LSK-spillerne bør gå ned i lønn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #21
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Det er jo ikke spillerene sin feil at de ikke er gode nok. Det er klubbene som må ta ansvaret her. Kjøper en klubb en for dårlig spiller så er det de som står for kjøpet som har gjort en slett jobb. Ett lønstak kan være en løsning, men da bør det taket settes såpass høyt at vi kan konkurrere med de ligaene det er naturlig å sammenligne seg med. Hvis ikke er jeg redd vi tar ett skritt frem og to tilbake.
    Jeg ser poengene dine, men er nødvendigvis ikke enig.

    Hvilke ligaer mener du det er naturlig å sammenlikne seg med?
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      #22
      Vil tro at tanken om lønnstak er lite realistisk. Norge blir neppe det første landet til å innføre en slik regel og antageligvis bryter det med en eller annen lov i EU uansett.

      Det som skremmer meg er at LSK ikke ser ut til å ta nødvendige grep i det hele tatt. Samtidig som man har problemer med å lønne spillerne sine fortsetter man å utvide stallen. Kommer Edwin og Ricketts er vi vel oppe i 32(!!) spillere.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • aguado
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 448

        #23
        Ser ingen grunn til å innføre lønnstak. Det er snittlønnen som må ned, ikke nødvendigvis makslønnen. Å ha mulighet til å ha enkeltspillere med høyere lønninger er det som gjør at vi kan holde på stjerner i ligaen. Lønnstak kan faktisk øke lønningene, da flere vil kreve å få utbetalt "maksbeløpet". Mener man i stedet må være litt smartere når man signerer middelmådigheter og stallfyll.

        Når det gjelder lønnskutt så greide SAS dette, et selskap med ufattelig flere og mer kompliserte strukturer og ikke minst fagforeninger enn LSK. Når et slikt selskap greier å få sine ansatte til å innse alvoret og gå med på et lønnskutt, ja så burde man greie å få til det samme i LSK også. At klubben ikke hadde midler for å betale lønninger utover februar sier sitt.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #24
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Jeg ser poengene dine, men er nødvendigvis ikke enig.

          Hvilke ligaer mener du det er naturlig å sammenlikne seg med?
          Sverige og Danmark er vel naturlige land å sammenligne oss med. Ser man bort i fra FCK så er resten av den danske ligaen på samme nivå som den norske vil jeg mene. Samme med Sverige. Med ett lønnstak så er jeg redd Sverige og Danmark vil få et forsprang på oss.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #25
            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
            Det som skremmer meg er at LSK ikke ser ut til å ta nødvendige grep i det hele tatt. Samtidig som man har problemer med å lønne spillerne sine fortsetter man å utvide stallen. Kommer Edwin og Ricketts er vi vel oppe i 32(!!) spillere.
            Ser ikke det store problemet her. Konkurransen tilspisses vesentlig og veien frem blir enda lengre for stallfyllet. Selv om mange er fornøyd med å heve lønn i LSK tror jeg at det blir vanskeligere for disse å forsvare sin tilstedeværelse når de er tredje eller fjerdevalg i sine posisjoner etter at laget er satt. At vi under sesongforberedelsene har en stor stall er vel bare positivt, men når overgangsfristen nærmer seg bør og vil vel flere være på vei ut.

            Kommentar

            • CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

              #26
              Det koster da relativt store summer å lønne disse spillerne , noe LSK tydeligvis ikke har penger til for øyeblikket. Derfor ser jeg et stort problem i å ha så mye daukjøtt som tjener gode penger. Disse personene ønsker nok ikke være 2.valg eller 3.valg ,men jeg tviler på at det er mange norske arbeidstakere som er villig til å gå ned 1million i lønn. Man snakker tross alt om spillere som har en relatvt kort yrkeskarriere og man prøver å sikre seg for fremtiden.

