Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Opprinnelig skrevet av gj
    Ikke gjør det vanskeligere enn det er. Alle personvalg på årsmøtet ble gjort en og en. For hver person spurte møteleder om det fantes motkandidater. Dette skjedde også under revisjonskomiteen. Øyvind Thoresen ba til og med selv årsmøtet om å komme med motkandidater mot ham, så han "slapp jobben".

Årsmøtet velger revisjonskomiteen, og de som vil inn der kan ta det opp på årsmøte. Jeg er sikker på at årsmøtet kan utvide antall medlemmer også.
    Gjør det ikke vanskeligere enn det er, bare påpeker at dette enda er noe mangelfullt i vedtektene. Men det skal det jo jobbes med, så da er det vel ikke noe stress frem til neste årsmøte.

Kommentar

• KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

Opprinnelig skrevet av Eiriqen
      kontroll- og revisjonskomiteen var inne på dette i sin "rapport". Jeg håper imidlertid ikke deres skriv blir en sovepute for styret, men at de faktisk jobber aktivt for å følge opp innspillene.
      Det nye styret har ennå ikke hatt sitt første møte etter at det ble valgt, men jeg tror allikevel at det er trygt å si at beretningen fra kontroll- og revisjonskomiteen ikke er skrevet på en slik måte at den vil fungere som noen sovepute.

Ellers vil jeg til øvrige spørsmål og innspill i tråden få minne om to ting som faktisk er vedtatt på årsmøtet:

1. Det skal nedsettes et vedtektsutvalg. Utvalget skal gjennomgå KFLs vedtekter og legge fram forslag til eventuelle endringer til neste ordinære årsmøte.

2. Sitat fra handlingsplanen: "Vi vil vektlegge organisering av styrearbeidet og informasjonen innad i KFL."

Jeg håper på en viss forståelse fra medlemmene om at det er mye å ta tak i og at alt neppe er på plass det første kvarteret.
      Vidar Evje

Kommentar

• Jan Jensen
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jun 2004
        • 43

telefon

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
        Hvis du lese innlegget mitt igjen så skriver jeg at hvis det storma her hjemme og Jan Jensen var i Thailand så er det ikke rart at telefonregninga blir høy. Jeg skrev ikke noe mer enn det.

Man kan selvfølgelig sette spørsmålstegn på om det virkelig var nødvendig at Jan Jensen skulle ta alle de telefonene når han var i Thailand men samtidig så er det sånn at han har en viktig posisjon i styret og dermed kan dette ha vært nødvendig. Det er iallefall slikt jeg har forstått det.

Jeg kan forresten ikke se hvor jeg skrev at jeg syns det er bedre at styret gjør ingenting når det stormer.
        Jeg brukte kun meg selv som eksempel på hvordan man kunne påføres utenlandssamtale takst. Jeg slo på telefonen 2 ganger i løpet av 14 dager, og i en periode på tilsammen to timer fikk jeg altså to oppringninger fra medlemmmer. Dette medførte en utgift på ca 30 kroner for KFL . Når jeg ser hvilke bølger dette lager her på forumet fra enkelte skal jeg selvfølgelig betale dette selv.

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Opprinnelig skrevet av Jan Jensen
          Jeg brukte kun meg selv som eksempel på hvordan man kunne påføres utenlandssamtale takst. Jeg slo på telefonen 2 ganger i løpet av 14 dager, og i en periode på tilsammen to timer fikk jeg altså to oppringninger fra medlemmmer. Dette medførte en utgift på ca 30 kroner for KFL . Når jeg ser hvilke bølger dette lager her på forumet fra enkelte skal jeg selvfølgelig betale dette selv.
          Tror ikke folk reagerer på at du får dekket tlf regninga di, ei heller at du tok i mot ett par tlf i Thailand... det jeg tror enkelte reagerer på er at det virker som om alt skal være så hemmelig og lukket, og at kun de som deltok på årsmøte skal legges til grunn for hvem som kan komme med meninger om budsjettet o.l.
          Med tlf utgifter på 170 tusen kr så er det vel ikke så rart at folk gjerne vil ha det spesifisert.. Legger man frem tallene så unngår man spekulasjoner!

