Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1970
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 99

    Meget bra!

    Synes tanken er meget bra!! Håper dette går i orden. Den beste løsningen så langt

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      Kjempeidé, men hva betyr denne beliggenheten i forhold til bygging i høyden med tanke på Kjeller flyplass og innflygingsmarginer ?

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Har man rotet seg helt borti der vil man vel uansett treffe mektige Oksefjellet eller Luxusåsen på Kjeller.

        Kommentar

        • morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

          Det er jo ikke akkuratt noen kjempenyhet det her.Den løsningen her har vel de fleste supporterne drømt om fra dag en.Problemet er vel fortsatt Kjeller.
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            Opprinnelig skrevet av nebbjævel
            Kjempeidé, men hva betyr denne beliggenheten i forhold til bygging i høyden med tanke på Kjeller flyplass og innflygingsmarginer ?
            Jeg tror denne plasseringen vil plassere oss utenfor innflyvningen, uten at jeg kjenner til hvor mye "klaring" de trenger.

            Men jeg har lekt i paint (hakke photoshop ;p )
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2601

              EM-søknaden har strandet på grunn av manglende statsgarantier både fra Sverige og Norge (fra P2 og db.no med en liten teaser).
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                Opprinnelig skrevet av Kimito
                EM-søknaden har strandet på grunn av manglende statsgarantier både fra Sverige og Norge (fra P2 og db.no med en liten teaser).
                Dette betyr vel at LSK får en ny, mindre og mer sentrumsnær stadion, kanskje...?
                Ikke så galt at det er godt for noe....
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Dette betyr vel at LSK får en ny, mindre og mer sentrumsnær stadion, kanskje...?
                  Ikke så galt at det er godt for noe....

                  Syntes uansett plasseringen på andre siden av åråsen med ny togstasjon hadde hvert det beste.

                  Kommentar

                  • Martini
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 294

                    Da gikk det til helvete!
                    Nå tar det sannsynligvis bare ENDA lengre tid før ny stadion er på plass, og ikke minst før landslaget får spille sluttspill igjen
                    FUGLA TIL VI DØR!

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Dette betyr vel at LSK får en ny, mindre og mer sentrumsnær stadion, kanskje...?
                      Ikke så galt at det er godt for noe....
                      Tror ikke dette påvirker planene til LSK nevneverdig annet enn at man ikke bygger en 44k stadionmen en stadion med muligheter for utbygging. LSK har ihverfall gitt utrykk for dette tidligere.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Dette betyr vel at LSK får en ny, mindre og mer sentrumsnær stadion, kanskje...?
                        Ikke så galt at det er godt for noe....
                        Spørs hva som skjer når man ikke engang fikk statsstøtte. Man var jo i utgangspunktet klar for å søke på nytt hvis man ikke det i 2016, men nå kom man altså ikke engang til mål med en søknad til UEFA i det hele tatt. Nå frykter jeg en stolpestadion og plastic fantastic. Flaue saker, denne søknaden!

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Tror ikke dette påvirker planene til LSK nevneverdig annet enn at man ikke bygger en 44k stadionmen en stadion med muligheter for utbygging. LSK har ihverfall gitt utrykk for dette tidligere.
                          Men det har vel vært antydet (Fra Per M?) at lokalisering er litt enklere dersom man "bare" skal bygge nytt stadion med tanke på LSKs behov (opp til 20 000)...?
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Håper Per Mathisen nå klargjør hva som skjer videre fortest mulig, håper det går en fanden igjennom alle etter denne nedsablinga og at man satser på 2020. Eneste mulighet for LSK til å få en stadion som er fremtidsretta og noe man kan være skikkelig stolte av. Ellers vil det gå på sparebluss.

                            Kommentar

                            • general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

                              trådtittel bør endres dessverre.
                              Seriegull 2016!!!

                              Kommentar

                              • Kanariz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 2507

                                Håper inderlig de skrinlegger det førsteutkastet til hvordan stadionen skal se ut. Jeg vil ha en stadio som er i en etasje og MED svinger. Noe sånn som Viking har.

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Skal bli veldig godt å bli kvitt Kåfjord nå. Storstadion i Groruddalen med plass til 50.000? Stormannsgalskap. Er også uenig med vår Mathisen i støtten til fyren. Opphører vel den nå.

                                  Forøvrig skriver Dæhli i vg godt (for en gangs skyld) om dette temaet idag. På tide med realisme i norsk fotball etter alt som har skjedd siste årene. Eller hva Erik Solér? Å nei, du reiste visst dit du virkelig hører hjemme du.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                    Skal bli veldig godt å bli kvitt Kåfjord nå. Storstadion i Groruddalen med plass til 50.000? Stormannsgalskap. Er også uenig med vår Mathisen i støtten til fyren. Opphører vel den nå.

                                    Forøvrig skriver Dæhli i vg godt (for en gangs skyld) om dette temaet idag. På tide med realisme i norsk fotball etter alt som har skjedd siste årene. Eller hva Erik Solér? Å nei, du reiste visst dit du virkelig hører hjemme du.
                                    Nå har jeg ikke lest papirutgaven av VG i dag, men utfra det du skriver regner jeg med at han mener det blir en for dyr fest. Som de fleste andre norske journalister som nesten alltid fungerer som maktas forlengede arm. Er i så fall helt uenig, i den forfatninga norsk landslagsfotball er i for tida hadde nettopp et EM vært noe helt spesielt å strekke seg etter og det som kunne skapt ny entusiasme. Mye pga. finanskrisa tror jeg dette faktisk var muligheten for Skandinavia til å dra i land et fotballmesterskap igjen, økonomisk trygge og pålitelige land.

                                    Og det er hverken tid eller sted nå for Per Mathisen å komme med de kritiske bemerkningene, men de vil nok komme etterhvert. Nå bør Per og samrabeidspartnere som sagt først og fremst konsentrere seg om å stake ut den nye kursen for LSKs stadionplaner, og komme opp med noe som ikke ser ut som en Remabutikk i forhold til det som har blitt presentert.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Det burde kanskje ikke komme som noen overraskelse på noen at en politisk ledelse som ikke evner å bygge en infrastruktur for landet, heller ikke klarer å levere en infrastruktur som er bærekraftig nok til å arrangere et stort internasjonalt mesterskap som et fotball-EM er.

                                      Sosialdemokratene har tatt all ære for å ha "bygd landet" gjennom hele forrige århundre. Da er det er paradoks at det i 2009, snart 2010, knapt finnes noen mennesker i hele verden som er dårligere entrepenører enn nettopp disse folka. Ta bare en kikk på våre veier og våre alternative kommunikasjonmuligheter (les: problemer). Ta en kikk på hvor mange hindringer som legges i veien her for folk med initiativ, for gründere.

                                      Så skal det ikke så mye til for å forestile seg at et EM2016 (som vil være et langt større arrangement enn et OL1994 var) rett og slett er en altfor stor oppgavene for døgeniktene som er delvis demokratisk valgt til å styre vårt land.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        Trenger LSK en ny stadion? Kommer det nye folk hvis det bygges en stadion med plass til +/- 20000? eller er Åråsen bra nok i mange år til?

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Åråsen er mere en bra nok med noen justeringer,bygg tribune i hjørnene så er mye løst . Og var det ikke snakk om og senke gamle tribunen helt ned og inngang bakfra. Da har vi plass til ca 15 tusen og mere en det kommer det aldrig på Lsk kamp.

                                          Kommentar

                                          Working...