Nyheter februar 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    Usikker framtid for «Mr. Lillestrøm»


    Espen Søgård kan være neste kanarifugl som får reisepass.
    Se Tippeliga, landskamper og treningskamper på tv2sporten.no
    Åråsen (TV 2 Sporten): Espen Søgård har vært i Lillestrøm i 12 sesonger og har spilt for A-laget siden 1999. Etter 2009-sesongen går kontrakten til «Mr. Lillestrøm» ut, og det er usikkert om han blir tilbudt ny kontrakt.
    - Den kontrakten jeg har går ut i år og det er det jeg forholder meg til akkurat nå. Jeg har ikke hørt noe mer heller, så...., sier Søgård til TV 2 Sporten.
    Berg: - Fantastisk spiller
    Selv om trener Henning Berg skryter av midtbanespilleren, kan han ikke svare ja eller nei på direkte spørsmål om Søgård blir tilbudt forlenget kontrakt.
    - Espen er en fantastisk spiller og kommer til å bli en viktig bidragsyter i sesongen 2009.
    - Vil han bli tilbudt kontrakt utover 2009-sesongen?
    - Det blir selvfølgelig en vurdering i forhold til hvordan det går både med han og med laget, svarer Berg.
    Slunken klubbkasse
    29-åringen ble tilbudt en forlenget kontrakt i fjor høst, da Jan Åge Fjørtoft var manager i klubben. Med ny trener i Henning Berg og med Torgeir Bjarmann som ny sportssjef er forhandlingene lagt på is.
    - Jeg har ikke hørt noenting om det og jeg håper og tror at jeg er med videre, så får vi se hva tida viser. Det kan jo hende at de ikke ønsker å ha meg med videre så da får jeg se andre steder, så man kan aldri si aldri, men det er absolutt her jeg ønsker å videreutvikle meg som fotballspiller.
    Henning Berg innrømmer at en slunken klubbkasse gjør det vanskeligere å inngå nye kontrakter.
    - Vi har ikke verdens beste økonomi i forhold til slik det har vært tidligere det gjør også at når vi signerer nye spillere så må de ha noe annet enn det vi har her i dag.

    TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

    Kommentar

    • Andreasso
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Oct 2007
      • 109

      Lsk.no


      Dobbel mot IFK
      I slutten av mars spiller LSK treningskamp mot IFK Göteborg på Ullevi klokka 15:00. Forkamp vil være LSKs 96-lag mot IFKs.http://www.lsk.no/?did=9105342

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Drammens Tidende

        LSK-spiller MIF-aktuell


        Til MIF. MIF er interesserte i LSK-spissen Tore Andreas Gundersen. FOTO: SCANPIX

        Lillestrøm-spissen Tore Andreas Gundersen (23) kan bli Mjøndalen-spiller.

        Jostein Nilsen

        NEDRE EIKER: I forrige uke trente Lillestrøm-spissen Tore Andreas Gundersen litt med Strømsgodset på La Manga (Spania). Per nå er Gundersen ikke aktuell for tippeligaspill i SIF, og nå skal det være en god mulighet for at 23-åringen kan havne i Mjøndalen – som i år er tilbake i fotballens 1. divisjon.

        – Vi ønsker ikke å tråkke SIF på tærne i denne saken, men hvis Godset ikke lenger ønsker Gundersen vil vi prøve oss. Vi er interesserte, sier MIF-trener Vegard Hansen.

        God spiller
        I følge Hansen har han vært i prat med Gundersen én gang.
        – Foreløpig er det veldig tidlig i prosessen, men Gundersen er helt klart en god spiller som det hadde vært flott å få til MIF. Det må i tilfelle bli en slags låneavtale med Lillestrøm, uttaler Hansen.

        Gundersen har U21-landskamper for Norge, og var omtalt som en av landets mest talentfulle spisser da han gikk fra Kongsvinger til LSK for noen år siden. På Åråsen er det derimot blitt lite spilletid, og i fjor var han i en periode leid ut til danske Lyngby.

        Uklart
        Gundersen bekrefter MIF-interessen, men sier at han trolig ikke kommer til å bestemme seg for hva han velger før i mars.
        – Per nå er alt uvisst. Flere 1. divisjonsklubber er på banen. Det hadde vært artig å spille i Godset, men de er på jakt etter en erfaren spiss – og det er jo ikke jeg, forteller Gundersen.

