Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

De må slutte med Lillestrøm Arena ihvertfall, hvor kom det fra? Selvsagt selger de navnet, har vel egentlig aldri regnet med noe annet, og på en måte er det enklere å kjøpe for meg, siden de ikke besudler Åråsen, men noe nytt jeg ikke har noe forhold til. Ikke sagt at jeg liker det, men dere vet-> Den moderne fotballen-> penger foran ALT!
    Savner tiden hvor alt var ekte jeg. Eller at jeg i det minste trodde det var ekte.

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

Opprinnelig skrevet av sniper
      De må slutte med Lillestrøm Arena ihvertfall, hvor kom det fra? Selvsagt selger de navnet, har vel egentlig aldri regnet med noe annet, og på en måte er det enklere å kjøpe for meg, siden de ikke besudler Åråsen, men noe nytt jeg ikke har noe forhold til. Ikke sagt at jeg liker det, men dere vet-> Den moderne fotballen-> penger foran ALT!
      Savner tiden hvor alt var ekte jeg. Eller at jeg i det minste trodde det var ekte.
      Det er et paradoks at det du ser tilbake på med nostalgisk lengsel, var den tidas moderne fotball. LSK var langt forut for sin tid med spillerkjøp, nonamatørfotball, firmabiler osv. Klubben vår er bygget på at vi hadde fremsynte ledere som så muligheter tidligere enn konkurrentene. Vi innførte den moderne fotballen i Norge.

Kommentar

• sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

Opprinnelig skrevet av Torolf
        Det er et paradoks at det du ser tilbake på med nostalgisk lengsel, var den tidas moderne fotball. LSK var langt forut for sin tid med spillerkjøp, nonamatørfotball, firmabiler osv. Klubben vår er bygget på at vi hadde fremsynte ledere som så muligheter tidligere enn konkurrentene. Vi innførte den moderne fotballen i Norge.
        Selvsagt så spilte pengene en stor rolle tidligere også, men det var ikke samme fokus som i dag. I dag er alt til salgs. I dag dreier det seg om penger omtrent mer enn sportslig suksess for mange.

Samme det, tråden her handler om EM-stadionen.

Kommentar

• ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2519

De må slutte med Lillestrøm Arena ihvertfall, hvor kom det fra?
          Fra presentasjonen av EM-søknaden og Nye Åråsen(!) i juni.

Navnevalget er noe som opptar mange. Inntil videre har man valgt et arbeidsnavn.
          - Lillestrøm Arena er det vi opererer med inntil vi finner et navn for det nye stadionet.

Kommentar

• 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

Selvsagt så spilte pengene en stor rolle tidligere også, men det var ikke samme fokus som i dag. I dag er alt til salgs. I dag dreier det seg om penger omtrent mer enn sportslig suksess for mange.
            De norske klubbene som holder på sånn som du ønsker at vi skal holde på, har et gjennomsnittlig publikumstall på ca 80. Det blir ikke veldig sjelfullt, det heller.

Kommentar

• sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
              De norske klubbene som holder på sånn som du ønsker at vi skal holde på, har et gjennomsnittlig publikumstall på ca 80. Det blir ikke veldig sjelfullt, det heller.
              Du burde prøve feks Flisbyen BK, du vil bli overrasket.

Kommentar

• 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

Men er det ikke toppsatsing uten kommersialisme du drømmer om - toppfotball uten sponsorpåvirkning, toppfotball uten medier som flytter kamper, toppfotball uten elleville spillerlønninger? Da treffer ikke Flisbyen helt. Men også den fotballen du drømmer om lever i beste velgående, sniper. Akkurat nå er det EM-pause, men 26. september er det hjemmekamp mot Trondheims-Ørn. God tur.

Kommentar

• sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                  Men er det ikke toppsatsing uten kommersialisme du drømmer om - toppfotball uten sponsorpåvirkning, toppfotball uten medier som flytter kamper, toppfotball uten elleville spillerlønninger? Da treffer ikke Flisbyen helt. Men også den fotballen du drømmer om lever i beste velgående, sniper. Akkurat nå er det EM-pause, men 26. september er det hjemmekamp mot Trondheims-Ørn. God tur.
                  Jeg drømmer om det ja. Du lister jo opp den ultimate drømmen, som selvsagt og dessverre er out-of-reach.
                  Førstkommende lørdag er det Skedsmo 2 away, håper vi kanskje kan sees der.

Kommentar

• iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

Da er vel kommentaren om gjennomsnittlig 80 tilskuere midt i blinken?
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7161

Du snakker om barndommen din. Minnene fra min egen barndom på Åråsen, fra midten av åttitallet, er også rosenrøde og romantiske. Alt var enklere, forholdene mindre, LSK vant kamper, alle kjente gutta, og på den gamle ståtribunen var fatter'n på hils med de ti karene som hadde fast plass rundt der han selv også hadde fast plass.

Kjenner du deg igjen? Slik var det sett gjennom barneøyne, men i virkeligheten var det akkurat det samme da som nå. Forskjellen var at kvaliteten på fotballen var mye, mye dårligere, og det var mindre penger involvert. Spillere ble kjøpt og solgt, innstillingen til sporten var like kynisk da som nå, og klubben hadde alltid ett øye på bunnlinja.

Min egen sønn har begynt å bli med meg på kamper nå. Han kommer helt sikkert til å ha de samme, gylne minnene om Åråsen, Espen Søgård, Frode Kippe og Arild Sundgot om tjue år.

