Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Neste gang matta på Åråsen skal legges om så blir det etter all sansynlighet plastgress. Det har vel klubbledelsen mer eller mindre uttalt allerede, mener jeg å huske.
    Så spørs det bare om når "neste gang" blir..
    Kommer jo litt ann på hvordan det går med planene om ny stadion. Blir det EM-stadion er jo plast helt uaktuelt.

    Forøvrig har ikke jeg heller fått med meg uttalelsene du sikter til.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Neste gang matta på Åråsen skal legges om så blir det etter all sansynlighet plastgress. Det har vel klubbledelsen mer eller mindre uttalt allerede, mener jeg å huske.
      Så spørs det bare om når "neste gang" blir..
      Øh... Jeg mener å huske temaet ble tatt opp i ett eller annet møte Per Mathisen var tilstede hvor han så nær han kunne garanterte at det aldri ville bli lagt plastikk på Åråsen.

      Fritt etter minnet, rett på meg om jeg tar feil.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Øh... Jeg mener å huske temaet ble tatt opp i ett eller annet møte Per Mathisen var tilstede hvor han så nær han kunne garanterte at det aldri ville bli lagt plastikk på Åråsen.
        Han sa det i hvert fall til avisen:
        Opprinnelig skrevet av KrisB
        Og nye Lillestrøm Arena vil som Åråsen bli en bane med naturgress.
        -Det er ikke noe tema for LSK å spille på kunstrgess. EM i 2016 skal uansett spilles på naturgress, forteller Mathisen.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Neste gang matta på Åråsen skal legges om så blir det etter all sansynlighet plastgress. Det har vel klubbledelsen mer eller mindre uttalt allerede, mener jeg å huske.
          Så spørs det bare om når "neste gang" blir..
          Må nok korrigere meg selv litt, her...
          Etter at jeg skrev om mulig kuntsgress så har jeg fått følgende input fra en meget troverdig kilde:

          "Kunstgress er ikke noe tema i LSK nå. Neste gang Åråsen legges om (kanskje til sommeren - VM-pausen?) blir det naturgress. Blir det ny stadion blir det også naturgress med 99 prosent sikkerhet. 100 hvis det blir EM"

          Beklager at jeg skapte litt uro med min feilinformasjon.
          Seniliteten er tydeligvis i ferd med å snike seg innpå meg...
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av McGuffy
            Kommer jo litt ann på hvordan det går med planene om ny stadion. Blir det EM-stadion er jo plast helt uaktuelt.
            Man kan jo ende opp med en løsning der det kun blir naturgress under selve mesterskapet, og at man da bytter tilbake til kunstgress når det er ferdig. Men jeg både håper og tror at LSK går for naturgress, og at uttalelsene til Mathisen kan festes lit til, noe annet vil jeg si er en falitterklæring fra klubbens side.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Kunstgress er nok kun aktuelt dersom anlegget skal ha flerbrukerstatus, dvs. at andre lag skal trene/spille der. Søpla risikerer plast på sin bane fordi dette er et av kravene som stilles til bruken av anlegget. Ikke i mine villeste fantasier vil nye Åråsen bli prosjektert som noe slags "flerbrukeranlegg" med kunstgress. Først og fremst fordi vi allerede har LSK-Hallén og kunstgressbane fra før, men også fordi et EM arrangert på plastbane ville sendt kuldegysninger nedover ryggene på diverse europeiske fotballedere. Etterhvert er det jo opparbeidet et godt statistisk belegg for at kunstgressbaner favoriserer hjemmelaget: Med Skjetten var det sjarmerende, med Aafk og TIL er det bare kvalmt og ekkelt.

              .

