Nytt stadion? [Var: LSK vil bygge EM-stadion]

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Farvel, sjel. Trist dag.
    Det kan hende sjela kommer tilbake den 27. mai neste år. Tviler fortsatt på at det blir noe Norsk/Svensk EM.

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Det kan hende sjela kommer tilbake den 27. mai neste år. Tviler fortsatt på at det blir noe Norsk/Svensk EM.
      Sjansene er vel så som så. Mulighetene ligger paradoksalt nok først og fremst i at de aller fleste anleggene må bygges nye til EM. Tror UEFA vil kunne se på dette som en mulighet til å videreutvikle fotballen også utenfor Europas fotballnavle. Effekten av et EM i Frankrike vil være forsvinnende liten for arrangørlandet. Er vel ikke uten grunn at Polen og Ukraina arrangerer neste EM. Jeg tror også at hvis vi ikke får EM i 2016, at sjansene vil være meget gode ved en evt søknad for 2020.

      Kommentar

      • rulfi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 982

        Opprinnelig skrevet av Emil B
        Det kan hende sjela kommer tilbake den 27. mai neste år. Tviler fortsatt på at det blir noe Norsk/Svensk EM.
        Skal vel uansett bygge ny stadion om det ikke blir EM-2016. Nye stadionet blir da bygget med mulighet for EM-2020. Så tror ikke den kommer tilbake.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Folk som snakker så jævlig mye om sjel og griner nostalgiske tårer må skjerpe seg. Ja Åråsen er et fint og erverdig kapittel i historien vår, men for å utvikle seg må man gå videre. Det er KUN positive ting med et splitter nytt stadion med bedre fasiliteter, flere seter og økt næringsvirksomhet.

          De beste minnene jeg har fra Åråsen er gamle ståtribunen og plassen under TV-bua, og den finnes ikke lenger.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Åråsen sin sjel ligger i gamle hovedtribunen, etter at de røde stolene forsvant så er det sørgelig lite sjel igjen der og. Misforståd meg rett, jeg får gåsehud og blir glad hver gang jeg hver gang jeg er på åråsen eller kjører forbi. Som veiron sier, de beste minnene har jeg fra store stå.. Derfor jeg jeg positiv til ny stadion. Så er det opp til spillera og supportera og å skape sjela på det nye stadionet.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              Jeg klarer virkelig ikke å se noe negativt i dette. Heter stadion Net-Com arena, ja, men...

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2129

                Opprinnelig skrevet av skotten
                Sjansene er vel så som så. Mulighetene ligger paradoksalt nok først og fremst i at de aller fleste anleggene må bygges nye til EM. Tror UEFA vil kunne se på dette som en mulighet til å videreutvikle fotballen også utenfor Europas fotballnavle. Effekten av et EM i Frankrike vil være forsvinnende liten for arrangørlandet. Er vel ikke uten grunn at Polen og Ukraina arrangerer neste EM. Jeg tror også at hvis vi ikke får EM i 2016, at sjansene vil være meget gode ved en evt søknad for 2020.
                Er det et land som trenger nye anlegg, og som ikke har hatt et mesterskap på en evighet, er det Italia. De får dette mesterskapet, siden de ble snytt for det i 2012.

                Det positive med dette er at Lillestrøm unngår problemer med kommunen i arbeidet med å få på plass en ny stadion, og dermed kan skaffe seg en god beliggenhet, og også økonomisk støtte i arbeidet, på en bedre måte enn hvis man ikke hadde hatt denne urealistiske gulroten. I tillegg bør vel da de billettansvarlige tvinges på kurs. Derfor finnes det ikke bare negative sider (regner med at vi kan se fram mot navneskandaler og minst 4 forskjellige gulfarger).

                Og sjela forsvant en høstdag i fjor, ikke i dag.
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Farvel, sjel. Trist dag.
                  Nå forandrer jo ikke gårsdagen på noen verdens ting da, Åråsen lever uansett på lånt tid. Nytt stadion kommer uavhengig av om vi får EM. Så arranger gjerne et gravøl for Åråsen og la oss mimre over alle gode minner på Norges mest intime stadion, men bruk kreftene på å plage de som sitter med makta så mye at vi får en tribune å stå på og en ny stadion som vi kan være fornøyd med og stolte av.

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    Opprinnelig skrevet av MoBee
                    Jeg klarer virkelig ikke å se noe negativt i dette. Heter stadion Net-Com arena, ja, men...

                    Eller Komplett.no arena, men et så sykt firmanavn blir heldigvis aldri stadionnavn
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      Opprinnelig skrevet av egil
                      Eller Komplett.no arena, men et så sykt firmanavn blir heldigvis aldri stadionnavn
                      Sharifs Dekksenter Arena

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        Opprinnelig skrevet av egil
                        Eller Komplett.no arena, men et så sykt firmanavn blir heldigvis aldri stadionnavn
                        good one!
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          De beste minnene jeg har fra Åråsen er gamle ståtribunen og plassen under TV-bua, og den finnes ikke lenger.
                          Feil. Reis til Fu/Vo's hjemmebane. Deler av den står der.

