Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FC Lillestrøm
    I karantene
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 198

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Styret informerte i går at det i posten "Telefon" på 177.000 også lå oppstartskostnader for telefonsystemet KFL benytter. Detaljerte priser har ikke jeg, men jeg vet av erfaring at den typen tjenester ikke er billige å sette opp.

    Dersom du ønsket en ytterligere spesifisering av telefonkostnadene utover det som ble informert i går burde spørsmålet vært stilt på Årsmøtet.

    Var du tilstede?

    Nei, jeg var desverre på jobb.
    Men det forbauser meg at folk bare helt ukritisk aksepterer slike forklaringer uten å stille spørsmål eller krever mer spesifisering. Siden du har erfaing med slikt hadde det vært flott å få et liten indikasjon på hva slags summer vi snakker.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
      Nei, jeg var desverre på jobb.
      Men det forbauser meg at folk bare helt ukritisk aksepterer slike forklaringer uten å stille spørsmål eller krever mer spesifisering. Siden du har erfaing med slikt hadde det vært flott å få et liten indikasjon på hva slags summer vi snakker.
      Hvordan kan du vite at det ikke ble stilt spørsmål om du ikke var tilstede? Det ble stilt spørsmål til styret på dette punktet og spørsmålet ble besvart av Jan Jensen. Resultatet for 2008 og budsdjettet for 2009 ble enstemmig vedtatt av årsmøtet.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • FC Lillestrøm
        I karantene
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 198

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Hvordan kan du vite at det ikke ble stilt spørsmål om du ikke var tilstede? Det ble stilt spørsmål til styret på dette punktet og spørsmålet ble besvart av Jan Jensen. Resultatet for 2008 og budsdjettet for 2009 ble enstemmig vedtatt av årsmøtet.

        Men da lurer jeg på hva slags spørsmål folk faktisk stiller?
        Vil det ikke være ganske relevant å høre hva denne oppstartsavgiften var på? Vil det ikke være relevant å vite hva denne sms- tjenesten kostet?
        Har man disse tallene er det rimelig fort gjort å bevise eventuelt motbevise de såkalte "påstandene" om uvettig bruk av mobil, som har pågått her inne en stund.
        Det burde jo absolutt vært i styrets interesse også.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
          Men da lurer jeg på hva slags spørsmål folk faktisk stiller?
          Det vil fremkomme klar i referatet fra årsmøtet.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Nr.10
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 597

            Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
            Men da lurer jeg på hva slags spørsmål folk faktisk stiller?
            Vil det ikke være ganske relevant å høre hva denne oppstartsavgiften var på? Vil det ikke være relevant å vite hva denne sms- tjenesten kostet?
            Har man disse tallene er det rimelig fort gjort å bevise eventuelt motbevise de såkalte "påstandene" om uvettig bruk av mobil, som har pågått her inne en stund.
            Det burde jo absolutt vært i styrets interesse også.
            Får du svar på de spørsmålene, skal jeg gå til Bjørkenlangen og tilbake igjen..
            Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

            RÅGG 19116

            Kommentar

            • FC Lillestrøm
              I karantene
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 198

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Det vil fremkomme klar i referatet fra årsmøtet.

              Takk for info!
              Tips til neste gang;
              Bare fortel meg det med en gang i stedet for å starte en diskusjon først

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                Takk for info!
                Tips til neste gang;
                Bare fortel meg det med en gang i stedet for å starte en diskusjon først
                Og ett tips tilbake: Ikke ta utgangspunkt i at alt som er galt er galt.

                Til orientering; Jeg startet ikke en diskusjon, det var det du som gjorde. Jeg forsøkte å gi deg infoen som fremkom på møtet i går.

                Generelt synes jeg det er trist at kritikken mot styret fortsetter å komme fra baksiden av tastaturet og ikke fra salen under årsmøtet.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • egil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1119

                  Jeg forventet egentlig ikke at "skrivebordtastaturkritikerne" skulle være tøffe nok til å møte opp i går. Alle som en var visstnok på jobb klokka 20 i går.

                  Men de er jo rimelig tøffe som fortsetter sin kritikk bak sine tastaturer i dag.