Kommentar

• Jan Jensen
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jun 2004
            • 43

Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
            Hehe... nei det er vel ikke vanlig at sånt skjer, men selvfølgelig, glipp kan skje! men syntes det er litt pussig at den ene uken når man kjøper billett på shop'n så er man på lista, og uken etter er man ikke på listen...? det hører ikke hjemme noe steder å holde på slik!
            Når det gjelder billettsalget til telenor Arena var det selvfølgelig medlemmene for 2009 som kunne kjøpe disse. Som ansvarlig for medlemsregistret kan jeg svare at når man sitter å registrerer rundt 5000 medlemmer i løpet av året, og hovedtyngden før seriestart kan det desverre forekomme glipp. Det vanlige er at de som har betalt og ikke har fått kort innen rimelig tid tar kontakt med meg og vi får rettet det opp ( ca 10 stk i løpet av året) Det kan være betalingsinfo som ikke kommer med på utskrift fra bank eller rett og slett at jeg har glemt/hoppet over en linje.

Kommentar

• glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

Opprinnelig skrevet av Folke
              Tror ikke folk reagerer på at du får dekket tlf regninga di, ei heller at du tok i mot ett par tlf i Thailand... det jeg tror enkelte reagerer på er at det virker som om alt skal være så hemmelig og lukket, og at kun de som deltok på årsmøte skal legges til grunn for hvem som kan komme med meninger om budsjettet o.l.
              Med tlf utgifter på 170 tusen kr så er det vel ikke så rart at folk gjerne vil ha det spesifisert.. Legger man frem tallene så unngår man spekulasjoner!
              Er enig i at det er høye tlf utgifter.
              Men at folk som ikke tar seg tid eller kan delta på møtene skal forlange eller synse om vedtak som er enstemmig stemt frem blir for meg alt for dumt.
              Slutt og sitt her på forumet og kritiser og men så mye.
              Da får dere heller ta ordet ved årsmøtene.
              Mener ikke bare deg "folke", bare så det er sagt.
              Det blir som og sitte i sofaenn og klage på regjeringen, når men ikke gidder og gå til stemme urnene.

Kommentar

• Jan Jensen
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jun 2004
                • 43

Vil bare nok en gang presisere at utgifter tele inneholder vanlig telefonsamtale, plingtjeneste(sms til medlemmer isredenfor skriv) en årlig avgift for å ha et fellesnummer til KFL hvor du via en velkomstmelding kan velge hvem du vill snakke med, et par utskiftninger av telefoner og ladere o.l. Våre omkostninger på utsendelser/infoskriv var i ferd med å gå til himmels, derfor valgte vi å gå over til å infomere om turer å arrangement via telenettet i forskjellige former. Selv om det av og til virker sånn, er ikke alle innom våre nettsider. Desverre

Kommentar

• KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

Styret kommer neppe til å legge ut spesifiserte samtaleregistre med kostnader ut på nettet, og kan nok leve med at en to-tre personer ønsker å spekulere i fordelingen av den totale utgiften på 177.020 kroner.

Det er redegjort for dette beløpet på årsmøtet, og hovedpunktene er også referert i denne tråden. Kontroll- og revisjonskomiteens merknad om utgifter til telefonering er også referert.

Det er forøvrig budsjettert med telefonutgifter på 150.000 kroner for inneværende år.
                  Vidar Evje

Kommentar

• mr.sandass
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2005
                    • 972

Opprinnelig skrevet av Jan Jensen
                    Ok. Det inntrykket jeg fikk på årsmøtet var at man hadde hatt en flust av samtaler i utlandet som omhandlet KFL. Nå hører jeg litt dårlig så det er mulig jeg hørte noe feil.