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av reka
                Kunstgress er nok kun aktuelt dersom anlegget skal ha flerbrukerstatus, dvs. at andre lag skal trene/spille der. Søpla risikerer plast på sin bane fordi dette er et av kravene som stilles til bruken av anlegget. Ikke i mine villeste fantasier vil nye Åråsen bli prosjektert som noe slags "flerbrukeranlegg".
                Enda VIFs egen innendørsarena med plastdekke, Valhall, vil befinne seg et steinkast fra der en ny stadion etterhvert skal reise seg? Hva hindrer da LSK og kommunen fra løsninga jeg skisserte over? Jeg bare lufter mulige scenarier her, og at det som sies i dag ikke behøver å bety en dritt. Dessverre!
                Last edited by GIFKanari; 08.10.2009, 15:11.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5917

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Etterhvert er det jo opparbeidet et godt statistisk belegg for at kunstgressbaner favoriserer hjemmelaget: Med Skjetten var det sjarmerende, med Aafk og TIL er det bare kvalmt og ekkelt.

                  .
                  Ja,ja...dårlig dekke i Tromsø, men se for deg alternativet i slutten av oktober og i april; Skøytebane? Gress er det ikke.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Uansett skulle TIL & co vært trukket det antall poeng kunstgressbanen i gjennomsnitt skaffet dem ekstra per sesong. Man risikerer jo inflasjon i nye plastbaner hos klubber som ønsker å bruke denne fordelen.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Enda VIFs egen innendørsarena med plastdekke, Valhall, vil befinne seg et steinkast fra der en ny stadion etterhvert skal reise seg? Hva hindrer da LSK og kommunen fra løsninga jeg skisserte over? Jeg bare lufter mulige scenarier her, og at det som sies i dag ikke behøver å bety en dritt. Dessverre!
                      Jeg tror nok det må foreligge betingelser fra de som er med på finaniseringa va ny bane før det blir aktuelt. Hos VIF er det allerede fremlagt slike betingelser fra kommunens side, i vårt tilfelle er det ingen grunn til at slike betingelser skal stilles fra noen av dem som er med på finansieringen.

                      Fra søplesidene:
                      følge Odd Skarheim er det heller ikke på dette området tatt en beslutning, men han kunne likevel bekrefte at avgjørelsen heller mot kunstgress. Bakgrunnen for dette ligger først og fremst i det forventede bruksmønsteret den nye stadion vil få. Ettersom tomten den nye arenaen skal bygges på er en gave fra Oslo Kommune til VIF, vil et av kravene være at stadion ikke bare skal brukes som hjemmebane for A-laget, men også være tilgjengelig for alle nivåer i klubben. Dette vil føre til at den nye banen vil bli flittig brukt og som derfor klart favoriserer legging av kunstgress.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Uansett skulle TIL & co vært trukket det antall poeng kunstgressbanen i gjennomsnitt skaffet dem ekstra per sesong. Man risikerer jo inflasjon i nye plastbaner hos klubber som ønsker å bruke denne fordelen.
                        Tja, nå skal det ikke mange fler platbaner til før pendelen svinger den andre veien; at fordelen går til de som spiller på ekte gress. Den ekte fotballen er snart i mindretall i TL...
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Flerbruksbaner med kunstgress, lett applauderene og passelig uengasjert slipsbekledd publikum, elendige dommere uten snev av sjølironi, tafatt sponsordrevet pauseunderholdning, svære reklameinnslag, titusen tomme seter og nåde den som snakker for høyt under NFF hymna.

                          Sukk, prisen for å henge med begynner etterhvert å bli en smule høy. Får vi "Lillestrøm kunstgress Arena" så veit jeg ikke om det blir noe moro lengre, jeg veit ærlig talt ikke...
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Flerbruksbaner med kunstgress, lett applauderene og passelig uengasjert slipsbekledd publikum, elendige dommere uten snev av sjølironi, tafatt sponsordrevet pauseunderholdning, svære reklameinnslag, titusen tomme seter og nåde den som snakker for høyt under NFF hymna.

                            Sukk, prisen for å henge med begynner etterhvert å bli en smule høy. Får vi "Lillestrøm kunstgress Arena" så veit jeg ikke om det blir noe moro lengre, jeg veit ærlig talt ikke...
                            Det vil aldri skje.

