Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]
Collapse
X
-
Fritt etter minnet, rett på meg om jeg tar feil.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
-
Etter at jeg skrev om mulig kuntsgress så har jeg fått følgende input fra en meget troverdig kilde:
"Kunstgress er ikke noe tema i LSK nå. Neste gang Åråsen legges om (kanskje til sommeren - VM-pausen?) blir det naturgress. Blir det ny stadion blir det også naturgress med 99 prosent sikkerhet. 100 hvis det blir EM"
Beklager at jeg skapte litt uro med min feilinformasjon.
Seniliteten er tydeligvis i ferd med å snike seg innpå meg...Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Man kan jo ende opp med en løsning der det kun blir naturgress under selve mesterskapet, og at man da bytter tilbake til kunstgress når det er ferdig. Men jeg både håper og tror at LSK går for naturgress, og at uttalelsene til Mathisen kan festes lit til, noe annet vil jeg si er en falitterklæring fra klubbens side.Kommentar
-
Kunstgress er nok kun aktuelt dersom anlegget skal ha flerbrukerstatus, dvs. at andre lag skal trene/spille der. Søpla risikerer plast på sin bane fordi dette er et av kravene som stilles til bruken av anlegget. Ikke i mine villeste fantasier vil nye Åråsen bli prosjektert som noe slags "flerbrukeranlegg" med kunstgress. Først og fremst fordi vi allerede har LSK-Hallén og kunstgressbane fra før, men også fordi et EM arrangert på plastbane ville sendt kuldegysninger nedover ryggene på diverse europeiske fotballedere. Etterhvert er det jo opparbeidet et godt statistisk belegg for at kunstgressbaner favoriserer hjemmelaget: Med Skjetten var det sjarmerende, med Aafk og TIL er det bare kvalmt og ekkelt.
.Kommentar
-
Kunstgress er nok kun aktuelt dersom anlegget skal ha flerbrukerstatus, dvs. at andre lag skal trene/spille der. Søpla risikerer plast på sin bane fordi dette er et av kravene som stilles til bruken av anlegget. Ikke i mine villeste fantasier vil nye Åråsen bli prosjektert som noe slags "flerbrukeranlegg".Last edited by GIFKanari; 08.10.2009, 15:11.Kommentar
-
Ja,ja...dårlig dekke i Tromsø, men se for deg alternativet i slutten av oktober og i april; Skøytebane? Gress er det ikke.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Enda VIFs egen innendørsarena med plastdekke, Valhall, vil befinne seg et steinkast fra der en ny stadion etterhvert skal reise seg? Hva hindrer da LSK og kommunen fra løsninga jeg skisserte over? Jeg bare lufter mulige scenarier her, og at det som sies i dag ikke behøver å bety en dritt. Dessverre!
Fra søplesidene:følge Odd Skarheim er det heller ikke på dette området tatt en beslutning, men han kunne likevel bekrefte at avgjørelsen heller mot kunstgress. Bakgrunnen for dette ligger først og fremst i det forventede bruksmønsteret den nye stadion vil få. Ettersom tomten den nye arenaen skal bygges på er en gave fra Oslo Kommune til VIF, vil et av kravene være at stadion ikke bare skal brukes som hjemmebane for A-laget, men også være tilgjengelig for alle nivåer i klubben. Dette vil føre til at den nye banen vil bli flittig brukt og som derfor klart favoriserer legging av kunstgress.Kommentar
-
Tja, nå skal det ikke mange fler platbaner til før pendelen svinger den andre veien; at fordelen går til de som spiller på ekte gress. Den ekte fotballen er snart i mindretall i TL...Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Flerbruksbaner med kunstgress, lett applauderene og passelig uengasjert slipsbekledd publikum, elendige dommere uten snev av sjølironi, tafatt sponsordrevet pauseunderholdning, svære reklameinnslag, titusen tomme seter og nåde den som snakker for høyt under NFF hymna.
