LSK-spillerne bør gå ned i lønn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aguado
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 448

    #61
    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Jeg ser for meg en fremtid i toppen, også etter at denne krisen er over. Skulle en spiller stå med et valg mellom LSK og en annen klubb, ønsker ikke jeg at LSK har en historie med forslag om lønnskutt for spillerne som skal legges på vektskålen. Spesielt når dette lønnskuttet uansett ikke vil bli en realitet.
    Dette argumentet har dukket opp i debatten nå og er litt interessant. Finnes det data som støtter dette argumentet? Eller er det bare en påstand? Er bedrifter som har gjennomført permiteringer, 4-dagers uker, og/eller lønnskutt mindre attraktive i fremtiden?

    Så vidt jeg husker gjennomførte LSK et lønnskutt i 2003. Er dette grunnen til at LSK ikke har fått signert de STORE spillerne de siste årene? Stjernene som skulle fått eks-brasilianeren fra Stabæk til å se ut som en klovn. Og Martin Andresen som den tørkerullen han er. Selv vet jeg at en befolkning har kort hukommelse og at mennesker av natur er grådige og går dit pengene lukter mest, men de som tviler kan jo forsøke å finne fram litt statistikk selv.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #62
      Opprinnelig skrevet av jalapenos
      Dette argumentet har dukket opp i debatten nå og er litt interessant. Finnes det data som støtter dette argumentet? Eller er det bare en påstand? Er bedrifter som har gjennomført permiteringer, 4-dagers uker, og/eller lønnskutt mindre attraktive i fremtiden?
      Om det finnes slik dokumentasjon vet jeg ikke, det er kun et ønske fra min side om at slike ting, som at vi tyr til kutt i lønningene til våre ansatte (spillerne) når vi klare å rote oss inn i økonomisk trøbbel, ikke er noe som assosieres med sportsklubben. Spesielt når kuttene etter all sannsynlighet ikke vil gå gjennom.

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #63
        I utgangspunktet føler jeg at spillere som bidro til at 08 ble som det ble, bør gå ned i lønn. Om ikke annet for å vise kommende spillere og nåværende at holdningen "jeg er likegyldig, så lenge vi ikke rykker ned" ikke aksepteres. En annen ting er at kutt i lønn og permiteringer er vanlig i arbeidslivet. Hva gjør fotballspillere så spesielle at dette ikke skal skje dem?

        Men som påpekt før i denne debatten så er LSK et stort navn i fotball-Norge og bør derav aldri befinne seg i en slik situasjon.
        Som en potensiell medaljekandidat (se bort i fra 09) bør LSK ha et godt øye til mange klassespillere, og da slenge i bordet at dersom du velger Åråsen som hjemmebane så bør du være klar over at vi muligens kutter lønnen din, vil nok ikke bli tatt godt i mot av pengegriske spillere. Uansett hvor god grunnen til kuttene er. (de fleste klassespillere er klar over at de er gode og kan dermed hente ut høy lønn/alltid søke høyest mulig lønn)

        Et annet moment er at om LSK skulle trumfe gjennom et lønnskutt så regner jeg med at tv2 vinklet dette helt herlig i vår fordel.

        Dette stiller krav til beslutningstakerne. De må klare å se kvaliteter opp mot kostnader herunder kontraktslengde og andre klausuler. Hvis dette er en uoverkommelig oppgave så bør de spørre seg om de er de rette til å ta disse avgjørelsene. Mange hevder at dette er trenerens oppgave, men de fleste som har fulgt fotball nasjonalt/internasjonalt er klar over at trenere velger "sine gutter" og at kamerateri forekommer. Dette bør også LSK være klar over.
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #64
          Synes general oppsummerer grunnen til at LSK ikke kan sette ned spillernes lønninger helt perfekt. Dette vil skape uro i LSK og bli forsterka gjennom media + at det vil virka ugunstig for andre spillere og dra til LSK ettersom de kan finne på å sette ned lønna.

