Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

Opprinnelig skrevet av ChriZza
    Tipper en del ikke har fornyet kortene sine enda.
    Jeg tviler uansett på at 4000 har meldt seg inn allerede i år. Jeg tror tyren tar utgangspunkt/har prøvd å regne seg fram til (jeg vet ikke hvor han har tallet fra) antallet endelige medlemmer i 2008.

Kommentar

• sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

Opprinnelig skrevet av tyren2000
      hvorfor er vi plutselig "bare" 4000 medlemmer , har hørt fra styret at vi var mellom 5500-6000 medlemmer ??
      Dette gjelder vel i fjor, KFL uttalte at de var 6000 medlemmer i april 2008, mens årsberetningen fortalte noe annet.

Edit, fra RB 11.april 2008:

Supporternes styre får en stri jobb framover. Jan Jensen kunne opplyse at medlem nummer 6.000 er rett rundt hjørnet.
      Last edited by sniper; 13.03.2009, 11:49.

Kommentar

• Dandy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 346

Sitat: "KFL med over 5000 medlemmer vil leve i beste velgående uansett."
        Sitat Slutt
        UFC 05!

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9537

Opprinnelig skrevet av ChriZza
          Tipper en del ikke har fornyet kortene sine enda.
          Takk for påminnelsen!

Paya nå, og er sikkert fler som meg. Tihi.

Kommentar

• mr.sandass
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2005
            • 972

Opprinnelig skrevet av Torolf
            Vi kan være enige om at budsjetteringen for 2008 ikke var spesielt god, først og fremst fordi det ble store avvik på enkeltposter. Man hadde budsjettert med et stort overskudd. Likevel må vi ikke svartmale situasjonen. Til tross for at KFL og LSK fikk en sesong fra helvete, som for KFLs del resulterte i store kostnader knyttet til bøter og vakthold - samtidig som noen av inntektene ble lavere enn budsjettert, klarte styret altså å komme ut med et regnskap som tilnærmet balanserer. Til sammenlikning klarte LSK å gå 20 millioner i minus.
            Jeg hadde forventet et mye større underskudd fra KFL så der syns jeg man har gjort en god jobb.

LSK blir styrt av Nisser så det er ikke så rart.
            www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• tyren2000
              Medlem
              Hoffnarr
              • Oct 2005
              • 44

Det står i årsmøte papirene, fikk se av an kamerat av meg som var på årsmøte, ca 4000 medlemmer & 596000 i medlems inntekter i 2008, er derfor jeg spør, overalt der medlemsantallet har blitt publisert har vi operert med i underkant av 6000 medlemmer

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av gj
                Jeg tviler uansett på at 4000 har meldt seg inn allerede i år. Jeg tror tyren tar utgangspunkt/har prøvd å regne seg fram til (jeg vet ikke hvor han har tallet fra) antallet endelige medlemmer i 2008.
                KFL har en merkelig måte å telle medlemskap på. I de fleste organisasjoner regnes man som medlem inntil man melder seg ut. Medlemstallet 1.1.09 bør være likt medlemstallet 31.12.08. I KFL virker det som om man starter med null medlemmer hvert år og må rekruttere alle eksisterende medlemmmer på ny.

Kommentar

• Inspector Gadget

Det står i årsmøte papirene, fikk se av an kamerat av meg som var på årsmøte, ca 4000 medlemmer & 596000 i medlems inntekter i 2008, er derfor jeg spør, overalt der medlemsantallet har blitt publisert har vi operert med i underkant av 6000 medlemmer

Men hvis årsmøte papirene og regnskapet viser 4000 medlemmmer og 596000 i medlemsinntekter så lurer jeg på hvor de siste 2000 medlemmene har blitt av? Var det ingen som stilte spørsmål om dette på møtet?
                  Har jo allerede i denne tråden blitt posten noen eksempler på at medlemmer har forsvunnet fra listene, men 2000 er kanskje litt drøyt?

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Opprinnelig skrevet av Inspector Gadget
                    Men hvis årsmøte papirene og regnskapet viser 4000 medlemmmer og 596000 i medlemsinntekter så lurer jeg på hvor de siste 2000 medlemmene har blitt av? Var det ingen som stilte spørsmål om dette på møtet?
                    Har jo allerede i denne tråden blitt posten noen eksempler på at medlemmer har forsvunnet fra listene, men 2000 er kanskje litt drøyt?

Skal jeg tippe, vil jeg anta at forskjellen mellom drøyt 4000 medlemmer og rundt 5500 medlemmer, er at det er omlag 1.500 tidligere medlemmer som ikke betalte medlemsavgiften for 2008.

Det å beregne medlemmer i en organisasjon er uansett komplisert.

En har for 2009 budsjettert med 520.000 i medlemsinntekter, mot faktiske regnskapstall på 596.000 i 2008. Jeg stilte spørsmål vedrørende dette på årsmøtet, da jeg mente vi burde ha som mål å bli flere i 2009 enn i 2008.

Svaret som ble gitt fra Jan, var at det var vanskelig å periodisere medlemsinntekter, da mange betaler inn i november/ desember året før.

