Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    ,

    Jeg skjønner bare ikke helt hva du vil med alle de tomme setene... Få tilskuerantallet til å virke glissent og fattigslig?

    Joda, du har rett i at LSK trakk 28 569 tilskuere i -85, men det var seriefinale på Lerkendal. Så mange tilskuere tar ikke engang Lerkendal i dag, etter at ståplassene ble borte.

    Og når vi snakker om trønderne; De har også høyeste tilskuersnittet fra 1997 (?) på rundt 19 900. Det har de ikke i dag. Du regner altså med at man kan øke dette tallet med en tredjedel etter "har du klave, så får du ku-prinsippet"?

    Alt for store stadioner ser bare trasig ut.
    Det vil være umulig å bygge en stadion med plass til 40.000 uten at den faktisk blir stor. Nedbyggingen vil innebære at vi kan tilby ekstremt god plass (i dag er det trangt), hvor folk komme og gå på toaletter mm. uten at det blir et helvete (viktig for barnefamilier), meget god tilgjengelighet til andre fasiliteter mm.

    Ærlig talt synes jeg tomme seter er et penere syn enn åpne tomme felt, enorme reklameplakater eller tribunedeler som rett og slett mangler.

    Idiotien ved å fjerne seter av estetiske hensyn vil fort vise seg om vi skulle få en meget attraktiv kamp hjemme eller ved spill i europa. (Tenk seriefinale hjemme mot trønderne etc.).

    Vi vil selge billetter rett og slett fordi folk vet at de vil få kjøpt.
    Tilfeldige tilskuere som blir møtt med "utsolgt" i billettluka kommer neppe igjen.

    Vi vil få mulighet til f.eks. å gi barn gratis adgang. Kan ikke understreke nok hvor viktig det er å få unger på kamp, dette blir neste generasjons sesongkortholdere. Norway cup f.eks. er en glimrende anledning.

    Vi vil ha mulighet til å møte f.eks. Liverpool eller et annet pl lag og skyfle inn penger fra de anglofile.

    Vil vil gruse valle hovind etc i støvlene når det gjelder arrangementer.

    Jeg ser rett og slett ikke at 20.000 tomme seter kan ha noen negative konsekvenser overhodet. Lyn har hatt det i mange år uten at noen har klaget.

    Ingen vet hva fremtiden vil bringe, men jeg kan iallefall garantere deg at fler og fler vil gå på kamp.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Opprinnelig skrevet av reka
      Jeg ser rett og slett ikke at 20.000 tomme seter kan ha noen negative konsekvenser overhodet. Lyn har hatt det i mange år uten at noen har klaget.
      Vel, jeg vil ikke akkurat kalle den kunstneriske spredningen av bannere utover seteradene de bedriver der for utprega vakkert eller tiltalende.

      Tomme seter er for meg tilnærmet det samme som slipsbefengte tilskuere; Et dødpunkt i salen.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Ett EM i nærmiljøet vil nok heve interessen for fotball betraktelig på Romerike, noe LSK vil nyte godt av. Tror flere vil komme på LSK kamper i tiden før og tiden etter ett eventuelt mesterskap.
        Ett stadion med 40.000 seter kan nok lett skaleres ned til 20.000 uten store problemer om man tar det med i beregningen når man tegner ett stadion. Bedre plass og bedre fasiliteter klarer jeg ikke å se så mye negativt ved. Tviler på at en nedskalering vil bety at man bare fjerner 20.000 stoler og får åpne betongfelt rundt på stadion. Blir nok heller større avstander mellom seter og mellom seterader. At kfl ikke vil få en dritt å si tror jeg blir litt feil også. Regner med at LSK vil få ett ord med i laget under planlegging siden det er LSK som skal stå for etterbruken og jeg går utifra at kfl får gode muligheter til å komme med innspill ovenfor LSK i denne prosessen.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          Opprinnelig skrevet av xeR
          Regner med at LSK vil få ett ord med i laget under planlegging siden det er LSK som skal stå for etterbruken og jeg går utifra at kfl får gode muligheter til å komme med innspill ovenfor LSK i denne prosessen.
          Jeg ser på det som en selvfølge. Uten KFL er ikke LSK noe som helst, og da bør selvfølgelig KFL inkluderes. Dette er også til Sportsklubbens eget beste i etterkant - da man vil tjene på det med tanke på støtte, hvis det er elementer som akustikk, bratte tribuner, intimitet og et ståfelt det dreier seg om.
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • general
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 1150