        Publisert mandag 23. februar 2009 kl. 16:30.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Årsmøte på Åråsen nå

          LSK holder i kveld årsmøte på Åråsen. Forslaget om at Team Strømmen skal bli LSK damer er enstemmig vedtatt av årsmøtet.

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156



            LSK ønsker Team Strømmen velkommen
            LSK holdt mandag kveld årsmøte på Åråsen. Forslaget om at Team Strømmen skal bli LSK damer ble enstemmig vedtatt av årsmøtet. Harald Røros er også utnevnt til æresmedlem.http://lsk.no/?did=9105384
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              RB


              I BOKS: Per Mathisen ønsker Siv Harstad (t.v.), Lena Ingelsrudøya og Kristin Berg velkommen i LSK-familien. Nå blir det toppfotball for begge kjønn i klubben. BEGGE FOTO: ROAR GRØNSTAD

              Gutteklubb med kvinnelag

              ÅRÅSEN:
              Årsmøtet jublet Team Strømmen inn som allianselag og et framtidig LSK i kvinnefotball. Men å velge et styre etter idrettsforbundets lover greide gutteklubben på Åråsen ikke.

              Av Per Kristian Torvik
              Publisert 24.02.2009 - 06:30 Oppdatert 24.02.2009 - 07:36


              TO ROLLER: Nyvalgt LSK- styremedlem Henning Harborg.

              – Det gjorde for så vidt ikke vi heller. Vi fant bare en mann som ville være i vårt styre, sa nestleder i Team Strømmen, Kristin Berg.
              LSK-leder Per Mathisen var nervøs og usikker hva årsmøtet ville si til forslaget om å innlemme toppserielaget med navnet LSK fra sesongen 2010. Det hadde han ikke behøvd.
              – De må jo stille med LSK-drakter og LSK-logo, lød en stemme.
              – Team Strømmen skal ikke være noe kvasimedlem, hvis det skal bli noe av, mente Arild Myklebust.
              Da var det i og for seg gjort. Forslaget ble vedtatt med akklamasjon.
              Men LSK kan ikke laget hete før neste sesong. Forslaget kommer for seint til at Norges Fotballforbund kan gjøre noe med det i år.
              I Team Strømmen stemte Rigmor Johansen mot.
              – Men det gjorde hun med glimt i øyet, fordi hun heier på Rosenborg, sier Kristin Berg.

              Trøkk mot NFF
              Hun ble valgt til nestleder med Lena Ingelsrudøya som leder. De har stor tro på sammenslåing med LSK.
              – Det er bra for oss å bli en del av en stor organisasjon. Jeg tror også trøkket inn mot fotballforbundet kan bli mye større med LSK i ryggen. Jeg synes de skalter og valter for mye med oss, sier Kristin Berg.
              – Jeg håper raskt vi kommer i gang og lager et prosjekt som blir meget godt fram mot høsten, da vi må levere lisenssøknad, sier Lena Ingelsrudøya.
              – Med kvinnefotballen under vår paraply har vi to toppklubber som vil satse hardt. Det er bra overfor Skedsmo kommune, som også ser det positive med dette, sier Per Mathisen.
              Han lover at overskuddet Team Strømmen presenterte på 70.000 kroner, skal de få ha i fred.
              – For oss tror vi markedet vil reagere positivt på at vi blir en del av LSK, sier Kristin Berg.

