Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Opprinnelig skrevet av skotten
    Da får du ofre Trondheim!!!
    Det er ikke et tema for APs RBK-klovn. Han skal som nevnt ha med alle landsdeler. Bare feighet sørget for at han ikke sa rett ut at Lillestrøm må vrakes.
    Så til dere som evt har tenkt å stemme rød-grønt om halvannen måned: Tenk dere om! Der i gården er det bare kameraderi og lukkede prosesser.
    Last edited by gamle-perta; 28.07.2009, 21:22.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      Opprinnelig skrevet av egil
      Dessverre tyder argumentasjonen hans om at "alle landsdeler bør være med" på at han har planer om å ofre Lillestrøm.
      Til gjengjeld blir det vel jubel i Kristiansand. Sørlandet er en landsdel.

      Kommentar

      • egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
        Til gjengjeld blir det vel jubel i Kristiansand. Sørlandet er en landsdel.

        Ser at det er en på Vg.no sitt diskusjonsforum som reagerer på at Nord Norge med 1/10-del av folketallet alltid skal ha rettigheter som om de var 1/4-del av landet. Limer inn deler av innlegget under fra brukeren Schaft;



        Alle landsdeler må med, sier Giske, og truer med å trekke statsstøtten til fotball-EM hvis ikke Bodø supplerer Stavanger, Trondheim, Oslo og Lillestrøm.

        Vi trenger en ny tankegang om landsdeler, sier jeg da. Nord-Norge har 1/10 av befolkninga og blir grovt overrepresentert hvis de i alle sammenhenger skal betraktes som en fjerdedel - som om landet liksom består av øst, vest, midt og nord.

        Firedelingen bør være slik: Oslo, Østlandet, Vestlandet og Nord-Norge. Sørlandet her opptatt i Vestlandet og Trøndelag i Nord-Norge. Akershus opptatt i Oslo.
        Dette gir følgende folketall:
        Oslo: 1,1 mill.
        Østlandet: 1,0 mill.
        Vestlandet: 1,5 mill.
        Nord-Norge: 0,9 mill.

        Møkka lei av at det er nord som syter om å bli "glemt", når tallene viser at den reelle skjevdelingen i Norge handler om at Oslo "grafser" til seg på bekostning av ytre Oslofjord og Vestlandet.
        KFL - medlem nr 23

        Kommentar

        • Mollari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2003
          • 135

          Genialt utspill av Giske med tanke på at:

          1. Det er valg snart.

          som leder oss til ...

          2. En stemme teller dobbelt så mye i Nord-Norge som i Akershus.

          Nord-Norge har tilsammen 464 000 innbyggere og 22 Stortingsrepresentanter, Akershus har 529 000 innbyggere og 16 Stortingsrepresentanter. I tillegg er Nord-Norge normalt sett en bastion for Ap. Hvorfor er man forresten så ivrige på å få besøk fra Europa der oppe når det var over 70% nei til EU der?
          http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

            Trond Giske er den mest latterlige personen som finnes i hele verden. send han i bane rundt nabo galaxen vår andromedatåken asap
            Last edited by kimmern; 29.07.2009, 00:19.

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              Opprinnelig skrevet av egil
              Så har mediakloven Trond Giske våknet igjen. Truer visst med å ikke kunne love statsstøtte dersom ikke Bodø er med. Han må jo tydeligvis sjefe litt....

              Bodø falt fullstendig igjennom i evalueringen til NFF. Den var den klart dårligste søkerbyen.

              Jeg reagerer kraftig på argumentasjonen til Giske på Tv2 sporten. Han skulle "undersøke om det virkelig ikke var mulig å arrangere EM i Bodø".

              Det helt sikkert mulig Giske, men da blir søknaden mye dårligere, og vi ødelegger sjansen for å kunne få EM!

