Og derfor bør vi begynne å dra i gang "Lillestrøm er et sted" hver kamp framover, så alle er med når vi står i VG-svingen og synger for cupseier..
Mer variasjon
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av gulostDet er ikke nødvendigvis samsvar mellom en ordentlig sang og dårlig trøkk. Alle må ta ansvar og høre etter og forsøke å lære seg teksten - og synge med. Det vil naturligvis ta noen kamper før en ordentlig sang setter seg og begynner å gi trøkk, men det vil faen meg være verdt det!
Hvor blir det av ambisjonene???Fugla 4 Life!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Tonyet knippe utvalgte sangerFugla 4 Life!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av blueVeiron: jeg vet at dette ikke er tråd om tromma, men for å svare de andre her så vil jeg bare få sagt at jeg prinsipielt er i mot tromme. Og da hjelper det ikke hvor mye dere skryter av den. I mine øyne er tromme feigt og kjedelig.
Ellers synes jeg det er veldig bra at vi har en debatt om synginga. Jeg er ikke den som deltar aktivt på sangforumet, men det ser jeg heller ingen grunn til. Vi har haugevis av gode, gamle sanger som det bare er å dra fram. Heldigvis gjør vi også det på tribunen innimellom, men ikke så ofte som jeg skulle like. Kort sagt; jeg synes vi bruker for mye tid på meningsløse sanger. Ingen tvil om at dere får med dere mange på å synge innad i Fansen (alle lærer seg sangen på 1 minutt), men jeg er bekymret for inntrykket vi sender ut til resten av Norge. Jeg mener at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste, og setter KFL i vanry.
Hvis vi ikke varierer mer, vil vi bli sett på som "Fansen som ikke kan synge"...
__________________________________________________ ___________________
Jeg skal på møtet som KFL inviterer til i forkant av Ålesund kampen.
Jeg har noen ideer på hvordan vi kan bli enda bedre på synging, men for at det skal bli en realitet så må vi som er ivrige i disse debattene nødt til å sammarbeide og hjelpe KFL mer. Holder ikke bare å sitte her å pøse på med sanger eller meninger vi synes de skal sette igang eller gjøre noe ut av for oss.Kommentar
-
Jeg er en av disse dumme som ikke likte tromma i det hele tatt i begynnelsen, som har kommet frem til at den er glimrende på gospelen.
MEN, jeg vil kun høre tromme på denne ene sangen, de andre sangene vi har i dag trenger vi ikke tromme til.. Kommer det en ny som trenger tromme for og lære alle takten, så all ære til tromma.
Når det kommer til synging så er jeg litt enig med de fleste her (ja det går faktisk ann). Jeg er glad i sanger med litt tekst, særlig på hjemmekamper for da SKAL vi være flere syngende enn det andre supportergrupper klarer og få plass til på vår stadion, og da må vi vel kunne klare og synge ut de aller fleste også med sanger som har mere enn 5 ord??? Når vi nå da står og skryter av at "vi banka enga på tribunen, PÅ ÅRÅSEN" så mener jeg at det bare skulle mangle. Det er VÅR hjemmebane, VÅR lekegrind og ALLE skal være redde for og komme til oss...
Når det er sagt, så mener jeg at på borteturer og på hjemmekamper mot de virkelige "store" så kan vi kjøre på med de sangene som skaper det ekstra trøkket ett par ganger ekstra, uten og glemme de gode gamle slagerne. Hvis vi skal få med alle på og synge hele kampen igjennom i dag så må vi kjøre gospelen i 2x45. Sanger som ikke de på stadion kan, må kjøres under "småkampene", dette gjør vi jo selvsagt for og øve oss til de kampene hvor vi faktisk får litt motstand. Å når disse feiler, (for det kommer de til og gjøre) ikke bare begynn på en alle kan igjen, PRØV IGJEN. I dag kommer ikke sangen utenfor feltet vårt, den kommer faktisk ikke frem til alle på feltet engang, og hvordan skal vi da nå frem til de på sitta som syns at akkurat denne sangen er genial å tenker "den må vi få med alle andre på".??? (jeg veit at man kan synge den på martins før match også, men i det siste så har det virkelig ikke vært mange der før kamp. Det er disse jeg vil ha med).
Hvis sang møtet er på martins på kampdagen så er jeg 100% der... Er du???Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av mastaJeg er en av disse dumme som ikke likte tromma i det hele tatt i begynnelsen, som har kommet frem til at den er glimrende på gospelen.
MEN, jeg vil kun høre tromme på denne ene sangen, de andre sangene vi har i dag trenger vi ikke tromme til.. Kommer det en ny som trenger tromme for og lære alle takten, så all ære til tromma.
