Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2129

    Dette er jo en gammel kjenning, det er tydelig at det er valgår:

    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av sniper
      For en forferdelig tanke. Synes Flisbyen bør begynne å spare penger, slik at de kan spille der når LSK forsvinner....

      Virkelig, dette er det verste med hele greia, Åråsen skal rives, det er noe som vender seg i magen min når jeg tenker på alt det som har skjedd der. Tradisjoner, grunnmuren til LSK, stjernene, Tom Lund.

      Huff, forbanna møl!
      Jeg er helt enig med deg Petter, men den eneste måten LSK kan (del)finansiere ny stadion på er å selge Åråsen. Jeg mener ikke nødvendigvis at det er riktig, men det er alternativet om man skal bygge nytt.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1252

        Opprinnelig skrevet av sniper
        For en forferdelig tanke. Synes Flisbyen bør begynne å spare penger, slik at de kan spille der når LSK forsvinner....

        Virkelig, dette er det verste med hele greia, Åråsen skal rives, det er noe som vender seg i magen min når jeg tenker på alt det som har skjedd der. Tradisjoner, grunnmuren til LSK, stjernene, Tom Lund.

        Huff, forbanna møl!
        Det er vel umulig og få i pose og sekk. Flytter LSK til ny stadion, ryker åråsen. Kiip tanke men thats life. Vil heller ha en ny stadion....

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Opprinnelig skrevet av glasgow
          Det er vel umulig og få i pose og sekk. Flytter LSK til ny stadion, ryker åråsen. Kiip tanke men thats life. Vil heller ha en ny stadion....
          Ihvertfall så lenge vi ikke ender opp med en stadion med ett eller annet tåpelig navn som <Sett inn ditt firmanavn her> Arena.......
          Knurr...

          Kommentar

          • Gale Isbre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 1164

            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
            Ihvertfall så lenge vi ikke ender opp med en stadion med ett eller annet tåpelig navn som <Sett inn ditt firmanavn her> Arena.......
            Er ikke Sundgot-hagemoebler.com Arena allerede spikret?

            Ellers merker jeg at Haslestad og jeg fortsatt ikke er helt enige når det gjelder hva som er pent. Jeg liker fortsatt veggen, og tanken på å gå på hjemmekamper i noe som er tegnet som en båt, gjør meg litt småkvalm.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Bør vel få reaktorform for å feire drøye femti år med radioaktive utslipp fra kjeller? Uansett synes jeg argumentet om å fremheve elva blir litt merkelig ivaretatt ved å smelle opp en diger fotballstadion rett ved. Nå er vel båtformen det første innfallet en politisk engasjert arkitekt klarer å komme opp med når han skal i avisa og stadion skal forbindes med elva. Nokså fantasiløst med tanke på vikingeskipet på hamar. Jeg noterer at de mest sinnsyke politikerforslagene er dempet noe ved dette populistiske utspillet, og avsender kan nok lene seg tilbake og nyte valgkampen nå som hans eneste kontrovers med lokalsamfunnet har fått sin tilmålte dose med konfliktløsende LSK-engasjement.

