Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #61
    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
    KFL i et nøtteskall? Holde ting for seg selv helt til siste stund?
    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
    Sant nok - KFL har ikke en eneste kr med ca en million i intekt på bare medlemmer
    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
    Taxi og telefon regninger? :P
    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
    Ikke negativ - kritisk bare
    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
    mye mulig det
    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
    ja, Heia KFL! Tenkt om alle i styret hadde konsentrert seg om å få folk til å støtte LSK like mye som å støtte styret?!?!? Da hadde kfl vært bra da!
    Jeg ser fram til å høre dine velformulerte argumenter for hvordan KFL skal drives bedre på årsmøtet imorgen. Det er jeg sikker på at kommer til å bli en opplevelse for livet.
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Dandy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 346

      #62
      Får se om jeg får kommet, blir etterforsket av kripos om dagen
      UFC 05!

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #63
        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
        Får se om jeg får kommet, blir etterforsket av kripos om dagen
        Det hindrer deg ikke fra å møte på møtet.

        Samtidig ser jeg at det er mye lettere å spre edder og galle fra baksiden av tastaturet enn å stå rakrygget og måtte legge frem rasjonelle argumenter for påstandene man måtte komme med. Den typen kritikk og påstander/beskyldninger du kommer med i denne tråden har jeg vanskelig for å ta seriøst. Jeg er sikker på det gjelder fler enn meg.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Dandy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 346

          #64
          Jøss! Når det gjelder å støtte opp under KFL styret er det hele enig hele gjengen om at å sitte bak et tastatur er crap og man må stå frem og si de negative tingene man mener. Når dette gjelder andre deler av "KFL" som har fått så hatten passer fra alle hold, er det greit å sitte på forumet og ikke stille opp?!?! Fy f... så mye piss as!
          UFC 05!

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #65
            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
            Jøss! Når det gjelder å støtte opp under KFL styret er det hele enig hele gjengen om at å sitte bak et tastatur er crap og man må stå frem og si de negative tingene man mener. Når dette gjelder andre deler av "KFL" som har fått så hatten passer fra alle hold, er det greit å sitte på forumet og ikke stille opp?!?! Fy f... så mye piss as!
            Jeg har faktisk veldig vanskelig for å forstå hva du forsøker å si her, men det antydes på ny både konspirasjonsteorier og heksejakt. Jeg kan betrygge deg med at jeg hverken er konspiratoriker eller lar meg bruke av konspiratorikere, og jeg tror heller ikke på heksekunst.

            Møt opp og si din mening i morgen.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #66
              Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
              Taxi og telefon regninger? :P
              og ikke minst bøter forårsaka av diverse tullinger..

              Kommentar

              • Dandy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 346

                #67
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                og ikke minst bøter forårsaka av diverse tullinger..

                Det er jeg enig i
                UFC 05!

                Kommentar

                • Slakter Fjes
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 288

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  Årsmøtepapirene er klare til imorgen og legges ut 1 time før årsmøtet begynner.
                  Årsmøtepapirene til LSK ble lagt ut på nett. Kunne dette vært en løsning for KFL?
                  "And I never thought this life was possible.
                  You're the yellow bird that I've been waiting for."
                  Bright Eyes - Poison Oak

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Slakter Fjes
                    Årsmøtepapirene til LSK ble lagt ut på nett. Kunne dette vært en løsning for KFL?
                    Jeg vil tippe på at man ønsker at det bare er betalende medlemmer som skal ha tilgang til dokumentene.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • TwentyThirteen
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Oct 2007
                      • 49

                      #70
                      Ville det ikke vært en mulighet da for at folk eventuelt kunne fått tilsendt på mail hvis man ønsket? Er vel slik at dette bør være klart før 1 time før møte?
                      Ser den med å sende ut er dyrt, men kunne vært andre måter å løst det på. Man ser jo at det skapes ulike "konspirasjoner" ut av det, så kanskje til neste år at det er klart god tid i forveien, så kan betalende medlemer få dette tilsend pr mail eventuelt.
                      Dette er hvertfall vanlig i de ulike idrettslagene jeg har vært tilknyttet

                      Kommentar

                      • Fugla- patriot83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2005
                        • 1241

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                        Ville det ikke vært en mulighet da for at folk eventuelt kunne fått tilsendt på mail hvis man ønsket? Er vel slik at dette bør være klart før 1 time før møte?
                        Ser den med å sende ut er dyrt, men kunne vært andre måter å løst det på. Man ser jo at det skapes ulike "konspirasjoner" ut av det, så kanskje til neste år at det er klart god tid i forveien, så kan betalende medlemer få dette tilsend pr mail eventuelt.
                        Dette er hvertfall vanlig i de ulike idrettslagene jeg har vært tilknyttet
                        Det var faktisk ikke dumt i det hele tatt!