              Fire musketerer
              LSK vedtok i fjor at det bare skal være fem medlemmer i styret.
              Per Mathisen ble gjenvalgt for to år, mens Gunhild Lærum er eneste kvinne og nestleder.
              Ifølge valgkomiteen var de fire musketerer Henning Harborg, Rikard Røros, Lars Otto Ullereng og varamedlem Jarle Engh så viktige og uerstattelige for styrets arbeid at ingen kvinne blant over 3.000 LSK-medlemmer kunne utfordre dem.
              – Dette er lovbrudd i forhold til NIFs lover, men også våre egne. Vi vedtok så seint som i fjor at det skal være minst to av hvert kjønn i LSKs styre, sa leder av kontrollkomiteen, Olav Hauge.
              – Det er spesielt at valgkomiteen nærmest sier at styret skal sitte igjen med svarteper og søke om dispensasjon. Vi har lenge snakket om hvor viktig det er å gjøre noe med LSKs omdømme. Jeg tror det er veldig dårlig for dette omdømmet at en av landets ledende toppklubber bryter NIFs og NFFs lover, mente Kjartan Berland.
              – Ifølge reglene kan vi søke om dispensasjon for dette året, sa nyvalgt styremedlem Henning Harborg.
              Han er for øvrig medlem av lovkomiteen i Norges Fotballforbund.
              – Bør ikke du trekke deg fra en lovkomité som er satt til å påse at klubbene følger loven, når du anbefaler at LSK ikke skal gjøre det?
              – Jeg har bare sagt at vi kan søke dispensasjon, noe som er mulig. Den avgjørelsen tas av Akershus Idrettskrets Jeg kan ikke se noen grunn til at jeg bør gå ut av lovkomiteen i NFF, sier Harborg.
              Heller ikke i redaksjonskomiteen, historie- og arkivkomiteen, kontaktutvalget, kontrollkomiteen eller valgkomiteen maktet LSK å finne et eneste kvinnelig medlem.

              Men kvinnefotball, det blir det i LSK i 2010.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                RB-papir

                Lagoppstillingen mot Tromsø:
                Opprinnelig skrevet av Folke
                LAGOPPSTILLING:
                Andre Hansen
                Torje Sletti - Steinar P. - Ruben G. - Jon M.L.
                Karim E. - A. Dosso - Espen S. - M. Bolly
                Tore A.G. - Edwin E.

                Berg vil la de som har spilt mest i år få hvile seg og la de som ikke har fått spilt så mye få vise hva de kan....
                Sier at kampen mot Molde på Lørdag nok vil gi en annen startoppstilling.
                Otto, PSA, JAB og BBS er alle på vei tilbake fra skade, men ingen av de kommer til å få spille de 2 neste kampene! Riseth uaktuell pga skade!
                (Kilde RB Papirutgave)

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Drammens Tidende

                  Fikk ikke leie Sundgot




                  Strømsgodset har sjekket mulighetene for å leie inn Lillestrøm-duoen Arild Sundgot og Lars Ivar Moldskred. Sundgot er tidenes mestscorende for Lillestrøm i Tippeligaen, og SIF mener 30-åringen hadde passet perfekt som midtspiss i spillestilen til Ronny Deila.

                  Klubben ønsket å leie inn Sundgot og keeper Lars Ivar Moldskred ut sesongen, men fremstøtet ble avvist av ledelsen på Åråsen. Det får Drammens Tidende opplyst av kilder tett på Strømsgodset.

                  Sundgot er fortsatt med i fremtidsplanene til Lillestrøm-trener Henning Berg, og det var derfor uaktuelt å leie ham ut. Når det gjelder Moldskred ønsket SIF i utgangspunktet å hente inn keeperen i pakkeløsning med Sundgot.

                  Det er foreløpig uklart om drammenserne vil gjøre et nytt forsøk på duoen nærmere seriestart.
                  Publisert tirsdag 24. februar 2009 kl. 05:00.

                  Kommentar

                  • armykanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 742

                    RB

                    Berg lar nøkkelspillerne hvile

                    ÅRÅSEN::
                    LSK-trener Henning Berg velger trolig å hvile de spillerne som har spilt flest treningskamper i vinter til i dagens oppgjør mot Tromsø i LSK-hallen.

                    Det er viktig å styre kampbelastningen på hver enkelt spiller. Dessuten er det viktig å få sett flere spillere i kamp. Vi kommer til å stille et godt lag mot Tromsø, sier LSK-trener Henning Berg.
                    Av spillerne som startet oppgjøret mot de russiske seriemesterne Rubin Kazan på La Manga tirsdag for en uke siden, er det trolig bare to spillere igjen.
                    André Hansen fortsetter i LSK-målet, mens Alhassane Dosso spiller sentralt på midtbanen. De ni andre som starter i dag, var ikke med fra avspark mot Rubin. Fra startoppstillingen den gangen er bare Vidar Riseth uaktuell i dag på grunn av skade.