              Ellers håper jeg at videre planer holdes på et realistisk nivå, har som primær målsetning å ivareta det funksjonelle og at det ligger over grunnvannspeilet. Jeg er ikke videre glad i det åpenbart kostnadsøkende ved å bygge i en sump, og foretrekker heller et penere bygg på tørt land. "Arena"-navn er selvfølgelig bannlyst, og rettskrivningskanaris bør mobilisere med bensin og fyrstikker om så skulle bli aktuelt. Navnet skal slutte på "stadion". Her skal det spilles fotball, ikke bedrives tyrefekting og arrangeres Tina Turner Geriatric World Tour.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Opprinnelig skrevet av reka
                Ellers håper jeg at videre planer holdes på et realistisk nivå, har som primær målsetning å ivareta det funksjonelle og at det ligger over grunnvannspeilet. Jeg er ikke videre glad i det åpenbart kostnadsøkende ved å bygge i en sump, og foretrekker heller et penere bygg på tørt land.
                Jeg reagerte også litt på forslaget i så måte, elva har jo notoriske tendenser til tidsvis å drukne ting i umiddelbar nærhet. Vannpolo er for folk med bart (så vi i OL) og ikke noe fotballspillere flest anser som gangbar avveksling. Med en tippeliga i stadig vekst er kamputsettelser pga vannstand på nivå med tværrligger lite ønskelig.
                Opprinnelig skrevet av reka
                "Arena"-navn er selvfølgelig bannlyst, og rettskrivningskanaris bør mobilisere med bensin og fyrstikker om så skulle bli aktuelt. Navnet skal slutte på "stadion".
                Jeg skal umiddelbart trene opp mine pyroman egenskaper. Dessuten finnes det jo allerede et hotell i byen med navnet Arena og det er ikke ønskelig at folk havner på feil sted før kamp. Særlig ikke spillere.
                Opprinnelig skrevet av reka
                Her skal det spilles fotball, ikke bedrives tyrefekting og arrangeres Tina Turner Geriatric World Tour.
                Dagens. Kamp dagen etter at en uskikkelig skokk eldre har trampet ned gressmatta under fremføring av frenetisk lombago boogie vil forøvrig være en nedtur. Slipsbefengte fintfolk på em-match kan tolereres, men det bør absolutt finnes grenser for tillatt aktivitet på LSK's hjemmebane. Penger kan da ikke være alt her i verden.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Uansett hvor det blir en ny stadion så vil det bli flere utfordringer som må løses, men akkurat vannproblemene er vel det som vanskligst lar seg løses, så i nærheten av møkkalukta ved Rælingsbrua blir det vel neppe.

                  Er ikke flust av ledige plasser i sentrum akkurat, så det er vel begrenset hvor ny stadion kan ligge. Forslag?
                  • Bortenfor Åråsen, der man spiller golf. Gode muligheter for parkeringshus/plasser.
                  • Lenger inn på området i leiraveien.
                  • Ved siden av varemessa, der paint ball parken ligger.
                  • Volla skole+parken, krever ny skole andre steder, for liten plass?
                  • Nebbursvollen, ved gressbanen. For langt unna og for nære flyplassen?
                  • OBS! tomta. For dyrt? For liten plass?

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    Gjør som de gjør i Spania. Bygg stadionen litt utenfor byen, så følger byen etter.

                    Ett bra sted å bygge ny Arena er ved leirsundsletta (langs rolfern mot Leirsund), men det blir kanskje litt langt fra sentrum.

                    Et annet sted kan være ett av jordene mot Fetsund.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                      Gjør som de gjør i Spania. Bygg stadionen litt utenfor byen, så følger byen etter.

                      Ett bra sted å bygge ny Arena er ved leirsundsletta (langs rolfern mot Leirsund), men det blir kanskje litt langt fra sentrum.

                      Et annet sted kan være ett av jordene mot Fetsund.
                      En ting man helt garantert ikke skal bygge er en Arena, man skal bygge et stadion.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        En ting man helt garantert ikke skal bygge er en Arena, man skal bygge et stadion.
                        Bare det ikke blir telefonkiosk så er jeg happy.

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921





                          Kanskje en slik stadion?

                          Eller denne?


                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2506

                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Dessuten finnes det jo allerede et hotell i byen med navnet Arena
                            Det har jeg faktisk ikke tenkt over. Genialt! Bygg banen rett ved hotellet, få det som hovedsponsor og kall stadionet Hotel Arena Arena.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Det har jeg faktisk ikke tenkt over. Genialt! Bygg banen rett ved hotellet, få det som hovedsponsor og kall stadionet Hotel Arena Arena.
                              Eller enda bedre: Hotell Arena Stadion!
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Eller enda bedre: Hotell Arena Stadion!
                                Da blir det nærmest umulig og klage, de som vil ha arena får det, mens de som vil ha stadion får det Alle sammen blir vi fornøyde da

                                Kommentar

                                • Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

                                  En seng, 2 sofa'er,madrass og dass leies ut på idylliske Jessheim under EM perioden på Lillestrøm.

                                  20 min til til Lillestrøm og fine togmuligheter. Kan også fungere som sjåfør men belag dere på høye takster.

                                  1200 kr natten per enhet.

