Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Etter hva jeg har hørt så frister det vel mest med området på andre siden av flyplassen (Måsan).. Med nærhet til sentrum og treningsfeltet/åråsen/hallen.
    Men spørs vel om man får lov å bygge der da...

    Som herremannen over meg sier, navnet SKAL slutte på Stadion..
    Blir det noe Arena kan de droppe hele dritten spør du meg!!

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Etter hva jeg har hørt så frister det vel mest med området på andre siden av flyplassen (Måsan)..
      For at Måsan skal være på andre siden av flyplassen, må du være i Nitelva eller rundt Kjellerholen.
      Jeg regner med at du mener på andre siden av Storgata for flyplassen. Eller noe lignende.

      Ulf Pirk Pulf

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
        For at Måsan skal være på andre siden av flyplassen, må du være i Nitelva eller rundt Kjellerholen.
        Jeg regner med at du mener på andre siden av Storgata for flyplassen. Eller noe lignende.

        Ulf Pirk Pulf
        Så lenge det er aktivitet på flyplassen så ser jeg ikke dette området som et reelt alternativ. Bygget vil da bli liggende midt i inn/utflygingssonen veldig nærme stripa. Selv dagens "lave" lysmaster på Åråsen er jo litt forstyrrende rent flysikkerhetsmessig.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Så lenge det er aktivitet på flyplassen så ser jeg ikke dette området som et reelt alternativ.
          Det er et alternativ hvis man får skifta retninga på inn- og utflyging.

          Måsan ligger bare et steinkast fra Åråsen, muligens to fra LSK-hallen og treningsbaner. Et alternativ jeg kunne tenke meg.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Så lenge det er aktivitet på flyplassen så ser jeg ikke dette området som et reelt alternativ. Bygget vil da bli liggende midt i inn/utflygingssonen veldig nærme stripa. Selv dagens "lave" lysmaster på Åråsen er jo litt forstyrrende rent flysikkerhetsmessig.
            Jeg hørte at innflyvninga i såfall ville skje fra andre sia enn idag. Ikke noe jeg kan bekrefte, ei heller har jeg noen kilder på dette.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • rEPPA
              *****istrator
              • Nov 2003
              • 3933

              Ikke at jeg er pilot, men jeg vil nok tippe at en flyplass skal være åpen for at man kan lande fra begge sider. Kanskje på grunn av nødsituasjoner, værforhold osv... ?
              www.kfl.no/debatt

              Kommentar

              • yesda
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jan 2007
                • 182

                Hva synes folket om stadionen som blir presentert på LSK.no?

                Jeg må si dette ser ut som en stadionversjon av boligblokker som har blitt bygget under den siste byggeboomen. Altså ikke noe å hige etter.

                Jeg mener LSK skyter seg selv i foten om de ikke gjør dette til en (forhåpentligvis) åpen, internasjonal, arkitektkonkurranse. Det vil kunne være med på å skape blest om prosjektet (sett at det virkelig blir noe av) og få flere forslag på bordet enn det som foreligger nå.

                Men det er mange men i denne prosessen, og jeg må innrømme at jeg er av de som ikke tror det blir EM i Norge-Sverige i 2016.

                yesda

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Jeg er motstander av dette, og rimelig innbitt også. Dette er hvorfor:

                  A) Om det bygges en stadion til 30-40000 tilskuere i Skedsmo kommune(betalt av det offentlige og NFF går jeg sterkt ut i fra) vil den bli jævlig dyr. Det går selvsagt an å argumentere for at pengene vil bli betalt tilbake av selve arrangementet EM, men dette er bare én del av sannheten. Vedlikeholdet av en slik arena vil være mye større enn hva det er på Åråsen i dag, og over tid vil det være et åpenbart minusprosjekt for både klubben og kommunen.

                  B) Alle stadioner som bygges pdd er kliss like, og ingen av dem har sjel eller egenart. Det betyr at man mister tilknytningen et særpreget anlegg kan gi(og i vårt tilfelle gir), mens historien som lever i veggene på Åråsen blir borte(sannsynligvis erstattet av et flunkende nytt kjøpesenter, fy faen).