                  Heldigvis blir ikke verden formet av skrivebordstastaturkritikere.....
                  Last edited by egil; 11.03.2009, 14:45.
                  KFL - medlem nr 23

                  Kommentar

                  • gj
                    Seniormedlem
                    • Nov 2003
                    • 3360

                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Like viktig er det imidlertid å få bistand fra noen regnskapskyndige til å føre regnskapene riktig. Kanskje man burde satt bort hele regnskapet til et regnskapskontor?
                    Enig. Jeg vil også gjerne se et sammendratt regnskap, med noteter. På den måten viser hver post i hovedregnskapet til en note som for eksempel viser hva som utgjør telefonkostnadene; mobiltelefoner tilnyttet styret, SMS-utsendelser, andre telefonutgifter også videre.

                    Det samme gjelder tifo. Tifo er underlagt KFL, og bør inn som en post i hovedregnskapet. Så bør det være en note til det Rune la fram på årsmøtet i går.

                    Kommentar

                    • Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

                      Jeg blir overrasket over alt som blir skrevet her. Jeg har vært en av de som har skrevet ”crap” her, men da i fortvilelse over alt som skjer egentlig, så beklager det. For meg så virker det som om folk er stokk dumme?! Beklager utrykket. Men hvor godtroende går det an å bli? Det sitter et styre i dag, som for meg bare forteller svada om alt mulig, og bortforklarer og avviser både positive og negative forslag for sin egen vinning. Hva skjedde egentlig med forslagene som ble lagt frem på årsmøtet? Bortforklart….?!

                      Jeg mener at om alle i KFL virkelig hadde åpnet øynene og sett hva som virkelig skjer og hvordan folk handler for å få igjennom det man vil, så kunne man kanskje begynt å jobbe sammen for å få kanarifans-skuta opp fra bunnen nittelven og opp med fulle seil igjen. Ingenting hadde vel vært bedre en det?

                      Styret sier; Det er ikke rom for fraksjoner innad i KFL da kfl skal stå sammen som EN gruppe – Ultras’ene tar dette til etterretning og ”dysser” seg selv ned. Da forslaget om vandel osv kommer frem, mener styret at dette kun skal gjelde for Jr. Kanaris. Ok – da mot sier man seg selv… hvorfor det? JRK kan ikke eksistere i dagens KFL fordi de er en ”fraksjon” innad i KFL som har egen hjemmeside osv. Det er hvert fall slik jeg tolker det og dette er da vel ikke lov?

                      For alle dere som sitter med kølla i hånda og tunga i ræva…. Ville det ikke vært best å inkludere alle ”grupper”/deler av lillestrøm for å gjøre KFL best på tribunene igjen? 2005 sesongen?

                      Oppfordring til styre: Inkluder, ikke ekskluder!

                      Men det var 141 stemmeberettige der? Hva med han som ble kastet ut? Undrer….
                      UFC 05!

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                        Jeg blir overrasket over alt som blir skrevet her. Jeg har vært en av de som har skrevet ”crap” her, men da i fortvilelse over alt som skjer egentlig, så beklager det.
                        Det var voksent gjort!


                        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                        Da forslaget om vandel osv kommer frem, mener styret at dette kun skal gjelde for Jr. Kanaris.
                        Tror det har vært nevnt en del ganger før her at man ikke har mulighet til å kreve vandelsatest for turverter, styremedlemmer osv. DET ER IKKE MULIG!
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                          Da forslaget om vandel osv kommer frem, mener styret at dette kun skal gjelde for Jr. Kanaris.
                          Hvor har du fått det fra?
                          Styret sa de skulle undersøke om dette er nødvendig/gjennomførbart, noe jeg er sikker på at det dessverre (?) ikke er.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                            Jeg blir overrasket over alt som blir skrevet her. Jeg har vært en av de som har skrevet ”crap” her, men da i fortvilelse over alt som skjer egentlig, så beklager det. For meg så virker det som om folk er stokk dumme?! Beklager utrykket. Men hvor godtroende går det an å bli? Det sitter et styre i dag, som for meg bare forteller svada om alt mulig, og bortforklarer og avviser både positive og negative forslag for sin egen vinning. Hva skjedde egentlig med forslagene som ble lagt frem på årsmøtet? Bortforklart….?!
                            Hvor var du i går? Hvorfor fremmet du ikke denne kritikken på årsmøtet?