Jeg syns den kunstige reklamebobla norsk fotball har blåst seg opp på de siste årene (som nå har sprukket) er latterlig og fremmedgjørende jeg også, og jeg synes lite om lønningene som verserer i norsk fotball. Men jeg ser også at dette har gjort kvaliteten på fotballen bedre, stadionanleggene har blitt vesentlig bedre, og det er et helt annet buzz rundt Tippeligaen og også LSK nå enn for bare ti år siden. I 1990 pleide NRK å sende innslag fra tre-fire Tippeliga-kamper på Sportsrevyen. Nå får man fyldig dekning i ørten medier fra alle kampene i hver eneste serierunde i de to øverste divisjonene. Lengter du EGENTLIG tilbake til 1990?

Iblant går jeg og ser hjemmekampene til Bøler IF. De spiller i tredjedivisjon, har 50-60 tilskuere på hjemmekampene, er glade amatører, kvaliteten på fotballen er sjarmerende, men dårlig, og de slipper å flytte kamper fordi TV 2 krever det.

Selvsagt ser jeg sjarmen ved Bøler IF, men ville jeg at LSK skulle spilt under samme forutsetninger og på samme nivå for at det skulle være "ekte"? Nei, selvsagt ikke.

Markedsstyringa av fotballen er en forbannelse, men samtidig en drivende kraft i å bringe fotballen videre.

Du forfekter et ideal som aldri har eksistert innen toppfotballen. Jeg skulle ønske meg en tøyling av kommersialiseringen av fotballen jeg også, men for det første, hva er alternativet, og for det andre, hva betyr egentlig "ekte"?

For meg er det to ting knyttet til Lillestrøm Sportsklubb som er ekte, og det er henholdsvis drakta og min egen kjærlighet til klubben. Alt annet er staffasje.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

Bra skrevet trigz. Istedetfor å svare, så kan jeg legge ved dette som Fritz har skrevet her tidligere, og for meg er dette det beste innlegget på forumet noensinne:

Opprinnelig skrevet av Fritz
                        Hvorfor ikke? Den norske ligaen er uansett en av europas daarligste. Jeg husker fortsatt at jeg kom inn paa Aaraasen for ti spenn, og at jeg drakk sur buljong mens LSK spilte treningskamp paa grusen bak den gamle staatribunen i 15 minus. Spillet var elendig, og fasilitetene sugde sokk, men vi som stod og saa paa var brennende engasjerte likefullt.

Dersom kvaliteten paa fotballen var det viktigste hadde vi alle holdt med Barcelona og sett kamper paa TV. Noen av oss folger Lillestrom fordi vi har et folelsesmessig engasjement som overstyrer den rasjonelle vissheten om at produktet vi faar presentert stinker sokk.

Jeg er allikevel ikke mer punch enn at jeg skjonner at kommersialiseringen har bidratt til en nivaaheving, og at dette, samt okt mediadekning har bidratt til en bredere interesse. Men hvis du sporr om min personlige mening, saa vil jeg heller ha daarligere fasiliteter og daarligere fotball, fremfor for en utvanning av fotballens sjel (okte billettpriser, plastikkinnpakning av arrangementet, dotcom-stadionnavn, primadonnaspillere, VIP-losjer etc).

Er min mening den rette? Sikkert ikke. Men jeg tror neppe jeg er den eneste som har et forhold til fotball som er mer romantisk en rasjonelt. Ingen innendors arena med kunstgress, polstrede seter og duskedamer kan endre paa det.

Heldigvis.

Kommentar

• Tobben
                          Jeg elsker å kjøre trikk
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2005
                          • 1666

Det har gått så langt at logoen vi har nå ikke er ekte lenger.

Original logo

Ny logo

Web logo

Hvorfor skal dem besudle logoen vår? Den er hellig for faen!

Kommentar

• sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

Opprinnelig skrevet av Tobben
                            Det har gått så langt at logoen vi har nå ikke er ekte lenger.

Original logo

Ny logo

Web logo

Hvorfor skal dem besudle logoen vår? Den er hellig for faen!
                            Fordi den skulle bli mer synlig og enklere "å selge inn" ifølge markedsavdelingen.

Kommentar

• glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

Fordi den skulle bli mer synlig og enklere "å selge inn" ifølge markedsavdelingen.
                              Snart blir nok alt retropopulært igjen.

Kommentar

• ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

Foreslår at alle her konstant bruker den "gamle" logoen, og at også LSK shoppen bruker denne mer fremover..

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Interessant statistikk fra en nisse på VGD:

Tydeligvis bør vi rykke opp gresset på Åråsen og legge plastmatte.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Opprinnelig skrevet av andersmm

Ikke faen! Men fascinerende fakta uansett. Regner man utelukkende med lagene som ikke har kunstgress selv så er det vel bare RBK som slår oss.

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Neste gang matta på Åråsen skal legges om så blir det etter all sansynlighet plastgress. Det har vel klubbledelsen mer eller mindre uttalt allerede, mener jeg å huske.
                                      Så spørs det bare om når "neste gang" blir..
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Neste gang matta på Åråsen skal legges om så blir det etter all sansynlighet plastgress. Det har vel klubbledelsen mer eller mindre uttalt allerede, mener jeg å huske.
                                        Så spørs det bare om når "neste gang" blir..
                                        Når sa dem det? Nytt for meg.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

Når sa dem det? Nytt for meg.
                                          Skal ikke banne på at jeg husker rett, men tror heller ikke jeg har drømt dette. Tror det ble sagt på et årsmøte/infomøte eller supportermøte i fjor.
                                          Sorry for dårlig husk..
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

Working...