              AAFK har nå en stall på 17spillere. Dette er et problem, men jeg mener vi bør ligge et sted mellom 17 og 32 spillere. AAFK gikk heller ikke i minus , og selv de slanker stallen betydelig.
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                #27
                Opprinnelig skrevet av CFD
                AAFK gikk heller ikke i minus , og selv de slanker stallen betydelig.
                Nå er det jo slik at de avventer og utnytter seg av situasjonen..De skal ha flere spillere enn 17.
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av morten
                  Nå er det jo slik at de avventer og utnytter seg av situasjonen..De skal ha flere spillere enn 17.
                  Selvsagt.. Jeg bare nevnte noen ytterpunkter. Jeg vet ikke hvordan stallen til de forskjellige klubbene er ,men jeg hadde ikke blitt overasket om vi har en av de største stallene i tippeligaen og heller ikke blitt overasket om AAFK har den minste stallen.

                  Jeg tror ikke AAFK kommer til å hente så veldig mange spillere, men har hørt rykter 3spillere. Noen nevnte at de hadde 3.2millioner å forsterke stallen på ,men dette er bare løse tall.

                  La dem hente endel av stallfyllet vårt.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #29
                    Hvis spillerne skal ned lønn på grunn av "finanskrisen" så burde jo alle yrkesgrupper ned i lønn. Lillestrøm må begynne å begrense seg da de deler ut lønninger.

                    En annen ting er at det ikke akkurat blir fristende for andre spillere å komme til Lillestrøm hvis klubben får ett rykte på seg for å sette ned lønnen til spillerne hver gang det går dårlig med klubbens økonomi. LSK har forhåpentligvis fått en bra avtale med Lillestrømbanken og får komme seg ut av gropa de har gravd seg nedi sjøl.

                    Vi som supportere har rett og bør kreve like mye av spillerne som det vi har krevd av trenerne vi har hatt de siste åra, med tanke på lønna de hever så er ikke det for gæli. Da blir det litt lettere å bli kvitt spillere som er tredje og fjerde valg med altfor høy lønn også.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #30
                      Det beste er nok å bruke tiden til hjelp og la stallfylle gå ut kontraktstiden,og heller være flinkere med nysigneringer og egenproduksjon.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #31
                        Et generelt lønnstak for hele ligaen er ganske håpløst spør du meg, jeg er sterk motstander av å lage regler og begrensinger på alt mulig. Nei, klubbene må faen meg klare dette selv, ingen tvinger dem til å kaste penger etter middelmådige spillere...

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1453

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Ser ikke det store problemet her. Konkurransen tilspisses vesentlig og veien frem blir enda lengre for stallfyllet. Selv om mange er fornøyd med å heve lønn i LSK tror jeg at det blir vanskeligere for disse å forsvare sin tilstedeværelse når de er tredje eller fjerdevalg i sine posisjoner etter at laget er satt. At vi under sesongforberedelsene har en stor stall er vel bare positivt, men når overgangsfristen nærmer seg bør og vil vel flere være på vei ut.
                          Ser poenget ditt, men jeg er litt usikker på hvor interessant stallfyllet vårt er for andre klubber. I tillegg har nok flere av de svært gunstig lønn hos oss som de neppe får hvis de går til 1. eller 2. divisjonsklubber. Jeg håper du har rett, men frykter at vi blir sittende med en alt for stor stall fylt opp med middelmådigheter. Kritikken min går ut på at noen burde forsvunnet før nye spillere kom inn. Sportslig sett er det nok bedre å gjøre det slik vi nå har gjort det, men det koster også. I det økonomiske uføret LSK er i synes jeg det koster for mye.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #33
                            Vi må uansett forsterke slik at vi kan nå sportslige mål og få inn spillere vi kan selge med fortjeneste. Bare slik kan vi tjene mer penger. Å kutte stallfyll for å spare penger er underordnet dette.

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              #34
                              Hva med å kreve mer tilbake fra spillerne, i form av at de ansees som vanlige arbeidstakere også på dagtid, når de ikke trener? Mener å ha lest en annen plass at fotballspillere generelt bruker store deler av fritiden sin på ting som Playstation, poker og annen moro vi vanlige dødelige bare sporadisk opplever en og annen helg.

