Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915
Hvem er det som stiller til valg egentlig?? Stiller det sittende styret til gjenvalg?? Hvordan er prosedyrene rundt å stille motkandidater?? Litt mer detaljert informasjon hadde jo vært fint....
En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Hvem er det som stiller til valg egentlig?? Stiller det sittende styret til gjenvalg?? Hvordan er prosedyrene rundt å stille motkandidater?? Litt mer detaljert informasjon hadde jo vært fint....
KFL, som enhver seriøs organisasjon, har under punktet "valg" på hvert årsmøte også valg på en valgkomité. Det er vanlig at personer som velges til å sitte i valgkomiteen har et stort kjennskap til organisasjonen og medlemsmassen.
Det er fritt opp til det enkelte medlem å foreslå kandidater til f.eks. styret til valgkomiteen. Uavhengig om de får inn eksterne forslag eller ikke er det komiteens oppgave å komme med et forslag til et styre de mener vil fungere og jobbe etter organisasjonens vedtekter og til det beste for medlemmene.
Det er vanlig prosedyre for en valgkomité å forespørre medlemmer av det sittende styret om de er villige til å stille til gjenvalg hvis komiteen anser at personene er skikket til å sitte videre. Derimot har ingen krav på å bli foreslått på nytt bare fordi de har lyst.
Valgkomiteen vil legge fram sin instilling til nytt styre for medlemmene -senest på årsmøtet. Det vanligste er at valgkomiteen har kommet til enighet og presenterer en enstemmig innstilling. Valgkomiteen vil alltid anbefale årsmøtet å stemme for den lista de har lagt fram.
Derimot er det full anledning for medlemmer på årsmøtet å fremme motkandidater til alle kandidater som er på valg, såkalt benkeforslag. Så sant man ikke foreslår seg selv, som selvfølgelig er tillatt, må den personen som foreslås være forespurt på forhånd og ha sagt seg villig til å stille som kandidat.
Kommer det benkeforslag skal årsmøtet stemme mellom den opprinnelige kandidaten foreslått av valgkomiteen og den personen som ble foreslått på møtet. Den som får flest stemmer er valgt.
Er det ingen andre forslag enn valgkomiteens innstilling er det vanligste å stemme ved akklamasjon (klapping). Det er da ikke nødvendig med håndsopprekning eller stemmesedler.
Det bør legges til at ordinær prosedyre er at det sendes ut saksdokumenter sammen med en innkallelse til et årsmøte.
Saksdokumentene bør inkludere styrets årsberetning, årsregnskap, forslag til budsjett, styrets vurdering av eventuelle innkomne forslag og valgkomiteens innstilling til nytt styre - og i KFLs tilfelle, revisjonskomiteens årsberetning.
KFL har fremdeles en lang vei å gå for profesjonalisering av årsmøtet.
Last edited by gj; 18.02.2009, 23:00.
Begrunnelse: La til informasjonen om revisjonskomiteen
Før noen andre gjør det, korrigerer jeg gjerne meg selv.
Det er selvsagt ikke slik at årsmøtepapirene må sendes ut samtidig med innkallelsen. Det vanlige er at årsmøtepapirene sendes ut 7-10 dager etter at fristen for innkomne forslag er passert, men altså like fullt før selve årsmøtedagen. Det er også vanlig at styrets innstilling til innkomne forslag er med i utsendte årsmøtepapirer.
Stum som en østers, og "enten er du med oss, eller mot oss", er tydeligvis styret sin kommunikasjonsstrategi. Lurer på hvordan vi hadde reagert hvis Sportsklubben hadde behandlet supporterne på samme måte??
mvh
heidar-som gleder seg til referatet fra årsmøtet der 99,9% av medlemmene var til stede.
Stum som en østers, og "enten er du med oss, eller mot oss", er tydeligvis styret sin kommunikasjonsstrategi. Lurer på hvordan vi hadde reagert hvis Sportsklubben hadde behandlet supporterne på samme måte??
mvh
heidar-som gleder seg til referatet fra årsmøtet der 99,9% av medlemmene var til stede.
Styret har vel gitt utrykk for hva vi mener om forslaget. Er det noe konkret du lurer på?
Hvis du(eller noen andre) har forslag til årsmøtet, meninger om styret, spørsmål om andre saker eller ønsker å bidra på noen som helst måte så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt på pm med meg, Per Arne, Jan Jensen eller Frode Thai. Om du er glad i å snakke i telefon så kan du også ta en telefon til Mr. Stum Østers, Arild Myklebust.
mvh
Petter-som er 13,37% på ferie
Petter Ø - Kreativ Kanaris http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
Jeg syns bare det hadde vært mer naturlig å komme med mer informasjon rundt årsmøtet. Kun opplysninger om tid og sted er ikke så mye å sette seg inn i på forhånd. Og hvem det er som stiller til valg, er det heller ikke informasjon om. (Selv om jeg regner med at det sittende interim-styret får fornyet tillit.)
For meg personlig spiller det liten rolle, siden jeg uansett ikke kan komme. Siden slik informasjon kan være interessant for andre også, foretrekker jeg å stille spørsmål her i stedet for å ta det via PM.
Er det mulig for styret å legge ut de gjeldende vedtektene, slik som gj oppfordret til i denne tråden i august i fjor? Vedtektene som ligger her på kfl.no begynner å dra på åra.
Kommentar