Går heller for Tom Lund Arena
Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]
Collapse
X
-
Nittelva Stadion!
(Om beliggenheten står i stil selvsagt)Kommentar
-
Kommentar
-
Lillesrøm stadion finnes vel allerede? Uten at det betyr noe for min del. Beste forslaget frem til nå.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Uansett hva man synes om det tror jeg man kan være ganske sikker på at man vil gå for en sponset navn, med tanke på kostadene ved å oppføre en ny stadion (vi får nok ikke dekket alt nei), samt de store beløpene som er involvert. Stabæk fikk vel noe sånt som 110 mill over 10 år eller noe i den duren om jeg ikke husker feil.Kommentar
-
Til dels enig, men Ajax er jo definitivt ett unntak. Hva med å tenke litt unorsk; Tom Lund Park?Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Last edited by HSft; 23.06.2009, 17:18.Kommentar
-
Ro ned sædcellene litt, i følge nyhetstråden skal LSK holde briefing i morgen. Antar at denne tar for seg de aktuelle lokalsjonene m.m, herunder rammebetingelser for stadionnavnet.Seriegull 2016!!!Kommentar
-
LSK presenterer altså søknaden til EM 2016 i morgen tidlig. Hva med et klokkeslett? Jeg regner med at jeg ikke er den eneste feriefuglen som godt kunne tenke seg å få med seg dette dersom det er åpent for publikum utover pressen.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Saksa fra Benksliter'n på FFK-forumet:
"DISSE STADIONENE BLE BYGGET FOR EM 2004! (Norge har 60-70 prosent større BNP enn Portugal.....for å ikke snakke om hva Norge har i pensjonsfondet)
Estadio Municipal de Aveiro her spiller Beira-Mar, 30 000 seter.
Estadio Municipal de Braga her spiller Sporting Braga, 30 200 seter.
Estadio Cidade de Coimbra her spiller Academica de Coimbra, 30 000 seter.
Estadio Dr. Magalhães Pessoa her spiller Uniao de Leiria, 29 900 seter.
Estadio da Luz her spiller Benfica, 65 000 seter.
Benfica fikk en av de flotteste stadionene i verden. Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg.
Estadio Jose Alvalade XXI her spiller Sporting Lisboa, 52 000 seter.
Estadio do Bessa XXI her spiller Boavista, 30 000 seter.
Estadio do Dragao her spiller Porto, 52 000 seter.
Estadio Algarve her spiller Louletano DC og SC Farense, 30 300 seter.
Estadio Dom Afonso Henriques her spiller Vitoria SC, 30 000 seter.
Estadio do Restelo her spiller CF Belenenses, 32 500 seter."
Det har vi bra bruk for i Norge. Vi mangler bare 5,9 mill innbyggere i forhold til Portugal for å fylle arenaene:-)Kommentar
-
Saksa fra Benksliter'n på FFK-forumet:
"DISSE STADIONENE BLE BYGGET FOR EM 2004! (Norge har 60-70 prosent større BNP enn Portugal.....for å ikke snakke om hva Norge har i pensjonsfondet)
Estadio Municipal de Aveiro her spiller Beira-Mar, 30 000 seter.
Estadio Municipal de Braga her spiller Sporting Braga, 30 200 seter.
Estadio Cidade de Coimbra her spiller Academica de Coimbra, 30 000 seter.
Estadio Dr. Magalhães Pessoa her spiller Uniao de Leiria, 29 900 seter.
Estadio da Luz her spiller Benfica, 65 000 seter.
Benfica fikk en av de flotteste stadionene i verden. Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg.
Estadio Jose Alvalade XXI her spiller Sporting Lisboa, 52 000 seter.
Estadio do Bessa XXI her spiller Boavista, 30 000 seter.
Estadio do Dragao her spiller Porto, 52 000 seter.
Estadio Algarve her spiller Louletano DC og SC Farense, 30 300 seter.
Estadio Dom Afonso Henriques her spiller Vitoria SC, 30 000 seter.
Estadio do Restelo her spiller CF Belenenses, 32 500 seter."
Det har vi bra bruk for i Norge. Vi mangler bare 5,9 mill innbyggere i forhold til Portugal for å fylle arenaene:-)
"Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg."
Navnet skal selvfølgelig ende på ".... stadion." Ikke ".....arena", "..... hallen" ".... amfi" eller "....park (my anglofilia here)".
stadion -et, -er 1 antikk gresk kappløpsbane av langstrakt rektangulær form
2 idrettsanlegg omgitt av tribuner: fotballkamp på stadion / stadion var fullsatt
Etym.: gr. lengdemål, eg. 'noe som er fastsatt'arena -en, -er 1 kampplass i romersk amfiteater el. spansk tyrefekterstadion // skueplass; scene: han har nettopp dukket opp på den politiske arena; forum, miljø hvor parter kan møtes, forhandle, virke: sosiale arenaer
2 konkurranseplass i idrettsanlegg: lagene marsjerte inn på arenaen / skiskytterarena, skøytearena o.fl.
Etym.: lat., eg. 'sand' (som kampplassen var dekket med)park -en, -er 1 større anlegg med gressplener, trær, blomster og spaserveier: Londons berømte parker / gå en tur i parken; (om mer naturlig friområde, se nasjonalpark, naturpark, skogpark ; jf. også dyrepark, fiskepark )
2 barnepark: ha barna i park
3 samling kjøretøyer, maskiner e.l. (mest i sms.) : bil-, maskin-, vogn- o.fl.
4 se forskningspark
Etym.: fr., mlat.amfi -et, -er 1 amfiteater (el. annen arena bygget slik): Jordal Amfi i Oslo
2 tilskuerplassene øverst på galleriet: sitte i amfi; tilskuerne på disse plasser: hele amfi deltok i pipekonserten
Etym.: fork. av amfiteater
Kommentar
Kommentar