Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #41
    Opprinnelig skrevet av reka
    ... Noen som vet hvordan dette har slått ut for andre vertsklubber?
    Jeg besøkte nettopp Man City som "fikk" stadion etter et samarbeid i 2002 (Commonwealth games). Såvidt jeg vet ble de hjulpet med tomt, infrastruktur og deler av stadion (City of Manchester Stadion). Klubben måtte selv bekoste utvidelse til 48.000 seter (ca 35 mill £).
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

      #42
      Opprinnelig skrevet av Oddis
      Så hvis de da bygger 20 000 på Åråsen, burde de legge til rette for å kunne sette på de ekstra 15 000 plassene.
      Når de klarte dette andre steder, hvorfor ikke i Norge?
      Fordi det ikke er plass til en utvidelse på Åråsen?
      På eksisterende område er det plass til verken 20.000 eller 35.000. Selv frykter jeg ikke størrelse på et nytt stadion mest, men beliggenheten. Tvilsomt om det er plass til et eventuelt nytt anlegg i/like ved Lillestrøm uansett om vi får EM eller ikke, men mulig kommunen legger litt mere jobb i å finne en sentral tomt ved tilslag på et mesterskap?
      Men foreløpig er alt helt i det blå.


      Stian
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #43
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Her skal vi absolutt ikke ta av, det er mange hindere som skal passeres før det står en NFF/UEFA/kommunalt-sponset EM-stadion i Lillestrøm.

        Følgende usannsynlige ting skal falle på plass:
        1. Norge/Sverige får tildelt EM
        2. Lillestrøm blir valgt som stadionlokasjon
        3. Finansiering av stadion og tomt faller på plass. Nei, vi kan ikke bare få en tomt. Ref. Oslo kommune og VIF.

        Det sagt, det er på det rene at LSK må ligge i forkant anleggsmessig om vi skal hevde oss i toppen over tid. Det kan dog finnes like lette måter å få til det på som å bygge stadion for EM.
        Nå fikk vel VIF en tomt til 1kr. så hvis det er den krona det står på så skal jeg jaggu sponse den krona.

        Synes det hadde vært drit artig med en ny flott moderne stadion. Gjerne en med slik tak som kan lukkes for drittvær og være åpen for fint vær. Og gress...det må være gress...

        Men langt å gå for at det skal gjennomføres. Forøvrig ligger mye til rette for at vi skal kunne bli tildelt status som EM by med tanke på logistikken. Lett tilgjengelig med tog, buss, fly og bil. Vi kan pr.def. ta imot folk som lander på Torp, Rygge, Gardermoen mens Bodø, tja, de har bodø lufthavn da...
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          Iflg. Aftenposten har Viking bestemt seg for å gå i dialog med Stavanger kommune for å bygge ut Viking stadion til 2016-EM:



          Flere om beinet mao. For egen del er jeg avventende til tanken om et nytt stadion. Flott med store visjoner, for all del. Men la oss heller ikke glemme hva vi har; et intimt stadion med en genial beliggenhet så å si midt i Lillestrøm.

          Roosvelt har sikkert et poeng - "if you build it, they will come" - men jeg er i tvil om hvor metningspunktet ligger når det gjelder publikumsinteresse, og frykter mange ledige plasser.

          Optimistiske toner fra Grønlund:
          – Veien blir til mens vi går. Vi eier mesteparten av Åråsen, og kan nok skaffe penger. Dette er noe vi må se nærmere på, sier en optimistisk LSK-leder.
          Vel og bra at veien blir til mens vi går - i planleggings-/utredningsfasen. Men tas først en slik beslutning bør en være meget sikker i sin sak, og ikke minst ha tatt høyde for (å ha råd til) at sportslig suksess, seriegull og dobling av tilskuertallet ikke følger automatisk av et ny stort stadion.

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #45
            Ok, jeg har avventet litt å si min mening om denne saken i påvente av at det skulle komme ut noe ny info. Det ser det ikke ut til at det gjør med det første, så... Her kommer jeg.