              Det er sikker teknisk mulig å gjennomføre EM på Fagernes og Dokka også Giske, men er det lurt, og vil det imponere UEFA?.....
              Enhver som evt vil komme hit fra utlandet vil oppfatte Tronheim som nord-Norge. Og Trondheim ER nord-Norge. Saa nord-Norge er alt representert. Ingen vits aa utrede dette videre. Midt-Norge? Hvis det finnes noe slikt, saa ligger det ca. i Lillehammer. Trondheim er et blot et slags gudsforlatt höl et godt stykke nord for Gokk.

              Trond Giske er en latterlig liten taper - naar han naa pröver aa fiske stemmer paa dette utspillet - han har ingenting med dette aa gjöre, annet enn aa holde sin kukluktende kjeft lukket. Idrett er ikke politikk og skal ikke forveksles med politikk. Men du kan banne paa at kuksoppene som representerer "folket" (joggu sa jeg smör...) paa tinget vil dumme seg ut atter igjen her. De kommer til aa rote distriktspolitikk inn i noe som ikke har med distriktspolitikk i det hele tatt aa gjöre.

              Den lille rompeslikkende, PR-kaate fysakken Trond Giske er en vandrende politisk falitt, han passer i saa maate utmerket inn i AP-som per 2009 kun er redusert til et politisk parti for bakstrevere. Send han til utlandet og folk vil faa seg en god latter, tro at alle nordmenn er smaa brunpeisere og ikke etterkommere av staute vikinger.

              At et EM ikke kan/skal arrangeres i et öde, isolert fiskevaer uten sjenkesteder eller hoteller, er vel rimelig innlysende for alle praktisk tenkende mennesker.
              Last edited by Hamburg & Kanari; 29.07.2009, 04:11.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Så dukket giske opp med en kontra, akkurat som forutsett. Man kan jo stille seg det spørsmålet om han er så dum at han ofrer en haug med stemmer i ap's bastion på romerrike for å vinne et par tusen stemmer fra kystpartiet i nordnorge. Partipolitisk er hans beste løsning å ta opp saken (slik han har gjort), men unngå å gjøre noen endringer i em-søknaden. Dermed har han gjort alle "tilfreds".

                Personlig er han nok svært ivrig etter å være sentral i denne prosessen også, og driter nok i eget parti så lenge han får medieoppmerksomhet og trynet sitt med i alt som har med em å gjøre. Det er lett å skåre billige politiske poeng her, om enn på eget partis regning. Soloutspillene hans har nok medført at han får en relativt kort politisk karriere etter at han forlater ministerposten (nrksjef anyone), så derfor er dette en fantastisk mulighet til å få heder og ære også i 2016 når han er ute av politikken.

                Dette blir spennende. Fornuft vs stormannsgalskap.

                Kommentar

                • Superstefan
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 2180

                  Giske vil ha med Bodø i EM-søknaden

                  Ellers kan statsstøtten ryke

                  (Dagbladet.no): Bodø og Bergen ble vraket som vertsby i søknaden om fotball-EM 2016.

                  Nå varsler kulturminster Trond Giske en ny gjennomgang av NFFs vurdering, melder TV 2 Sporten.


                  Kulturministeren garanterer ikke statssttøte til EM-søknaden uten Bodø som vertsby.

                  - I utgangspunktet har regjeringen helt klart det synet at alle landsdeler burde vært med dersom vi eventuelt skal ha et EM i Norge i 2016. Samtidig er det noen klare kriterier i UEFA. Vi får se på begrunnelsen til fotballforbundet, sier Giske til TV 2.

                  Leder av EM-komiteen i Bodø, Anne Britt Norø, hilser en ny granskning av Bodøs søknad velkommen.

                  - I Bodø er vi veldig fornøyde med at Giske vil gå gjennom tingene på nytt. Det er helt rett, sier Anne Britt Norø til Dagbladet.

                  - Vi legger ikke skjul på at vi er misfornøyde med prosessen med søknadene sist, og føler det ble mye feil både rundt beslutningsgrunnlaget og i prosessen dit.

