Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lovefool
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 495

Det er dere som sier at tidligere regnskap lekker og lukter humbug. Det er DERE som sitter på bevisbyrden. Ingen andre. Kan dere ikke komme med konkrete eksempler på påstandene deres, så syns jeg faktisk dere bør la være å si noe.
    Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
    http://www.lovefool.org

Kommentar

• FC Lillestrøm
      I karantene
      Forumonanist
      • Aug 2006
      • 198

Opprinnelig skrevet av erlando
      For noe tull.

Hvis du mener at noe ikke gjøres riktig i KFL / at noen i styret ikke er skikket til å være der, så er det din medlemsplikt å argumentere for endringer / fremsette en bedre kandidat.

Ved å ikke møte på årsmøtet / ikke stemme imot har du pr definisjon gått god for veien videre og at personene i styret er de som er best skikket til å drive KFL.

Så hvis DU mener at regnskapet var for dårlig / budsjettet ikke tilfredsstillende / feil personer i feil posisjoner / osv så er det DIN feil og din ALENE.

Er flere enn meg som mener det, men skyld gjerne på meg for alt som ikke stemmer innad i kfl.
      Grattis med dagen og god jul, ses til helga!

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
        Er flere enn meg som mener det, men skyld gjerne på meg for alt som ikke stemmer innad i kfl.
        Grattis med dagen og god jul, ses til helga!
        Det er ingen som skylder på deg, men som Lovefool påpeker; Det er du som har bevisbyrden når du kommer med anklager om underslag.
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• FC Lillestrøm
          I karantene
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 198

Opprinnelig skrevet av Lovefool
          Det er dere som sier at tidligere regnskap lekker og lukter humbug. Det er DERE som sitter på bevisbyrden. Ingen andre. Kan dere ikke komme med konkrete eksempler på påstandene deres, så syns jeg faktisk dere bør la være å si noe.

Hvis jeg har forstått rett så er ikke regnskap og alle billag offentlig for alle medlemmer å da blir det 100% umulig å skaffe bevis,
          forslag om ekstern revisor er veldig bra og burde vært fiksa for lengst.

Kommentar

• erlando
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 858

Greit, du trenger tydeligvis å få det inn med teskje. Det var ingen - INGEN - som tok ordet og ba om forandringer i styre og stell i KFL (utover det kontrollkomiteen ba om).

Skyld DERE selv. DERE har pr. definisjon bedt om det styret som er valgt inn og handlingsplanen som er lagt. DERE har faktisk vært med på å stemme det frem ved å ikke presentere noe alternativ og ved å ikke stemme imot.
            Ja til pause i pausen!

Kommentar

• FC Lillestrøm
              I karantene
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 198

Hvis noen gir meg billag, telefonregninger og diverse fra 2008 og noen år tilbake skal jeg glatt fikse bevis.

Kommentar

• Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

Opprinnelig skrevet av iL
                jupp. Han fikk bevist det etter 45 minutt, med en utskrift fra nettbank.
                Hvorfor han var strøket fra listene derimot..... ?
                Han var ikke strøket fra lista! Herregud, nå må det bli slutt på konspirasjonsteorier her. Hvis du iL tror at styret stryker folk fra listene og alt mulig annet drit. Hvorfor stemte du da for gjenvalg?

Forslaget hans ble rutinemessig sjekket mot medlemslista og han var ikke der, da gikk jeg å spurte han om å få se medlemskortet hans for å sjekke det opp mot medlemsnummeret. Han viste da medlemskortet i LSK for 2008 og medleskortet i KFL for 2009, samme som han viste for å komme inn på årsmøtet. Da jeg gjorde han oppmerksom på at det var LSK-kortet, sa han at han hadde tatt med feil kort. Siden han bor i nærheten og det var god tid til årsmøtet begynte ba jeg han gå hjem å hente det. Rett skal være rett.

Han kom tilbake og sa det var borte, men hadde med en utskrift fra nettbanken. Det var greit nok for oss. Det viktigste var at han møtte opp for å si det han mente. Det skal han ha ros for å ha gjort i motsetning til mange her inne på forumet.
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• FC Lillestrøm
                  I karantene
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 198

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  Han var ikke strøket fra lista! Herregud, nå må det bli slutt på konspirasjonsteorier her. Hvis du iL tror at styret stryker folk fra listene og alt mulig annet drit. Hvorfor stemte du da for gjenvalg?

