Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Åråsen er mere en bra nok med noen justeringer,bygg tribune i hjørnene så er mye løst . Og var det ikke snakk om og senke gamle tribunen helt ned og inngang bakfra. Da har vi plass til ca 15 tusen og mere en det kommer det aldrig på Lsk kamp.
    It's all 'bout the næringslokaler.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      It's all 'bout the næringslokaler.
      I bunn og grunn handler det nok mest om å få en gratis tomt av kommunen. Samt et vanvittig sløsing med samfunnets ressurser.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Åråsen er mere en bra nok med noen justeringer,bygg tribune i hjørnene så er mye løst . Og var det ikke snakk om og senke gamle tribunen helt ned og inngang bakfra. Da har vi plass til ca 15 tusen og mere en det kommer det aldrig på Lsk kamp.
        Tullprat. Har det ikke vært snakk om til noen av toppmatchene mot VIF/RBK, at vi kunne solgt ut stadion 2-3 ganger?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1252

          Det har vel nesten aldrig hvert helt utsolgt på åråsen. Eller kanskje mot RBK PÅ 90 TALET DA DET BLE SATT REKORD FØR UTBYGGINGEN.

          Kommentar

          • dennis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 872

            Opprinnelig skrevet av glasgow
            Det har vel nesten aldrig hvert helt utsolgt på åråsen. Eller kanskje mot RBK PÅ 90 TALET DA DET BLE SATT REKORD FØR UTBYGGINGEN.
            En eventuelt ny stadio blir ikke bygget bare for at vi skal få flere folk inn på kampene men at næringslivet rundt stadion skal gi klubben mere penger inn iform av leieinntekter... men selvfølgelig gledelig om tilskuertallene går opp....

            Kommentar

            • Syngende Fugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 415

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Åråsen er mere en bra nok med noen justeringer,bygg tribune i hjørnene så er mye løst . Og var det ikke snakk om og senke gamle tribunen helt ned og inngang bakfra. Da har vi plass til ca 15 tusen og mere en det kommer det aldrig på Lsk kamp.
              husk å få med lik gulfarge på alt av seter + kanskje å gjøre om 'LSK 1917' på notar til bare '1917' ser ganske sammenklemt ut nå..
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner! - Send KANARI TIFO til 2401 (30,-)

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

                Opprinnelig skrevet av Syngende Fugl
                husk å få med lik gulfarge på alt av seter + kanskje å gjøre om 'LSK 1917' på notar til bare '1917' ser ganske sammenklemt ut nå..
                Eller så bare fyller vi alle setene, så er det ingen som bryr seg om hva som står under. ;-)

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  har vel vært et ønske innad i klubben om å utbedre garderobeannlegget på årårsen samt pressetribune osv? men at man fant en oppgradering av dagens langside umulig grunnet jernbanen.

                  Hvis dette skulle vært mulig kunne vi laget noe som old trafford, en vanvittig langside med stor kapasitet for på den måten beholde årårsen som vårt fort.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • aguado
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 448

                    Opprinnelig skrevet av iL
                    Har det ikke vært snakk om til noen av toppmatchene mot VIF/RBK, at vi kunne solgt ut stadion 2-3 ganger?
                    Tviler på at det ligger noen veldig seriøse markedsundersøkelser bak påstanden din.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Lyst å dra opp denne igjen fordi en ny stadion i høyeste grad bør være en del av den nye sportslige satsinga, Åråsen er ikke konkurransedyktig lengre! Klubben må bli større for å ha et håp om å holde tritt i toppen av norsk fotball. Spesielt etter at NFF nå har lagt planene for ny landslagsstadion på is frykter jeg at det samme skjer med oss. Alt bare visner hen, liksom.

                      Under EM-søknadens gang ga Mathisen forsikringer om at planene ville stå ved lag, og at en stadion ville være på plass før 2016 uavhengig av om vi fikk mesterskapet eller ikke. Hadde vært bra om han nå snart avklarte situasjonen, klubben kan ikke bli værende på Åråsen til 2020.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Lyst å dra opp denne igjen fordi en ny stadion i høyeste grad bør være en del av den nye sportslige satsinga, Åråsen er ikke konkurransedyktig lengre! Klubben må bli større for å ha et håp om å holde tritt i toppen av norsk fotball. Spesielt etter at NFF nå har lagt planene for ny landslagsstadion på is frykter jeg at det samme skjer med oss. Alt bare visner hen, liksom.

                        Under EM-søknadens gang ga Mathisen forsikringer om at planene ville stå ved lag, og at en stadion ville være på plass før 2016 uavhengig av om vi fikk mesterskapet eller ikke. Hadde vært bra om han nå snart avklarte situasjonen, klubben kan ikke bli værende på Åråsen til 2020.
                        Var ikek ny stadion tema på årsmøtet? synes jeg leste noe sted at ny stadion var noe man fortsatt hadde dialog med kommunen med.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5917

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Lyst å dra opp denne igjen fordi en ny stadion i høyeste grad bør være en del av den nye sportslige satsinga, Åråsen er ikke konkurransedyktig lengre! Klubben må bli større for å ha et håp om å holde tritt i toppen av norsk fotball. Spesielt etter at NFF nå har lagt planene for ny landslagsstadion på is frykter jeg at det samme skjer med oss. Alt bare visner hen, liksom.

