Oppdaterte "Betraktninger"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Oppdaterte "Betraktninger"

    Etter utallige oppfordringer (dvs tre eller fire) i fjor og i starten av året, ga jeg etter for presset fra kfl.no og sendte inn en egen epistel for publisering på forsida. Web-redaksjonen ga meg da til min (ikke så veldig store) bekymring en egen spalte med tittelen "Gilberts betraktninger" og økte dermed sleipt presset for å få meg til å følge opp med flere bidrag. Jeg ligger ikke søvnløs av den grunn, men et visst forventningspress føler jeg unektelig.

    Det er jo, som alle har skjønt, ikke sånn at jeg ikke liker å skrive om Fugla. Men som fast spaltist må jeg jo stille visse kvalitetskrav til disse produktene, mens det jeg virkelig liker med å delta i diskusjonen her inne er å lage min helt egen blanding av fakta og klart partiske vurderinger og entusiastiske jubelrop, med et langt lavere saklighets- og nøytralitetskrav enn i en lovtekst eller stortingsmelding. Og så setter jeg stor pris på litt debatt, meningsutveksling og tilbakemeldinger.

    Spalten er nå oppdatert med en denne gang helt upartisk og saklig vurdering av fotballklubbers identitet, med utgangspunkt i Fugla, men med sammenlikning med en nylig nedkjempet annen klubb, bare for kontrastens skyld. Navnet på den andre klubben har jeg av pietetshensyn unngått å nevne, men det er jo mulig at enkelte likevel kan identifisere den ut fra enkelte opplysninger i teksten.

    gilbert
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2505

    #2
    Veldig bra artikkel, gilbert!
    Jeg er ikke sikker på hvilken annen klubb du snakker om, men du får veldig fint fram hvordan det er mulig for klubber å fullstendig skifte roller, at klubben med ord på seg for sjel og tradisjon blir eksponenten for dødballer, langpasninger og drepende kjedelig spill, og omvendt.
    Og du får meg til å forstå at mangfold kan kjøpes, uansett hva andre sier om det.
    Hadde jeg vært norsklærer, hadde du fått en sterk sekser.

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 720

      #3
      Gilbert - you're my hero. Du skriver veldig bra som vanlig med en blanding av genualitet og ekstraordinær vinkling. Keep'em coming you just made my DAY
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Så bra, at du bør holde det som et foredrag for alle som uttaler seg til media og andre om klubben. Her har både Grønlund, Fjøra og andre mye å lære. Dessuten knallgode, enkle og lett forståelige argumenter og begrunnelser som gjør seg i debatter om spillestil og identitet.

        Bravo !

        mvh
        perta
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Fugla- patriot83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2005
          • 1241

          #5
          Fantastisk bra skrevet, Gilbert! Meget gjennomtenkt og godt formulert! Fortsett den gode skrivingen!
          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            #6
            Virkelig en bra artikkel. Vi som ikke kommer fra Lillestrøm føler ikke bare tilknytning til laget, men også til stedet. Men hvilket annet fotballag er det du henviser til i artikkelen din?
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Tenk litt 'a! :lol:

              (vif)

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #8
                Opprinnelig skrevet av Larsi
                Tenk litt 'a! :lol:

                (vif)

                Søren også !

                Der røpte du noe jeg syntes jeg hadde gjort ALT jeg kunne for å skjule, slik at det skulle bli virkelig vanskelig å gjette, og bare de aller best informerte kunne sette sammen puslespillet av nylig avholdt og vunnet kamp, bydelsklubb fra sentrale øst i Oslo, bohémer, Etterstad-eier, Frontline, supportergruppe i utrygg storby, media-hype, ambisiøs trener, gammel og ny spillestil, 48 poeng i fjor, og alle de andre små, subtile hintene jeg hadde lagt ut slik at bare de virkelige ekspertene skulle kunne gjette hvem som er den store og sjelløse kontrasten til Fugla.

                gilbert

                Kommentar

                Working...