                            Jeg mener at om alle i KFL virkelig hadde åpnet øynene og sett hva som virkelig skjer og hvordan folk handler for å få igjennom det man vil, så kunne man kanskje begynt å jobbe sammen for å få kanarifans-skuta opp fra bunnen nittelven og opp med fulle seil igjen. Ingenting hadde vel vært bedre en det?
                            Dersom KFL med fjorårets tribuneprestasjoner er på bunnen av Nitelva trives i alle fall jeg godt der.

                            Styret sier; Det er ikke rom for fraksjoner innad i KFL da kfl skal stå sammen som EN gruppe – Ultras’ene tar dette til etterretning og ”dysser” seg selv ned. Da forslaget om vandel osv kommer frem, mener styret at dette kun skal gjelde for Jr. Kanaris. Ok – da mot sier man seg selv… hvorfor det? JRK kan ikke eksistere i dagens KFL fordi de er en ”fraksjon” innad i KFL som har egen hjemmeside osv. Det er hvert fall slik jeg tolker det og dette er da vel ikke lov?
                            Trekker du her likhetstrekk mellom JK og SKF? I beste fall spekulativt, uansett syltynn argumentasjon.


                            Men det var 141 stemmeberettige der? Hva med han som ble kastet ut? Undrer….
                            Var han medlem av KFL?
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Var han medlem av KFL?
                              jupp. Han fikk bevist det etter 45 minutt, med en utskrift fra nettbank.

                              Hvorfor han var strøket fra listene derimot..... ?
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Jan Banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 809

                                For det første vil jeg gratulere styret som ble ENSTEMMIG gjenvalgt!

                                For det andre vil jeg rette et stort HOLD KJEFT til sutrehuene som fortsatt gnåler og gnåler og gnåler om hva som er feil i KFL. Det er nok nå.

                                Jeg er også 100% sikker på at de grepene som eventuelt må gjøres for å sikre at vi har et vanntett regnskap og en vanntett økonomikontroll blir gjort, evt. utbedret for 2009.

                                De som fortsatt skulle ha store motforestillinger mot styret bør nå innse at de rett og slett dreit seg ut ved ikke å være på årsmøtet, uansett grunn. Punktum.

                                Sammen for Fugla 2009!
                                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                Stuart Baxter har forstått det.

                                Kommentar

                                • FC Lillestrøm
                                  I karantene
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 198

                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Jeg forventet egentlig ikke at "skrivebordtastaturkritikerne" skulle være tøffe nok til å møte opp i går. Alle som en var visstnok på jobb klokka 20 i går.

                                  Men de er jo rimelig tøffe som fortsetter sin kritikk bak sine tastaturer i dag.

                                  Heldigvis blir ikke verden formet av skrivebordstastaturkritikere.....

                                  Handler vel ikke så mye om å være tøff trur jeg.
                                  Hvis man hadde vært 5-10 som var kritiske, uenige og eventulet stemt i mot på div. saker så hadde del vel ikke spilt den helt store rollen. De 140 som var der var enig i alt og alt ble jo vedtatt enstemmig.
                                  Å stå samlet med 140 deltakere i ryggen i tillegg til 99% av de øvrige medlemene og påstå at de få som stiller litt kritiske spørsmål er feige syntes jeg blir litt fjernt.

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                    Handler vel ikke så mye om å være tøff trur jeg.
                                    Hvis man hadde vært 5-10 som var kritiske, uenige og eventulet stemt i mot på div. saker så hadde del vel ikke spilt den helt store rollen. De 140 som var der var enig i alt og alt ble jo vedtatt enstemmig.
                                    Å stå samlet med 140 deltakere i ryggen i tillegg til 99% av de øvrige medlemene og påstå at de få som stiller litt kritiske spørsmål er feige syntes jeg blir litt fjernt.
                                    Du tar skammelig feil. Det er viktig for årsmøtet å få belyst eventuelle feil og mangler i styrets jobb derfor er kritikerne viktige på årsmøtet. De 5-10 uenige kan utgjøre en stor forskjell, men de var altså ikke tilstede. Alle, absolutt alle, saker ble enstemmig godkjent av årsmøtet. Det gir ett signal det er vanskelig å misforstå.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • LSK N/B
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 830

                                      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                      For det første vil jeg gratulere styret som ble ENSTEMMIG gjenvalgt!