                                  Knekkebrød og juice medfølger

                                  PM hvis du er interessert
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

                                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                  Kommentar

                                  • kinstad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2007
                                    • 406

                                    Herregud noe så bortkastet. Sorry men vi trenger bare ikke noen ny stadion. Ihvertfall ikke enda. Kapasitet opp til 35 000. Har noen gått fra vettet eller? Hva er vitsen med 35 000? Greit nok at klanen, kjernen og et eller annet oppjaget gullfavorittlag kan, ja jeg sier kan, møte mannsterke, (kommer ann på situasjon og timeing), men selv på en solfyllt og sexy dag, med bratte nedoverbakker og vinden i ryggen, kan man ikke forvente over 15000, uansett hvor mye pusepels og regnbuer man dytter inn i kamp-bonus-pakken.

                                    joda, selvfølgelig virker det spennende og frister veldig. Og som normenn er vi kanskje ikke så forskjellige fra feite, griske, brautende, amerikanere som alltid tenker "bigger is better".

                                    Er det ingen som setter pris på at vi ikke har 20 000 tomme seter?
                                    Er det ingen som blir litt ekstra glad hver gang vi faktisk greier å fylle stadion?
                                    Er det ingen som mener at den intime stemningen vi har er helt spesiell og ser verdien av "less is more"?

                                    Bør vi tenke på å tilrettelegge mulighetene for vekst? Absolutt, men det er ikke noe poeng i å skyte spurv med kanon.
                                    Hvorfor skal vi leke større enn vi er?
                                    ________
                                    -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av kinstad
                                      Herregud noe så bortkastet. Sorry men vi trenger bare ikke noen ny stadion. Ihvertfall ikke enda. Kapasitet opp til 35 000. Har noen gått fra vettet eller? Hva er vitsen med 35 000? Greit nok at klanen, kjernen og et eller annet oppjaget gullfavorittlag kan, ja jeg sier kan, møte mannsterke, (kommer ann på situasjon og timeing), men selv på en solfyllt og sexy dag, med bratte nedoverbakker og vinden i ryggen, kan man ikke forvente over 15000, uansett hvor mye pusepels og regnbuer man dytter inn i kamp-bonus-pakken.

                                      joda, selvfølgelig virker det spennende og frister veldig. Og som normenn er vi kanskje ikke så forskjellige fra feite, griske, brautende, amerikanere som alltid tenker "bigger is better".

                                      Er det ingen som setter pris på at vi ikke har 20 000 tomme seter?
                                      Er det ingen som blir litt ekstra glad hver gang vi faktisk greier å fylle stadion?
                                      Er det ingen som mener at den intime stemningen vi har er helt spesiell og ser verdien av "less is more"?

                                      Bør vi tenke på å tilrettelegge mulighetene for vekst? Absolutt, men det er ikke noe poeng i å skyte spurv med kanon.
                                      Hvorfor skal vi leke større enn vi er?
                                      Det er ikke snakk om at vi skal sitte igjen med 35 000 seter etter EM, men at tilskuerkapasiteten skal bygges ned med 10 - 15 000 etter EM og at vi sitter igjen med en topp moderne stadion som vil trekke flere tilskuere og med muligheter for utbygging.

                                      Blir spennende å følge med på forslagene til praktiske stadionløsninger som kommer etter vært.

                                      35 000 er selvfølgelig alt for mye for oss.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Men hvordan kvitter man seg med 20000 plasser? Bygger pølseboder overalt?

                                        Dette er et tullete prosjekt, og jeg håper det ikke blir virkelighet. Det beste må da være å fikse på Åråsen. Det er to meter fra bana til gamle sittan, og de kan utnyttes. Grav ned Bana en og en halv meter og bygg bratt som faen oppå det som allerede er der. Tett, intimt og fortsatt Åråsen. Luvlybubbly.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • CFD
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2319

                                          Prislappen for dette? Hvor mye kan vi regne med å øke kapasiteten med dette? Det er iallefall ikke mye og med tanke på at man må legge ny undervarme og ny matte så blir dette definitivt ikke billig for en meget moderator økning i kapasiteten. Men det at matta blir hevet litt nedover er jo udelt positivt hvis det kommer stadioner helt ned til banen. Det blir bedre sikt for tribunen fordi man kommer et par meter høyere opp og bedre oversikt.

                                          Jeg skulle tro at prislappen for et par tusen seter bli meget høy. Er det noen som har vært på en stadion som har blitt bygget ned? Personer må da vitterlig stå langt fra hverandre og dette må være drepende for stemningen?
                                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                          Kommentar

                                          Working...