Forøvrig så er en budsjettsprekk på over 100 000 ganske alvorlig, spesielt når det er på telefonutgifter så det er ikke rart at man reagerer på det. Etter et generelt trøblete tribuneår så er det ikke så rart at budsjettet sprakk men 100 000 er i overkant drøyt uansett mener jeg.
                    www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Forøvrig så er en budsjettsprekk på over 100 000 ganske alvorlig, spesielt når det er på telefonutgifter så det er ikke rart at man reagerer på det. Etter et generelt trøblete tribuneår så er det ikke så rart at budsjettet sprakk men 100 000 er i overkant drøyt uansett mener jeg.
                      Vi kan være enige om at budsjetteringen for 2008 ikke var spesielt god, først og fremst fordi det ble store avvik på enkeltposter. Man hadde budsjettert med et stort overskudd. Likevel må vi ikke svartmale situasjonen. Til tross for at KFL og LSK fikk en sesong fra helvete, som for KFLs del resulterte i store kostnader knyttet til bøter og vakthold - samtidig som noen av inntektene ble lavere enn budsjettert, klarte styret altså å komme ut med et regnskap som tilnærmet balanserer. Til sammenlikning klarte LSK å gå 20 millioner i minus.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

Etter et generelt trøblete tribuneår så er det ikke så rart at budsjettet sprakk men 100 000 er i overkant drøyt uansett mener jeg.
                        At bøter til KFL er omtrent i samme størrelsesorden synes jeg er drøyere!
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• FC Lillestrøm
                          I karantene
                          Forumonanist
                          • Aug 2006
                          • 198

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Er bota fra cupfinalen regnskapsført for 2008?

Kommentar

• ChriZza
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 4265

Bøtene som ble betalt i 2008 er vel for ødelagte seter og blussing.

Kommentar

• UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Litt enig, men synes også det er rart at de kan bli så store. For ja det skjedde litt men det var ikke så mange episoder. Fredrikstad ble betalt for seg, Rosenborg hjemme ble betalt for seg. Nadderud blussern ble tatt så han fikk vell bota i posten. Så jeg kan ikke skjønne at det gjenstår så utrolig store summer igjen i bøter da.
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                I karantene
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 198

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                Litt enig, men synes også det er rart at de kan bli så store. For ja det skjedde litt men det var ikke så mange episoder. Fredrikstad ble betalt for seg, Rosenborg hjemme ble betalt for seg. Nadderud blussern ble tatt så han fikk vell bota i posten. Så jeg kan ikke skjønne at det gjenstår så utrolig store summer igjen i bøter da.

Det er vel muligens cupfinalebota som er kostnadsført for 2008.

Kommentar

• UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                  Det er vel muligens cupfinalebota som er kostnadsført for 2008.

Den viste vi jo om alt på årsmøtet for 07 + at veldig mange sendte inn penger for å betale den. Jeg blandt annet gjorde det og er vell en tråd enda for den bota så burde heller ikke bli så stor den.

Men ikke vet jeg, synes bare det er rart summene har blitt så høye når veldig mye har blitt betalt for seg av de som gjorde det. Noe som i seg selv burde bli sett på som positivt.
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                    I karantene
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 198

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    Den viste vi jo om alt på årsmøtet for 07 + at veldig mange sendte inn penger for å betale den. Jeg blandt annet gjorde det og er vell en tråd enda for den bota så burde heller ikke bli så stor den.

Nettopp!
                                    Men ingen som har bekreftet/ avkreftet dette enda, så er ikke 100% sikker. Men med tanke på at cupfinalen var i november og bota ble først ilagt en stund etterpå er det mest sannsynelig at fristen og betalingen skjedde i 2008.

Kommentar

• UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                      Nettopp!
                                      Men ingen som har bekreftet/ avkreftet dette enda, så er ikke 100% sikker. Men med tanke på at cupfinalen var i november og bota ble først ilagt en stund etterpå er det mest sannsynelig at fristen og betalingen skjedde i 2008.
                                      Ingen tvil om det. Men da håper jeg virkelig at når man vet den kommer og vet omtrent hva den ligger på at man har den med i budsjettet for 08 så får man heller går i pluss pga folk gir penger til betaling av bota. Kommer nok bekreftelser/ avkreftelser etterhvert skal du se
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• tyren2000
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Oct 2005
                                        • 44

Antall medlemmer

hvorfor er vi plutselig "bare" 4000 medlemmer , har hørt fra styret at vi var mellom 5500-6000 medlemmer ??

Kommentar

• ChriZza
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 4265

Tipper en del ikke har fornyet kortene sine enda.

Kommentar

Working...