                    LSK starter trolig med dette laget i dag (4-4-2):
                    André Hansen – Torje Slettli, Steinar Pedersen, Ruben Gabrielsen, Jon Midttun Lie – Karim Essediri, Alhassane Dosso, Espen Søgård, Mathis Bolly – Tore Andreas Gundersen, Edwin Eziyodawe.
                    Allerede kommende lørdag spiller LSK ny treningskamp i LSK-hallen – mot Molde.
                    – Det blir noen forandringer på laget til den kampen, sier LSK-treneren.
                    Otto Fredrikson, Pål Steffen Andresen, John Anders Bjørkøy og Bjørn Bergmann Sigurdarson er alle på vei tilbake etter skade, men ingen av dem kommer til å være på banen i de to treningskampene denne uka

                    Last edited by RSP; 24.02.2009, 17:31. Begrunnelse: Ryddet.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156



                      To 16-åringer fra start mot Tromsø
                      Tirsdag starter både Ruben Lunan Gabrielsen og Torje Slettli mot Tromsø. - Vi gleder oss til å se de på høyeste nivå, sier André Bergdølmo til LSK.NO.http://www.lsk.no/?did=9105411
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • Fugla
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 1718



                        - LSK-seier kan ha vært fikset

                        SCORET: Khaled Mouelhi gjorde 1-0 på et langskudd som keeperen noe overraskende slapp inn mellom beina sine. Uvanlig svakt av den russiske keeperen, kanskje..?!?!? Foto: Kyrre Lien/Scanpix
                        - Vi mener at det var vi som var gode, sier LSK-direktør Torgeir Bjarmann.
                        Ifølge TIPS er det mistanke om at Lillestrøms 5-2-seier mot Rubin Kazan på La Manga kan ha vært fikset. Spilltilbydernes egen alarmsentral, Betradar, skal i alle fall ha registrert unormalt spillmønster og mistenkelig høye innsatser på Lillestrøm-seier.
                        Hos Betsafe sank blant annet oddsen på LSK-seier fra fire til tre rett før kampstart grunnet store innsatser på romerikingene.
                        - Vi var gode
                        - Dette kan vi ikke mene noe om, sier Torgeir Bjarmann til Nettavisen.
                        - Vi mener at det var vi som var så gode. Vi gjorde en god kamp, og at Lillestrøm slår Rubin Kazan er ingen bombe.
                        - Men de er regjerende russiske mestere?
                        - Ja, men vi vet jo alle hvilken del av sesongen det er, og man vet aldri helt hvordan oppkjøringen til hver enkelt klubb er foran disse kampene, sier Bjarmann.
                        - Vårt fokus er derfor på at vi har gjort en bra kamp, avslutter han.
                        - Gikk voldsomt til
                        Midtstopper Vidar Riseth spilte kampen. Han tviler på påstandene om mulig kampfiksing.
                        - De gikk i alle fall veldig til i duellene, og ofret seg foran 16-meteren, sier Riseth til Nettavisen.
                        - Men jeg snakket med tidligere RBK-spiller Macbeth Sibaya etter kampen. Han sa at de hadde trent sinnssykt mye i det siste, og at det var en sliten gjeng med spillere. Jeg tror heller det ligger der. Og akkurat det kan vel noen som spiller på oddsen også være klar over, legger han til.
                        Lillestrøm står med fire seirer på fem forsøk i treningskamper denne sesongen.
                        Homer Simpson.



                        www.ultrassarp.no

                        Kommentar

                        • morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156



                          Bertheussen til Tromsdalen
                          Tirsdag formiddag ble det klart. Eirik Bertheussen lånes ut til Tromdsalen ut året.http://www.lsk.no/default.aspx?did=9105419
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            RB


                            SLET: Jon Midttun Lie fikk en tung dag mot friske Joel Lindpäre og Tromsø i LSK-hallen.

                            - Grei gjennomkjøring

                            (LSK - Tromsø 1-3). Et redusert LSK-lag ble til tider rundtspilt av Tromsø hjemme i LSK-hallen.

                            Av Wegard Bakkehaug
                            Publisert 24.02.2009 - 17:04 Oppdatert 24.02.2009 - 17:07

                            VI FULGTE KAMPEN LIVE HER!