                  C) Det er totalt usaklig å tro at snittet for LSK noensinne vil bikke 15000, for ikke å si 12000. Jeg vil tro at man kan regne med en publikumsøkning på kanskje 1500-2000 de første par årene, mens det etter det vil falle ned på nådagens nivå eller litt mer. Hvordan kan jeg påstå dette med tanke på områdets massive vekst? Enkelt. Oslo: 600000 mennesker. Lyn og Vålerenga: 15000 i snitt. Til sammen. Det er ikke slik at befolkningveksten kommer fordi det er et langvarig knullekretsmesterskap uten plastikk i full gang på Romerike, det er befolkningsvekst fordi folk flytter hit. Fra andre steder. Hvor man har egne klubber. Som disse nye tar med seg forkjærligheten for til sitt nye hjem.

                  D) Videreført fra C) kan vi dermed dedusere at vi kommer til å bli sittende med noe tilsvarende et grønt krater med gule kanter hvor man her og der kan se noen svarte steiner laget av mennesker. Dette kratereret må klippes, de gule kantene pusses, og de svarte menneskesteinene kommer til å føle seg så ensomme at de går hjem og ser på Dan Børge i opptak i stedet. Poenget? At det blir dyrt å pusse og frisere når steinene ikke har med seg nok sakser, voks og pussekluter fordi de ikke var pluralt steine nok i utgangspunktet.

                  E) Det går ikke an å bygge ned en stadio med 40000 seter til en med 20000 uten at det ser minimum jævlig merkelig ut. Jeg har ikke behov for armlener og fotskammel når jeg er på fotballkamp, og det tror jeg gjelder for de fleste andre også. Nedbyggingen vil uansett også koste jævlig mye penger. Hvem skal betale for det? UEFA? NFF? Skedsmo Kommune? LSK? Frank Grønlund? Jeg???

                  F) Velkommen til Nordearena. Fysj som bare faen.

                  Nei, er det opp til meg blir vi på Åråsen. Det er tre meter fra banen til gamle sittan, og disse tre meterne er nok til at vi kan grave bana en meter ned og bygge ut alle sider slik at vi kan øke kapasiteten til omtrent 15000. Det er mer en nok, og vi vil få den meste intime arenaen i hele Norge, hvor KFL kan smelle brutalt i veggene slik vi alltid har gjort, uten et gay ekko av kommersfaenskap fra de tomme 20000 setene som uansett ikke vil juble for Lillestrøm.

                  Contra el futbol moderno, cabrones! Para siempre!!!
                  Last edited by Grusom B; 24.06.2009, 01:18.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5099

                    Opprinnelig skrevet av yesda
                    Hva synes folket om stadionen som blir presentert på LSK.no?
                    Jeg møter dette med sunn skepsis, men jeg tolker det slik ut i fra tegningene og artikkelen på lsk.no at nedbyggingen fra 44.000 seter ned til 20.000 er mye mer omfattende enn å fjerne seter. Ser ut som taket skal senkes bl.a.

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Så lenge det er aktivitet på flyplassen så ser jeg ikke dette området som et reelt alternativ. Bygget vil da bli liggende midt i inn/utflygingssonen veldig nærme stripa. Selv dagens "lave" lysmaster på Åråsen er jo litt forstyrrende rent flysikkerhetsmessig.
                      Jeg tok ikke stilling til om det er realistisk å legge et stadion der, men ville bare understreke hvor Måsan liggger, mellom Storgata, Fetveien, Alexander Kiellands gate og Vestbygata.
                      Ellers er jeg helt enig med deg. Jeg tror ikke det blir noe stadion på Måsan så lenge den militære delen av flyplassen ikke blir flyttet. Det vil fortsette å lande og ta av F16-fly som skal til service og reparasjon på Kjeller, og det går dårlig sammen med stadionvegger, tror jeg, uansett hvilken vei de flyr inn og ut.