                  Hun tør ikke spå om granskningen kan ende opp i at Bodø blir utvalgt til vertsby likevel.

                  - Det tør jeg ikke si, det har jeg ikke forutsetninger for, sier Norø, som understreker at hun ønsker de utvalgte byene lykke til uansett.

                  Oslo, Stavanger, Lillestrøm og Trondheim ble valgt ut til å representere Norge i søknaden om å få EM i 2016.

                  - Vi har gjort en grundig vurdering, og vi har valgt de fire byene som gjør søknaden best, sier fotballpresident Sondre Kåfjord til TV 2.

                  Fant denne i Dagbladet nå,Da det ikke er en egen EM tråd tenkte jeg den passet best her. Regner her med at han vil at Lillestrøm skal miste sin deltagelse som Vertsby siden han sier at alle landsdeler skulle delta og siden østlandet allerede har Oslo og Lillestrøm så regner jeg med det er dette han mener.

                  Ikke at jeg tror de kommer til og endre på det men Giske kan ta seg en jævla bolle.
                  Fotograf Kreativ Kanaris

                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                  Kommentar

                  • mrognan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 847

                    Det virker som sannsynlig at det er Lillestrøm som skulle ryke dersom Giske får det som han vil. Jeg mener derimot å ha hørt at et fotball EM ikke krever garanti om statsstøtte for å kunne gjennomføres. Det blir riktignok en utfordring å skaffe tilveie de midlene som trengs ute staten som sponsor.

                    Hvordan har prosessen rundt arrangørsteder i Sverige vært? Jeg tittet tilfeldigvis på wikipedia.se og fant en side om EM2016. Der var det 5 svenske stadioner listet opp, og jeg antar at disse er valgt ut av det svenske forbundet og er klare kandidater. Alle 5 anleggene befinner seg i det sørlige sverige (hvis vi deler landet i sør-, midt-, og nordsverige).
                    Morten

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      Trond Giske… Kan ikke du bare finne deg noe mer givende å gjøre. Gå på rockefestival eller finn deg en kjendisfest å henge på.

                      Skal vi være fornuftige, eller skal vi være den sanne idiot-staten som vi har tatt rolle å være de seneste årene? Dette handler om å gjennomføre et arrangement, best mulig, til best pris og med best mulig etterbruk. Men i første omgang handler det om å levere en søknad som UEFA finner realistisk og attraktiv. Greit nok at du forvalter mine skattepenger, at du forvalter de jævli dårlig, at du og dine røde partifeller har som formål å regulere hver minste ting her i samfunnet slik at hver eneste byråkrat og statsviter skal ha noe å gjøre. Helt i orden at du pumper milliarder ut i distriktene, slik at folk skal kunne bo der, hovedsakelig på uføretrygd riktignok, og se sine sønner og døtre flytte til byene. Flott at du og dere bruker penger som ingen annen regjering før dere, og samtidig snakker om hvor skummelt det vil bli med konservativ eller liberalistisk regjering. Du snakker om populistisk utspill fra dine kolleger, hva er dette her?

                      Bodø har nylig fått ny fin stadion, støttet av kommunen, indirekte staten som igjen subsidierer Bodø. Kunstgress og alt ting, slik at de 50.000 innbyggere som bor innenfor to timers reise til Aspmyra, kan se fotball med tipp topp fasiliteter i all slags vær. Selvfølgelig får ikke Norge/Sverige EM om Bodø er blant arrangørbyene, men la oss tenke oss det scenarioet… Hvor skal folk bo? Hva med infrastruktur? Hvor skal lagene trene? Ikke kom med det patetiske cruiseskip alternativet igjen. Cruiseskip rederiene tjener gress i denne perioden av året, alternativinntektene av å ligge utenfor Bodø kan umulig dekkes inn av fulle fotballsupportere. Flott flyplass der oppe også. Er det omtrent 1/100 del av Gardermoen den sivile delen kan ta unna?