                              Vi snakker tross alt om en gjeng rimelig priviligerte borgere som er fotballspillere på heltid, som ikke bare blir trent og dulla med døgnet rundt, de får også jævli godt betalt for det. Jeg nevner kort et par stillinger som krever minimalt om ingen forkunnskap, som samtidig kan spare klubben for utgifter i form av lønn til eksterne:
                              • Medarbeidere i LSK-shoppen
                              • Klippe gresset på Åråsen
                              • Oppdatere og holde liv i LSK.no, ref. fordelingen av penger fra NFF med bakgrunn i besøkstall på nettsidene til klubbene.
                              • Renholdere rundt om på Åråsen Eiendom
                              • Krittrulling på Åråsen
                              • Draktvaskere
                              • Snømåking utenfor LSK-Hallen
                              • Salg av autografer på Lillestrøm City


                              Ellers ser jeg jo for meg at vi kan dra inn noen kroner på å sende hele laget ut med hver sin snøskuffe og grave frem bilene til folk i nærområdet. For ikke å snakke om hvilket løft det ville være for samtlige damer som er enslige i regionen, dersom de kunne få en Lillestrømspiller til å bære varene hjem for seg fra butikken, selvsagt iført LSK drakt.

                              Videre kan jo LSK dra igang noe ala MESS TV på formiddagene der hjemmeværende alenemødre er målgruppen. Molskred har jo allerede vist et vist sang/karaoke -talent, og storebroren til Bjørn Helge bidrar helt sikkert med sine sjekketriks og tips om hvordan man går frem for å sende en og samme SMS til mange mottakere på en gang.
                              Last edited by holmiz; 22.01.2009, 21:49.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • LSK N/B
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 830

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Hva med å kreve mer tilbake fra spillerne, i form av at de ansees som vanlige arbeidstakere også på dagtid, når de ikke trener? Mener å ha lest en annen plass at fotballspillere generelt bruker store deler av fritiden sin på ting som Playstation, poker og annen moro vi vanlige dødelige bare sporadisk opplever en og annen helg.

                                Vi snakker tross alt om en gjeng rimelig priviligerte borgere som er fotballspillere på heltid, som ikke bare blir trent og dulla med døgnet rundt, de får også jævli godt betalt for det. Jeg nevner kort et par stillinger som krever minimalt om ingen forkunnskap, som samtidig kan spare klubben for utgifter i form av lønn til eksterne:
                                • Medarbeidere i LSK-shoppen
                                • Klippe gresset på Åråsen
                                • Oppdatere og holde liv i LSK.no, ref. fordelingen av penger fra NFF med bakgrunn i besøkstall på nettsidene til klubbene.
                                • Renholdere rundt om på Åråsen Eiendom
                                • Krittrulling på Åråsen
                                • Draktvaskere
                                • Snømåking utenfor LSK-Hallen
                                • Salg av autografer på Lillestrøm City

                                Ellers ser jeg jo for meg at vi kan dra inn noen kroner på å sende hele laget ut med hver sin snøskuffe og grave frem bilene til folk i nærområdet. For ikke å snakke om hvilket løft det ville være for samtlige damer som er enslige i regionen, dersom de kunne få en Lillestrømspiller til å bære varene hjem for seg fra butikken, selvsagt iført LSK drakt.

                                Videre kan jo LSK dra igang noe ala MESS TV på formiddagene der hjemmeværende alenemødre er målgruppen. Molskred har jo allerede vist et vist sang/karaoke -talent, og storebroren til Bjørn Helge bidrar helt sikkert med sine sjekketriks og tips om hvordan man går frem for å sende en og samme SMS til mange mottakere på en gang.

                                Synes du er inne på noe meget bra her. Virker ikke som spillerene bidrar noe i lokalmiljøet lenger. (på litt tynn is, bor ikke på romerike mer) Hvorfor fronter ikke noen av de gode organisasjoner. Lær av Dagfinn Enerly, selv alt han har å stri med så er han frontfigur for Diambars i Norge.

                                Om ikke annet synes jeg de burde stille opp på treninger for unger. En av grunnene til at jeg ble LSK fan var at Dennis Schiller trente oss et par ganger når jeg bodde i Nittedal.


                                Lite spark til oss også, hvorfor hjelper ikke vi (KFL) noen organisasjoner, feks gir de en banner på hjemmesiden vår? eller samler inn penger på en hjemmekamp?
                                03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                Nei til NFF!

