Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3933

Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Du er dårlig naiv, men det er greit. Skal ikke nekte deg å tro på noenting.

Når budsjettet er oversteget med 100k så er den forklaringa di for tynn.
    Jeg har ikke noe problem med å tro på hva styret forteller, og de hadde ingen av de andre 141 oppmøtte heller. Se blandt annet hva Torolf skriver, så har du noen av forklaringene.

Det du mener, er at 141 oppmøtte KFLere ble holdt for narr av styret? Glem det.
    www.kfl.no/debatt

Kommentar

• gj
      Seniormedlem
      • Nov 2003
      • 3360

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Skal jeg komme med en personlig kommentar, synes jeg beretningen fra kontroll- og revisjonskomiteen var veldig bra. Den tok opp mange av punktene som har vært kritisert her på forumet, og understreket at de må forbedres raskt.
      Enig. Og jeg mener det var viktig at vi fikk det inn i handlingsplanen at styret skal gjøre noe med de punktene som revisjonskomiteen rettet kritikk på.

For øvrig skal altså vedtektene til KFL gjennomgå en bred revidering til neste år. En komite, som oppnevnes av styret, skal utarbeide nye vedtekter som kommer opp til behandling på neste årsmøte.

Kommentar

• King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

Opprinnelig skrevet av Torolf
        utlandet (bl.a. var Jan Jensen 14 dager i Thailand mens det stormet her hjemme).
        Tviler ikke på at tlf utgifter fra Thailand stod for en grei prosentandel av de 177 000 nei
        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

Opprinnelig skrevet av morten
          Eneste jeg har fått med meg er at telefonbudsettet på 70.000kr var oversteget med 100.000 kr.(!)

Her bør det komme et grundig referat.
          Det jeg lurer på da er om man har budsjettert med 200.000 eller mere i tlf utgifter for 2009 ettersom styret nå består av 9 personer?

Det må være lov å si, rEPPA,(hehe, tok du den eller?) at 170.000 i tlf.utgifter på 5 stk, evt. 7 hvis det stemmer med de 2 som har gått ut iløpet av 2008, er i overkant mye penger.

Kommentar

• ChriZza
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 4265

Var vel budsjettert med 150.000,- i Telefoni i 2009 om ikke jeg husker feil.

Kommentar

• egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Tviler ikke på at tlf utgifter fra Thailand stod for en grei prosentandel av de 177 000 nei

Problemet er at en blir belastet for innkommende samtaler når en er i utlandet.
              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                Høres fornuftig ut det ettersom man har fått flere styremedlemmer.
                Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• rEPPA
                  *****istrator
                  • Nov 2003
                  • 3933

Opprinnelig skrevet av Tony
                  Det må være lov å si, rEPPA,(hehe, tok du den eller?) at 170.000 i tlf.utgifter på 5 stk, evt. 7 hvis det stemmer med de 2 som har gått ut iløpet av 2008, er i overkant mye penger.
                  Av de 177.000 i telefonkostnader er det sms kostander også. Regner med at det er store deler av summen, siden det blir sendt ut relativt mange sms i løpet av en sesong.

Det er forresten budsjettert mindre for 9 stykker i år, men det er fordi de slipper en del oppstartskostnader.

Men jeg tok ikke den første setningen din, men det er kanske fordi jeg er forumimbesil
                  www.kfl.no/debatt

Kommentar

• Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    OK! Da er det ihvertfall en reduksjon. Klarer man det er jo det bra, selvom den skulle vært mindre.

Spørsmålet rundt sms er jo også om det bør sendes ut sms for hver kamp eller om det holder med bare turinfo osv rundt bortekamper. Men det er ikke opp til meg og bedømme.

Kommentar

• Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

Opprinnelig skrevet av rEPPA
                      Av de 177.000 i telefonkostnader er det sms kostander også. Regner med at det er store deler av summen, siden det blir sendt ut relativt mange sms i løpet av en sesong.

Det er forresten budsjettert mindre for 9 stykker i år, men det er fordi de slipper en del oppstartskostnader.

Men jeg tok ikke den første setningen din, men det er kanske fordi jeg er forumimbesil
                      Men sms systemet er jo samme pris. Men man finner jo ut på årsmøtet neste år om hvordan det gikk. At man har fått fjerna oppstartkostnader er jo også bra!

Hørt denne før da: "Det må være lov å si, Nils Johan, at....