Det er også viktig at det er lov til å feile, ellers går utviklinga så sinnsykt treigt.
Jeg mener vi ikke har testa ut tromma nok enda, og at det er alt for tidlig å bestemme seg for hvordan og hvilke sanger vi skal bruke den.
Jeg synes vi skal prøve tromma på "fugla ole ole,", "Arild Sundgot", fugla klapp klapp klapp" og de andre som sangene som vi har brukt den på hittil en stund til så det ikke blir tatt for raske avgjørelser.
Opprinnelig skrevet av mastaNår det kommer til synging så er jeg litt enig med de fleste her (ja det går faktisk ann). Jeg er glad i sanger med litt tekst, særlig på hjemmekamper for da SKAL vi være flere syngende enn det andre supportergrupper klarer og få plass til på vår stadion, og da må vi vel kunne klare og synge ut de aller fleste også med sanger som har mere enn 5 ord??? .
Opprinnelig skrevet av mastaNår vi nå da står og skryter av at "vi banka enga på tribunen, PÅ ÅRÅSEN" så mener jeg at det bare skulle mangle. Det er VÅR hjemmebane, VÅR lekegrind og ALLE skal være redde for og komme til oss... .
Opprinnelig skrevet av mastaNår det er sagt, så mener jeg at på borteturer og på hjemmekamper mot de virkelige "store" så kan vi kjøre på med de sangene som skaper det ekstra trøkket ett par ganger ekstra, uten og glemme de gode gamle slagerne.
Skulle likt å visst om folk mener de samme da de hele tiden sier de "gode gamle sangene".
Jeg synes KFL er flinke til å varriere, men vi må få lov til å bruke tid på å dra igang nye sanger før folk (ikke du) begynner og hyle om at vi driver å dreper sangene.
Opprinnelig skrevet av mastaHvis vi skal få med alle på og synge hele kampen igjennom i dag så må vi kjøre gospelen i 2x45. Sanger som ikke de på stadion kan, må kjøres under "småkampene", dette gjør vi jo selvsagt for og øve oss til de kampene hvor vi faktisk får litt motstand. Å når disse feiler, (for det kommer de til og gjøre) ikke bare begynn på en alle kan igjen, PRØV IGJEN.
I dag kommer ikke sangen utenfor feltet vårt, den kommer faktisk ikke frem til alle på feltet engang, og hvordan skal vi da nå frem til de på sitta som syns at akkurat denne sangen er genial å tenker "den må vi få med alle andre på".??? (jeg veit at man kan synge den på martins før match også, men i det siste så har det virkelig ikke vært mange der før kamp. Det er disse jeg vil ha med).
Hvis sang møtet er på martins på kampdagen så er jeg 100% der... Er du???
Mye av grunnen til av KFL til tider høres veldig dårlig, er som ovenfor at alle som synger høyt og flott står på samme sted. Jeg har en del forslag til organisering av tribuneliv som jeg sparer til dette møtet.
Jeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gulostOg derfor bør vi begynne å dra i gang "Lillestrøm er et sted" hver kamp framover, så alle er med når vi står i VG-svingen og synger for cupseier..Opprinnelig skrevet av CocaJerry
skrevet : Apr 07 2004
Ons Apr 07, 2004 2:42 am Tittel:
--------------------------------------------------------------------------------
Vi må synge "Lillestrøm er et sted " mye oftere i årKommentar
-
Opprinnelig skrevet av CocaJerryJeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av iLOpprinnelig skrevet av CocaJerryJeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
PS: Nå har jeg sitti og hørt på bajen og fugla gospel, og tromma der er ikke noe annerledes enn vår. Den trommer fort hele tiden mens vi bytter på. Forskjellen er at folk klapper likt, så det er der utfordringen ligger nå!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TonyOpprinnelig skrevet av iLOpprinnelig skrevet av CocaJerryJeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
PS: Nå har jeg sitti og hørt på bajen og fugla gospel, og tromma der er ikke noe annerledes enn vår. Den trommer fort hele tiden mens vi bytter på. Forskjellen er at folk klapper likt, så det er der utfordringen ligger nå!
klapping: Dere gjorde det sist, men kanskje ikke alle forsangerene gjorde det? dvs: når det skal byttes klappe tempo, hold hendene høyt så alle ser det, og klapp demonstrativt helt til alle har skifta tempo.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av iLOpprinnelig skrevet av CocaJerryJeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
For og få ungdom som går på skole, eller av andre grunner ikke har mest av kroner til å komme så bør man skru ned ølprisen litt, og i tillegg gjøre noe med musikken.Kommentar
Kommentar