Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Er det noen som tar seg tid til å skrive et lite referat etter kveldens møte?

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Er det noen som tar seg tid til å skrive et lite referat etter kveldens møte?
      -Ja, referenten.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        Opprinnelig skrevet av sniper
        -Ja, referenten.
        Og han legger det ut her?

        Kommentar

        • Sollie
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Mar 2009
          • 1

          Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
          Et årsmøte som faktisk skal bestemme flere viktige ting for 2009 bør jo også være åpent for medlemmer anno 2009.
          Jeg våger å påstå at det er svært få organisasjoner som opererer på denne måten.
          Det er helt vanlig at man må ha betalt medlemskontigent fra året før for å ha stemmerett eller talerett på årsmøtet. Det finnes rett og slett ikke rart overhodet.

          Skulle blitt brukbare tilstander rundt omkring hvis Gud og hvermann kunne trave inn årsmøter og si sin menning! Blir straks litt mer tungvint når man må melde seg inn overalt.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            Årsmøtet er i gang. 141 stemmeberettiget tilstede.

            Årsberetningen leses for øyeblikket opp.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

              Tidligere KFL-leder Morten Veening spør hvorfor årsberetningen ikke er lagt fram tidligere.

              Jan Jensen ved styret tar selvkritikk. Og innlegget til etteretning.

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                Skjedde det ikke noe mer?

                Kommentar

                • rEPPA
                  *****istrator
                  • Nov 2003
                  • 3933

                  gj fikk skrivevegring, så da blei det ikke noe mer direkte i fra årsmøtet.
                  www.kfl.no/debatt

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    Styret er for 2009 utvidet til 9 personer. Alle ble stemt inn en og en. Det fremkom ingen motkandidater. Alle ble enstemming innvalgt, og ingen, jeg gjentar ingen, stemte imot noen av kandidatene.

                    Den "stormen" som har rast her inne mot enkelte kandidater, viste seg å ikke ha noen støttespillere blant det rekordstore oppmøte av Kanarifans.

                    Dette må sies å være en solid støtteerklæring, både for det foregående, og det nyvalgte styret.

                    Ellers var det mest oppsiktsvekkende med møtet at KFL gikk med 1.800 kroner i underskudd for 2008, mens en hadde budsjettert med 370.000 i overskudd.

                    Hovedårsaken til dette er bøter på 81.450 og ekstrakostnader til sikkerhet på kr 127.000 som følge av hendelser på Stabækmatchen. I tillegg har det blitt en del økte telefonutgifter som følge av at KFL fra år 2008 dekker styremedlemenes mobiltelefonutgifter.
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Nytt styre i KFL enstemmig valg:

                      Jan Jensen
                      Per Arne Kristiansen
                      Jan Petter Myrvold
                      Mariell Sørensen
                      Jon-Inge Ekre
                      Arild Myklebust
                      Thomas Nilsen
                      Frode Johansen
                      Vidar Evje

                      Fantastisk arbeid fra valgkomiteen. Sammensetningen er meget bra og med såpass sterke personligheter at maset om en eneveldig solkonge bør tones kraftig ned.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Skjedde det ikke noe mer?
                        Eneste jeg har fått med meg er at telefonbudsettet på 70.000kr var oversteget med 100.000 kr.(!)

                        Her bør det komme et grundig referat.
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • rEPPA
                          *****istrator
                          • Nov 2003
                          • 3933

                          Opprinnelig skrevet av morten
                          Eneste jeg har fått med meg er at telefonbudsettet på 70.000kr var oversteget med 100.000 kr.(!)

                          Her bør det komme et grundig referat.
                          Du får kanskje komme på årsmøtet i stedet for å kritisere i etterkant?

                          Summen inneholder blandt annet alle SMSene som blir sendt ut til KFL medlemmene. Det var ingen som hadde noen motforestillinger til telefonbruken etter at Jan Jensen forklarte hva som lå bak.