Forslaget hans ble rutinemessig sjekket mot medlemslista og han var ikke der, da gikk jeg å spurte han om å få se medlemskortet hans for å sjekke det opp mot medlemsnummeret. Han viste da medlemskortet i LSK for 2008 og medleskortet i KFL for 2009, samme som han viste for å komme inn på årsmøtet. Da jeg gjorde han oppmerksom på at det var LSK-kortet, sa han at han hadde tatt med feil kort. Siden han bor i nærheten og det var god tid til årsmøtet begynte ba jeg han gå hjem å hente det. Rett skal være rett.

Han kom tilbake og sa det var borte, men hadde med en utskrift fra nettbanken. Det var greit nok for oss. Det viktigste var at han møtte opp for å si det han mente. Det skal han ha ros for å ha gjort i motsetning til mange her inne på forumet.

Er det vanlig at medlemmer bare forsvinner fra listene?

Kommentar

• Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

Så tidligere regnskap som lekker og lukter humbug lang vei skal bare godtas? Skal man bare akseptere slik og regne med at alt blir bedre neste år? Hva med de som er ansvarlige for dette?

Selvfølgelig kjipt at kritiske røster ikke møter på årsmøte, men man hadde uansett ikke klart å utgjort noen forskjell.
                    De få som stiller seg kritiske til enkelte ting har ingen mulighet til å utfordre kfl-styret, meningmann, saueflokk, forumnisser etc. når det gjelder mobilisering. Man er rett og slett maktesløs.
                    All kritikk blir avfeid og man fremstilles som løgner, kverrulant, hetser og diverse. Argumentet om å møte opp på årsmøte er som klapp på egen skulder. "Vi er 10 ganger flere enn dem, dem har ikke sjans"
                    Hvis det er så håpløst som du gir uttrykk for her kan jeg ikke begripe at du i det hele tatt gidder å skrive noe som helst om temaet.

Problemet er at å rope "something is rotten in Denmark" når det ikke foreligger noe bevis rett og slett ikke holder.

Hadde virkelig "alle" som mener det er hold i de gjentatte anklagene vist seg på årsmøtet hadde de kanskje blitt tatt alvorlig. Nå fremstår dere bare som konspirasjonsteoretikere og det er dessverre deres egen skyld, ikke styrets.
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Lovefool
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 495

Hvis jeg har forstått rett så er ikke regnskap og alle billag offentlig for alle medlemmer å da blir det 100% umulig å skaffe bevis,
                      forslag om ekstern revisor er veldig bra og burde vært fiksa for lengst.
                      Jeg ser den, men poenget er at "dere" kommer med påstander hele tiden, uten hold i virkeligheten. Dere påstod for noen måneder siden at dere satt på videobevis fra Stabæk away (jeg husker ikke hva den skulle bevise, bare at det var en video), som dere skulle poste på forumet i løpet av kort tid. Den så vi aldri noe til. Det samme gjelder SMSer med trusler og andre ting dere påstår eksisterer, men som vi aldri ser noe til. Da er det ikke rart dere mister troverdigheten blant folk flest. Det blir for dumt å komme med påstand etter påstand, uten å begrunne dette videre.

Om dere også hadde argumentert på en god måte, i stedet for "god jul", "god helg" osv, så ville jeg vært mer interessert i å høre på hva dere har å si.
                      Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                      http://www.lovefool.org

Kommentar

• Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

Er det vanlig at medlemmer bare forsvinner fra listene?
                        Nei, det er det ikke

Kommentar

• Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

Hvis noen gir meg billag, telefonregninger og diverse fra 2008 og noen år tilbake skal jeg glatt fikse bevis.
                          Denne jobben har vi strengt tatt valgt Kontrollutvalget til å gjøre. Og ut fra deres kritiske rapport, virker det som om de har tatt jobben sin alvorlig.

Kommentar

• iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            Jeg la ikke frem hva jeg trodde, og fikk høre om dette først etter møtet var over.

Forslaget hans ble rutinemessig sjekket mot medlemslista og han var ikke der,
                            Han sa selv at han hadde blitt sjekket ved billettkjøp ved en tidligere anledning, og da var han på lista.
                            Da er det vel naturlig og tro at det har skjedd en glipp ett eller annet sted.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

Opprinnelig skrevet av iL
                              Jeg la ikke frem hva jeg trodde, og fikk høre om dette først etter møtet var over.