          Dette er en gjørme som LSK har hoppa ut i..... Nå har de funnet en løsning som skal være grei så slutt å syt over at spillerne skal ned i lønn. Skal du ned i lønn eller?

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2128

            #65
            Opprinnelig skrevet av CocaJerry
            Skal du ned i lønn eller?
            Nettopp, hvor mye er DU villig til å gå ned i lønn (eller å bruke ekstra på Sportsklubben) i år? Spillerne har en kontrakt å forholde seg til, og en dårlig sesong forandrer ikke på det. Skandaleoppsigelser ala fjoråret håper jeg vi unngår. At man bruker penger på unødvendige treneransettelser derimot, er det derimot fåtallet som reagerer på.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #66
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Spillerene er profesjonelle og prøver som best de kan å tjene mest mulig penger. Jeg har jo forståelse for det ønsket uansett hvor mye jeg ønsker at vi ikke hadde spillere som Riseth, Johnsen, SUNDGOT, Bjørkøy, JML, Pedersen etc etc på altfor gode lønninger i forhold til fotballferdighetene deres.
              Hva faen er det som går av deg?? Når du trekker inn Sundgot i denne gruppen mister du umiddelbart all troverdighet. Sundgot er en fantastisk spiss og person, og han er et unikt forbilde både for medspillere og supportere. Han fortjener hver eneste krone han får! Jeg er fast bestemt på at Arildo(elsker deg) er av ekstrem viktighet i dagens tropp, både i form av den signaleffekten den utrolige lojaliteten og klubbfølelsen hans gir, og i forhold til hans sosiale betydning. Om man ikke blir varm i hjertet av å se Arildo smile sitt elskelige og barnlige smil har man et hjerte av kull. Hvordan tror du er for unge spillere som får sjansen i klubben i sitt hjerte å få lov til å stå skulder til skulder med en vaskeekte legende? Det motiverer, det kan jeg garantere!

              Ikke kødd med Arildo!!!
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #67
                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Hva faen er det som går av deg?? Når du trekker inn Sundgot i denne gruppen mister du umiddelbart all troverdighet. Sundgot er en fantastisk spiss og person, og han er et unikt forbilde både for medspillere og supportere. Han fortjener hver eneste krone han får! Jeg er fast bestemt på at Arildo(elsker deg) er av ekstrem viktighet i dagens tropp, både i form av den signaleffekten den utrolige lojaliteten og klubbfølelsen hans gir, og i forhold til hans sosiale betydning. Om man ikke blir varm i hjertet av å se Arildo smile sitt elskelige og barnlige smil har man et hjerte av kull. Hvordan tror du er for unge spillere som får sjansen i klubben i sitt hjerte å få lov til å stå skulder til skulder med en vaskeekte legende? Det motiverer, det kan jeg garantere!

                Ikke kødd med Arildo!!!
                At du og flere med deg mener at Arild har kvaliteter som gjør at han forsvarer å være i lønnsadelen i klubben, gjør vel ikke at de av oss som er uenig ikke bør få komme med våre meninger uten at noen urer på hva som går av oss.

                Forøvrig har jeg vel da et hjerte av kull, mens du kanskje lider av en litt ekstrem form for Sundgot fetish.

                At han er en "fantastisk" spiss er jeg sterkt uenig i. Han holder ikke et nivå som forsvarer at vi skal sitte å betale lønnen hans når vi kunne ha solgt han for flerfoldige millioner. Spesielt når jeg tviler sterkt på at Henning Beg vil kjøre han og Occean sammen på topp.

                Hvordan man oppfatter lojalitet er tydligvis forskjellig. To ganger har klubben takket ja til bud på han, men han nekter å være lojal mot klubben og klamrer seg fast her (ja det er useriøst, men du legger da virkelig opp til en debatt på det nivået).

                Forøvrig, dersom noen ønsker å stille seg skulder til skulder med en LSK legende foreslår jeg at man tar seg en tur opp på kontoret og leter frem Torgeir Bjarmann, eller Tom Lund for deg saks skyld.

