Dette er jo en gammel kjenning, det er tydelig at det er valgår:
Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]
Collapse
X
-
For en forferdelig tanke. Synes Flisbyen bør begynne å spare penger, slik at de kan spille der når LSK forsvinner....
Virkelig, dette er det verste med hele greia, Åråsen skal rives, det er noe som vender seg i magen min når jeg tenker på alt det som har skjedd der. Tradisjoner, grunnmuren til LSK, stjernene, Tom Lund.
Huff, forbanna møl!Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
For en forferdelig tanke. Synes Flisbyen bør begynne å spare penger, slik at de kan spille der når LSK forsvinner....
Virkelig, dette er det verste med hele greia, Åråsen skal rives, det er noe som vender seg i magen min når jeg tenker på alt det som har skjedd der. Tradisjoner, grunnmuren til LSK, stjernene, Tom Lund.
Huff, forbanna møl!Kommentar
-
Ihvertfall så lenge vi ikke ender opp med en stadion med ett eller annet tåpelig navn som <Sett inn ditt firmanavn her> Arena.......Knurr...Kommentar
-
Ellers merker jeg at Haslestad og jeg fortsatt ikke er helt enige når det gjelder hva som er pent. Jeg liker fortsatt veggen, og tanken på å gå på hjemmekamper i noe som er tegnet som en båt, gjør meg litt småkvalm.Kommentar
-
Bør vel få reaktorform for å feire drøye femti år med radioaktive utslipp fra kjeller? Uansett synes jeg argumentet om å fremheve elva blir litt merkelig ivaretatt ved å smelle opp en diger fotballstadion rett ved. Nå er vel båtformen det første innfallet en politisk engasjert arkitekt klarer å komme opp med når han skal i avisa og stadion skal forbindes med elva. Nokså fantasiløst med tanke på vikingeskipet på hamar. Jeg noterer at de mest sinnsyke politikerforslagene er dempet noe ved dette populistiske utspillet, og avsender kan nok lene seg tilbake og nyte valgkampen nå som hans eneste kontrovers med lokalsamfunnet har fått sin tilmålte dose med konfliktløsende LSK-engasjement.
Ellers håper jeg at videre planer holdes på et realistisk nivå, har som primær målsetning å ivareta det funksjonelle og at det ligger over grunnvannspeilet. Jeg er ikke videre glad i det åpenbart kostnadsøkende ved å bygge i en sump, og foretrekker heller et penere bygg på tørt land. "Arena"-navn er selvfølgelig bannlyst, og rettskrivningskanaris bør mobilisere med bensin og fyrstikker om så skulle bli aktuelt. Navnet skal slutte på "stadion". Her skal det spilles fotball, ikke bedrives tyrefekting og arrangeres Tina Turner Geriatric World Tour.Kommentar
-
Ellers håper jeg at videre planer holdes på et realistisk nivå, har som primær målsetning å ivareta det funksjonelle og at det ligger over grunnvannspeilet. Jeg er ikke videre glad i det åpenbart kostnadsøkende ved å bygge i en sump, og foretrekker heller et penere bygg på tørt land.
Dagens. Kamp dagen etter at en uskikkelig skokk eldre har trampet ned gressmatta under fremføring av frenetisk lombago boogie vil forøvrig være en nedtur. Slipsbefengte fintfolk på em-match kan tolereres, men det bør absolutt finnes grenser for tillatt aktivitet på LSK's hjemmebane. Penger kan da ikke være alt her i verden.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Uansett hvor det blir en ny stadion så vil det bli flere utfordringer som må løses, men akkurat vannproblemene er vel det som vanskligst lar seg løses, så i nærheten av møkkalukta ved Rælingsbrua blir det vel neppe.
Er ikke flust av ledige plasser i sentrum akkurat, så det er vel begrenset hvor ny stadion kan ligge. Forslag?- Bortenfor Åråsen, der man spiller golf. Gode muligheter for parkeringshus/plasser.
- Lenger inn på området i leiraveien.
- Ved siden av varemessa, der paint ball parken ligger.
- Volla skole+parken, krever ny skole andre steder, for liten plass?
- Nebbursvollen, ved gressbanen. For langt unna og for nære flyplassen?
- OBS! tomta. For dyrt? For liten plass?
Kommentar
-
Gjør som de gjør i Spania. Bygg stadionen litt utenfor byen, så følger byen etter.
Ett bra sted å bygge ny Arena er ved leirsundsletta (langs rolfern mot Leirsund), men det blir kanskje litt langt fra sentrum.