                      Det sykeste er at ALT kan skje i dette landet. Det sorte gullet tillater oss å bruke penger som fulle sjømenn, kortsiktig, irrasjonelt og lite verdiskapende. Om budsjettene ikke går opp så kan man jo alltids øke skattene? Litt dieselavgift her, og en bomring der – kanskje på tide med økning i mva igjen, bare skru opp krana littegranne, så merker sikkert ikke innbyggerne noen ting. Om de merker det så vil de uansett alltid stemme på dere. ”Dele godene”, ”spleiselag”, ”urettferdig fordeling”, og ikke minst ”alle landsdeler representert” er floskler som går rett hjem hos det norske stemmekveget. Blir det konflikter så kan dere bare spe på med litt ”gå i dialog” så løser nok alt seg.

                      En ting skal du ha kjære rockeminister, du er en dyktig ringrev i det politiske spillet. Du er strategisk og timer dine utspill bra. Som kjent er en stemme fra utkanten mer verdt enn en stemme fra tettbygd strøk. Samtidig vet du veldig godt at over 50% av befolkningen støttet luftslottet Tromsø 2018. Her kan du slå politisk mynt hele høsten, og mest sannsynlig sanke nok stemmer til å overleve en periode til. Problemet ditt er at du kan lite om fotball, og minimalt med hvem du har med å gjøre i UEFA. Dette er ikke byråkrater som har gått gradene fra Utøya, via Blindern, diverse verv og havnet i posisjon. Dette er kapitalistisk råskinn og pamper over din liga som fokuserer på arrangementet og logistikken og som bryr seg mindre om norsk distriktspolitikk. For disse herrene er Oslo, og ikke minst din fødeby, langt nok ut i periferien allerede.

                      Jeg er ikke objektiv i denne saken. Jeg har interesse av at Skedsmo opprettholdes som et alternativ. Men som mange andre nordmenn har jeg samtidig interesse av at Norge får EM. UEFA setter noen minimumskrav. Bodø innfrir ikke, og kommer ikke til å innfri, disse kravene. Det blir ikke EM i Norge om Bodø er en av byene!

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        Hvorfor kommer den rare, lille pr-kaate spjaelingen med dette utspillet naa?
                        Han har selv tidligere sagt at dette vil man först ta stiling til naar en eventuell söknad om stötte kommer - 20. august.



                        -saa hvorfor dette utspillet for galleriet naa? det er ikke 20. august ennaa, Giske.
                        Det oser av feil timing, feil innhold og meningslöst stemmefiske.

                        Forövrig er Giske helt paa jordet her.
                        Man kan gjerne drömme om en VM-finale i Hammerfest ogaa, men er det ikke rimelig bortkastet tid? Selvfölgelig er det det.

                        Bodö er for lite, for daarlig, for UBETYDELIG for verdens 3. störste idrettsarrangement. Det er utkanten av en utkant. Det finnes ikke et snev av gjennomförbarhet i Bodö. Men trenger ikke veldig höy IQ for aa skjönne det. Fotballfansen kommer hit for - nettopp - fotballopplevelser, og ikke ulidelige reiser, noen slags misforstaatte naturopplevelser og en döll, öde by som noen distriktsfanatikere har tvunget paa de.

                        Selv med de störste og beste arrangörstedene med i Norge og Sveriges EM-söknad, saa stiller man ikke saa veldig sterkt mot de andre kandidatene. Vi snakker om tungvektere, store nasjoner. Da maa man i alle fall stille de de beste vaapen man kan dra, nemlig Oslo, Skedsmo, Stavanger, Trondheim (i den rekkefölgen) og ikke med en kruttlapp-pistol, nemlig Bergen og Bodö (i den rekkefölgen).