                                      For det andre vil jeg rette et stort HOLD KJEFT til sutrehuene som fortsatt gnåler og gnåler og gnåler om hva som er feil i KFL. Det er nok nå.
                                      Slutt å prøv å sensurer debattforumet, det er ikke din jobb, det er moderatorer som tar seg av sånt. Jeg personlig ser på det som et sunnhetstegn at det er friske detbatter rundt styr og stell i KFL. Det er sånn man får nye ideer og kommer videre. Synes også argumentet "sa du ikke noe på møte kan du holde kjeft nå" er veldig dårlig. Jeg feks har store problemer med å snakke foran 140 stk jeg ikke kjenner.

                                      Telefonregningene er et tema jeg tror alle på begge sider er lei. Hva med å bare legge de frem slik at vi får saken ut av verden?
                                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                      Nei til NFF!

                                      Kommentar

                                      • erlando
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 858

                                        Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                        Handler vel ikke så mye om å være tøff trur jeg.
                                        Hvis man hadde vært 5-10 som var kritiske, uenige og eventulet stemt i mot på div. saker så hadde del vel ikke spilt den helt store rollen. De 140 som var der var enig i alt og alt ble jo vedtatt enstemmig.
                                        Å stå samlet med 140 deltakere i ryggen i tillegg til 99% av de øvrige medlemene og påstå at de få som stiller litt kritiske spørsmål er feige syntes jeg blir litt fjernt.
                                        For noe tull.

                                        Hvis du mener at noe ikke gjøres riktig i KFL / at noen i styret ikke er skikket til å være der, så er det din medlemsplikt å argumentere for endringer / fremsette en bedre kandidat.

                                        Ved å ikke møte på årsmøtet / ikke stemme imot har du pr definisjon gått god for veien videre og at personene i styret er de som er best skikket til å drive KFL.

                                        Så hvis DU mener at regnskapet var for dårlig / budsjettet ikke tilfredsstillende / feil personer i feil posisjoner / osv så er det DIN feil og din ALENE.
                                        Ja til pause i pausen!

                                        Kommentar

                                        • FC Lillestrøm
                                          I karantene
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 198

                                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                          For det første vil jeg gratulere styret som ble ENSTEMMIG gjenvalgt!

                                          For det andre vil jeg rette et stort HOLD KJEFT til sutrehuene som fortsatt gnåler og gnåler og gnåler om hva som er feil i KFL. Det er nok nå.

                                          Jeg er også 100% sikker på at de grepene som eventuelt må gjøres for å sikre at vi har et vanntett regnskap og en vanntett økonomikontroll blir gjort, evt. utbedret for 2009.

                                          De som fortsatt skulle ha store motforestillinger mot styret bør nå innse at de rett og slett dreit seg ut ved ikke å være på årsmøtet, uansett grunn. Punktum.

                                          Sammen for Fugla 2009!

                                          Så tidligere regnskap som lekker og lukter humbug lang vei skal bare godtas? Skal man bare akseptere slik og regne med at alt blir bedre neste år? Hva med de som er ansvarlige for dette?

                                          Selvfølgelig kjipt at kritiske røster ikke møter på årsmøte, men man hadde uansett ikke klart å utgjort noen forskjell.
                                          De få som stiller seg kritiske til enkelte ting har ingen mulighet til å utfordre kfl-styret, meningmann, saueflokk, forumnisser etc. når det gjelder mobilisering. Man er rett og slett maktesløs.
                                          All kritikk blir avfeid og man fremstilles som løgner, kverrulant, hetser og diverse. Argumentet om å møte opp på årsmøte er som klapp på egen skulder. "Vi er 10 ganger flere enn dem, dem har ikke sjans"

                                          Kommentar

                                          Working...