                God natt.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                  At du og flere med deg mener at Arild har kvaliteter som gjør at han forsvarer å være i lønnsadelen i klubben, gjør vel ikke at de av oss som er uenig ikke bør få komme med våre meninger uten at noen urer på hva som går av oss.

                  Forøvrig har jeg vel da et hjerte av kull, mens du kanskje lider av en litt ekstrem form for Sundgot fetish.

                  At han er en "fantastisk" spiss er jeg sterkt uenig i. Han holder ikke et nivå som forsvarer at vi skal sitte å betale lønnen hans når vi kunne ha solgt han for flerfoldige millioner. Spesielt når jeg tviler sterkt på at Henning Beg vil kjøre han og Occean sammen på topp.

                  Hvordan man oppfatter lojalitet er tydligvis forskjellig. To ganger har klubben takket ja til bud på han, men han nekter å være lojal mot klubben og klamrer seg fast her (ja det er useriøst, men du legger da virkelig opp til en debatt på det nivået).

                  Forøvrig, dersom noen ønsker å stille seg skulder til skulder med en LSK legende foreslår jeg at man tar seg en tur opp på kontoret og leter frem Torgeir Bjarmann, eller Tom Lund for deg saks skyld.

                  God natt.
                  Du skal få uttrykke hva du vil om hvem du vil uten at jeg skal hugge hodet av deg, men sammen med det to andre legendene våre du nevner, er Arildo fullkomment untouchable. At klubben, som har vært så jævlig vandrevet at jeg blir skamfull bare av å tenke på det, i det hele tatt kunne finne på å takke ja til bud på Arildo sier jævlig mye mer om de som tok avgjørelsen enn hva det gjør om ham(husk også at Der Uwe var i mot avgjørelsen). At han var modig nok til å si nei og dermed tale idiotene midt i mot på tross av at han må ha visst at det kunne gjøre livet hans i klubben vanskeligere står det massiv respekt av, og at du ikke verdsetter, eller i det hele tatt forstår konseptet lojalitet, er ikke, har ikke vært, og vil aldri kunne bli et gyldig argument.

                  Om valget står mellom en middelmådig kanadier med null spilleforståelse og hulkenfysikk og en herlig personlighet med et bankende hjerte for klubben, en spiller som har dunket inn mål for LSK i over et tiår, en spiller med en spilleforståelse i det absolutte toppsjiktet og en nese for avgjørende mål(hvem forseglet den livsviktige seieren mot Rosenborg, hmm? Uten det målet hadde vi vært adecco i dag, for RBK ville kommet tilbake fra en etmåls ledelse som de alltid gjør, og vi ville aldri klart av presset i en evt. kvalikk), vel, da vet i alle fall jeg hvor jeg står. Arildo over Occean hver eneste dag av hvert eneste år, uansett omstendigheter. Occean har forøvrig heller ikke en akkurat vinnende personlighet på treningsfeltet, om mine kilder er vel bevarte. Det motsatte er tilfelle med Arildo, og en klubb uten harmoni utenfor banen gir et lag uten kvalitet og samspill på banen. Akkurat dét er hevet over enhver tvil, med sesongen 2008 som utvetydig og udiskutabelt kronbevis.

                  Litt jævla respekt må det kunne gå an å be om på vegne av en de virkelig store klubbspillerne i LSK og norsk fotballs historie. Virkelig.

                  God natt!
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #69
                    Jeg vil aldri gå med på at Arild er untouchable. Han er ikke den messias som flere her proklamerer, men jeg velger å se det slik at vurderingsevnen overfor Sungodt er varig svekket.

                    Men var jeg egentlig ikke ute etter å ta en diskusjon rundt Arild sine evner. Jeg var ute etter å kunne si hva jeg mener om alle spilleren (selv Sundgot) uten å bli halshugget, og i dette tilfellet at jeg mener Sungodt er overbetalt i forhold til evnene sine på banen. Som nå var alt jeg skrev i det første innlegget du referer til.

                    At du mener at Sundgot er bedre enn Occean får stå på din regning. Ikke er jeg noen stor fan av Occean, men bedre enn Sundgot det mener jeg virkelig han er.