            Jeg er i mot dette prosjektet. Jeg er også i mot FIFA og UEFAs krav til nye stadionanlegg til ethvert mesterskap, ettersom disse bidrar til å drepe fotballens sjel ved at gamle anlegg med sjel og egenart blir omgjort til kjøpesentere eller lignende dritt. ALLE nye store anlegg i Europa har én eneste ting til felles, nemlig betegnelsen "identikit". La oss ta fem tilfeldige nye anlegg rundt omkring med rundt 30000 i kapasitet, bygd etter 2000:

            Wolfsburg; Volkswagen Arena, bygd 2002, kapasitet 30122. Æsj.



            FC Sochaux; Stade Auguste Bonal, bygd 2000, kapasitet 20000. Æsj!



            Leicester City, Walkers Stadium, bygget 2002, kapasitet 32500. Æsj!



            Fordømt faenskap Salzburg, Wals-Siezenheim Stadion, bygd 2007, kapasitet 30000. Æsj, æsj, æsj!!



            Groningen, Euroborg, bygd 2005, kapasitet 22000. ÆSJ!!!



            Her er det som dere ser flere fellesnevnere. For det første er alle stadioene uten ståplasser, noe som for meg fortoner seg som den fremste stemningsdreperen og middeklassifiseringsfaktoren i fotballen. Se bare på England, hvor 2000 nordmenn kan dra til St. James Park, i følge mange hjem for landets mest ivrige og høylytte supportere, og rocke casbaen som bare faen. Hvor 9000 av 10000 blitzlamper kommer fra japanere på tur, mens de resterende 1000 tilhører sunnmøringer påspandert fotballhelg av rederiet sitt. Det er ikke sjel i internasjonal fotball lenger. Det er fortsatt sjel i norsk fotball. Vi har opptil flere anlegg med sjarm, alle klubber har supportere som i det minste prøver å gi lyd fra seg, og alle klubber har ståplasser til supporterne sine(selv om jeg er usikker på Viking Stadion, som er den jævligste arenaen i Norge nettopp fordi den er identikit). En annen ting er at alle stadionene over er fullstendig lukket. Jeg liker ikke stadioner som er fullstendig lukket. Det er ikke en boks hermetikk, det er en fotballstadion. Det lukter ikke sild fordi det ikke inneholder sild, men fotballspillere.

            For meg fortoner et EM til Norge og Sverige seg som den reneste jævla mardröm. Vi vil få nedsatt Taylor-lignende kommisjoner som kommer til å gå berserk med det bittelille casualsproblemet vårt, og som kommer til å ende opp med samme konklusjoner som nevnte idiotgjeng. Ingen ståplasser, sitte i ro i setene, musikk når det blir mål eller innkast eller frispark eller samme faen hva bare det er noe som gir en ørliten stopp i spillet så vi kan skvise inn en reklame for den nye femtenbladers høvelen til Gillette på TV2 og etc, etc. Dette kommer til å føre til at klubbene oppgraderer anleggene sine uansett om man får EM eller ikke, også ender man opp med at klubbene begynner å oppføre seg som om de var operaen i bjørvika og selge billettene sine tilsvarende dyrt bare fordi man har en pen og skinnende nye sjelløs plastsetehaug og reine, skinnende dasser med marmorfliser og bevegelsessensorer i vasken og da skal man jo selvfølgelig ha betalt for luksusen så man kan betale spillerene enda mer og direktørene enda mer og trenerne enda mer men først og fremst aksjonærene som vil ha utbytter de ikke har gjort en dritt for å fortjene utenom å undergrave sportens grunnverdier men hvem faen bryr seg for dem er det vel ingen som husker hva var lenger uansett unntatt noen få raddisjævler på diverse fotballforum og dem er det ingen som trenger høre på uansett fordi dem ikke har råd til billetten og dermed ikke lenger har noen markedsverdi og VIPS SÅ ER HELE JÆVLA FOTBALLEN ØDELAGT OG KIDSA BEGYNNER Å SPILLE BASKETBALL I STEDET FOR ALLE VIL HA BRAIDS SOM LEBRON JAMES OG PARKETT ER MYE KULERE ENN GRESS! LIZZM!!!!

