Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Skal man rive ned noen leiligheter og kontorer da?

    En utbygging av Åråsen vil sannsynligvis bli ekstremt dyr i forhold til antall nye seter man får plass til. Det vil sannsynligvis være mer økonomisk riktig å selge Åråsen (det har tidligere blitt spekulert i DHL og andre logistikkselskaper som kjøper) og bygge ny stadion på subsidiert tomt i forbindelse med et evt EM.
    Det er vel til syvende og sist enklere å bare bygge nytt, men jeg ser Grusoms poeng med at man ikke behöver å gjöre så mye mer enn å senke matta og bygge ut mellomrommet med tilskuerplasser for å heve tilskuerkapasiteten betraktelig. Dog ser jeg at det innebärer en del omlegging av ganger og infrastruktur for å lose folk fra inngang til tribune. Ellers får vel leiligheter og kontorer stå i fred.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Og ved å senke banen så får vi flass til å bygge ut flere næringsbygg rundt stadion? Det som faktisk var hovedargumentet til klubben for å bygge nytt stadion..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Ser rett og slett ikke noe poeng i å bygge om eksisterende stadion med unntak av at man ønsker å tviholde på det gamle. Er vel bare SS som er verdt å beholde, resten ser ikke ut i motvind og gamle sittan er i skrikende behov av å bli revet. Hva er vitsen med å senke banen etc. om vi bare kan beholde en tribune som trolig vil måtte bygges om? Å senke matta kan dessuten by på all slags problemer mtp. drenering etc., Stadion i dag ligger klint opptil jernbanelinja, hverken særlig pent eller særlig praktisk. Vært hyggelig med parkeringsfasiliteter og andre moderne løsninger rundt selve bygget. Dessuten vil tomta/eiendommen kunne generere penger, mens vi får en ny av kommunen. Ved å beholde den gamle sier vi også hasta la vista til mer cash inn.

        Men aller viktigst: Jeg har ikke lyst til å se lsk spille i ei grop i bakken.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av xeR
          Og ved å senke banen så får vi flass til å bygge ut flere næringsbygg rundt stadion? Det som faktisk var hovedargumentet til klubben for å bygge nytt stadion..
          Flass håper jeg inderlig at vi ikke får... ;-)

          Derimot en tomt fra kommunen type indrefilet til nytt stadion type intimt, moderne og 20.000 kapasietet for å ta høyde for fremtidens mange tusen LSK-fans.

          Som opprinnelig bygges med 30/40 k kapasitet for å gi oss en EM-fest + ny publikumsrekord i minst en seriekamp før de midletidige EM-tribunene tas ned :-)

          Også kan klubben cashe inn på gammel stadiontomt og anlegg. Det er måten å gjøre dette på.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

            En god grunn til å IKKE bygge en ARENA

            NRK har valgt Fornebu som Grand Prix-arena.

            Må disponere arenaen i seks uker
            Det hører med til kravsspesifikasjonene at NRK skal kunne disponere Telenor Arena i over seks uker, fra 20. april til 3. juni 2010, ifølge Budstikka.no.

            I denne perioden kan det ikke være noen andre aktiviteter på arenaen.

            Det er foreløpig usikkert hvor Stabæk skal spille sine hjemmekamper i denne perioden.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Andersmm har rett, jeg vil ha banen en meter ned og tribunene helt inntil bana. Poenget om at det blir dyrt å bygge om er selvsagt riktig, men sjel kan ikke kjøpes for penger. Se bare på Pride Park, St. Marys, Aker Stadion, Telenor Arena, Sør Arena, etc, etc. For å få til stadion slik jeg ville hatt den måtte nok uansett sittan rives. Det er fullt mulig å bygge en tribune som både utnytter plassen bedre og er mer intim enn hva som er tilfelle med sittan i dag, og med ordentlige tak og vegger bak begge kortsidene ville dette sett grisefett ut. Det ville blitt som en ny stadion, og dette ville igjen ført til en fornyet ny-stadion effekt slik vi så skjedde etter forrige ombygging. Snittet vårt er vel tilnærmet fordoblet siden nittitallet, og det skjedde etter ombyggingen sist. Dermed er det moot point at det ikke går an å få publikumsvekst med ombygging. Hva angår hjørnepåfyll sier jeg glatt nei takk. Det er stygt som faen og dreper særpreg.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • FuglaAlex
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 537

                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                En god grunn til å IKKE bygge en ARENA

