Nyheter februar 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Snørydding på Åråsen

Onsdag formiddag startet man snøryddingen for å få stadion klar til seriestart. Åråsen-matta ble brukt som snøsmelter.

Hele saken: http://www.lsk.no/?did=9105474

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

BORKED

Kreativ Kanaris:
      Last edited by rEPPA; 25.02.2009, 20:18.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

Torje sikter mot toppen i LSK
        Torje Slettli tok med seg familien sørover fra Harstad og ble LSK-spiller. Nå nærmer han seg a-laget, og tirsdag fikk han debuten. Målene som fotballspiller er store.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

Det beste kunstgresset i Norge
          Med nytt kunstgress i LSK-Hallen er tilbakemeldingene enormt positive. Både Henning Berg og Bjørn Helge Riise skryter uhemmet.http://www.lsk.no/default.aspx?did=9105499
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

RB- papir

Kritisk for LSK sesonkortsalg
            Åråsen: Per Mathisen jublet over at møtet vedtok kvinnefotball med team Srømmen. Men han hadde ingen grunn til å skryte av sesongkortsalget, som har sviktet med 1.500 stykker siden i fjor.
            -vi må regne med at folk fortsatt tviler på oss etter fjorårets svake sesong. Men vi skal sette inn en skuttspurt og forbredre dette. Men jeg har også merket at de fleste klubbne sliter mer en de de gjorde i fjor,sier Per Mathisen.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

RB-Papir

LSK budsjetter med spillersalg
              Åråsen: Daglid leder i LSK AS, Svein Asmyhr, sa at elitesatsingen blir mye billigere i 2009 enn i fjor, selv om han regner med et spillersalg for fire millioner kroner -noe som alltid er en usikker post.
              -Vi reduserer avskrivningen i spillerstallen med 2,2 millioner, personalkostnaden med 2,8 millioner, samtidig som elitekostnadene går ned med to milioner. Vi forventer en bedre tapellplassering enn i fjor, og har budjettert med femteplass, noe som gir oss betydelig økte medieinntekter, sa Svein Asmyhr

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB- Papir

Kan kjøpe tilbake aksjer i deler
                Åråsen: LSK solgte 25 prosent av aksjene i Åråsen Eindom til Lillestrømbanken Eindom AS. I utgangspunktet skulle klubben kunne kjøpe dem tilbake samlet innen fem år. -Avtalen er ytterligere forbedret. Vi er nå enige om at vi kan kjøpe tilbake deler på fem prosent av gangen, opplyste Per Mathisen på årsmøtet.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Sunnmørsposten

- Vesentlig å informere

Av: Are Bye
                  Publisert: 26.02.2009 kl. 10:30 , endret: 26.02.2009 kl. 10:36
                  LA MANGA: Uten forvarsel fikk Simen Brenne beskjed om at han var solgt fra LSK til Odd.

Han var stjerne i FFK, og tok cupgull med Aristokraten i 2006. Simen Brenne ble solgt til Lillestrøm, kom med på landslaget - og tok et nytt cupgull i 2007. Så startet utforbakken.
                  - Det var en tøff periode, og to turbulente år. Uansett hva vi gjorde så fortsatte motgangen. Jeg var vel ikke veldig heldig med tiden i Lillestrøm, men jeg har mange gode minner derfra allikevel. Cupgullet var stort, sier Simen Brenne til Aftenposten.no.

- Ikke gunstig
                  Men etter at både Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft tok sine hatter og gikk, ble Brenne overflødig på Åråsen. En klubb i økonomisk krise måtte spare, og godt betalte Brenne ble en utgiftspost som sved.
                  - Det er vesentlig å informere, og mye kunne vært gjort annerledes. Jeg fikk først beskjed da avtalen mellom klubbene var i boks, og da stod det på meg. Det var ikke gunstig, sier Brenne.
                  Han kunne ha nektet, og blitt for å kjempe, men tonen fra ledelsen var tydelig. Og Brenne valgte å bytte beite.
                  - Jeg er glad for å ha fått denne sjansen i Odd, og jeg trives i klubben. Nå er jeg sugen på å vise meg frem, og komme tilbake i den formen jeg viste tidligere, sier Brenne som har flyttet til Skien.
                  Han er ikke bitter på Lillestrøm, men måten overgangen kom i stand liker han ikke.
                  - Det hadde ikke gjort noe å avgjøre på Åråsen, kanskje?
                  - Nei, det kunne vært noe det. Vi møter dem 16. mai, og da skal jeg være klar, sier Brenne.
                  Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Sesongkortsalget åpnes igjen fredag

LSK har hatt oppgraderinger på systemet i forhold til sesongkort. Nå er alt ok, og du kan igjen handle sesongkort.

