________________________________ __________

                Dette gjelder ikke akkurat deg men etter at jeg så folk sto å hoppet og sveivet med skjerfene sine eller klappet i hendene over hele stadion på søndag, spillere sang, stadion kokte så skjønner jeg ikke hvor de får disse påstandene fra.

                Det er viktig at alle skal få være med å ta del i dettem ed tribuneliv men da må folk også gjøre det. Det er viktig at folk tar del i forarbeidet for at resultatet skal bli bra. MEN det er veldig ødeleggende, energitappende og lite oppmuntrende å måtte svare på krav, kritikk og rettelser ++ , etter at vi har satt igang noe, eller fordi vi ikke har gjordt noe vi skulle ha gjordt : av folk som IKKE gidder å prøve å bidra med noe selv engang.(dette gjelder ikke deg "IL").

                Vi har gjordt tromma til vår greie her i Norge, alle andre som kommer etter hermer. Tipper klanen har tromme iløpet av sommern :lol:

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  5. Vi er i ferd med å ta igjen Klanen. (Det er ingen hemmelighet at de har vært "storebror" i mange år, og vi har hengt et stykke etter.. Nå er imidlertid avstanden langt mindre og på søndag var vi bedre)
                  Apeberget har _aldri_ vært storebror, de har vært en ufyselig fetter med en haug med medgangssupportere som ikke synger. Latterlig påstand, men ikke overraskende at en del unge gutter har latt seg påvirke av propagandaen fra apebergets talerør i akersgata om hvor gode de er.

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Hvis ikke hadde vi igjen blitt pissa på av klanen, noe jeg er forbanna lei av!
                  Vi som har vært med en stund vet jo at dette er tull. KFL har gitt apeberget på god kamp på tribunen i alle år og ved flere kamper vært den overlegne seierherren. Å bli pissa på, skulle jo tilsi at vi har vært totalt underlegne, slik apeberget var nå på søndagen, og det har ikke skjedd i moderne tid. På en annen side har vi vel ikke pissa på dem så brutalt som det vi gjorde nå heller da, selv ikke i 5-1 kampen på Bislett.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                    Det er viktig at alle skal få være med å ta del i dettem ed tribuneliv men da må folk også gjøre det. Det er viktig at folk tar del i forarbeidet for at resultatet skal bli bra. MEN det er veldig ødeleggende, energitappende og lite oppmuntrende å måtte svare på krav, kritikk og rettelser ++ , etter at vi har satt igang noe, eller fordi vi ikke har gjordt noe vi skulle ha gjordt : av folk som IKKE gidder å prøve å bidra med noe selv engang.(dette gjelder ikke deg "IL").

                    Vi har gjordt tromma til vår greie her i Norge, alle andre som kommer etter hermer. Tipper klanen har tromme iløpet av sommern :lol:
                    http://www.klanen.no/forum/index.php...15429&start=0&
                    Her er jeg totalt uenig.
                    Det skal gå an å ha en mening om noe, selv om man ikke bidrar aktivt i å forandre ting.
                    Så mange som vi er sier det seg egentlig selv. Hvor mange er det som bidrar til sanger? 10? 50? Iallefall ikke mere en 100. Medlemstallet vårt er cirka 3000 er den ikke?

                    Og tilslutt angående tromma: Ingen breidside Tony, men du har ikke akkurat den beste rytmesansen Og vi må dempe trommeslagene når sangen går så bra som den gjør. Det er sangen som skal høres best, ikke tromma.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #50
                      Jeg er enig med Rønnern her. Vi skal drite i å gå rundt å tro at Klanen har pissa på oss. Det har de aldri gjort. Eneste gangen de har vært bedre enn oss var på Åråsen i fjor, men det tok vi igjen til gangs i år!
                      Det er forresten komisk å lese hva disse nissene skriver på forumet sitt. De vurderer nå tromme, og de veit at de nok en gang er på etterskudd og aper etter KFL (samme som med tifo), men der rettferdigjør det med at vi er så få og de så mange, så det blir helt ok med dem, men med oss er det jo bare latterlig. Typisk de bondeknølene i Klanen å skape sin egen virkelighet. De er ikke så forbanna mange fler som synger enn det vi er.

                      Ellers er jo ikke denne tråden for eller mot tromme, der er vi jo enig, tromma har gitt oss en ny dimensjon.