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        Enig i veldig mye av det du skriver, Grusom! Jeg er dog av den oppfatning at LSK trenger en ny stadion på sikt for å henge med, og det kan være mange fordeler med å gjøre dette i forbindelse med et EM. Men det som bekymrer meg er at UEFA's strenge krav skyver andre prioriteter tilside, som feks gode forhold for fansen, slik at vi får et stilrent men anonymt stadion som det dessverre kommer flere og flere av. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere klubber velger å bygge nye "heksegryter" med bratte tribuner som er så tett innpå banen som overhodet mulig! Det å ha en slik "heksegryte" kan bety opptil flere ekstra tjente poeng hver sesong! Det skal ikke være koselig og pent å komme til LSK's bane som motstander, det skal være noe man gruer seg til, et sted man absolutt ikke ønsker å være! Og den effekten tror jeg ikke du får med det forslaget LSK kommer med nå.

                        Jeg synes en tilskuerkapasietet fra 15000-18000 bør være passende. Aner ikke hvor stort dette forslaget til LSK blir etter EM, men alt over 20000 synes jeg er alt for stort. Visst er det realistisk å håpe på økt snitt med et nytt stadion, men rekorden vår hittil gjennom alle år er godt under 9000, og da blir det garantert veldig mange glissne kamper på et 20000++ anlegg!

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          [
                          Nye Åråsen]
                          KVELD: Slik vil LSKs nye stadion se ut på kveldstid og seine kamper. Den øvre delen av tribunen kan bygges ned etter mesterskapet og bli tribunen i andre fotballanlegg. Da kan også den nedre delen bygges ut for næringsvirksomhet eter behov. ALLE ILLUSTRASJONER: BIONG ARKITEKTER AS

                          Lillestrøms EM-stadion til 44.000

                          LILLESTRØM:
                          Dette er LSKs EM-stadion til mesterskapet i 2016, slik den blir presentert på et frokostmøte på Olavsgaard i dag.

                          Av Per Kristian Torvik
                          Publisert 23.06.2009 - 22:00 Oppdatert 24.06.2009 - 06:45


                          TO PLAN: Den øverste delen av tribunen fjernes etter EM, og taket senkes ned, slik at stadion vil romme 20.000 tilskuere. En ti meter tykk drager går rundt hele stadion og gjør at det ikke finnes stolper som hindre utsikten.


                          SENKET: Når øverste del av tribunen er fjernet, blir taket senket ned og stadion en kapasitet på 20.000 tilskuere.


                          LEVERT: EM-søknad er levert. LSK-leder Per Mathisen (t.v.), ordfører Anita Orlund og Totalprosjekts John Grønlien har stor tro på Lillestrøms EM-søknad, og at stadionplanene tilfredsstiller alle UEFA-krav. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK


                          DAG: Slik vil stadionet se ut i dagslys.
                          Må si jeg liker det jeg ser.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Vil den ikke se litt merkelig ut når den øverste delen forsvinner?
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Vil den ikke se litt merkelig ut når den øverste delen forsvinner?
                              Hvorfor skulle den det?
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Opprinnelig skrevet av Skinke
                                Hvorfor skulle den det?
                                Bare ser på det nederste bildet å prøver å se for meg den uten toppen. Vi får se.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Bare ser på det nederste bildet å prøver å se for meg den uten toppen. Vi får se.
                                  Mulig. Liker godt at de har tenkt å ha en etasje.

                                  Ser jo ikke dumt ut det der?
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                                    Det er et alternativ hvis man får skifta retninga på inn- og utflyging.
                                    Det er vindretningen som avgjør hvilken vei man tar av og lander. Intet annet.
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      Kan ikke se det er kommet noe bestemt om hvor den skal være? Håper selv på Måsan pga plassering, ser helt klart problemene med Kjeller men plasserings messig er Måsan sykt digg. Ser forøvrig at LSK alt har begynt å kalle den Nye Åråsen så navnet er vell bestemt alt
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                        Ser forøvrig at LSK alt har begynt å kalle den Nye Åråsen så navnet er vell bestemt alt
                                        De har brukt navnet Lillestrøm Arena også.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          De har brukt navnet Lillestrøm Arena også.
                                          ÅH GI meg styrke! Bare vi ikke får noe Arena piss eller sponsor navn er jeg veldig fornøyd og lettet egentlig. Heller Nye Åråsen enn Nordea Arena osv.
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                          Kommentar

                                          Working...