            Opprinnelig skrevet av Seb.R
            Jeg ser på det som en selvfølge. Uten KFL er ikke LSK noe som helst, og da bør selvfølgelig KFL inkluderes. Dette er også til Sportsklubbens eget beste i etterkant - da man vil tjene på det med tanke på støtte, hvis det er elementer som akustikk, bratte tribuner, intimitet og et ståfelt det dreier seg om.
            Håper styret i KFL kaster seg inn i dette raskt og viser initiativ. Det er jo fortsatt LSK vi snakker om.
            Seriegull 2016!!!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av general
              Håper styret i KFL kaster seg inn i dette raskt og viser initiativ. Det er jo fortsatt LSK vi snakker om.
              KFL har vel allerede en stadionkomite som jobber med LSK.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                Opprinnelig skrevet av xeR
                KFL har vel allerede en stadionkomite som jobber med LSK.
                Bra, det hadde vært så typisk om vi ble ordentlig screwed i denne sammenheng.
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  Opprinnelig skrevet av general
                  Bra, det hadde vært så typisk om vi ble ordentlig screwed i denne sammenheng.
                  Enig. Skrekkscenarioet er en Aker Stadion look-a-like, 2 meter høye betongvegger opp fra banen til tribunene, tribuneseksjoner som Color Line Stadion, 4 forskjellige stolfarger i gult (høhø) og håpløs logistikk.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

                    Nå er ikke jeg så orientert i Lillestrøms geografi som svært mange andre her på forumet, men er ikke grunnen til at Åråsen stadion heter dette fordi den ligger på det geografiske stedet Åråsen. Om man da flytter stadionet til andre siden av byen blir det etter mitt skjønn veldig rart å fortsett å kalle det det noe med Åråsen.

                    Man har jo tenkt å bygge nytt nasjonalanlegg for fotball i Groruddalen. Om dette skulle hett "nye Ullevål Stadion" må jeg innrømme at jeg ville funnet det merkelig.

                    Forøvrig er jeg mot EM i Norge. Ikke fordi det ikke hadde vært fett med et nytt stadion eller at vi ikke er kapable til å arrangere et så stort mesterskap. Tvert imot mener jeg det sannsynligvis hadde gått knirkefritt. Norge er som kjent i verdensmålestokk et perverst velfungerende land. Men den nasjonalismen nordmenn med et slikt mesterskap hadde fått stolpa opp i toern mener jeg vi ikke har godt av. Se bare hva som skjedde etter OL på Lillehammer. Nei gi for all del mesterskapet til noen som trenger det mer. Gjerne Italia. Da blir det ihvertfall litt mer action på tribunene enn det den jevne norske Bama klappende, rosa-VG-hatt-bærende tribunegjenger klarer å få til.

                    I tillegg vil ikke Norge delta i mesterskapet. Det vil være, om ikke annet, en seier for fotballen.

                    Kommentar

                    • general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

                      Jeg tror ikke NoSwe får EM. Men dette er jo kjempe positivt når vi tenker på utviklingen til LSK som klubb. Enda så trist det er å forlate Åråsen, er det ikke til å unngå.
                      Seriegull 2016!!!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Loddet
                        Men den nasjonalismen nordmenn med et slikt mesterskap hadde fått stolpa opp i toern mener jeg vi ikke har godt av. Se bare hva som skjedde etter OL på Lillehammer.
                        Under Lillehammer OL så vant vi en del da. Kan ikke se for meg at vi får like mye nasjonalisme av å se det norske landslaget få oppvisning i fotball fra resten av europa.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Er veldig enig med Reka her, tenk positivt for faen!

                          Trist å forlate Åråsen, men det er en stadion som på grunn av beliggenhet ikke kan utbygges og den er allerede i ferd med å bli en akterutseilt arena. Hadde man kunnet bygge ut Åråsen så hadde jeg vært langt mer negativ til dette. Nye tradisjoner skal vi da pokker klare å skape. Skal vi være med i fremtiden er vi bare nødt til å ha et tilskuersnitt som ihvertfall noenlunde matcher lagene fra storbyene i Norge. Sånn er det bare! Dessuten er dette en gullgruve finansielt for klubben i forhold til å måtte bygge noe selv, staten går inn! Tenk bare ellers på eventuelle krav om kunstgress og dermed helårsanlegg for å blidgjøre kommunen. Plastikk dere, plastikk! LSK som en storklubb skal spille på naturgress! Og en annen ting, en stolpefri stadion! Heller ingen latterlig liten dobbeltdekker av en Akerkopi.

                          Alt dette får ihvertfall jeg ereksjon av å tenke på!