            Men for all del, om det er det dere vil ha, så slå dere løs. Kos dere med Videonova Arena, men ikke si at jeg ikke advarte dere.

            Takk for oppmerksomheten.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1251

              #46
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Ok, jeg har avventet litt å si min mening om denne saken i påvente av at det skulle komme ut noe ny info. Det ser det ikke ut til at det gjør med det første, så... Her kommer jeg.

              Jeg er i mot dette prosjektet. Jeg er også i mot FIFA og UEFAs krav til nye stadionanlegg til ethvert mesterskap, ettersom disse bidrar til å drepe fotballens sjel ved at gamle anlegg med sjel og egenart blir omgjort til kjøpesentere eller lignende dritt. ALLE nye store anlegg i Europa har én eneste ting til felles, nemlig betegnelsen "identikit". La oss ta fem tilfeldige nye anlegg rundt omkring med rundt 30000 i kapasitet, bygd etter 2000:

              Wolfsburg; Volkswagen Arena, bygd 2002, kapasitet 30122. Æsj.



              FC Sochaux; Stade Auguste Bonal, bygd 2000, kapasitet 20000. Æsj!



              Leicester City, Walkers Stadium, bygget 2002, kapasitet 32500. Æsj!



              Fordømt faenskap Salzburg, Wals-Siezenheim Stadion, bygd 2007, kapasitet 30000. Æsj, æsj, æsj!!



              Groningen, Euroborg, bygd 2005, kapasitet 22000. ÆSJ!!!



              Her er det som dere ser flere fellesnevnere. For det første er alle stadioene uten ståplasser, noe som for meg fortoner seg som den fremste stemningsdreperen og middeklassifiseringsfaktoren i fotballen. Se bare på England, hvor 2000 nordmenn kan dra til St. James Park, i følge mange hjem for landets mest ivrige og høylytte supportere, og rocke casbaen som bare faen. Hvor 9000 av 10000 blitzlamper kommer fra japanere på tur, mens de resterende 1000 tilhører sunnmøringer påspandert fotballhelg av rederiet sitt. Det er ikke sjel i internasjonal fotball lenger. Det er fortsatt sjel i norsk fotball. Vi har opptil flere anlegg med sjarm, alle klubber har supportere som i det minste prøver å gi lyd fra seg, og alle klubber har ståplasser til supporterne sine(selv om jeg er usikker på Viking Stadion, som er den jævligste arenaen i Norge nettopp fordi den er identikit). En annen ting er at alle stadionene over er fullstendig lukket. Jeg liker ikke stadioner som er fullstendig lukket. Det er ikke en boks hermetikk, det er en fotballstadion. Det lukter ikke sild fordi det ikke inneholder sild, men fotballspillere.