                        Man kunne blir oppfordret til å oppgi e-mailadressen når man betaler kontigenten og så kunne man på forhånd sendt det rundt?
                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                          Ville det ikke vært en mulighet da for at folk eventuelt kunne fått tilsendt på mail hvis man ønsket? Er vel slik at dette bør være klart før 1 time før møte?
                          Ser den med å sende ut er dyrt, men kunne vært andre måter å løst det på. Man ser jo at det skapes ulike "konspirasjoner" ut av det, så kanskje til neste år at det er klart god tid i forveien, så kan betalende medlemer få dette tilsend pr mail eventuelt.
                          Dette er hvertfall vanlig i de ulike idrettslagene jeg har vært tilknyttet
                          For enkelhetens skyld har du helt rett. Dette vil ta bort alle eventuelle konspirasjonsteorier.

                          Det som forundrer meg er at vi har et så stort problem med konspirasjonsteorier og tvil mot hverandre, mennesker vi har stått sammen med i tykt å tynt at vi nå må stille like krav til det frivillige KFL som veldrevne idrettslag, organisasjoner og bedrifter hvor dette blir planlagt både lenge og vel.

                          Hvis dette skaper hodebry for mange så er min anbefaling å engasjerer seg i KFL. Bidra til utviklingen og hjelp de som bruker all sin tid på dette til å kvalitetsikre tjenestene de tilbyr. Vi kan ikke stille krav i øst og vest, når bemanningen muligens ikke er der.
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Det er svært dyrt å sende ut fullstendige årsmøtepapirer til alle medlemmer. Derfor er det er en helt vanlig prosedyre i mange organisasjoner at saksdokumenter legges fram på årsmøtelokalet i god tid før møtet settes, eventuelt i tillegg lar medlemmer hente papirer egenhendig på kontoret et par dager tidligere, slik at de som ønsker å sette seg inn i sakene før de blir belyst på møtet har anledning til dette.
                            Hvor har du det fra at papir og postgang er eneste distribusjonsmåte for årsmøtepapirer nå i år 2009 etter Kristus? Årsmøtepapirene burde vært slengt inn i en og samme pdf-fil og publisert på kfl.no - akkurat som årsmøteinnkallelsen, som heller ikke ble sendt ut i papirs form.

                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Jeg vil tippe på at man ønsker at det bare er betalende medlemmer som skal ha tilgang til dokumentene.
                            Dette er i så fall sneversynt. I en organisasjon som KFL, med så mange medlemmer, bør åpenhet være målet. Årsmøtepapirene ville lekket uansett, og KFL er ikke en organisasjon der saker trenger hemmelighold.

                            For øvrig burde ikke LSKs distribusjon av årsmøtepapirene være noe å hige etter. Også LSK burde bli flinkere til å offentliggjøre årsmøtepapirene tidligere enn bare fredagen før et årsmøte på en mandag eller tirsdag.

                            Kommentar

                            • Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

                              #74
                              Jeg har msitet medlemskortet mitt for 08 sesongen, så det jeg lurer på er om det sitter noen søte frøkner/kjekke herremenn, med navnelister, ved inngangen over hvem som var medlemm i fjor?
                              Ultras Felt C 2005x2015

                              Lillestrøm & Bajen

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                Jeg har msitet medlemskortet mitt for 08 sesongen, så det jeg lurer på er om det sitter noen søte frøkner/kjekke herremenn, med navnelister, ved inngangen over hvem som var medlemm i fjor?
                                Noe annet ville overraske meg veldig

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2505

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                  Jeg har msitet medlemskortet mitt for 08 sesongen, så det jeg lurer på er om det sitter noen søte frøkner/kjekke herremenn, med navnelister, ved inngangen over hvem som var medlemm i fjor?
                                  Det vil det gjøre. Det kommer til å bli medlemssjekk, og det er altså medlemskap for 2008 som gir adgang. Har man fortsatt medlemskortet for 2008, slipper man fort inn. Har man det ikke, må navnelistene sjekkes.
                                  Det nye medlemskortet - for 2009 - hjelper altså ikke på årsmøtet.