Hele saken: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9105537

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

RB.no

Lillestrøm kan bli EM-by

Norge og Sverige søker fotball-EM i 2016. Ny stadion i Lillestrøm kan bli EM-arena.

Klokka 15.00 i dag presenterte det norske og svenske fotballforbundet sin søknad om å arrangere EM i fotball i 2016.
                      Nytt Åråsen

Skedsmo/Lillestrøm er en av seks kandidatbyer som blir meldt inn til UEFA 9.mars i år. Hvilke norske byer som får ble med på fotballeventyret – hvis Norge og Sverige blir tildelt arrangementet – avgjøres seinere. Da velges fire av byene.
                      – Vi vet at LSK planlegger et nytt Åråsen og skal bygge det opp fra grunnen av. Det er sammenfallende med en EM-søknad, sier generalsekretær Karen Espelund i Norges Fotballforbund.

Kommentar

• CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

EM i Lillestrøm i 2016?

Torsdag presenterte Norges Fotballforbund søknaden som kan gjøre Lillestrøm til EM-by i 2016

Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

Billetter til Stabæk-LSK
                          Det er stor rift om billettene til åpningskampen mot Stabæk på Telenor Arena. Lørdag er LSKs del av billettene klare for salg.

Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

lsk.no

Arnarsson: - Kommer til å savne Åråsen og LSK
                            Til tross for liten spilletid er det en positiv Viktor Bjarki Arnarsson som nå reiser til sin nye arbeidsgiver Nybergsund.

Av: Ole Kristian Bakkene

http://lsk.no/?did=9105609

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Henning Berg mener LSK er i rute
                              Lørdag formiddag møter LSK Molde i LSK-hallen. Henning Berg ser fram til siste treningskamp på norsk jord før Tippeliga-starten.

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Ekspertenes favoritt

LILLESTRØM:

Henning Berg har gitt Stian Ringstad mye tillit i vinter, og nå kaster supporterne seg på bølgen. De vil se unggutten fra start allerede i serieåpningen.
                                Av Christer Spaberg Publisert 28.02.2009 - 06:30

Da ekspertpanelet til Romerikes Blad ble spurt om hvilket lag som er det beste Lillestrøm kan stille i år, figurerte den tidligere Eidsvold Turn-spilleren på et stort flertall av de konkrete forslagene.

– Utrolig morsomt og veldig hyggelig å høre. Dette setter jeg veldig pris på, sier Stian Ringstad da han får høre om supporternes tillit.

17-åringen har opplevd noen utrolige måneder etter at han ankom LSK i fjor høst. Først ble han omplassert til back, etter å ha spilt i offensive roller hele karrieren. Så har han spilt seg inn i førstelagsdiskusjonen etter flere gode kamper og har i tillegg fått et visst ansvar på kanarifuglenes dødballer.
                                Skryter av fansen

– Det har gått veldig fort, men jeg føler jeg har tatt den nye rollen bra.

Nå ser han fram til å kanskje få spille foran Kanari-Fansen.

– Hvis jeg får sjansen vil det bli stort. De stiller alltid opp og lager et veldig bra trøkk, skryter unggutten som flere ganger i oppveksten har vært på tribuneplass når Lillestrøm har spilt på Åråsen.

– Jeg er veldig positivt overrasket over Ringstad. Gjennomgangsmelodien hos unggutta er ofte at de varierer i prestasjonene, men han har vært stabil over tid. Og det gjelder meg noe voldsomt at det er en lokal gutt, sier talsmann i Kanari-Fansen Jan Jensen, og legger til at han også har merket seg Mathis Bolly og Kristoffer Tokstads utvikling denne vinteren.
                                Usikkerhet

Laget til ekspertpanelets bidragsytere er ikke helt ulikt det laget Henning Berg sender ut i dagens treningskamp mot Molde i LSK-hallen.