                            1) Det nye anlegget skal bare ikke hete "Arena", det er så jævla fantasiløst.
                            "Komplett.no Arena"... kan det gjøres mere ræva?

                            2) Det skal spilles på naturgress. Dette er østlandet, ikke Svalbard for hælvete.

                            Så kan saueflokken anført av Stabæk gjøre alt det de makter for å hærpe fotball som utendørs-sport. Telenor Arena... spill gjerne håndball der, og MGP, men ikke fotball. Fotball er per definisjon utendørsidrett. Unntatt i Kokossligaen, der er det meste tillatt. Unntatt å lage stadion-stemning, så klart.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

                              Hva skjer egentlig hvis man selger navnet på stadion? Får man en engangssum, eller betaler man for å ha navnet på stadion i noen år, også er det fritt frem for mye sponsorer senere?
                              Hvis man bare får ett engangsbeløp og selger sjela si er det jo ganske latterlig. Det blir like dumt som han fyren jeg så på Charterfeber som tok en tattoo med "Grabbarne Grus" mot at han fikk drikke gratis resten av ferien.

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Hva skjer egentlig hvis man selger navnet på stadion? Får man en engangssum, eller betaler man for å ha navnet på stadion i noen år, også er det fritt frem for mye sponsorer senere?
                                Hvis man bare får ett engangsbeløp og selger sjela si er det jo ganske latterlig. Det blir like dumt som han fyren jeg så på Charterfeber som tok en tattoo med "Grabbarne Grus" mot at han fikk drikke gratis resten av ferien.
                                Ta foreksempel komplett.no arena. Komplett.no betalte i sin tid 15 millioner kroner for at de skulle ha stadionnavnet i 10 år. SF kan vel bytte navn når den 10-års avtalen er utløpt. http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/artic...001/1014/SPORT

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Opprinnelig skrevet av Emil B
                                  Ta foreksempel komplett.no arena. Komplett.no betalte i sin tid 15 millioner kroner for at de skulle ha stadionnavnet i 10 år. SF kan vel bytte navn når den 10-års avtalen er utløpt. http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/artic...001/1014/SPORT
                                  Og den åpenbare idiotien i dette ligger selvfølgelig i at man bruker 10 år på å innarbeide et stadion som et begrep. Og plutselig "skifter" laget på en måte hjemmebane.
                                  I mitt hode er hjemmebanen en relativt vesentlig del av en klubbs sjel og tradisjon. Om man aldri rekker å innarbeide den tradisjonen, mister man også noe av fundamentet. Det hadde derfor vært å ønske at LSK IKKE går den veien når den tid kommer. Men det er vel å håpe på for mye. Penga rår.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    Nå seer det ut til at det har dukket opp en nytt alternativ plassering av stadion, det er en artikkel over 2 sider i dagens RB-Papir (finner den ikke på nett).

                                    Ser ut som om kommunen er villige til å flytte ut av sine fasiliteter i leiraveien.

                                    Man lanserer også planene om "Åråsen Stasjon"
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                      Nå seer det ut til at det har dukket opp en nytt alternativ plassering av stadion, det er en artikkel over 2 sider i dagens RB-Papir (finner den ikke på nett).

                                      Ser ut som om kommunen er villige til å flytte ut av sine fasiliteter i leiraveien.

                                      Man lanserer også planene om "Åråsen Stasjon"
                                      Åråsen Stasjon. Altså en til togstasjon?

                                      Positivt med tanke på logistikken i hvert fall.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • antikris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 520

                                        Det er jo genialt. Blir som Amsterdam Arena, med togsporet rett ved siden av. Dette er faktisk den beste ideen jeg har hørt i hele denne diskusjonen. Pluss at det fremdeles blir "Åråsen". Det er sånne ting som dette som kan sikre et mesterskap.

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Dette er ett bra forslag, man sikrer også umiddelbar nærhet til treningsanlegget og ved å fortsatt ligge på Åråsen bevarer man mye av historien og man kan fortsatt gå opp alexen! Love it!
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...