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av iL
                        Og tilslutt angående tromma: Ingen breidside Tony, men du har ikke akkurat den beste rytmesansen Og vi må dempe trommeslagene når sangen går så bra som den gjør. Det er sangen som skal høres best, ikke tromma.
                        Tenker du på gospelen eller grekern? Synes ikke takta på gospelen er så jævla dårlig jeg da. Men det er fort gjort å tromme hardt når feltet koker!

                        PS: Håper å se veiron, Blue, Coccajerry og iL på sangmøte før Ålesund kampen

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Tony
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Og tilslutt angående tromma: Ingen breidside Tony, men du har ikke akkurat den beste rytmesansen Og vi må dempe trommeslagene når sangen går så bra som den gjør. Det er sangen som skal høres best, ikke tromma.
                          Tenker du på gospelen eller grekern? Synes ikke takta på gospelen er så jævla dårlig jeg da. Men det er fort gjort å tromme hardt når feltet koker!

                          PS: Håper å se veiron, Blue, Coccajerry og iL på sangmøte før Ålesund kampen
                          Grekeren bommer du totalt noen ganger, men ser helts at vi dropper trommer på denne.

                          Er jeg alene i å syns at tromma skal brukes som taktholder, og ikke volumskaper? Volumskaper synes jeg stemmene våre skal ha.

                          Når blir sangmøte? Etter trening på lørdag hadde vært det beste...
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

                            #53
                            Veiron: jeg vet at dette ikke er tråd om tromma, men for å svare de andre her så vil jeg bare få sagt at jeg prinsipielt er i mot tromme. Og da hjelper det ikke hvor mye dere skryter av den. I mine øyne er tromme feigt og kjedelig.

                            Ellers synes jeg det er veldig bra at vi har en debatt om synginga. Jeg er ikke den som deltar aktivt på sangforumet, men det ser jeg heller ingen grunn til. Vi har haugevis av gode, gamle sanger som det bare er å dra fram. Heldigvis gjør vi også det på tribunen innimellom, men ikke så ofte som jeg skulle like. Kort sagt; jeg synes vi bruker for mye tid på meningsløse sanger. Ingen tvil om at dere får med dere mange på å synge innad i Fansen (alle lærer seg sangen på 1 minutt), men jeg er bekymret for inntrykket vi sender ut til resten av Norge. Jeg mener at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste, og setter KFL i vanry.

                            Hvis vi ikke varierer mer, vil vi bli sett på som "Fansen som ikke kan synge"...
                            Fugla 4 Life!

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #54
                              Vi driter da vel en lang marsj i hva andre synes så lenge vi har det gøy, gutta på banen har det gøy, og vi synger og koster dem frem til seier.

                              Det er da vitterlig det som betyr noe?

                              Eller må du ha skryt på jobben/kompiser/skolen for synginga for at du er fornøyd?
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av blue
                                Hvis vi ikke varierer mer, vil vi bli sett på som "Fansen som ikke kan synge"...
                                Den der skjønner jeg ikke.
                                Er det noe som er bevist en gang for alle, så må det vel være at KFL kan synge?
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • blue
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2004
                                  • 1429

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Hvis vi ikke varierer mer, vil vi bli sett på som "Fansen som ikke kan synge"...
                                  Den der skjønner jeg ikke.
                                  Er det noe som er bevist en gang for alle, så må det vel være at KFL kan synge?
                                  Når jeg skriver 'synge', mener jeg selvfølgelig en skikkelig sang, ikke bare "la la la".
                                  Fugla 4 Life!

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #57
                                    Det er vel bedre å gi skikkelig lyd fra seg der hvor man vet at det går, enn å sette i gang sanger som 10-20 supportere er med på?

                                    Men det er mange gode forslag i sang-trådene, så jeg tror at du kommer til å bli fornøyd etterhvert.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #58
                                      Er forsåvidt fint at folk engasjerer seg, er bare synd at det er en del som er så dumme i hodet... :wink:
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #59
                                        Det blir helt feil å si at det er det samme om vi blir syngi ut sålenge vi synger alle sangene vi har istedetfor å lage kjempe stemning og bruke et knippe utvalgte sanger. Vi er ikke i England og vil forhåpentligvis aldri få det sånn heller!

                                        Kommentar

                                        • Per Arne
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2347

                                          #60
                                          Det er ikke nødvendigvis samsvar mellom en ordentlig sang og dårlig trøkk. Alle må ta ansvar og høre etter og forsøke å lære seg teksten - og synge med. Det vil naturligvis ta noen kamper før en ordentlig sang setter seg og begynner å gi trøkk, men det vil faen meg være verdt det!
                                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                          Kommentar

                                          Working...