De eneste endringene er at André Hansen fortsetter i målet, mens Steinar Pedersen tar plassen ved siden av Frode Kippe i midtforsvaret. I tillegg er det litt usikkerhet rundt Lars Kristian Eriksen på grunn av et overtråkk.

– Jeg tror han blir klar, men hvis ikke tar nok Ruben Gabrielsen over høyrebacken, sier Henning Berg.

LSK starter trolig med dette laget i dag (4-4-2): André Hansen – Lars Kristian Eriksen, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Stian Ringstad – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Alhassane Dosso, Magnus Myklebust – Arild Sundgot, Olivier Occean.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Ungguttene bekler backene for LSK

LSK starter lørdag formiddag med 16-årige Ruben, og 17-årige Stian på backene mot Molde i LSK-hallen.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Bergens Tidende (100% Fotball)

Scoret to – så rødt

Av: Olav Rege Olsen
                                    Publisert: 28.02.2009 kl. 13:24 , endret: 28.02.2009 kl. 13:32

LSK - Molde 4-3: Mame Biram Diouf fra helt til syndebukk.

Molde imponerte i en snau time i treningskampen mot Lillestrøm lørdag. Blåtrøyene åpnet oppgjøret klart best og hadde flere gode muligheter i starten av oppgjøret. Etter 30 minutter kom også nettkjenningen.
                                    Et frispark gikk gjennom hele feltet og fant Mame Biram Diouf. Han plasserte ballen sikkert i det lengste hjørnet og inn til fordel Molde.
                                    0-1 var også pauseresultatet, selv om moldenserne burde ledet med flere mål. I tillegg til Biram Dioufs mål, fikk Kjell Jonevrets menn en scoring annullert og ble også snytt for straffespark i de første 45 minuttene.
                                    Tidlig i den andre omgangen økte Molde til 2-0. Et innlegg fra Mattias Möstrøm ble headet flott i mål av Biram Diouf, som satte inn sin andre for dagen, skriver rbnett.no.

Raknet etter utvisning
                                    Alt lå tilrette for at senegaleseren skulle bli den store helten i LSK-hallen, men det var før Molde-spissen fikk marsjordre etter en snau times tid.
                                    Ifølge rapportene skal Diouf ha stemplet en motspiller, og 21-åringen, som noterte seg for sju seriemål for Molde i fjor, kan nå i fare for å miste serieåpningen mot Lyn 15. mars.
                                    Med Diouf send i dusjen, benyttet Lillestrøm muligheten.
                                    Olivier Occean reduserte for Åråsen-laget i det 61. minuttt. Kort tid senere økte Vegar Forren til 3-1 for Molde. Unggutten scoret på et frispark som gikk via muren og i mål.
                                    Drøyt ti minutter før slutt satte Bjørn Helge Riise læret lekker i mål på et frispark, og Henning Bergs menn øynet muligheten for å dra i land seieren.
                                    Først utlignet Arild Sundgot etter fint forarbeid av Edwin Eziyodawe, deretter satte Occean inn sin andre for ettermiddagen ett minutt før full tid og fastsatte sluttresultatet til 4-3 i favør Lillestrøm, skriver RB.no.

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Keeper André Hansen ble skadet på oppvarming før Molde-kampen, og man fryktet brudd i en finger. Men Grodås kunne etter røtngen fortelle at det "kun" er snakk om en forstuing.

PSA er også ute med skade. Det er kneet (leddbånd) som visstnok krangler, sa Riseth til noen av oss etter kampen i dag.
                                      Last edited by gamle-perta; 28.02.2009, 14:27.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

Hansen: - Ikke brudd

Rett før treningsoppgjøret mot Molde pådro André Hansen seg en skade i hånden. De første rapportene vil ha det til at det var brudd. - Det er bare en forstuelse, sier André Hansen selv.

Hele saken:
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

Se alle målene fra LSK-Molde!
                                          Olivier Occean, Arild Sundgot og Bjørn Helge Riise sto for målene da LSK senket Molde i LSK-hallen lørdag. LSK-TV gir deg høydepunktene.

Se høydepunktene:
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

Working...