                        For aa ha den minste sjanse til aa bli hört, og vinne gjennom maa de beste kandidatene brukes. Det er det NFF naa gjör. De önsker mesterskapet til beste for det norske folket, ikke noen merksnodig distrikstdugnad som ikke vil vaere til noen nytte og som ikke vil glede noen, i og med at en söknad med Bodö aapenbart vil falle gjennom.

                        Aa inkludere Bodö i en slik söknad vil vaere aa skyte ikke bare oss selv i foten, men ogsaa svikte vaare medkandidater, svenskene. Svenskene har forövrig heller ikke noen merkelig distrikts- eller fordelingspolitikk blandet inn i sin söknad. De opptrer slik man kan forvente av svensker, som voksne og ansvarlige. Mens vi nordmann opptrer som eksentriske olje-klovner igjen, hvis naa PR-kaate Giske faar sin sta, idiotiske vilje gjennom.

                        ANSVARLIG bör ogsaa de som staar bak söknaden paa norsk side vaere, og droppe hele Bodö-ideen naa saa for som mulig. For dette er tullball, og rein stemmefiske fra en desperat, tuillat liten tröndergutt.

                        Forövrig tror jeg allerede at AP er i ferd med aa miste mange, mange flere stemmer i Rogaland og paa Östlandet, enn de noengang har potensiale for aa vinne i Gokk.
                        Last edited by Hamburg & Kanari; 29.07.2009, 15:00.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Så til dere som evt har tenkt å stemme rød-grønt om halvannen måned: Tenk dere om! Der i gården er det bare kameraderi og lukkede prosesser.
                          Forsøkte å gå inn på www.høyre.no, www.krf.no, www.venstre.no og www.frp.no for å sjekke hva alternativene mener.

                          I følge det jeg fant på nyhetssidene er det foreløpig kun FrP som har kommentert saken: http://www.frp.no/-+NFF+må+bestemme+...25-Tg7LW5S.ips

                          De mener, som forventet, at dette ikke er en sak Kulturministeren skal detaljstyre:
                          - NFF må bestemme selv

                          Kulturminister Trond Giske truer med å fjerne statsstøtten til søknaden til EM i fotball uten Bodø som vertsby. – Brutal overkjøring av NFF, sier Ulf Erik Knudsen (FrP).


                          Som følge av at Bodø ble vraket som vertsby for søknaden til fotball-EM i 2016, varsler kulturminister Trond Giske full gjennomgang av Norges Fotballforbunds (NFF) vurdering.

                          Kulturpolitisk talsmann i FrP, Ulf Erik Knudsen, mener Giske går langt over streken.

                          - Når NFF har tatt en beslutning, må man stole på at det er gjort en ordentlig vurdering. Dette er nok et eksempel på at vi har en kulturminister som vil overstyre kulturlivet, sier Knudsen.

                          Støtter fotballpresidenten

                          Knudsen mener nå at Giske må trekke seg tilbake.

                          - Det er NFF selv, og ikke kulturministeren, som skal bestemme hvor kampene skal spilles, sier Knudsen.

                          Også fotballpresident Sondre Kåfjord har uttalt overfor TV2 at NFF har gjort en grundig vurdering, og at valg av byer er gjort for å lage en best mulig søknad for Norge. Han får full støtte av Knudsen.

                          - Hvis det skulle vært VM i skiflyvning i Vikersund, skulle Giske bare kunne bestemme at hoppingen skal foregå i Granåsen i stedet, spør Knudsen.

                          Kontroll

                          Knudsen mener Giske bruker tvilsomme metoder i sin posisjon.

                          - Jeg mener Giske burde holde seg langt unna NFFs vurderinger. Vi har en kulturminister som gir fullstendig blaffen i hva fagkyndige mener hvis det strider imot hva han selv mener, sier han og legger til:

                          - Hva blir det neste? Skal Giske begynne å utnevne styret i NFF også?
                          Dette er ganske ferskt, så det er mulig andre partier kommer på banen snart, eller at det har vært utspill på TV/radio jeg ikke har snappet opp.