                    Alt snakk om hva som hadde/hadde ikke skjedd mot Rosenborg, og de hadde kommet/ikke kommet tilbake med en annen spiller på banen blir fullstendig hypotetisk, og er ikke en diskusjon vi noensinne vil kunne komme noen vei i.

                    Denne heltestatusen til Uwe skjønner jeg heller lite av. Som spiller var mannen genial. Men som trener? Den mannen disponerte det beste mannskapet jeg har sett i denne klubben, og med tanke på hvem hadde hadde tilgjengelig og hans disposisjoner kan jeg ikke si noe annet enn at han skylder meg et seriegull.

                    At han var hundre ganger bedre enn mannen som kom etter seg er en annen ting, men Uday var vel også noe av det verste som har skjedd Sportsklubben noensinne.

                    Forøvrig beklager jeg at jeg har beveget meg langt off topic.
                    Last edited by Henrik; 30.01.2009, 16:31. Begrunnelse: spelling

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #70
                      Jeg vet ikke om ordet "kontinuitetsbærer" er gangbart sør for nedre nord-norge, men om vi har noen slike i klubben må Sundgot helt klart være en av dem. Om alt som betydde noe var spillerbørs og terningkast ville jeg sett din vurdering, men i dette tilfellet snakker vi om en lojal fyr som nærmest personifiserer klubbdrakta og det den står for. Klubben trenger slike spillere: I likhet med Kippe, som fikk en bonusordning for å holde ham er, tilfører Sundgot laget sjel og kontinuitet. Hadde vi solgt slike spillere og bare beholdt "leiesoldater" før 2009-sesongen hadde garantert nedrykket vært et faktum. Vi trenger folk i stallen som faktisk bryr seg om klubben og ikke bare ser på den som et stoppested i karriéren. Disse spillerne tilfører laget et mentalt og holdningsmessig aspekt som man rett og slett ikke kan kjøpe for penger.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #71
                        Moderatormelding:
                        Bør LSK-spillerne gå ned i lønn? Dét er temaet i denne tråden. Noen innlegg, med skittkasting fra begge sider, slettet. Ingen kort utdelt denne gang. Men hold dere til temaet, folkens.

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #72

                          Manchester City bød rundt én milliard for Milans Kaka. Det får UEFA-president Michel Platini til å frese.





                          UEFA-president Michel Platini reagerer på Kaka-saken. ( Foto: Frank Augstein )



                          Tilbudet fikk ikke Kaka til å rikke seg fra Italia. Det endrer ikke holdningen til sjefen i Det europeiske fotballforbundet.
                          – Det er latterlig at en spiller skal koste så mye. Hvis man vil kjøpe en båt for én milliard, så ja vel, men for en enkelt fotballspiller? Nei, dette er forkastelig og derfor må vi gjøre noe med det slik at vi får skapt mer likhet mellom klubbene. Slike bud er ikke bra for sportens popularitet. Min filosofi er at alle skal ha muligheten til å vinne noe en dag, og for meg er fotball et spill og ikke et produkt, sier Platini.
                          Platini er for tiden i samtaler med økonomieksperter om hvordan UEFA kan få innført noen regler som gjør at konkurransen klubbene imellom kan bli mer fair. Det jobbes blant annet med å få på plass et «tak» på hvor høye lønningene kan være. Maksimalt 25 spillere i hver klubb, er også et mål.
                          – Dette kommer til å ta tid. Kanskje to eller tre år. Vi må respektere de kontrakter som spillerne er inne i.
                          Det jobbes med et tak og maks 25spillere i en klubb? Jeg regner med at det er snakk om 25spillere i A-stallen. Dette vil nok ikke påvirke norge i så står grad mtp på at våre lønninger er mikroskopiske iforhold til storlandene.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • Lsk17
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Feb 2009
                            • 12

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av CFD
                            Det jobbes med et tak og maks 25spillere i en klubb? Jeg regner med at det er snakk om 25spillere i A-stallen. Dette vil nok ikke påvirke norge i så står grad mtp på at våre lønninger er mikroskopiske iforhold til storlandene.
                            Synes mange Lsk spillere tjener for mye. Hvis vi hadde hatt normale lønninger tror jeg ikke vi måtte ha solgt 25% av Årasen Eindom. Så jeg mener Lsk spillerne bør gå ned i lønn. Synes lønningene bør ligge på mellom 400- 1,5 millioner kroner.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #74
                              Jeg merker jeg elsker Michel Platini mer og mer for hver dag. Tak på lønn, billettpriser og overgangssummer NUH!!! Og kast ut alle sjeikene og oligarkene, med en jævla gang.