                            Allerede etter ni minutter løp Joel Lindpäre gjennom og satte inn 1-0 til Tromsø. Midtveis la Kevin Larsen på til 2-0 med et kanonskudd fra drøyt 20 meter før Tore Andreas Gundersen reduserte fra kort hold etter godt forarbeid av Ruben Gabrielsen.
                            Det tok kun ett minutt før TIL la på til 3-1. André Hansen avverget scoring med en benparade, men Morten Moldskred satte returen i mål.
                            - Tromsø trillet mye ball og kom til en del sjanser. Vi slapp de til for lett og mistet ballen utrolig mye på vei framover, sier Steinar Pedersen til rb.no.
                            Han var eldste spilleren på et ungt LSK-lag som etter hvilen til tider ble rundspilt av Tromsø. Gjestene fra nord var etter hvert nærmere 5-1 enn LSK var redusering.
                            - Tromsø var effektive i første omgang. De scoret to enkle mål og hadde et lykketreff. For oss ble det en grei gjennomkjøring med et ungt lag, sier Pedersen, som spilte stopper ved siden av unge Ruben Gabrielsen.
                            - Det gjør meg ingenting å spille der, men jeg konkurrerer både om stopper- og backplass. Så får vi se hva det blir til. Jeg spiller der treneren vil.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              Adresseavisen

                              Ingen match for TIL

                              Av: Tobias Stein Eilertsen
                              Publisert: 24.02.2009 kl. 17:10 , endret: 24.02.2009 kl. 17:27

                              LSK - TIL 1-3: LSKs b-pregede mannskap ble ingen motstand for TIL.

                              Det tok ikke mer enn 10 minutter før Joel Lindpere var frempå og sendte TIL i ledelsen. Det var den estiske landslagsspilleren femte mål på tre kamper. Forøvrig har han scoret fire mål 52 obligatoriske kamper for TIL!

                              Avgjorde før pause
                              17 minutter senere var det Kevin Larsens tur til å vise seg fram i Hans-Åge Yndestads skadefravær. Den unge LSK-midtstopperen Ruben Gabrielsen klarerte et innlegg fra Moldskred. Ballen havnet hos Kevin Larsen som banket ballen utakbart i hjørnet for keeper Hansen med venstreslegga fra drøye 20 minutter.

                              LSK virket tafatte foran mål og hadde vist lite spill så langt i kampen, men fikk i det 29. minutt en hjelpende hånd fra Sead Ramovic. Et innlegg fra nevnte Gabrielsen skrudde inn mot Ramovic, som bokset ballen rett i fanget på LSK-spiss Tore Andreas Gundersen som ikke hadde noen problemer med å sette ballen på åpent mål fra to meter.
                              Bare syv minutter senere var imidlertid Joel Lindpere frampå igjen. Nok en gangs skar han inn fra venstreflanken på motsatt side, og fikk sendt av gårde et skudd som LSKs unge keeper André Hansen gjorde en mesterlig beinparade på, men på returen dukket alltid målfarlige Morten Moldskred opp, og sendte til i 1-3 ledelse som også ble sluttresultatet.

                              Redusert LSK
                              I pausen gjorde TIL tre bytter og Adriano Munoz, Martin Knudsen og Yngvar Håkonsen fikk sjansen til å vise seg fram. Douglas Sequeira spilte også den siste halvtimen for Miika Koppinen. TIL var det dominerende laget i mesteparten av kampen, men slet med å omsette sjansene i 2. omgang. Det kunne fort stått både 1-4 og 1-5, men det ville seg ikke helt i 2. omgang. Adriano Munoz hadde flere muligheter, men ballen ville ikke inn.

                              For LSK var det kun to spillere igjen fra start fra laget som slo Rubin Kazan 5-2 i forrige uke, keeper André Hansen og midtbanespiller Alhassane Dosso. Dermed hadde LSK i realiteten ingen sjanse mot TIL som stilte med det som mest sannsynligvis blir førsteelleveren i første seriekamp.