                          Under EM-søknadens gang ga Mathisen forsikringer om at planene ville stå ved lag, og at en stadion ville være på plass før 2016 uavhengig av om vi fikk mesterskapet eller ikke. Hadde vært bra om han nå snart avklarte situasjonen, klubben kan ikke bli værende på Åråsen til 2020.
                          Jeg hører du sier det, men uten EM, hvor er det store behovet akkurat nå? Det er ikke plagsomt trangt der (dessverre) og en stabilisert økonomi hadde ikke vært av veien før man heiv seg ut i store investeringer. Hvilke krav stiller du til en fotballarena, som gjør behovet prekært?
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Behovet er nok like stort som før. Det har med forretningsdrift å gjøre, ikke tilskuerkapasitet. Når økonomi-"krisa" definitivt er over vil nok ingenørene igjen rasle med sablene.

                            Jeg liker plasseringen som ble funnet til EM satsingen og håper de høye herrer beholder disse planene. Dagens Åråsen synger på siste verset, det er bare å godta først som sist.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              Hvor lenge er det siden RB , SS og Diadora ble bygget? Det er ikke lenge siden og det er nesten latterlig at Åråsen som ble regnet som modern for ikke så mange år siden nå synger på siste verset. Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe med stadionplanene for øyeblikket. Hvis tilskuertallene øker så ser jeg derimot ingenting galt med å begynne å snakke om ny stadion. Det er mange tusen seter ledige på Åråsen hver eneste kamp og større stadion vil drepe stemingen siden tomme seter tross alt er demotiverende.


                              20.000 seter uten en eneste tilskuer er trist , uansett hvilken klubb det er snakk om.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                Nå er det heller ikke kapasiteten som er hovedårsaken til at LSK ønsker seg ny stadion heller...
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Nå er det heller ikke kapasiteten som er hovedårsaken til at LSK ønsker seg ny stadion heller...
                                  Jeg skjønner selvsagt at man vil ha større næringsarealer , men man har tross alt solgt 25% av alle næringsarealene i Åråsen allerede så hvor skal pengene komme fra? Har vi nok egenkapital til å bygge stadion? Men... får man en gratis tomt av komunen og får solgt dagens Åråsen slik at totalpakken blir god så forstår jeg selvsagt at det kan være fordelaktig å bygge en ny stadion,men LSK er først og fremst en fotballklubb og ikke en investor i eiendom.

                                  Skal man først bygge noe nytt så virker det rart å bygge noe på samme størrelse som Åråsen. 30% økning med muligheter for å øke ytterligere burde ikke være så dumt for min del , men selv en 30% økning vil gi oss rundt 10.000 tomme seter med dagens tilskuertall og det er ingenting som tilsier at tallet på tilskuere kommer til å vokse inn i himmelen.
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5917

                                    "Tommy Sharif Arena"? Jeg tenker vi beholder Åråsen, jeg!
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      "Tommy Sharif Arena"? Jeg tenker vi beholder Åråsen, jeg!
                                      Hvis Åråsen bytter navn til "Tommy Sharif Arena", da gir jeg opp.... Derimot tror jeg aldri det skjer - til det er styret og administrasjon såpass kloke at de styrer unna. De ønsker ikke å bygge ned merkevaren LSk!

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        En ny giv. Løsning: bygge nytt stadion.
                                        Et nytt stadion kunne om ikke annet inngi mer penger i form av økte forretningsutleieinntekter på sikt, så fremt klubben ikke knekker nakken i prosessen. Men når det kommer til den nye given så er det overhengende fare for at det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm, med mindre det etterfølges av sportslig vedvarende suksess. Det er bare å se på Stabæk, som i telefonkiosken i fjor (som eneste klubb i tl) økte publikumssnittet - og det drastisk. Men hvor er dem i år? I hvertfall ikke på Fornebu...

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Opprinnelig skrevet av skotten
                                          Et nytt stadion kunne om ikke annet inngi mer penger i form av økte forretningsutleieinntekter på sikt, så fremt klubben ikke knekker nakken i prosessen. Men når det kommer til den nye given så er det overhengende fare for at det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm, med mindre det etterfølges av sportslig vedvarende suksess. Det er bare å se på Stabæk, som i telefonkiosken i fjor (som eneste klubb i tl) økte publikumssnittet - og det drastisk. Men hvor er dem i år? I hvertfall ikke på Fornebu...
                                          Dersom tallene stemmer, så har faktisk Stabæk passert oss i publikumssnitt. Noe jeg aldri trodde skulle være mulig. Mye av den entusiasmen kan skrives direkte tilbake til nytt stadion. Nye tider krever nytt stadion. For LSK sitt vedkommende betyr det å tenke smart slik at man ikke bare tjener penger på dette anlegget annenhver søndag under sommeren, men hver bidige dag av året. Det bor vel også noe sånt som 150000 mennesker på Romerike etterhvert også, så det er viktig at Fugla posisjonerer seg og er attraktive i dette markedet. Dvs vi må ha en PR-kåt faen i media hele tiden. Den mannen er Fjørtoft, ingen over ingen ved siden - bokstavelig talt. Selve definisjonen på linselus, både som spiller og senere.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...