              For meg fortoner et EM til Norge og Sverige seg som den reneste jævla mardröm. Vi vil få nedsatt Taylor-lignende kommisjoner som kommer til å gå berserk med det bittelille casualsproblemet vårt, og som kommer til å ende opp med samme konklusjoner som nevnte idiotgjeng. Ingen ståplasser, sitte i ro i setene, musikk når det blir mål eller innkast eller frispark eller samme faen hva bare det er noe som gir en ørliten stopp i spillet så vi kan skvise inn en reklame for den nye femtenbladers høvelen til Gillette på TV2 og etc, etc. Dette kommer til å føre til at klubbene oppgraderer anleggene sine uansett om man får EM eller ikke, også ender man opp med at klubbene begynner å oppføre seg som om de var operaen i bjørvika og selge billettene sine tilsvarende dyrt bare fordi man har en pen og skinnende nye sjelløs plastsetehaug og reine, skinnende dasser med marmorfliser og bevegelsessensorer i vasken og da skal man jo selvfølgelig ha betalt for luksusen så man kan betale spillerene enda mer og direktørene enda mer og trenerne enda mer men først og fremst aksjonærene som vil ha utbytter de ikke har gjort en dritt for å fortjene utenom å undergrave sportens grunnverdier men hvem faen bryr seg for dem er det vel ingen som husker hva var lenger uansett unntatt noen få raddisjævler på diverse fotballforum og dem er det ingen som trenger høre på uansett fordi dem ikke har råd til billetten og dermed ikke lenger har noen markedsverdi og VIPS SÅ ER HELE JÆVLA FOTBALLEN ØDELAGT OG KIDSA BEGYNNER Å SPILLE BASKETBALL I STEDET FOR ALLE VIL HA BRAIDS SOM LEBRON JAMES OG PARKETT ER MYE KULERE ENN GRESS! LIZZM!!!!

              Men for all del, om det er det dere vil ha, så slå dere løs. Kos dere med Videonova Arena, men ikke si at jeg ikke advarte dere.

              Takk for oppmerksomheten.
              Kan ikke skjønna at du kan mene disse stadione er stygge ( æsj )
              Syntes dette er drømmen for oss supportere.
              Om det er stoler på alle plasser spiller vel ingen rolle.
              Klanen har kun sitteplasser på sine tribuner. ( vest-bredden og gasa )
              Men de sitter vel ikke forde.
              Muligheten for et bedre visuelt supporterfelt vil nå jeg si.
              Slippe og stå sild i tønne på storkamper.
              En plass, en billett.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #47
                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Kan ikke skjønna at du kan mene disse stadione er stygge ( æsj )
                Syntes dette er drømmen for oss supportere.
                Om det er stoler på alle plasser spiller vel ingen rolle.
                Klanen har kun sitteplasser på sine tribuner. ( vest-bredden og gasa )
                Men de sitter vel ikke forde.
                Muligheten for et bedre visuelt supporterfelt vil nå jeg si.
                Slippe og stå sild i tønne på storkamper.
                En plass, en billett.
                Hvis ikke dette er ironi begynner jeg å gråte. Jeg får vel uansett svare som om du faktisk mener det du skriver.

                Stadionene er ikke stygge, det er ikke det jeg sier. Men se på det slik: Lisa Tønne er heller ikke stygg, hun er helt ok. Men om man klonet Lisa Tønne slik at det bare ble Lisa Tønne igjen i hele verden, da hadde du kjapt gått lei av Lisa Tønne. Å trekke inn klanen blir bare tull. 1000 ordentlige supportere og 12000 umodne fjortiser som har lest i dagbladet at det er kult å late som man er mørk i stemma og synge umodne nidviser om vold mot bønder og nødrim som million/rellion(jeez). At dem bare har sitteplasser er jeg fullstendig klar over, og jeg vil ikke ha det slik. Det er nettopp derfor dem bare er blitt dårligere og dårligere etterhvert som dem er blitt flere, helt frem til der de er nå, en parodi på tidligere "storhet". Les deg opp på utviklinga på kamper i England, der man får beskjed om å sette seg av vakter om man skulle finne på å reise seg uten at det er mål. Et bedre visuelt supporterfelt? Hva legger du i det? At vi ser bedre ut på TV eller at vi ser bedre? Er du virkelig villig til å bytte bort stemninga, samhørigheten, spontaniteten, muligheten til å havne ved siden av Arntis(hvor er han, forresten? savnet ham i høst når jeg endelig hadde muligheten til å gå på kamper fast igjen) bare for optikkens skyld??? Et gyldent lam gir ikke mer mat en fire møkkete sjedder. En billett en plass er også bare tull. Om det er det du vil ha er det bare å tusle bort på sittan.