                              Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                lsk.no

                                Høydepunktene fra LSK-Tromsø

                                Tirsdag ettermiddag spilte LSK mot Tromsø i LSK-hallen. Kampen endte med 1-3-tap. Vi gir deg høydepunktene fra oppgjøret:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Nordlys

                                  Kritisk til B-preget LSK

                                  TIL-trener Per-Mathias Høgmo likte dårlig å møte Lillestrøms B-lag.
                                  TIL-trener Per-Mathias Høgmo var skuffet over at Lillestrøm stilte nærmest med et rent B-lag i tirsdagens treningskamp i LSK-hallen.
                                  – Det har ikke veldig mye verdi å reise ned hit å møte et B-preget lag, sa Høgmo etter 3-1-seieren.
                                  LSK-trener Henning Berg forsvarte laguttaket med stor belastning og skader. Kun to av spillerne som startet i 5-2-seieren mot Rubin Kazan på La Manga i forrige uke, var med i troppen mot TIL.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    LSK.no



                                    Søgård: - God gjennomkjøring
                                    Espen Søgård jobbet utrettelig på LSKs midtbane mot Tromsø. Han mener at kampen mot Tromsø var en god gjennomkjøring.

                                    Av: Ole Kristian Bakkene

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      LSK.no



                                      Berg: - God læring
                                      Til tross for at det ble tap mot Tromsø mener Henning Berg at man tar med seg mye god læring fra tirsdagens kamp.

                                      Av: Ole Kristian Bakkene

                                      http://www.lsk.no/default.aspx?did=9105449

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        Adresseavisen

                                        Henning Berg sa unnskyld


                                        Mange forfall: Henning Berg og Torgeir Bjarmann så et reservepreget LSK bli utspilt av Tromsø. ( Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport )

                                        Av: Eirik Bang Pedersen
                                        Publisert: 25.02.2009 kl. 07:35

                                        LSK-TIL 3-1 : Allerede før kampen var Henning Berg borte hos Per-Mathias Høgmo og beklaget seg.

                                        Årsaken var at Lillestrøm stilte med et svært reservepreget lag i gårsdagens treningskamp.
                                        TIL reiste Norge på langs, og møtte et lag av spillere som stort sett kommer til å spille 2. divisjonsfotball for LSK 2 i år.

                                        Som Kevin Larsen så treffende sa det:
                                        – Vi kunne heller spilt mot TUIL.

                                        Ingen i TIL ville kritisere Lillestrøm for opptredenen.
                                        Kanskje fordi en ydmyk Henning Berg drev brannslukningsarbeid allerede før kampen.
                                        – Henning unnskyldte seg til oss før kampen. Jeg trengte ikke si noe tilbake, for han vet hva jeg mente om det, sier TIL-trener Per-Mathias Høgmo.

                                        Ukjente navn
                                        Har du hørt om Mathis Bolly, Ruben Lunan Gabrielsen og Edwin Eziyodawe?
                                        Ikke det, nei. Alle spilte for LSK i går. Faktisk var det seks spillere i LSKs startoppstilling som aldri har spilt eliteseriefotball.
                                        – Vi møter det vi møter. Det ble en annerledes kamp enn vi hadde forventet. Vi hadde ikke fått indikasjoner på at Lillestrøm ville stille redusert, sier Høgmo.
                                        Han har tidligere snakket om verdien av kvalitetsmatching i vintermånedene. Etter kampen i går antydet han at TIL i kommende sesongoppkjøringer vil satse mer på kamper mot internasjonal motstand.
                                        Dermed ble ikke kampen den testen TIL hadde håpet. En enkel 3-1-seier og en grei treningsøkt var beholdningen.
                                        - Det var dumt at det ble slik, men det er ikke noe vi kan gjøre med det, sier Miika Koppinen, som syns det var dumt at LSK stilte så B-preget som de gjorde.

                                        Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Nettavisen

                                          Legende refser norske lag
                                          Sergej Rebrov sjokkert over hvor hardt norske lag spiller i treningskampene på La Manga.
                                          - De er altfor tøffe i treningskampene her.
                                          - De går til noe som voldsomt, og virker veldig opptatt av å slå oss, siden vi er russiske seriemestre, sier Rebrov til Nettavisen.
                                          Den ukrainske landslagsspilleren mener problemet spesielt gjaldt i kampene mot Lillestrøm og Vålerenga.

                                          Kommentar

                                          Working...