Det er vel til syvende og sist enklere å bare bygge nytt, men jeg ser Grusoms poeng med at man ikke behöver å gjöre så mye mer enn å senke matta og bygge ut mellomrommet med tilskuerplasser for å heve tilskuerkapasiteten betraktelig. Dog ser jeg at det innebärer en del omlegging av ganger og infrastruktur for å lose folk fra inngang til tribune. Ellers får vel leiligheter og kontorer stå i fred.
Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]
Collapse
X
-
Ser rett og slett ikke noe poeng i å bygge om eksisterende stadion med unntak av at man ønsker å tviholde på det gamle. Er vel bare SS som er verdt å beholde, resten ser ikke ut i motvind og gamle sittan er i skrikende behov av å bli revet. Hva er vitsen med å senke banen etc. om vi bare kan beholde en tribune som trolig vil måtte bygges om? Å senke matta kan dessuten by på all slags problemer mtp. drenering etc., Stadion i dag ligger klint opptil jernbanelinja, hverken særlig pent eller særlig praktisk. Vært hyggelig med parkeringsfasiliteter og andre moderne løsninger rundt selve bygget. Dessuten vil tomta/eiendommen kunne generere penger, mens vi får en ny av kommunen. Ved å beholde den gamle sier vi også hasta la vista til mer cash inn.
Men aller viktigst: Jeg har ikke lyst til å se lsk spille i ei grop i bakken.Kommentar
-
Derimot en tomt fra kommunen type indrefilet til nytt stadion type intimt, moderne og 20.000 kapasietet for å ta høyde for fremtidens mange tusen LSK-fans.
Som opprinnelig bygges med 30/40 k kapasitet for å gi oss en EM-fest + ny publikumsrekord i minst en seriekamp før de midletidige EM-tribunene tas ned :-)
Også kan klubben cashe inn på gammel stadiontomt og anlegg. Det er måten å gjøre dette på.LSK Norges beste lagKommentar
-
En god grunn til å IKKE bygge en ARENA
NRK har valgt Fornebu som Grand Prix-arena.
Må disponere arenaen i seks uker
Det hører med til kravsspesifikasjonene at NRK skal kunne disponere Telenor Arena i over seks uker, fra 20. april til 3. juni 2010, ifølge Budstikka.no.
I denne perioden kan det ikke være noen andre aktiviteter på arenaen.
Det er foreløpig usikkert hvor Stabæk skal spille sine hjemmekamper i denne perioden.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Andersmm har rett, jeg vil ha banen en meter ned og tribunene helt inntil bana. Poenget om at det blir dyrt å bygge om er selvsagt riktig, men sjel kan ikke kjøpes for penger. Se bare på Pride Park, St. Marys, Aker Stadion, Telenor Arena, Sør Arena, etc, etc. For å få til stadion slik jeg ville hatt den måtte nok uansett sittan rives. Det er fullt mulig å bygge en tribune som både utnytter plassen bedre og er mer intim enn hva som er tilfelle med sittan i dag, og med ordentlige tak og vegger bak begge kortsidene ville dette sett grisefett ut. Det ville blitt som en ny stadion, og dette ville igjen ført til en fornyet ny-stadion effekt slik vi så skjedde etter forrige ombygging. Snittet vårt er vel tilnærmet fordoblet siden nittitallet, og det skjedde etter ombyggingen sist. Dermed er det moot point at det ikke går an å få publikumsvekst med ombygging. Hva angår hjørnepåfyll sier jeg glatt nei takk. Det er stygt som faen og dreper særpreg.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
En god grunn til å IKKE bygge en ARENA
NRK har valgt Fornebu som Grand Prix-arena.
http://www.aftenposten.no/kul_und/article3153260.eceSupporterne er fotballens hjerte
Ultras Felt CKommentar
-
Øyner vel helst at de rykker ned siden de ikke har noen stadda å spille på..solgt seg som ei hore!Kommentar
-
I følge nyhetstråden er LSK skråsikre på at søknaden om EM innholder Lillestrøm - to dager før kunngjøring. Er det ingen i klubben som har hørt om dårlig karma?– Vi har ikke fått noen offisiell informasjon ennå, men signalene er så sterke at vi indirekte føler at vi er med, sier han til Romerikes Blad.Kommentar
-
Kun dager igjen til EM-avgjørelsen
Det nærmer seg avgjørelse om Lillestrøm blir med i Norge og Sveriges EM-søknad.
Av: Ole Kristian Bakkene
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Alle EM-videoene:
Stavanger: http://www.viking-fk.no/newsread/akt...px?docid=18323
Bergen: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=326291
Bodø: http://www.vimeo.com/5414689
Trondheim: http://www.youtube.com/watch?v=02TsF...layer_embedded
Lillestrøm: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=325149
Helt objektivt må jeg si at Bodø og Lillestrøm skiller seg klart ut negativt, Trondheim og Stavanger er midt på treet, mens Bergen helt klart har laget den beste videoen.Kommentar
-
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Vet heller ikke om NFF legger vekt på videoene. Er vel bare Lillestrøm som har flagget stadion til 40 000, resten har gått for 30 000.
Viking gikk vel ut i media i etterkant og sa de kunne gå med på 40 000 som et siste desperat forsøk. Har de ikke 40 000 søknaden, kan de jo ikke bare gå ut i etterkant og si de kan gå med på å bygge for 40 000. LSK har hele veien vært klar på 44 000 og LSK blei faktisk kontaktet av NFF og ikke omvendt.
Svaret får vi nok ikke før i morgen eller fredag, om det ikke lekker tidligere, men det er i såfall uproft(typisk NFF) da datoen for bestemmelse er 9 juli.Kommentar
-
Er ikke Lillestrøm utvalgt som en EM-by allerede da?Kommentar
-
I noen av de andre videoene er det kun snakk om stillbilder av vakker natur, en bilvei, nordlys og flyplasser. Jeg vet ikke helt hvordan det skal hjelpe dem i EM-søknaden.If heartaches brought fame in love's crazy game,
I'd be a legend in my time.
If they gave gold statuettes for tears and regrets,
I'd be a legend in my time.
Johnny Cash - A Legend In My Time
Kommentar
-
Håper for all del at det ikke legges for mye vekt på presentasjonsvideoen. Den var jo elendig.
Det må nok mer kjøtt på beinet hvis dette skal gå vår vei.
Venter i spenning...Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................Kommentar
-
Tror avgjørelsen alt er tatt og at Lillestrøm/Skedsmo er med.
Dette er et spørsmål om infrastruktur, ikke reklamevideoer.LSK Norges beste lagKommentar
Kommentar