                          Dessuten mener jeg det er rett og rimelig at styremedlemmene i KFL får dekket telefonen sin. Se på det som et styrehonorar, som i fjor var på kanskje 20.000 pr. snute hvis vi trekker i fra litt SMS kostnader. Det er faktisk mindre enn det jeg får for å sitte i et styre i sameie med mindre omsetning og færre "medlemmer". Jeg unner uansett styremedlemmene i det minste denne lille "goden".
                          www.kfl.no/debatt

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Fantastisk arbeid fra valgkomiteen. Sammensetningen er meget bra og med såpass sterke personligheter at maset om en eneveldig solkonge bør tones kraftig ned.
                            Jeg synes også vi skal la være å hovere og forsøke å tone ned konfliktnivået. Alle som møtte på årsmøtet skal ha takk for oppmøtet, og de som tok ordet, kom med konstruktive forslag til hvordan KFL kan bli bedre.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Nå håper jeg at stormen har lagt seg og at vi kan se framover ....Nå som årsmøtet er over og alle(?) er enige så kan vi igjen rette fokus på det vi er best til i Norge nemelig å støtte laget våres....VI ER KANARI-FANSEN HOLDER ALDRIG KJEFT.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4380

                                Opprinnelig skrevet av morten
                                Eneste jeg har fått med meg er at telefonbudsettet på 70.000kr var oversteget med 100.000 kr.(!)

                                Her bør det komme et grundig referat.
                                Dette er jo ikke vanskelig å gjette seg til. Får vel rødt kort hvis jeg sier mer
                                ..................

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Opprinnelig skrevet av rEPPA
                                  Du får kanskje komme på årsmøtet i stedet for å kritisere i etterkant?

                                  Summen inneholder blandt annet alle SMSene som blir sendt ut til kfl medlemmene. Det var ingen som hadde noen motforestillinger til telefonbruken etter at Jan Jensen forklarte hva som lå bak.
                                  Det ble bestemt at det skulle utarbeides retningslinjer for mobilbruk. Styremedlemmer ville få dekket mobilutgifter i den utstrekning det var behov for det. Man ville også bevisstgjøre styremedlemmene på kostnadene ved bruk av mobil i utlandet.

                                  Kommentar

                                  • rEPPA
                                    *****istrator
                                    • Nov 2003
                                    • 3933

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Dette er jo ikke vanskelig å gjette seg til. Får vel rødt kort hvis jeg sier mer
                                    Du trenger egentlig ikke å si så veldig mye, det ble grundig redgjort for hva som lå bak summen. Ingen av de 141 stemmeberetigede stemte i mot forklaringen til styret, så KFLs medlemmer har gitt tommel opp for denne summen.
                                    www.kfl.no/debatt

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4380

                                      Opprinnelig skrevet av rEPPA
                                      Du trenger egentlig ikke å si så veldig mye, det ble grundig redgjort for hva som lå bak summen. Ingen av de 141 stemmeberetigede stemte i mot forklaringen til styret, så KFLs medlemmer har gitt tommel opp for denne summen.
                                      Du er dårlig naiv, men det er greit. Skal ikke nekte deg å tro på noenting.

                                      Når budsjettet er oversteget med 100k så er den forklaringa di for tynn.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Opprinnelig skrevet av morten
                                        Eneste jeg har fått med meg er at telefonbudsettet på 70.000kr var oversteget med 100.000 kr.(!)

                                        Her bør det komme et grundig referat.
                                        Overskridelsen ble delvis forklart med følgende:
                                        • Man hadde byttet fra kostbar distribusjon med post til rimeligere SMS-utsendinger.
                                        • De to avgåtte styremedlemmene hadde feilaktig fått dekket mobilutgiftene ut 2008. Dette var visstnok leverandørens feil, og styret har håp om å få tilbakebetalt beløpet.
                                        • Styremedlemmer fikk en del oppringninger mens de var på ferie i utlandet (bl.a. var Jan Jensen 14 dager i Thailand mens det stormet her hjemme).

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                                          Opprinnelig skrevet av sniper
                                          -Ja, referenten.
                                          Og han legger det ut her?
                                          Niks.
                                          Jeg sender det til de to som ble valgt til å undertegne referatet. Hvis de ikke har noen innvendinger, sender jeg det til styret. Hva styret gjør med referatet, har jeg ingen innflytelse over.

                                          Referenten (eller Referatet, som jeg egentlig ble valgt til. Trykkfeil i dagsorden.)

                                          PS
                                          Skal jeg komme med en personlig kommentar, synes jeg beretningen fra kontroll- og revisjonskomiteen var veldig bra. Den tok opp mange av punktene som har vært kritisert her på forumet, og understreket at de må forbedres raskt.
                                          Last edited by ulfpulf; 11.03.2009, 07:29. Begrunnelse: Leselighet

                                          Kommentar

                                          Working...