Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915
Collapse
X
-
-
Kontroll- og revisjonskomiteen utpekes av årsmøtet og svarer kun til årsmøtet. Det ser ikke ut å ha blitt vedtatt hvordan den innstilles. I fjor ble komiteen gjenvalgt ved akklamasjon. Det sto ikke noe om den i valgkomiteens innstilling.
Valgkomiteen.Kommentar
-
Står det i vedtektene Ulf?Kommentar
-
Uten å kjenne KFLs rutiner spesielt, så regner jeg med at nevnte komité jobber på samme måte som i andre organisasjoner.
Førtst blir den valgt av årsmøte og får mandat til å finne kandidater til ledige verv fram mot neste årsmøte.
Nye kandidater kommer opp som forslag fra organisasjonen eller enkeltmedlemmer. I tillegg driver valgkomiteen oppsøkende virksomhet, dvs tar kontakt med folk for å få de til å stille som kandidater til ledige verv.
En valgkomité har som regel to-fire møter i løpet av ett år.
Deres innstilling blir deretter lagt fram for årsmøtet, gjerne ved at lederen av valgkomiteen forteller kort om arbeidet og hvorfor innstillingen er som den er.
Deretter foretar de stemmeberettigede medlemmene på årsmøtet de endelige valgene.
Dette kan skje ved at forsamlingen følger valgkomiteens innstilling i sin helhet, eller det kan komme benkeforslag på motkandidater til ett eller flere verv under selve møte.
Skjer det sistnevnte, så er vanlig prosedyre at begge kandidater stilles opp mot hverandre til skriftlig avstemming. I slike situasjoner hender det imidlertid også at en av de aktuelle personene trekker sitt kandidatur slik at man dermed står tilbake med bare én.
Valgkomiteen innstiller også på hvem som skal sitte i neste års valgkomité.
Med alle mulige forbehold om at jeg evt ikke kjenner lovene i KFL godt nok.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
De eneste vedtektene jeg vet om, er de som ligger på nettet:
og de ser ut til å være fra før det ble opprettet kontroll- og revisjonskomité. Det skjedde på årsmøtet 4/2-2006.
Fra referatet (som ligger under http://www.kfl.no/les.php?id=21):
Det foreslåes å opprette en Kontroll- og revisjonskomité som i tillegg til å revidere regnskapet, skal føre kontroll med om KFLs vedtekter blir fulgt, og at vedtak i styret realiseres. Forslag enstemmig vedtatt.
I Kontroll- og revisjonskomiteens beretning for årsmøtet i fjor (som jeg bare har på papir, utdelt på møtet) står det at setningen jeg brukte over ble vedtatt på årsmøtet i 2007:
Revisjons- og kontrollkomiteen utpekes av årsmøtet og svarer kun til årsmøtet.
En nyhetsartikkel med et midlertidig referat fra 2007-møtet ligger på http://www.kfl.no/les.php?id=188
Avsnittet med overskrift Kontroll-refs til styret forteller om kontroll- og revisjonskomiteen.
Edit:
Jeg oppdaget at spørsmålet ditt om vedtektene også gjaldt valgkomiteen.
Svaret må bli nei, det står ikke i vedtektene at valgkomiteen skal instille til ny valgkomité.
Det eneste som står i vedtektene er:
Årsmøtet velger også ny valgkomite som består av minst 3 medlemmer.
Når jeg svarte at det er valgkomiteen som innstiller til ny valgkomité, refererte jeg bare hva som skjedde på forrige årsmøte.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Det kunne jo være at det var noen som møttes for å diskutere tifo, er vel ingen grunn til panikk om noen fra kfl medlemer møtes.Kommentar
-
Så lenge møte er i kfl sin regi og er på kfl-lokalet bør vel andre medlemmer få vite noe om møtet.Eller er ikke vi andre verdige slik info? Er det gradering av medlemskapet,elite og menigmann? Muligens litt tøvete,men jeg begynner allikevel å lure...Kommentar
-
Kommentar
-
Var jo ett mobilisering møte før man kom med nyheten om at ultras var uønsket for all fremtid i KFL også. Der var ingen motstridende parter invitert heller.