Han sa selv at han hadde blitt sjekket ved billettkjøp ved en tidligere anledning, og da var han på lista.
                              Da er det vel naturlig og tro at det har skjedd en glipp ett eller annet sted.
                              En glipp et eller annet sted er noe annet enn å slette folk fra lista, iL. Om han har vært på lista det vet ikke jeg.

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Herrejemini, da!
                                Nå er det jaggu bra at det kun er litt over tre døgn igjen til seriestart så folk får noe annet å fokusere på enn å produsere kvalm og støy!

Ja, det er sikkert ting som kunne vært gjort anderledes og antagelig er det også saker som kan løses bedre. For min egen del så var jeg rett og slett for sliten til å møte opp i går. Ergo har jeg valgt å ikke ha innvirkning på de vedtak som ble gjort!

Og til dere som til stadighet kaster ut påstander/anklager/beskyldninger i alle retninger på forumet: kjenner dere til det grunnleggende rettsprinsippet om at "enhver er uskyldig til det motsatte er bevist?"
                                Knurr...

Kommentar

• Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1453

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Trekker du her likhetstrekk mellom JK og SKF? I beste fall spekulativt, uansett syltynn argumentasjon.
                                  Han skriver Ultras, ikke casuals. Det er vel strengt tatt ganske spekulativt å sidestille Ultras Lillestrøm med SKF også uten at jeg har noen inngående kjennskap til eventuelle bånd mellom de to grupperingene.

Når det gjelder reglene om at "fraksjoner" ikke er tillatt anbefaler jeg å sjekke definisjonen av ordet: 2. Gruppe innen et politisk parti som agiterer og aksjonerer for standpunkter som avviker fra partilinjen. (Caplex)

JK passer ikke inn i den definisjonen, mens UL(?) gjør det. En annen ting er at det er vanlig å se på lovens formål når man tolker lover/regler. Det er unødvendig å gjøre seg selv dummere enn man er, alle skjønner at KFLs regler ikke var ment å ramme JK.

Selv har jeg forståelse for at styret følte behov for å gjøre noe, men på prinsipielt grunnlag er jeg uenig i at det ikke tillates andre grupperinger enn KFL. Jeg mener det blir feil overfor de som av ulike grunner ikke ønsker å være med i KFL. Hadde f.eks UFC vært eneste organiserte alternativ ville ikke jeg ønsket å være medlem og det jeg ville opplevd det som urimelig at det ikke skulle være lov å opprette andre alternativer.
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                    I karantene
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 198

Opprinnelig skrevet av Lovefool
                                    Jeg ser den, men poenget er at "dere" kommer med påstander hele tiden, uten hold i virkeligheten. Dere påstod for noen måneder siden at dere satt på videobevis fra Stabæk away (jeg husker ikke hva den skulle bevise, bare at det var en video), som dere skulle poste på forumet i løpet av kort tid. Den så vi aldri noe til. Det samme gjelder SMSer med trusler og andre ting dere påstår eksisterer, men som vi aldri ser noe til. Da er det ikke rart dere mister troverdigheten blant folk flest. Det blir for dumt å komme med påstand etter påstand, uten å begrunne dette videre.

Om dere også hadde argumentert på en god måte, i stedet for "god jul", "god helg" osv, så ville jeg vært mer interessert i å høre på hva dere har å si.
                                    Har ikke noe kjennskap til den eventuelle videoen du nevner.
                                    Når det gjelder trusler, så går dette begge veier,
                                    har fortsatt til gode å se bevis for at styremedlemmer har blitt truet, slik som mange her hevder.
                                    Pleier vanligvis å argumentere på en grei måte, men ble litt oppgitt i det ene innlegget du sikter til.

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                      I karantene
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 198

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Denne jobben har vi strengt tatt valgt Kontrollutvalget til å gjøre. Og ut fra deres kritiske rapport, virker det som om de har tatt jobben sin alvorlig.
                                      Det høres bra ut.
                                      Mulig det allerede ligger info om dette, men er det mulig å spørre om hvem som sitter i kontrollutvalget?

Kommentar

• Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

kontroll og revisjonskomite:

Vegar hjermundrud og Øyvind Thoresen
                                        Daukjøtt Felt C

Kommentar

• gj
                                          Seniormedlem
                                          • Nov 2003
                                          • 3360

Mer om komiteen: http://www.kanari-fansen.no/omkfl/content.php?id=10

Kommentar

Working...