                NRK har valgt Fornebu som Grand Prix-arena.
                http://www.aftenposten.no/kul_und/article3153260.ece
                Øyner vi et gjennsyn med kikkersvingen?
                Supporterne er fotballens hjerte
                Ultras Felt C

                Kommentar

                • lsk4ewah
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2006
                  • 72

                  Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                  Øyner vi et gjennsyn med kikkersvingen?
                  Øyner vel heller muligheten for at stabæk kun spiller aways i denne perioden.
                  Ultras Felt C

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    Øyner vel helst at de rykker ned siden de ikke har noen stadda å spille på..solgt seg som ei hore!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      I følge nyhetstråden er LSK skråsikre på at søknaden om EM innholder Lillestrøm - to dager før kunngjøring. Er det ingen i klubben som har hørt om dårlig karma?
                      – Vi har ikke fått noen offisiell informasjon ennå, men signalene er så sterke at vi indirekte føler at vi er med, sier han til Romerikes Blad.
                      Helt utrolig.

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411


                        Kun dager igjen til EM-avgjørelsen
                        Det nærmer seg avgjørelse om Lillestrøm blir med i Norge og Sveriges EM-søknad.

                        Av: Ole Kristian Bakkene


                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • poker
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Sep 2007
                          • 4

                          Alle EM-videoene:

                          Stavanger: http://www.viking-fk.no/newsread/akt...px?docid=18323

                          Bergen: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=326291

                          Bodø: http://www.vimeo.com/5414689

                          Trondheim: http://www.youtube.com/watch?v=02TsF...layer_embedded

                          Lillestrøm: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=325149


                          Helt objektivt må jeg si at Bodø og Lillestrøm skiller seg klart ut negativt, Trondheim og Stavanger er midt på treet, mens Bergen helt klart har laget den beste videoen.

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            Opprinnelig skrevet av poker
                            Alle EM-videoene:


                            Helt objektivt må jeg si at Bodø og Lillestrøm skiller seg klart ut negativt, Trondheim og Stavanger er midt på treet, mens Bergen helt klart har laget den beste videoen.
                            Seriøst, Bergens video var jo en Brann skrytevideo.... intet mer
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • rulfi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 982

                              Vet heller ikke om NFF legger vekt på videoene. Er vel bare Lillestrøm som har flagget stadion til 40 000, resten har gått for 30 000.
                              Viking gikk vel ut i media i etterkant og sa de kunne gå med på 40 000 som et siste desperat forsøk. Har de ikke 40 000 søknaden, kan de jo ikke bare gå ut i etterkant og si de kan gå med på å bygge for 40 000. LSK har hele veien vært klar på 44 000 og LSK blei faktisk kontaktet av NFF og ikke omvendt.

                              Svaret får vi nok ikke før i morgen eller fredag, om det ikke lekker tidligere, men det er i såfall uproft(typisk NFF) da datoen for bestemmelse er 9 juli.

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                Er ikke Lillestrøm utvalgt som en EM-by allerede da?
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  Kun "Het kandidat". Foreløpig.
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • dalen
                                    Brannsupporter
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 391

                                    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                    Seriøst, Bergens video var jo en Brann skrytevideo.... intet mer
                                    Det er mye Brann i videoen ja, men så kommer jo man i tillegg med "dokumentasjon" på hvorfor et EM kan arrangeres i Bergen.
                                    I noen av de andre videoene er det kun snakk om stillbilder av vakker natur, en bilvei, nordlys og flyplasser. Jeg vet ikke helt hvordan det skal hjelpe dem i EM-søknaden.
                                    If heartaches brought fame in love's crazy game,
                                    I'd be a legend in my time.
                                    If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                                    I'd be a legend in my time.

                                    Johnny Cash - A Legend In My Time

                                    Kommentar

                                    • Fuglefar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 202

                                      Håper for all del at det ikke legges for mye vekt på presentasjonsvideoen. Den var jo elendig.
                                      Det må nok mer kjøtt på beinet hvis dette skal gå vår vei.

                                      Venter i spenning...
                                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        Da jeg var i militæret pleide befalet å si "prøv igjen", hver gang noe ikke var gjort godt nok.

                                        LSK - Prøv igjen...
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Tror avgjørelsen alt er tatt og at Lillestrøm/Skedsmo er med.
                                          Dette er et spørsmål om infrastruktur, ikke reklamevideoer.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...