                          Personlig er jeg i tvil om det er behov for en dedikert Kulturminister i Norge. Det går inflasjon i departementer og ministere. Men, hvis det først skal være det, så bør det i det minste være en som ikke detaljstyrer ekspertisen, forfordeler sine egne venner og partifeller med penger og posisjoner, og bruker NRK som sin personlige iPod.

                          Ikke overraskende mener Benny at Giske må gå! ASAP.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1477

                            Giske i et nøtteskall

                            Dette er Giske i et nøtteskall.. Ingen skal bestemme noe ikke han har bestemt.. Trosamfunn, eller organisasjoner (kanskje ikke LO'da)
                            Sånn har har vært som Kirkeminister
                            nå viser han sitt sanne jeg som Kulturminister.
                            - Jeg tror han mener alvor og kommer til å vise sin makt, og dessverre Lillestrøm ut..

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Nåja, selv om Giske er ravende stormannsgal er det nok av fornuftige tenkere i partiet. Tror nok Giske har fått telefoner fra førerbunkeren, personifisert av Martin Kolberg. Aldri i livet om de er villige til å la Giske torpedere AP på Romerike i et valgår bare fordi han vil vise seg for sine trøndekamerater. At mange andre enn oss også reagerer på hodeløs departemental overstyring er det liten tvil om, regjeringen har tross alt et omdømme å ta vare på nasjonalt som internasjonalt. Mulig Giske har friere tøyler når det gjelder å legge seg opp i smal kultur og personansettelser, men overfor nasjonalsporten fotball vil de rød/grønne innpiskerne reagere. Fyren kan jo egenhendig frarøve Norge et fotball-em og for evig gjøre kulturdepartementet og regjeringen til latter i nabolandet.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Nåja, selv om Giske er ravende stormannsgal er det nok av fornuftige tenkere i partiet. Tror nok Giske har fått telefoner fra førerbunkeren, personifisert av Martin Kolberg. Aldri i livet om de er villige til å la Giske torpedere AP på Romerike i et valgår bare fordi han vil vise seg for sine trøndekamerater. At mange andre enn oss også reagerer på hodeløs departemental overstyring er det liten tvil om, regjeringen har tross alt et omdømme å ta vare på nasjonalt som internasjonalt. Mulig Giske har friere tøyler når det gjelder å legge seg opp i smal kultur og personansettelser, men overfor nasjonalsporten fotball vil de rød/grønne innpiskerne reagere. Fyren kan jo egenhendig frarøve Norge et fotball-em og for evig gjøre kulturdepartementet og regjeringen til latter i nabolandet.
                                Ja. Trond Giske er en vits.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Tobben
                                  Jeg elsker å kjøre trikk
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2005
                                  • 1666

                                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  Ja. Trond Giske er en vits.
                                  Politikken som nå styrer Norge er en vits!

                                  Jeg kjenner jeg koker, og dette er toppen av kransekaka. Trond Giske, gå å ta deg en bolle, ta med deg hatten og gå! Din forbanna fjøsnisse!

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Nåja, selv om Giske er ravende stormannsgal er det nok av fornuftige tenkere i partiet. Tror nok Giske har fått telefoner fra førerbunkeren, personifisert av Martin Kolberg. Aldri i livet om de er villige til å la Giske torpedere AP på Romerike i et valgår bare fordi han vil vise seg for sine trøndekamerater. At mange andre enn oss også reagerer på hodeløs departemental overstyring er det liten tvil om, regjeringen har tross alt et omdømme å ta vare på nasjonalt som internasjonalt. Mulig Giske har friere tøyler når det gjelder å legge seg opp i smal kultur og personansettelser, men overfor nasjonalsporten fotball vil de rød/grønne innpiskerne reagere. Fyren kan jo egenhendig frarøve Norge et fotball-em og for evig gjøre kulturdepartementet og regjeringen til latter i nabolandet.
                                    Er ikke helt sikker her.

