Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

    Går heller for Tom Lund Arena

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      Nittelva Stadion!

      (Om beliggenheten står i stil selvsagt)
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av skotten
        Går heller for Tom Lund Arena
        Tom Lund Stadion.

        Arena er noe man selger navnet på til et telefoniselskap på. På arenaer bedrives tyrefektig, velodromsykling og friidrett. Fotball spilles på et stadion.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          Opprinnelig skrevet av Skinke
          "Navn har ikke blitt bestemt, men navnet som blir brukt nå er Lillestrøm Arena." Kunne vært langt styggere, arena er fremdeles ubrukelig. Lillestrøm Stadion er mitt forslag.
          Lillesrøm stadion finnes vel allerede? Uten at det betyr noe for min del. Beste forslaget frem til nå.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Uansett hva man synes om det tror jeg man kan være ganske sikker på at man vil gå for en sponset navn, med tanke på kostadene ved å oppføre en ny stadion (vi får nok ikke dekket alt nei), samt de store beløpene som er involvert. Stabæk fikk vel noe sånt som 110 mill over 10 år eller noe i den duren om jeg ikke husker feil.

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Tom Lund Stadion.

              Arena er noe man selger navnet på til et telefoniselskap på. På arenaer bedrives tyrefektig, velodromsykling og friidrett. Fotball spilles på et stadion.
              Til dels enig, men Ajax er jo definitivt ett unntak. Hva med å tenke litt unorsk; Tom Lund Park?

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                Opprinnelig skrevet av skotten
                Til dels enig, men Ajax er jo definitivt ett unntak. Hva med å tenke litt unorsk; Tom Lund Park?
                Eller Helge Hobøl Arena
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  Da kunne jeg mye heller tenke meg Joseph Hooley stadion.

                  Men men, vi får vel flere indikasjoner rundt navnet i morgen.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Kanariburet ?
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      Til dels enig, men Ajax er jo definitivt ett unntak. Hva med å tenke litt unorsk; Tom Lund Park?
                      Finnes det en park å legge en stadion med stor kapasitet i Lillestrøm?
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Finnes det en park å legge en stadion med stor kapasitet i Lillestrøm?
                        Gjør bare om hele Måsan til rekreasjonsområde. Bytter ut dagens fugleelskere med nye fugleelskere...

                        Kommentar

                        • hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

                          Tipper navnet blir ganske internasjonalt og nøytralt, kanskje noe ala "LSK Park" eller "LSK Arena".
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

                          Kommentar

                          • Loddet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 325

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Finnes det en park å legge en stadion med stor kapasitet i Lillestrøm?
                            Vi har jo alltids gode gamle Nebben. Da kan man jo kline til med tidenes intetsigende navn på en på en fotballstadion: Nebbursvollen Park og Friluftsbad.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Finnes det en park å legge en stadion med stor kapasitet i Lillestrøm?
                              Ja, hvis man jevner ghettoen rundt Sørumsparken med jorden.

                              Kommentar

                              • gutt94
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2007
                                • 3272

                                Opprinnelig skrevet av gutt94
                                Er dette den banen de skal bygge på kjeller?
                                Eller hvor har de plan om å plasere "nye Åråsen"?
                                Jeg prøver igjen jeg, ikke navnet jeg lurer på, men hvor er det de har planer om å lage nye stadion? :neutral:
                                KnutHSolberg

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av gutt94
                                  Jeg prøver igjen jeg, ikke navnet jeg lurer på, men hvor er det de har planer om å lage nye stadion? :neutral:
                                  Det er ikke bestemt enda. De tre alternativene som er nevnt er vel; Måsan, Vigernes og området ved halvøya bortenfor Varemessa ved Nitelva.

                                  Last edited by HSft; 23.06.2009, 17:18.

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    Opprinnelig skrevet av gutt94
                                    Jeg prøver igjen jeg, ikke navnet jeg lurer på, men hvor er det de har planer om å lage nye stadion? :neutral:
                                    Ro ned sædcellene litt, i følge nyhetstråden skal LSK holde briefing i morgen. Antar at denne tar for seg de aktuelle lokalsjonene m.m, herunder rammebetingelser for stadionnavnet.
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      LSK presenterer altså søknaden til EM 2016 i morgen tidlig. Hva med et klokkeslett? Jeg regner med at jeg ikke er den eneste feriefuglen som godt kunne tenke seg å få med seg dette dersom det er åpent for publikum utover pressen.
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Saksa fra Benksliter'n på FFK-forumet:

                                        "DISSE STADIONENE BLE BYGGET FOR EM 2004! (Norge har 60-70 prosent større BNP enn Portugal.....for å ikke snakke om hva Norge har i pensjonsfondet)
                                        Estadio Municipal de Aveiro her spiller Beira-Mar, 30 000 seter.
                                        Estadio Municipal de Braga her spiller Sporting Braga, 30 200 seter.
                                        Estadio Cidade de Coimbra her spiller Academica de Coimbra, 30 000 seter.
                                        Estadio Dr. Magalhães Pessoa her spiller Uniao de Leiria, 29 900 seter.
                                        Estadio da Luz her spiller Benfica, 65 000 seter.
                                        Benfica fikk en av de flotteste stadionene i verden. Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg.
                                        Estadio Jose Alvalade XXI her spiller Sporting Lisboa, 52 000 seter.
                                        Estadio do Bessa XXI her spiller Boavista, 30 000 seter.
                                        Estadio do Dragao her spiller Porto, 52 000 seter.
                                        Estadio Algarve her spiller Louletano DC og SC Farense, 30 300 seter.
                                        Estadio Dom Afonso Henriques her spiller Vitoria SC, 30 000 seter.
                                        Estadio do Restelo her spiller CF Belenenses, 32 500 seter."

                                        Det har vi bra bruk for i Norge. Vi mangler bare 5,9 mill innbyggere i forhold til Portugal for å fylle arenaene:-)
                                        Hva er problemet? Portugal bygde 11, vi skal ha 4. Sverige resten.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Saksa fra Benksliter'n på FFK-forumet:

                                          "DISSE STADIONENE BLE BYGGET FOR EM 2004! (Norge har 60-70 prosent større BNP enn Portugal.....for å ikke snakke om hva Norge har i pensjonsfondet)
                                          Estadio Municipal de Aveiro her spiller Beira-Mar, 30 000 seter.
                                          Estadio Municipal de Braga her spiller Sporting Braga, 30 200 seter.
                                          Estadio Cidade de Coimbra her spiller Academica de Coimbra, 30 000 seter.
                                          Estadio Dr. Magalhães Pessoa her spiller Uniao de Leiria, 29 900 seter.
                                          Estadio da Luz her spiller Benfica, 65 000 seter.
                                          Benfica fikk en av de flotteste stadionene i verden. Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg.
                                          Estadio Jose Alvalade XXI her spiller Sporting Lisboa, 52 000 seter.
                                          Estadio do Bessa XXI her spiller Boavista, 30 000 seter.
                                          Estadio do Dragao her spiller Porto, 52 000 seter.
                                          Estadio Algarve her spiller Louletano DC og SC Farense, 30 300 seter.
                                          Estadio Dom Afonso Henriques her spiller Vitoria SC, 30 000 seter.
                                          Estadio do Restelo her spiller CF Belenenses, 32 500 seter."

                                          Det har vi bra bruk for i Norge. Vi mangler bare 5,9 mill innbyggere i forhold til Portugal for å fylle arenaene:-)
                                          Et imponerende antall stadioner, summerer man tilskuerkapasiteten på disse vil man vel komme opp i godt og vel 3X kapasiteten på det som skal bygges i Norge. Et land, som basert på disse tallene, er håpløst akterutseilt på anleggssiden. Vi bor dessuten i Norge nasjonen! mind you, hvor hver døling har mer fritid og penger enn noen sardinfisker fra Portugal noensinne vil få. Nok et eksempel på at å sakse fra FFK-forumet er som å drikke fra urinalet.

                                          "Estadio da Luz med plass til 65 000 tilskuere er et fantastisk anlegg."
                                          Boner!

                                          Navnet skal selvfølgelig ende på ".... stadion." Ikke ".....arena", "..... hallen" ".... amfi" eller "....park (my anglofilia here)".

                                          stadion -et, -er 1 antikk gresk kappløpsbane av langstrakt rektangulær form
                                          2 idrettsanlegg omgitt av tribuner: fotballkamp på stadion / stadion var fullsatt
                                          Etym.: gr. lengdemål, eg. 'noe som er fastsatt'
                                          arena -en, -er 1 kampplass i romersk amfiteater el. spansk tyrefekterstadion // skueplass; scene: han har nettopp dukket opp på den politiske arena; forum, miljø hvor parter kan møtes, forhandle, virke: sosiale arenaer
                                          2 konkurranseplass i idrettsanlegg: lagene marsjerte inn på arenaen / skiskytterarena, skøytearena o.fl.
                                          Etym.: lat., eg. 'sand' (som kampplassen var dekket med)
                                          park -en, -er 1 større anlegg med gressplener, trær, blomster og spaserveier: Londons berømte parker / gå en tur i parken; (om mer naturlig friområde, se nasjonalpark, naturpark, skogpark ; jf. også dyrepark, fiskepark )
                                          2 barnepark: ha barna i park
                                          3 samling kjøretøyer, maskiner e.l. (mest i sms.) : bil-, maskin-, vogn- o.fl.
                                          4 se forskningspark
                                          Etym.: fr., mlat.
                                          amfi -et, -er 1 amfiteater (el. annen arena bygget slik): Jordal Amfi i Oslo
                                          2 tilskuerplassene øverst på galleriet: sitte i amfi; tilskuerne på disse plasser: hele amfi deltok i pipekonserten
                                          Etym.: fork. av amfiteater


                                          Kommentar

                                          Working...