                              Nå vil vel disse takene være av en sånn dimensjon at de ikke betyr noe for norske lag uansett, men da kan det kanskje være en ide å innføre et individuelt tak for den norske serien?
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • LSK N/B
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 830

                                #75
                                Shane snakker litt om hvordan lønningene i Australsk fotball fungerer,


                                - I Australia er det slik at man har et lønnstak – hver klubb har en stall på 20 spillere som maksimalt kan tjene til sammen om lag ti millioner norske kroner i året, så forskjellen blir ganske stor. I tillegg kan man ha en «marquee-spiller», en stjernespiller som lønnes av sponsorene. Det var på den måten man fikk over Dwight Yorke, bemerker Stefanutto.


                                kan dette være noe vi kan bruke i Norge også?
                                03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                Nei til NFF!

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #76
                                  Rosenborg-konsernet fikk et underskudd på 3,9 millioner i fjor. Nå skal lønnskostnadene i klubben kuttes.


                                  Rosenborg med sine 100talls millioner kutter lønninger fremover
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #77
                                    Lønnsreduksjon i Odd Grenland

                                    Fra http://www.oddgrenland.no/article.php?Id=1235:

                                    "Gjennom dialog har spillere, trenere, støtteapparat og ansatte i Odd Grenland og samarbeidende selskap blitt enige om en lønnsreduksjon fra 01.04.09 – 31.12.09.

                                    "Jeg er ydmyk og imponert over den ansvarlighet som spillere og øvrige ansatte viser i en anstrengt økonomisk situasjon. Det har vært viktig for oss gjennom ansvarlighet å gjennomføre kostnadsreduksjoner for å ha kontroll på den økonomiske utviklingen i klubben. At dette nå er avklart bidrar til ro i klubben og at vi nå fremover greier å holde fokus på våre primære oppgaver som er å vinne fotballkamper og fylle Skagerak Arena med tilskuere."

                                    Hans Erik Utne, direktør Odd Grenland
                                    "

                                    Egen kommentar: En slik manøver burde vært mulig å få til hos oss også. Hadde vært å foretrekke fremfor oppsigelser i markedsavdelingen (som kan ha medført lavere billettinntekter) og salg av stadion.

                                    Selvsagt, med tanke på hvor overbetalte og underpresterende våre spillere er så burde nok reduksjonen være av en viss størrelse.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Rabbi
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Mar 2004
                                      • 78

                                      #78
                                      Syns denne er interessant fordi start muligens er i en lignende situasjon som oss.

                                      STAVANGER (VG Nett) Starts sportsdirektør Svein Mathisen avviser at den økonomisk skakkjørte klubben må selge sine juveler dersom det kommer bud på dem i sommer.


                                      Fra artikkelen:
                                      Opprinnelig skrevet av vg
                                      I fjor gikk klubben med 76 millioner kroner i underskudd og sto for halvparten av underskuddet til samtlige klubber i 1. divisjon.

                                      I år er målet å gå i null, og besparende tiltak er allerede iverksatt. Assistenttrener og fysioterapeut har allerede pakket sakene sine og sluttet. Men Matta tror ikke de trenger å kutte i spillertroppen.
                                      Altså, 76 millioner i underskudd i fjor. Man kan riktignok regne med noe større inntekter i år, men å tro at det skal holde å sparke en fysioterapaut og en assistenttrener for å få tingene til å gå i balanse viser vel ikke akkurat store evner innen økonomisk analyse.