Sukk, prisen for å henge med begynner etterhvert å bli en smule høy. Får vi "Lillestrøm kunstgress Arena" så veit jeg ikke om det blir noe moro lengre, jeg veit ærlig talt ikke...Fugla mot nye høyderKommentar
-
Flerbruksbaner med kunstgress, lett applauderene og passelig uengasjert slipsbekledd publikum, elendige dommere uten snev av sjølironi, tafatt sponsordrevet pauseunderholdning, svære reklameinnslag, titusen tomme seter og nåde den som snakker for høyt under NFF hymna.
Sukk, prisen for å henge med begynner etterhvert å bli en smule høy. Får vi "Lillestrøm kunstgress Arena" så veit jeg ikke om det blir noe moro lengre, jeg veit ærlig talt ikke...
1) Det nye anlegget skal bare ikke hete "Arena", det er så jævla fantasiløst.
"Komplett.no Arena"... kan det gjøres mere ræva?
2) Det skal spilles på naturgress. Dette er østlandet, ikke Svalbard for hælvete.
Så kan saueflokken anført av Stabæk gjøre alt det de makter for å hærpe fotball som utendørs-sport. Telenor Arena... spill gjerne håndball der, og MGP, men ikke fotball. Fotball er per definisjon utendørsidrett. Unntatt i Kokossligaen, der er det meste tillatt. Unntatt å lage stadion-stemning, så klart.LSK Norges beste lagKommentar
-
Hva skjer egentlig hvis man selger navnet på stadion? Får man en engangssum, eller betaler man for å ha navnet på stadion i noen år, også er det fritt frem for mye sponsorer senere?
Hvis man bare får ett engangsbeløp og selger sjela si er det jo ganske latterlig. Det blir like dumt som han fyren jeg så på Charterfeber som tok en tattoo med "Grabbarne Grus" mot at han fikk drikke gratis resten av ferien.Kommentar
-
Hva skjer egentlig hvis man selger navnet på stadion? Får man en engangssum, eller betaler man for å ha navnet på stadion i noen år, også er det fritt frem for mye sponsorer senere?
Hvis man bare får ett engangsbeløp og selger sjela si er det jo ganske latterlig. Det blir like dumt som han fyren jeg så på Charterfeber som tok en tattoo med "Grabbarne Grus" mot at han fikk drikke gratis resten av ferien.Kommentar
-
Ta foreksempel komplett.no arena. Komplett.no betalte i sin tid 15 millioner kroner for at de skulle ha stadionnavnet i 10 år. SF kan vel bytte navn når den 10-års avtalen er utløpt. http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/artic...001/1014/SPORT
I mitt hode er hjemmebanen en relativt vesentlig del av en klubbs sjel og tradisjon. Om man aldri rekker å innarbeide den tradisjonen, mister man også noe av fundamentet. Det hadde derfor vært å ønske at LSK IKKE går den veien når den tid kommer. Men det er vel å håpe på for mye. Penga rår.Knurr...Kommentar
-
Nå seer det ut til at det har dukket opp en nytt alternativ plassering av stadion, det er en artikkel over 2 sider i dagens RB-Papir (finner den ikke på nett).
Ser ut som om kommunen er villige til å flytte ut av sine fasiliteter i leiraveien.
Man lanserer også planene om "Åråsen Stasjon"Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Nå seer det ut til at det har dukket opp en nytt alternativ plassering av stadion, det er en artikkel over 2 sider i dagens RB-Papir (finner den ikke på nett).
Ser ut som om kommunen er villige til å flytte ut av sine fasiliteter i leiraveien.
Man lanserer også planene om "Åråsen Stasjon"
Positivt med tanke på logistikken i hvert fall.Kommentar
-
Det er jo genialt. Blir som Amsterdam Arena, med togsporet rett ved siden av. Dette er faktisk den beste ideen jeg har hørt i hele denne diskusjonen. Pluss at det fremdeles blir "Åråsen". Det er sånne ting som dette som kan sikre et mesterskap.Kommentar
-
Dette er ett bra forslag, man sikrer også umiddelbar nærhet til treningsanlegget og ved å fortsatt ligge på Åråsen bevarer man mye av historien og man kan fortsatt gå opp alexen! Love it!Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
Kommentar