                Kan jeg forøvrig bare få påpeke at vestbredden ligger mot nord? Det sier alt om den lurvete gjengen fjortiser og hobbymarkedsføringskonsulenter du trekker frem som eksempel.
                Last edited by Grusom B; 18.02.2009, 14:03.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #48
                  Skal LSK på sikt holde følge med toppen i norsk fotball trenger vi etterhvert en ny stadion som man kan tjene mer penger på enn hva tilfellet er med Åråsen. Fordelen med å få en slik bygget i forbindelse med en søknad til EM er jo at NFF må subsidiere station med betydelige midler.
                  Last edited by Henrik; 18.02.2009, 15:21.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3404

                    #49
                    Jeg har vanskelig for å tro at det er umulig å fjerne seter på et nytt anlegg etter mesterskapet. Det var tross alt sitteplasser på Kanarifeltet for en del år siden, og om klubben ønsker å lage et ståfelt, så er jeg trygg på at de finner en måte å gjennomføre det på.

                    Når det gjelder Grusom's påstand om hermetikkbokser og stadioner, så fremstår jo Marinlyst med sin åpne løsning og gressbakke som et knall alternativ.

                    Når det gjelder casualsproblemet vårt, så har vel Sverige større problemer og vil nok få all oppmerksomhet på det området.

                    For meg er nok problemet med et EM-sluttspill at vi får altfor store stadioner som vil fremstå som tomme under etterbruket. I tillegg ligger Lillestrøm for nærme Oslo rent avstandsmessig. I så måte er både Stavanger og Kristiansand mer opplagte valg.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1251

                      #50
                      Da ser det iallfall ut som LSK mener alvor i denne saken om og søke et EM.
                      Om de får Kommunen på gli da.
                      Svar får vi innen 9 mars.
                      Og det som uansett er bra.
                      Er at om Kommunen finner en tomt som er sentrumsnært og passende, vil jo dette sannsynligen bli plassen for en fremtidig stadion uansett EM eller ikke

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1251

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Hvis ikke dette er ironi begynner jeg å gråte. Jeg får vel uansett svare som om du faktisk mener det du skriver.

                        Stadionene er ikke stygge, det er ikke det jeg sier. Men se på det slik: Lisa Tønne er heller ikke stygg, hun er helt ok. Men om man klonet Lisa Tønne slik at det bare ble Lisa Tønne igjen i hele verden, da hadde du kjapt gått lei av Lisa Tønne. Å trekke inn klanen blir bare tull. 1000 ordentlige supportere og 12000 umodne fjortiser som har lest i dagbladet at det er kult å late som man er mørk i stemma og synge umodne nidviser om vold mot bønder og nødrim som million/rellion(jeez). At dem bare har sitteplasser er jeg fullstendig klar over, og jeg vil ikke ha det slik. Det er nettopp derfor dem bare er blitt dårligere og dårligere etterhvert som dem er blitt flere, helt frem til der de er nå, en parodi på tidligere "storhet". Les deg opp på utviklinga på kamper i England, der man får beskjed om å sette seg av vakter om man skulle finne på å reise seg uten at det er mål. Et bedre visuelt supporterfelt? Hva legger du i det? At vi ser bedre ut på TV eller at vi ser bedre? Er du virkelig villig til å bytte bort stemninga, samhørigheten, spontaniteten, muligheten til å havne ved siden av Arntis(hvor er han, forresten? savnet ham i høst når jeg endelig hadde muligheten til å gå på kamper fast igjen) bare for optikkens skyld??? Et gyldent lam gir ikke mer mat en fire møkkete sjedder. En billett en plass er også bare tull. Om det er det du vil ha er det bare å tusle bort på sittan.