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  #36
                                  Var det ikke noe som stod i kontrakten på Påsan og dan som sa at man hadde krav på å være med i den sportslige satsningen og iallefall få kunne delta på treninger? Uansett hadde det vært artig om spillere kunne delta litt mer i lokalmiljøet.

                                  Det hadde kanskje ikke skapt så mye penger siden man ikke burde ta betalt for dette ,men det hadde bygget opp MASSE goodwill som igjen kunne ha fått flere personer på kampen. Men at man kunne hatt en stand med varer fra shoppen på kjøpesentere er ikke dumt , kunne bidratt til økt salg og profilering i nærmiljøet.
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3500

                                    #37
                                    Runar Berg

                                    Fint gjort av Runar Berg:

                                    Vil vel si at iallefall Vidar Riseth har råd til å ta en liten lønnsreduksjon. Og det finnes vel garantert andre spillere i Lillestrøm som kunne gjort det?

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Fint gjort av Runar Berg:

                                      Vil vel si at iallefall Vidar Riseth har råd til å ta en liten lønnsreduksjon. Og det finnes vel garantert andre spillere i Lillestrøm som kunne gjort det?

                                      http://www.dagbladet.no/2009/01/27/s...glimt/4559452/
                                      Berg-familien ER på mange måter Bodø/Glimt.
                                      Tror derfor ikke dette er et helt relevant "case" for å illustrere lønnsreduksjon på generelt grunnlag....

                                      Synes heller ikke det er riktig å bruke Vidar Riseth som som skurk hver gang dette temaet er oppe. Riseth har fått den lønnen LSK-ledelsen ga ham. Ikke noe lureri med det.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #39
                                        Flere må gå

                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Synes heller ikke det er riktig å bruke Vidar Riseth som som skurk hver gang dette temaet er oppe. Riseth har fått den lønnen LSK-ledelsen ga ham. Ikke noe lureri med det.
                                        Helt klart. Spillerne gjør som alle andre arbeidstakere, de forhandler seg så mye opp som mulig. Det er helt greit.

                                        Som du skriver har LSK-ledelsen gitt lønnen. Men hva blir konsekvensen for de? Ingenting. Utover Uday og Fjørtoft, så sitter de ansvarlige (spesielt Grønlund) tydeligvis trygt i stolen. Skandale.

                                        Jo mer jeg tenker over hvilke sign-on feer og lønninger som ble godkjent de siste årene, jo mer stinker dette. LSK har gitt millioner på millioner for daukjøtt og invalider (og noen middelmådigheter) som Joooon, Pedersen, Essidiri, Kriseneber, Riseth, Bjørkøy m.fl. Penger vi absolutt ikke har!

                                        Det er holder ikke å skylde på at hele Tippeligaen er en gedigen Madoff-pyramide, med liten verdi og gedigne utbetalinger. LSK er blant verstingene, som jager opp pris og lønninger på folk som burde funnet seg noe annet å gjøre. Jeg begynner nesten å lure på om noen har mottatt kick-backs her, men jeg lar det bli med tanken. Komplett inkompetanse er mer sannsynlig, men er ille nok. Dommen er avsagt. Her må flere gå!
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 488

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Nå har jo 2 av de som bestemte spillerlønninger /spillere slutta da ...Nordlie og ikke minst Fjøra som er den mest kostbare mann som noen gang har hvert på Åråsen.
                                          Javel, skulle hørt kritikken hvis Nordlie og Fjøra ikke hadde handlet "kvalitetsspillere" og sesongen hadde gått så dårlig som den gjorde.

                                          Synes det blir for dumt å klage og syte på det som var, samme hvor mye vi klager så forandrer det ikke situasjonen som har oppstått. Og vi klaget ikke da det ble handlet. Så jeg tror nok fjøre og nordlie føler seg like lurt som det vi gjør. Men dem holder nok kjeft på grunn av hensyn til jobben dem har hatt, har og kan få.

                                          Så moralen i denne saken blir, klaget man ikke på de dyre kjøpene som nordlie og fjøra gjorde under sin tid, så klager man ikke etter att deres tid i LSK er over.

                                          Kommentar

                                          Working...