                                      Håper vi har folk i LSK med større evner enn "matta" Mathiesen.

                                      Reduksjonen i størrelsen på stallen vår har vært nødvendig, og det ser ut som om Bjarmann har gjort en god jobb for oss så langt.

                                      Kommentar

                                      • Hel1017
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2008
                                        • 196

                                        #79
                                        Med tanke på at vi langt på vei ser en trend der dyre eldre spillere er på vei ut, og nye yngre spillere er i ferd med å etablere seg så er jeg ikke urolig med tanke på lønnsnivået framover.

                                        Det er ingen tvil om at Bjarmann har truffet de nødvendige tiltakene med tanke på å bli kvitt dyre benkevarmere.
                                        Det var viktig nå.

                                        Ellers har jeg stor tro på at Torgeir er godt skikket til en ansvarlig og riktig økonomisk styring av det sportslige framover.
                                        Selv om han har vært fotballspiller i store deler av sitt liv så har han med seg en arv fra sin far som nok skal vise seg å være viktigere for LSK enn det mange tror.

                                        Jeg har tidligere jobbet i et firma der Thor Bjarmann var "gud", og en del av de historiene som er knyttet til ham beskriver en mann som var en knallhard forettningsmann, men samtidig en mann med stor omsorg for sine medarbeidere og som fikk det beste ut av de han hadde rundt seg.

                                        Så langt syns jeg Torgeir også har vist mye av det samme i LSK, og jeg er sikker på at vi vil få se mange gode disponeringer også i framtiden.
                                        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Hel1017
                                          Med tanke på at vi langt på vei ser en trend der dyre eldre spillere er på vei ut, og nye yngre spillere er i ferd med å etablere seg så er jeg ikke urolig med tanke på lønnsnivået framover.

                                          Det er ingen tvil om at Bjarmann har truffet de nødvendige tiltakene med tanke på å bli kvitt dyre benkevarmere.
                                          Det var viktig nå.
                                          Helt enig i at ting er på riktig vei med de nye kostene.

                                          Det som gjør meg urolig er at vi fortsatt har et stort etterslep lønnsmessig. Jeg er faktisk ikke sikker på om vi kommer så mye bedre ut i år enn i fjor, grunnet mye gamle kontrakter. Den eneste dyre spilleren vi har faset ut helt er vel Brenne?

                                          Basert på oversikten her (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13419) har jeg forsøkt å spekulere litt. Beklageligvis er lite informasjon tilgjengelig.

                                          Lønnsutgifter vi slipper helt: Slik jeg tolker det har vi spart inn penger på Brenne, Arnarson, Abshir, Ståle og Fellus. Kun Brenne er av betydning.

                                          Usikre, men antatt store utgifter: Lønnsforpliktelser til Kriseneber og Uday. Ble alt belastet budsjettet i fjor, eller deles det opp? Jeg tipper på det siste, og at vi har utgifter her i år, i det minste for Kriseneber.

                                          Lønn vi dekker delvis: Joooon, Moldskred, Pedersen, Husar, Biffen og Tag. Jeg vet vi betaler litt under halvparten av lønna til Moldskred, i følge RB/Godset. For de andre antar jeg vi dekker alt mellom 20-50%. Merk også at disse har kontrakt til 2010, og at vi kjapt får de i retur.

                                          Lønn vi betaler fullt: En hel stall. OK at noen av de nye er billige, men stallen er stor, og mange trener bra.

                                          Dette gjør meg totalt sett meget bekymret, både for 2009 og 2010. Vi kan også legge til følgende antakelser:
                                          • Vi får dårligere tilskuerinntekter enn i fjor. Sesongkortsalget er lavt, og interessen synes laber.
                                          • Vi presterer i bunnen, beste fall midt på, med den påvirkningen det har å si på inntektene.
                                          • Vi selger ingen spillere til store summer.


                                          Jeg frykter budsjettbombe, og at vi må panikkselge spillere (Riise) eller eiendom. Merk at det er mye usikkerhet, men jeg hadde forsøkt å reforhandle lønn.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...