                                    1. Kolberg har som kjent overlatt jobben som sjefsdemagog til Raymond Johansen. Han har, i tillegg til å være gammel SV-er, intet mindre enn bakgrunn som Sportslig leder i Søpla! Vær trygg på at den blodrøde duoen Giske og Johansen vil gjøre alt for å drive distriktspolitikk, og jobbe mot LSK.

                                    2. Angående disktrikstpolitikk, så tror jeg ikke Partiet taper så mye ved å snu ryggen til LSK. Folk er mindre opptatt av distriktspolitikk på østlandet. Støtte til B/G vil derimot kunne sanke masse stemmer nordpå.

                                    3. Som kjent har vi også en veldig udemokratisk valgordning i Norge. En stemme nordpå teller mer enn en på østlandet. Denne valgordningen tjener de rødgrønne, og spesielt Partiet på. Som kjent fikk de ikke-sosialistiske partiene et flertall av stemmene ved valget i 2005, mens de rødgrønne vant på mandater. Det er derfor lett å ofre Østlandet til fordel for Nord-Norge.

                                    4. Giske har også en sterk posisjon innad i Partiet, og hans meninger veier ofte tungt. Spesielt i kretsen rundt de kulturradikale rødvinssosialistene på Litteraturhuset, og selvsagt i barteland. De litt eldre av oss husker også medlemsjukset i AUF, og hvordan enkelte mindre profilerte i AUF ble offerlam, mens Giske ble beskyttet.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • LasseN
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 1610

                                      Giske egner seg kun til en ting. Klippe snorer ved åpning av ting og tang.
                                      Men det var det å gi skarpe gjenstander til slike da....
                                      LasseN

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Konstituert generalsekretær i NFF, Erik Loe, var i går klinkende klar i sine uttalelser om at det er uaktuelt å gjøre om på EM-søknaden ved å inkludere Bodø. Det var rett og slett herlig å høre på ham, men samtidig er jeg redd utspillet virker mot sin hensikt. Trond Giske blir trolig bare enda mer gira på å vise hvem som bestemmer. Dette er en genial valgkampsak som vil sikre Ap et stort nok antall stortingskandidater fra Nord-Norge til å behold regjeringsmakta. At det vil koste Norge muligheten til å arrangere EM, er underordnet.

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                                          Med tanke på LSK sin økonomiske situasjon og kostnadene forbundet med å bygge ny stadion er jeg relativt sikker på at det blir et sponset navn på stadion.

                                          Selv om jeg personlig har sansen for Tom Lund Stadion.
                                          Som vi ser i nyhetstråden så ligger dette ganske naturlig i bunn for at en ny stadion kan bli en realitet.

                                          Opprinnelig skrevet av Per Mathisen
                                          I finansieringen av LSKs del av utgiftene ligger tilbakeføring av kommersielle verdier i Lillestrøm Eiendom AS, samt ekstern investering i næringsdel på den nye stadion til 170 millioner kroner.
                                          - Der er også oppført salg av LSK-Hallen for 30 millioner. Hvem skal kjøpe den?
                                          - Det aktuelle er at Åråsen Eiendom frigjør midler ved å selge den til LSK. Så den blir hos oss.
                                          I egenfinansieringen er salg av Åråsen Eiendom etter innfrielse av lån for 60 millioner, utviklingspotensial Åråsen Eiendom 40 millioner, utviklingspotensial Åråsen Stadion 60 millioner og salg av kommersielle rettigheterfor stadionnavn 50 millioner. Sammen med et lån på 64 millioner utgjør dette 474 miliioner.
                                          - Det kan hende at vi må selge Åråsen. men vi mener at vi har et prosjekt og et opplegg som gjør at vi kan beholde den som næringsområde og ha framtidige inntekter av den, sier Per Mathisen

                                          Kommentar

                                          Working...