                          Kan skimtes i bakgrunnen på dette bildet:


                          Her er alle bildene fra da Fu/Vo bygget kunstgressbane:
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • Lillestrøm Kirke
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 1470

                            Opprinnelig skrevet av okb
                            Feil. Reis til Fu/Vo's hjemmebane. Deler av den står der.
                            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              Opprinnelig skrevet av okb
                              Feil. Reis til Fu/Vo's hjemmebane. Deler av den står der.

                              Kan skimtes i bakgrunnen på dette bildet:
                              http://idrett.speaker.no/Downloads/5...d-030606-7.jpg
                              Artig! Det visste jeg ikke. Hadde vært morsomt å møtt dem i cupen i fremtiden!

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                Dette er jo tretribunen. Vi sto på betongen.
                                Jeg har en bit av den revne betongtribunen hjemme, trygt plassert sammen med en betongbit fra Berlinmuren og en bit betong fra Boothen End på gamle ærverdige Victoria Ground.

                                Er det flere som tok seg bryet med å ta vare på en bit av den gamle betongen fra gamle ståtribunen vår?

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Eller Komplett.no arena, men et så sykt firmanavn blir heldigvis aldri stadionnavn
                                  Ett nytt stadion bør kalles opp etter Tommy. Jeg har lansert "Tom Stadion" en gang tidligere.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • morten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2156

                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Ett nytt stadion bør kalles opp etter Tommy. Jeg har lansert "Tom Stadion" en gang tidligere.
                                    Det vil jo passe godt inn med 20 000 tomme seter.
                                    Badekar
                                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      Imponert

                                      Jeg er svært imponert over det arbeidet Mathisen og Orlund m.fl. har gjort for å få Lillestrøm med, og ikke minst stadionplanene som virker å få særs god aksept i UEFA. Å "kombinere" nytt stadion, som uansett skulle planlegges, med EM kan vise seg å nok en genistrek etter alle de andre i denne søknaden. Entusiasmen og gløden i alt dette setter jeg kanskje likevel mest pris på. Moro og fortjent - selv om ikke nødvendigvis Norge og Sverige blir valgt om sju år.

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        Jeg sitter med en snikende følelse av at prosjektets største konkurrent verken heter Italia eller Frankrike, men Stortinget.

                                        Ser får meg at sutrende nordlendinger går til Åslaug Haga for å få hjelp. Det ene tar det andre, og vips står vi med en regjering som ikke kan stille seg bak en EM-søknad uten Nord-Norge representert. Håper politikerene kan la idrettens egne skjønnsmessige vurderinger få råde for en gangs skyld, men synes ikke det var så lenge siden sist jeg så et lignende scenario i forbindelse med OL 2018. Det endte med at hele søknaden ble trukket...
                                        Last edited by skotten; 10.07.2009, 23:40. Begrunnelse: skrivefeil

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Ingenting i denne saken er sikkert før du står med billetten til Måsan Arena i hånda. Ingen sak vedtas uten videre i stortinget om en eller annen politikerjævel mener at han kan slå mynt på å representere en eller annen part i opposisjon. I dette tilfellet er vi nesten trygge for Trond Giske, ettersom Trondheim er med. I motsatt fall ville jeg gitt oss en snøballs sjanse i helvete til å overleve en Stortingsbehandling. Men det er uansett nok av politikere som tror det vil være fordelaktig å ofre forhatte Lillestrøm til fordel for "en hel landsdel" som det så flott heter. (Sikkert dyrere og mer tungvint for finnmarkingen å komme seg til bodø enn til gardermoen)

                                          Patetisk av Bodø å¨fremstille seg som en mer interessant by. Aktivitetene man kan utføre i Bodø er så få at de fiffig nok er inkorperert i byens navn - å bo og å dø.
                                          Blir spennede å se om Bodø og storomegn vil ødelegge for egen befolkning ved å lage bråk om østlandsområdet, majoriteten av innbyggerne nordpå har jo enten flyttet hit eller går med planer om det. I så tilfelle vil jeg gå inn for å gi russerne gråsona og litt til. Fiskerne bør trøste seg med at vi tross alt gir et nikk til nord-norge ved å vurdere å legge stadion nettopp til "Måsan".

                                          Uansett er vårt trumfkort stadionanlegget som åpenbart har vakt interesse internasjonalt. Dette er bedrifthemmeligheter på linje med stealth-teknologien, og må ikke havne i fiskeras hender. Slospor og garnrester i lillestrøm og omegn må rapporteres omgående til LSK security.

                                          Kommentar

                                          Working...