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Det vil det gjøre. Det kommer til å bli medlemssjekk, og det er altså medlemskap for 2008 som gir adgang. Har man fortsatt medlemskortet for 2008, slipper man fort inn. Har man det ikke, må navnelistene sjekkes.
                                    Det nye medlemskortet - for 2009 - hjelper altså ikke på årsmøtet.
                                    Off topic, men siden du nevner at kfl 09 ikke hjelper. Har vi mottatt dette?
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • Kopperud
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2006
                                      • 1697

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Det vil det gjøre. Det kommer til å bli medlemssjekk, og det er altså medlemskap for 2008 som gir adgang. Har man fortsatt medlemskortet for 2008, slipper man fort inn. Har man det ikke, må navnelistene sjekkes.
                                      Det nye medlemskortet - for 2009 - hjelper altså ikke på årsmøtet.
                                      Takk for info
                                      Ultras Felt C 2005x2015

                                      Lillestrøm & Bajen

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av general
                                        Off topic, men siden du nevner at kfl 09 ikke hjelper. Har vi mottatt dette?
                                        Hvis du mener medlemskortet for 09 så har i hvert fall jeg mottat det. Tror også de fleste andre har det.

                                        Kommentar

                                        • KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

                                          #80
                                          Sitat:
                                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                                          Det er svært dyrt å sende ut fullstendige årsmøtepapirer til alle medlemmer.

                                          Hvor har du det fra at papir og postgang er eneste distribusjonsmåte for årsmøtepapirer nå i år 2009 etter Kristus? Årsmøtepapirene burde vært slengt inn i en og samme pdf-fil og publisert på kfl.no - akkurat som årsmøteinnkallelsen, som heller ikke ble sendt ut i papirs form.

                                          Papir og postgang har vært metoden for at alle medlemmer i en organisasjon skal få papirene, men som sagt er dette så kostbart at mindre organisasjoner ofte finner dette uhensiktsmessig.

                                          Publisering på web er jeg prinsipielt imot (se under). Hvis årsmøteinnkallelsen faktisk ikke er sendt ut på papir, som et eget punkt i ett av infoskrivene til KFL - som faktisk sendes ut til alle medlemmer - bør dette ha vært en glipp. En innkallelse til årsmøte skal i mine øyne kunngjøres alle medlemmer.

                                          Derimot synes jeg at TwentyThirteens forslag tidligere i tråden om at sakspapirene kunne sendes ut på mail til medlemmer er et suverent godt forslag som burde fått mer anerkjennelse gjennom "tommel opp". Jeg er sikker på at det lar seg gjøre på en hensiktsmessig måte.

                                          Sitat:
                                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                                          Jeg vil tippe på at man ønsker at det bare er betalende medlemmer som skal ha tilgang til dokumentene.

                                          Dette er i så fall sneversynt. I en organisasjon som KFL, med så mange medlemmer, bør åpenhet være målet. Årsmøtepapirene ville lekket uansett, og KFL er ikke en organisasjon der saker trenger hemmelighold.

                                          Jeg lever godt med å være sneversynt. I min verden er det himmelvid forskjell på å være medlem av eller velge å stå utenfor en organisasjon, og jeg skjønner ikke at det i seg sjøl skal være et åpenhetsmål at ikke-medlemmer skal ha tilgang til årsmøtepapirene våre.

                                          Man skal også huske på at årsmøtepapirer er foreløpige dokumenter som skal behandles av medlemmene. Årsmøtet kan korrigere årsberetningen, eventuell handlingsplan, endre budsjettet og velge andre kandidater til styret enn det valgkomiteen har foreslått.

                                          Åpenheten får komme etter årsmøtet når det øverste organet i KFL har ferdigbehandla sakene!
                                          Vidar Evje

                                          Kommentar

                                          Working...