Et annet sted kan være ett av jordene mot Fetsund.
Kommentar
-
En ting man helt garantert ikke skal bygge er en Arena, man skal bygge et stadion.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
En seng, 2 sofa'er,madrass og dass leies ut på idylliske Jessheim under EM perioden på Lillestrøm.
20 min til til Lillestrøm og fine togmuligheter. Kan også fungere som sjåfør men belag dere på høye takster.
1200 kr natten per enhet.
Knekkebrød og juice medfølger
PM hvis du er interessertKommentar
-
Herregud noe så bortkastet. Sorry men vi trenger bare ikke noen ny stadion. Ihvertfall ikke enda. Kapasitet opp til 35 000. Har noen gått fra vettet eller? Hva er vitsen med 35 000? Greit nok at klanen, kjernen og et eller annet oppjaget gullfavorittlag kan, ja jeg sier kan, møte mannsterke, (kommer ann på situasjon og timeing), men selv på en solfyllt og sexy dag, med bratte nedoverbakker og vinden i ryggen, kan man ikke forvente over 15000, uansett hvor mye pusepels og regnbuer man dytter inn i kamp-bonus-pakken.
joda, selvfølgelig virker det spennende og frister veldig. Og som normenn er vi kanskje ikke så forskjellige fra feite, griske, brautende, amerikanere som alltid tenker "bigger is better".
Er det ingen som setter pris på at vi ikke har 20 000 tomme seter?
Er det ingen som blir litt ekstra glad hver gang vi faktisk greier å fylle stadion?
Er det ingen som mener at den intime stemningen vi har er helt spesiell og ser verdien av "less is more"?
Bør vi tenke på å tilrettelegge mulighetene for vekst? Absolutt, men det er ikke noe poeng i å skyte spurv med kanon.
Hvorfor skal vi leke større enn vi er?________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Herregud noe så bortkastet. Sorry men vi trenger bare ikke noen ny stadion. Ihvertfall ikke enda. Kapasitet opp til 35 000. Har noen gått fra vettet eller? Hva er vitsen med 35 000? Greit nok at klanen, kjernen og et eller annet oppjaget gullfavorittlag kan, ja jeg sier kan, møte mannsterke, (kommer ann på situasjon og timeing), men selv på en solfyllt og sexy dag, med bratte nedoverbakker og vinden i ryggen, kan man ikke forvente over 15000, uansett hvor mye pusepels og regnbuer man dytter inn i kamp-bonus-pakken.
joda, selvfølgelig virker det spennende og frister veldig. Og som normenn er vi kanskje ikke så forskjellige fra feite, griske, brautende, amerikanere som alltid tenker "bigger is better".
Er det ingen som setter pris på at vi ikke har 20 000 tomme seter?
Er det ingen som blir litt ekstra glad hver gang vi faktisk greier å fylle stadion?
Er det ingen som mener at den intime stemningen vi har er helt spesiell og ser verdien av "less is more"?
Bør vi tenke på å tilrettelegge mulighetene for vekst? Absolutt, men det er ikke noe poeng i å skyte spurv med kanon.
Hvorfor skal vi leke større enn vi er?
Blir spennende å følge med på forslagene til praktiske stadionløsninger som kommer etter vært.
35 000 er selvfølgelig alt for mye for oss.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Men hvordan kvitter man seg med 20000 plasser? Bygger pølseboder overalt?
Dette er et tullete prosjekt, og jeg håper det ikke blir virkelighet. Det beste må da være å fikse på Åråsen. Det er to meter fra bana til gamle sittan, og de kan utnyttes. Grav ned Bana en og en halv meter og bygg bratt som faen oppå det som allerede er der. Tett, intimt og fortsatt Åråsen. Luvlybubbly.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Prislappen for dette? Hvor mye kan vi regne med å øke kapasiteten med dette? Det er iallefall ikke mye og med tanke på at man må legge ny undervarme og ny matte så blir dette definitivt ikke billig for en meget moderator økning i kapasiteten. Men det at matta blir hevet litt nedover er jo udelt positivt hvis det kommer stadioner helt ned til banen. Det blir bedre sikt for tribunen fordi man kommer et par meter høyere opp og bedre oversikt.
Jeg skulle tro at prislappen for et par tusen seter bli meget høy. Er det noen som har vært på en stadion som har blitt bygget ned? Personer må da vitterlig stå langt fra hverandre og dette må være drepende for stemningen?Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
Kommentar