Viktig å verne om folkeligheten skjønner jeg.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Det er ikke noe nytt at det er tribunegruppemøter i KFL.
Det er da de som involverer seg innenfor tur, tifo, stands, sanggrupper og andre tribunerelaterte ting som inviteres på disse møtene.
Man tar ta opp hva som skjer de nærmeste kampene og i forkant av en sesong er det også naturlig å diskutere hvordan man ønsker denne.
Agendaen på min invitasjon var "årsmøtet til KFL/sesongen 2009"
Ingenting merkelig med dette da det faktisk er en del som må frem fra de forskjellige gruppene innenfor KFL før et slikt møte.
Jeg kan dessverre ikke fortelle om gårsdagens møte da jeg ikke var tilstede, men om du møtte på to kjente som skulle dit så kan sikkert de fortelle deg?Kommentar
-
Det er ikke noe nytt at det er tribunegruppemøter i KFL.
Det er da de som involverer seg innenfor tur, tifo, stands, sanggrupper og andre tribunerelaterte ting som inviteres på disse møtene.
Man tar ta opp hva som skjer de nærmeste kampene og i forkant av en sesong er det også naturlig å diskutere hvordan man ønsker denne.
Agendaen på min invitasjon var "årsmøtet til KFL/sesongen 2009"
Ingenting merkelig med dette da det faktisk er en del som må frem fra de forskjellige gruppene innenfor KFL før et slikt møte.
Jeg kan dessverre ikke fortelle om gårsdagens møte da jeg ikke var tilstede, men om du møtte på to kjente som skulle dit så kan sikkert de fortelle deg?
Emil: Jeg føler det er en viss forskjell på de to situasjonene,men kall meg gjerne dum.Så dum at jeg går for Simeones forklaring.Hva som ble sagt på møtet får jeg vel aldri vite...Kommentar
-
Jeg har opptil flere ganger møtt Arild Myklebust og andre på lokalet for å diskutere ting. Ingen av oss har noen gang følt noe behov for å offentliggjøre dette. Temaer har vært alt fra salg av medlemsskap til tifo."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Hvis det var et slikt mobiliseringsmøte, vil jeg på vegne av saueflokken protestere på at jeg ikke har fått noen invitasjon.Kommentar
-
Oppklaring
Kfl har nå hver uke en ringerunde til potensielle sesongkortkjøper, så også i går kveld . Etter at denne var gjenomført fulgte et møte med alle Kanari-Fansens gode hjelpere som gjaldt planlegging av hva som skjer de neste ukene. Vi har jevnelige møter med TIFO, kreative Kanaris, Tur,stand og medlemsgruppen. Vi føler nå et stort engasjement blant mange av våre medlemmer som vil ta i et tak som vil resultere i gode arrangementer og turer med KFL. Er det fler som vil delta i dette så er det bare å ta kontakt og ingenting vil glede oss mer enn om flere medlemmer deltar aktivt.Kommentar
-
Herregud, her er det to uker igjen til seriestart - og de aktive i de forskjellige gruppene har et møte i tillegg å ta den jevnlige oppringing til medlemmer ift kjøp av sesongkort... Og så begynner folk å få noia og dra i gang sammensvergelsesteorier light.
Nå må folk faen meg se og slappe av!
Og hvis du vil joine så er'e bare å ta kontakt!
Vi er Kanari-Fansen holder aldri kjeft!!-- Lenge Leve Lillestrøm!! --
Galskap er bare begynnelsen når du blir med...
En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.Kommentar
-
Jeg orker/gidder egentlig ikke engasjere meg i all denne mistanken som tydeligvis svirer her inne.
Men jeg syntes det virker helt normalt og ha et lite møte før ett årsmøte for og gjennomgå saker/agenda som skal tas opp.
Det hadde virket rart om ikke de som holder årsmøtene var litt forberedt.
Kjøp gjerne pizza på kfl`s regning også. Det fortjener dere sikkert.
Og jeg er sikker på at LSK også møtes før de holder sine årsmøter.
For meg virker dette helt nomalt.Kommentar
Kommentar