Kommentar

• Kvittre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 265

Nå får dere rulle inn ass! Siden dere ikke var på møtet, uansett hvilken grunn, bør dere holde dere for gode for å sitte her som en forbanna syklubb og anta, tippe, tro og mene ditt eller datt. Dere hjelper ikke KFL på NOEN måte, men setter igang igjen med å skape en ilter tone som ikke gavner noen. Passer det ikke dere hva styret har gjort og et enstemmig flertall bestemt, så finn dere noe annet å pludre med.

Kommentar

• egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

Opprinnelig skrevet av Tony
                          Men sms systemet er jo samme pris. Men man finner jo ut på årsmøtet neste år om hvordan det gikk. At man har fått fjerna oppstartkostnader er jo også bra!

Hørt denne før da: "Det må være lov å si, Nils Johan, at....

En har vel ikke fått fjerna oppstartkostnader. Poenget er at oppstartskostnader med en ny telefonavtale skjer en gang, og det var i 2008. En får således ikke en ny slik engangskostnad i 2009, dersom en ikke bytter leverandør.
                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                            Nå får dere rulle inn ass! Siden dere ikke var på møtet, uansett hvilken grunn, bør dere holde dere for gode for å sitte her som en forbanna syklubb og anta, tippe, tro og mene ditt eller datt. Dere hjelper ikke KFL på NOEN måte, men setter igang igjen med å skape en ilter tone som ikke gavner noen. Passer det ikke dere hva styret har gjort og et enstemmig flertall bestemt, så finn dere noe annet å pludre med.
                            Var der jeg. Og det sier seg vel isåfall sjøl at hvis det storma her hjemme og Jan Jensen var i Thailand så blir regninga høy.

Nå får du rulle inn ass.
                            www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                              Var der jeg. Og det sier seg vel isåfall sjøl at hvis det storma her hjemme og Jan Jensen var i Thailand så blir regninga høy.

Nå får du rulle inn ass.

Så du mener at det er bedre at Jan Jensen slår av telefonen når det stormer rundt KFL? Kanskje det er aller best at styret i KFL gjør absolutt ingenting?
                              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kvittre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 265

Opprinnelig skrevet av mr.sandass

Nå får du rulle inn ass.
                                Øh.. nå var det jo liksom det jeg ville fram til.. Så tror ikke vi er veldig uenige. Sorry, for min utydelighet!

Kommentar

• King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

Opprinnelig skrevet av egil
                                  Kanskje det er aller best at styret i KFL gjør absolutt ingenting?
                                  Jeg tror ikke det er så lurt. Ser ikke vitsen med et styre hvis dem skal gjøre absolutt ingenting.
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Tips til telefonkostnadene: Siden det blir brukt mye sms, hva med da å skaffe et abonnement hvor sms er gratis, som f.eks netcom free text? Nå vet ikke jeg hvor mye sms som blir sendt, og hvor mye det ringes, men hvis det meste går i sms så må jo det lønne seg?

En annen ting som er merkelig er at det er så stort fokus på disse telfonregningene, men ingen som nevner 81000 kroner i bøter? Er det liksom greit å ødelegge stoler for så mye penger??

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Tips til telefonkostnadene: Siden det blir brukt mye sms, hva med da å skaffe et abonnement hvor sms er gratis, som f.eks netcom free text? Nå vet ikke jeg hvor mye sms som blir sendt, og hvor mye det ringes, men hvis det meste går i sms så må jo det lønne seg?

En annen ting som er merkelig er at det er så stort fokus på disse telfonregningene, men ingen som nevner 81000 kroner i bøter? Er det liksom greit å ødelegge stoler for så mye penger??
                                      Hehe...tror du misforstår litt. Dette er snakk om smstjeneste som blir sendt ut fra KFL til de som har gitt mob nr sitt til KFL for å motta informasjon om billettsalg, turer osv. Ikke sms fra styremedlemmene selv.

Angående stoler så er det fra cupfinalen 2007 som er blitt grundig diskutert tidligere.

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Jeg tror ikke det er så lurt. Ser ikke vitsen med et styre hvis dem skal gjøre absolutt ingenting.

Da er vi helt enige. Men da må en nok også regne med at det kan bli en del telefonutgifter dersom et sentralt styremedlem er i utlandet, og skal motta henvedelser i en stormfull tid. Dette fordi dette belastes den som er i utlandet, selv ved inngående samtaler.
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Jan Jensen
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jun 2004
                                          • 43

Telefon

De som deltok på årsmøte fikk ett eksempel fra meg på hvordan telefonutgifter utland kan oppstå,. Jeg ble OPPRINGT 2 ganger fra to medlemmeri løpet av 14 dager i Thailand, her ble min telefon belastet med merkostnad for utenlandssamtale

Kommentar

Working...