                        Kan jeg forøvrig bare få påpeke at vestbredden ligger mot nord? Det sier alt om den lurvete gjengen fjortiser og hobbymarkedsføringskonsulenter du trekker frem som eksempel.
                        Gidder ikke diskutere Klanen, men er enig i mesteparten av det du skriver om de.
                        Når det gjelder stadioner så ser jeg heller til Tyskland enn England. Der har de hatt vm og både FC Schalke 04 og Borussia Dortmund har store svinger hvor setene er tatt vekk etter mesterskap. Ikke let etter problemer, finn heller løsninger.....
                        De har vel kun sitteplasser de også. ( mulig jeg tar feil her )
                        Men de har jo super stemning på kampene og mange stående supportere.
                        Men jeg er fortsatt for ståfelt med stoler.
                        Og når jeg snakker visuelt, mener jeg bla. tifo.
                        Også er det jo digg og sitte ned i pausen da, uten og få snus, sneiper og spytt i ræva
                        Last edited by glasgow; 18.02.2009, 14:48.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          ALLE nye store anlegg i Europa har én eneste ting til felles, nemlig betegnelsen "identikit".
                          Jeg kunne ikke vært mer enig i denne vurdering. Jeg ble glad på FFK sine vegne da de bygde sin nye stadion, og så at de ikke fulgte utviklinga til klubber som Molde, Viking og Start med sine runde, lukkede stadioner som ser helt like ut. Det vil tilslutt være dørgende kjedelig å reise landet rundt å se på fotballkamper når alle stadionene ser helt like ut. (Iallefall for meg som synes mye av moroa er nettopp å oppleve nye stadioner).
                          Så hvis Lillestrøm skulle gjort dette, håper jeg de finner nye løsninger som gjør at Åråsen fremdeles er ett fort, og ikke en kopi av hjemmebanen til Viking.

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Kommunen finner en tomt som er sentrumsnært og passende, vil jo dette sannsynligen bli plassen for en fremtidig stadion uansett EM eller ikke
                            Ja. En ny stadion vil måtte komme før eller senere og det er viktig å få avgjort beliggenheten så fort som mulig. Helst i går. Uansett om bygginga starter i mårra eller om 20 år.

                            Forøvrig er det "mote" i stadion stil (som i alt annet) og at det er opp til byggherren og ikke la seg sluke av gode råd fra populistiske arkitekter. Følelsesløs slipsinnhegning fyllt av tomme sponsorseter er noe som bør unngås.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • Bolsen3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 1061

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Slippe og stå sild i tønne på storkamper.
                              En plass, en billett.
                              Dypt uenig, de kampa med best stemning har som regel vært de hvor det står to rekker på hvert trinn og hvor du knapt nok får plass i bredden. Jeg grøsser av tanken på å måtte lete etter setenummer på ståfeltet...

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                #55
                                Nå står det da en artikkel på lsk.no som sier LSK allerede en stund har sett på planer for å bygge ny stadion, pga at en er i ferd med å vokse ut av Åråsen, i hvertfall på litt sikt. Så nytt stadion kommer uansett.

                                Det rare er at så utrolig mange ser problemer i stedet for løsninger. Det faktisk ann å fjerne seter i ettertid. Øker de mellomrommet i seteradene for å få ned kapasiteten til 20 000, vil det uansett kunne stå 2-3 på hver rad uansett. At en bygger ny stadion trenger heller ikke bety at den blir rund som røkkeløkka osv. Det kommer jo ann på hva LSK bestemmer og hva arkitekter tegner. Eneste kravet til UEFA er at stadion tar 35 000, ikke om den er rund eller firkantet eller trekantet.
                                For alt vi vet innen denne tid er det en regel som heter at alle stadion skal ha seter, og at klubben ikke kan velge selv heller.
                                En kan ikke ta sorgene på forskudd, da har en tapt før en prøver noe da.
                                Snakk om å se problemer og ikke finne løsninger.