2008 var forøvrig et spesielt år, med cupfinale rett i forkant med medlemskrav for å få kjøpt billett
                    Last edited by egil; 13.03.2009, 14:52.
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• TwentyThirteen
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Oct 2007
                      • 49

2000 medlemmer mindre enn det man uttaler er ganske mye penger i medlemsinntekter.
                      Grobunn for konspirasjonteoretikerne: Er inntekten fra 2000 medlemer også fjernet sammen med antallet? Hvor er disse i såfall? Hvorfor går man ut med et tall som ikke stemmer 6000 kontra faktiske 4000 medlemmer?

Dette bør det komme en uttalelse på snart hvis ikke også dette skal
                      uttarte til store diskusjoner

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av egil
                        Svaret som ble gitt fra Jan, var at det var vanskelig å periodisere medlemsinntekter, da mange betaler inn i november/ desember året før.
                        Det er ikke vanskelig i det hele tatt, det som er merkelig (men som ikke gir grobunn for noe konspiratorisk) er at de ikke periodiserer medlemsinntekter. Altså betalt medlemsskap for 2009, er å regne som inntekter for 2009, uavhengig om det er betalt i 2008....

Men, det får være deres problem at de ønsker å gjøre det vanskelig for seg selv
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Highlander
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Apr 2008
                          • 60

Nå må vi roe oss ned litt !!

Som nylig innvalgt i styret i kanarifansen så kan jeg med hånden på hjerte, love at de fleste spørsmål vil bli besvart på best mulig måte.
                          Men dere må la oss få avholdt vårt første styremøte, slik at vi kan oppsummere og konstituere oss.

Jan Petter
                          From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

Kommentar

• Fugla- patriot83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2005
                            • 1241

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Det er ikke vanskelig i det hele tatt, det som er merkelig (men som ikke gir grobunn for noe konspiratorisk) er at de ikke periodiserer medlemsinntekter. Altså betalt medlemsskap for 2009, er å regne som inntekter for 2009, uavhengig om det er betalt i 2008....

Men, det får være deres problem at de ønsker å gjøre det vanskelig for seg selv
                            Akkurat det tenkte jeg også, faktisk. At det blir kjørt mer etter likviditetsprinsippet enn periodiseringsprinsippet.
                            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

Det er da nesten litt søtt hvordan det "tilfeldigvis" dukker opp nye store spørsmål som krever umiddelbare svar i denne tråden hver gang noe er besvart eller tilbakevist. Nå er det 4000 vs 6000 medlemmer.

Jeg kan ikke for mitt bare liv greie å finne at antall medlemmer er omtalt verken i årsberetningen eller i øvrige årsmøtedokumenter.
                              Vidar Evje

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                Jeg kan ikke for mitt bare liv greie å finne at antall medlemmer er omtalt verken i årsberetningen eller i øvrige årsmøtedokumenter.
                                Man må huske på at det er en variabel i hva de ulike medlemmene betaler for henholdsvis barne-, voksen- og/eller familiemedlemsskap. Så jeg vil tro medlemstallet faktisk var ca 5500.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                Mr.Jordbakke

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Man må huske på at det er en variabel i hva de ulike medlemmene betaler for henholdsvis barne-, voksen- og/eller familiemedlemsskap. Så jeg vil tro medlemstallet faktisk var ca 5500.
                                  Vi er seks medlemmer på ett familiemedlemskap, ergo betaler vi bare 83 kroner per medlem.

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

KFL hadde såvidt over 4000 betalende medlemmer i 2008. Dette er selvsagt med familiemedlemmer.

Kommentar

• KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

Opprinnelig skrevet av sniper
                                      KFL hadde såvidt over 4000 betalende medlemmer i 2008. Dette er selvsagt med familiemedlemmer.
                                      Javel. Da har vel noen skryti på seg litt. OO har en meter pikk...
                                      Vidar Evje

Kommentar

• tyren2000
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Oct 2005
                                        • 44

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Det er da nesten litt søtt hvordan det "tilfeldigvis" dukker opp nye store spørsmål som krever umiddelbare svar i denne tråden hver gang noe er besvart eller tilbakevist. Nå er det 4000 vs 6000 medlemmer.

Det står da faktisk i kontroll og revisjonskoniteens beretning for 2008
                                        Og der står det drøye 4000 medlemmer, som betyr antagligvis var vi ikke så mange som 4000 engang...hva skjer???
                                        og vi bruker mer penger på tlf enn tifo ???

Kommentar

• Harvest
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 855

Det står da faktisk i kontroll og revisjonskoniteens beretning for 2008
                                          Og der står det drøye 4000 medlemmer, som betyr antagligvis var vi ikke så mange som 4000 engang...hva skjer???
                                          og vi bruker mer penger på tlf enn tifo ???
                                          Jeg tror det menes 4000 betalte medlemskapsgiroer. Så antall medlemmer er vel kanskje høyere, siden det går EN giro på en familie osv. I min familie er vi fire medlemmer, men betalte med EN giro. Familiemedlemskap. Men jeg aner ikke hvordan de regner medlemstalla, så det er egentlig bare ren gjetting.
                                          Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

Working...