                          Kommentar

                          • Geirfugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 561

                            Jeg er tilhenger av nytt stadion, og EM til Norge!
                            Jeg var selv i Portugal under EM i 2004. Det var en fantastisk opplevelse, ikke minst fordi vi møtte mennesker fra hele Europa, og koste oss sammen, drakk øl og snakket fotball. En herlig smeltedigel. Jeg var på to stadioner i Lisboa (med plass til 65000 og 52000) + en i Leiria (med plass til 30 000). Alle var nye og fantastiske. Jeg vet ikke hvordan det går med alle i dag, men klarer man det i Portugal må jo NOR og SWE klare det også! Kjør på.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                              Jeg er tilhenger av nytt stadion, og EM til Norge!
                              Jeg var selv i Portugal under EM i 2004. Det var en fantastisk opplevelse, ikke minst fordi vi møtte mennesker fra hele Europa, og koste oss sammen, drakk øl og snakket fotball. En herlig smeltedigel. Jeg var på to stadioner i Lisboa (med plass til 65000 og 52000) + en i Leiria (med plass til 30 000). Alle var nye og fantastiske. Jeg vet ikke hvordan det går med alle i dag, men klarer man det i Portugal må jo NOR og SWE klare det også! Kjør på.
                              Saksa fra Benksliter'n på FFK-forumet:

                              "DISSE STADIONENE BLE BYGGET FOR EM 2004! (Norge har 60-70 prosent større BNP enn Portugal.....for å ikke snakke om hva Norge har i pensjonsfondet)
                              Estadio Municipal de Aveiro her spiller Beira-Mar, 30 000 seter.
                              Estadio Municipal de Braga her spiller Sporting Braga, 30 200 seter.
                              Estadio Cidade de Coimbra her spiller Academica de Coimbra, 30 000 seter.
                              Estadio Dr. Magalhães Pessoa her spiller Uniao de Leiria, 29 900 seter.
                              Estadio da Luz her spiller Benfica, 65 000 seter.
                              Benfica fikk en av de flotteste stadionene i verden. Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg.
                              Estadio Jose Alvalade XXI her spiller Sporting Lisboa, 52 000 seter.
                              Estadio do Bessa XXI her spiller Boavista, 30 000 seter.
                              Estadio do Dragao her spiller Porto, 52 000 seter.
                              Estadio Algarve her spiller Louletano DC og SC Farense, 30 300 seter.
                              Estadio Dom Afonso Henriques her spiller Vitoria SC, 30 000 seter.
                              Estadio do Restelo her spiller CF Belenenses, 32 500 seter."

                              Det har vi bra bruk for i Norge. Vi mangler bare 5,9 mill innbyggere i forhold til Portugal for å fylle arenaene:-)
                              Last edited by Stray Cat; 23.06.2009, 14:55. Begrunnelse: avsnitt
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Dessuten er dette en gullgruve finansielt for klubben i forhold til å måtte bygge noe selv, staten går inn!
                                Og det er antageligvis ikke bare med økonomiske midler. Her skal vel Giske/NFF/FIFA ha sitt å si før designet godkjennes. Det vil sannsynligvis gi en Arena tilpasset slipsfolkets behov; glasert, upersonlig og effektivt.

                                Jeg velger å være lettere skeptisk inntil det motsatte er bevist.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Opprinnelig skrevet av mooph
                                  Og det er antageligvis ikke bare med økonomiske midler. Her skal vel Giske/NFF/FIFA ha sitt å si før designet godkjennes. Det vil sannsynligvis gi en Arena tilpasset slipsfolkets behov; glasert, upersonlig og effektivt.

                                  Jeg velger å være lettere skeptisk inntil det motsatte er bevist.
                                  Forhåpentligvis er Solkongen altfor opptatt av å blande seg inn i stadionplanene til Trondheim og RBK til at vi blir særlig skadelidende av hans maktsyke vesen.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    DEller så bygger de den så den ser ut som en borg utvendig og kaller den Fort Åråsen.
                                    Sjøl om det er framsatt som en spøk, og en særdeles vellykka en, ville vel de fleste LSK-suppportere uten problem funnet veien til et nytt stadion med dette navnet.

                                    Jeg kjenner at jeg har svært lyst på dette navnet på et nytt stadion. Vi slipper et jallanavn, sponsorhelvete og "nye".
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • gutt94
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2007
                                      • 3272

                                      Er dette den banen de skal bygge på kjeller?
                                      Eller hvor har de plan om å plasere "nye Åråsen"?
                                      KnutHSolberg

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        "Navn har ikke blitt bestemt, men navnet som blir brukt nå er Lillestrøm Arena." Kunne vært langt styggere, arena er fremdeles ubrukelig. Lillestrøm Stadion er mitt forslag.
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Alt som inneholder "Arena" er totalt ubrukelig. Vi kan ikke beholde Åråsen, om stadionet ikke ligger på Åråsen.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...