                                Ny stadion blir det nok anyway og LSK vil at den skal være sentrumsnær. Løsninger for ettertid med ståfelt får vi nok om LSK ønsker dette.
                                Det går ann å kommer fram til løsninger på alt hvis ting er planlagt skikkelig fra arkitekters side. De kan bare legge inn i planene at det skal være mulig med ståfelt, at den ikke skal være rund osv.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Jeg har vanskelig for å tro at det er umulig å fjerne seter på et nytt anlegg etter mesterskapet. Det var tross alt sitteplasser på Kanarifeltet for en del år siden, og om klubben ønsker å lage et ståfelt, så er jeg trygg på at de finner en måte å gjennomføre det på.

                                  Når det gjelder Grusom's påstand om hermetikkbokser og stadioner, så fremstår jo Marinlyst med sin åpne løsning og gressbakke som et knall alternativ.

                                  Når det gjelder casualsproblemet vårt, så har vel Sverige større problemer og vil nok få all oppmerksomhet på det området.

                                  For meg er nok problemet med et EM-sluttspill at vi får altfor store stadioner som vil fremstå som tomme under etterbruket. I tillegg ligger Lillestrøm for nærme Oslo rent avstandsmessig. I så måte er både Stavanger og Kristiansand mer opplagte valg.
                                  Et EM er ikke distrikstpolitikk. 2 på østlandet (Oslo, Skedsmo), 1 på vestlandet (Bergen eller Stavanger) og et i Nord-Norge (Trondheim) er helt OK spredning. Man må tenke på at mesterskapet innebærer et massisvt besøkertall, og det skal gjenomføres rent praktisk. Da nytter det ikke å sende tusenvis av utlendinger hit og det på altfor mange 1000-1500 - 2000 km turer i et land uten infrastrukter, til steder som ikke har hoteller og skjenkesteder nok. Nærheten til Sverige blir viktig, det bør ikke arrangeres altfor mange kamper altfor langt vekk fra Sverige. Da er det østlandet som bør arrangere flest kamper, der bor også klart flest lokale billettkjøpere.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    #57
                                    Om, om, om det skulle skje, i min villeste fantasi, at Lillestrøm får EM-stadion så "krever" jeg at KFL fra dag én er i dialog med sportsklubben, arkitekter, ingeniører, ja hele pakka for at (nye) Åråsen blir Norges desidert beste egnet stadion - stemningsmessig.

                                    Tribunene skal være bratte som fjell og så godt mulig trøkket inn til gressmatta som overhodet mulig. Drittlei disse vollgrav-konstruksjonene som eksempelvis Sør Arena og Telenor Arena har. Tribunene starter jo 1-2 meter opp fra bakken rundt hele stadion. Er vi redd spillerne? Det ser jo ut som tyrefekting-stadioner.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #58
                                      Noe jeg ser på som viktig her er tak over arenaen gjerne skyvetak,, gressmatte som kan skyves ut på en parkeringsplass bak stadion(er det ikke et lag i nederland som har det) slik at stadion kan brukes til konserter osv.

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #59
                                        Jeg synes ett forhold har fått særdeles liten oppmerksomhet hittil i debatten, og det er det faktum at LSK må ha større uteleieareal for å øke sine inntekter i framtiden. Dagens stadion er allerede for liten i så måte, og dermed kan man ikke øke inntektene fra den delen av driften. Inntekter som er langt mer stabile enn f eks publikumsinntekter.

                                        Som enkelte andre har vært inne på, så fører også bedre tribunefasiliteter alltid til økt tilskuertall.

                                        Så må vi gjerne sitte her å hevde at dagens ståfelt er unikt, at alt blir ødelagt om man bygger stadion med runde svinger osv...

                                        Våkn opp, verden utvikler seg. Det må Lillestrøm Sportsklubb også gjøre.
                                        Jeg synes planene er offensive, nytenkende og spennende!
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Noe jeg ser på som viktig her er tak over arenaen gjerne skyvetak,, gressmatte som kan skyves ut på en parkeringsplass bak stadion(er det ikke et lag i nederland som har det) slik at stadion kan brukes til konserter osv.
                                          Schalke har ihvertfall gressmatte som skyves ut av stadion.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...