Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av Jan Jensen
    De som deltok på årsmøte fikk ett eksempel fra meg på hvordan telefonutgifter utland kan oppstå,. Jeg ble OPPRINGT 2 ganger fra to medlemmeri løpet av 14 dager i Thailand, her ble min telefon belastet med merkostnad for utenlandssamtale
    Siden det nå har blitt ett tema her, hva/hvem utgjør de 177 tusen kronene?
    At du skal ha fått ett par tlf fra medlemmer mens du var i Thailand er jo greit nok det, men at det i det hele tatt kan bli noe særlig utgifter i det store og det hele ut av 2 inngående utlandssamtaler høres jo rart ut...
    Hvor stor andel av tlf utgiftene har gått til sms kampanjene som KFL sender ut til sine medlemmer? Og hvor mye av utgiftene er ringetid ut/inn fra tlf til de 7 som har fått dekket mobil?

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      Prisliste her for sms:
      pling.as

      Vet ikke hva slags abo som blir brukt, men ser at det koster 44 øre pr sms å sende ut.

      Skal ikke være helt bastant på om det er denne tjenesten som fortsatt blir brukt, men antar det.

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        Kostet ifølge Jan 39 øre på den tjenesten som benyttes idag, men mener det fortsatt er Pling.

        Kommentar

        • heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2127

          [ironi] Fint at ikke årsmøtepapirene kommer ut på forhånd slik at man kan greie ut om slike ting i forkant, i stedet for at man skal bruke mye tid og krefter på å forklare noe som har blitt redegjort for og godkjent av årsmøtet [/ironi]
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

          Endelig er mørketida over.

          Kommentar

          • ChriZza
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 4265

            Det var også et punkt kontrollkomitéen tok opp og som forhåpentligvis blir forbedre til neste årsmøte.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Kostet ifølge Jan 39 øre på den tjenesten som benyttes idag, men mener det fortsatt er Pling.
              Greit nok at det er prisen pr sms, den er sikkert fair.
              Men som sagt, det vesentlig å få frem er hva (hvem) de ulike punktene koster?

              1. SMS Kampanje
              2. Inngående sms/utlandssamtaler
              3. Utgående sms/samtaler
              4. Evt abo kostnader?

              Kommentar

              • Eiriqen
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2006
                • 105

                Regnskapet for 2008, inkl. telefonposten ble etter det jeg fikk med meg mellom kaffedrikkinga enstemmig godtatt av de 141 tilstedeværende. Jeg ser ikke grunnen til at den diskusjonen skal fortsette her (sorry om jeg er trangsynt).

                Kontroll- og revisjonsgutta (som forøvrig hadde gjort en glimrende jobb) påpekte i klartekst hva de mente om nettopp denne posten, og det skal legges interne føringer for videre bruk.
                Hvordan dette ender får vi se neste år!

                Det er vel tross alt viktigere ting enn telefonregninger fire dager før seriestart!?
                Team Wenche Myhre
                Skjettengutta
                "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                Kommentar

                • marriell
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Dec 2008
                  • 227

                  Opprinnelig skrevet av Eiriqen
                  Regnskapet for 2008, inkl. telefonposten ble etter det jeg fikk med meg mellom kaffedrikkinga enstemmig godtatt av de 141 tilstedeværende. Jeg ser ikke grunnen til at den diskusjonen skal fortsette her (sorry om jeg er trangsynt).

                  Kontroll- og revisjonsgutta (som forøvrig hadde gjort en glimrende jobb) påpekte i klartekst hva de mente om nettopp denne posten, og det skal legges interne føringer for videre bruk.
                  Hvordan dette ender får vi se neste år!

                  Det er vel tross alt viktigere ting enn telefonregninger fire dager før seriestart!?
                  som jeg skulle sagt det selv, la oss bruke kreftene våre på andre andre ting. Det er nå en ny sesong, som allerede starter på lørdag. Dere som er så flinke til å komme med meninger, kan heller bruke dem til mer fornuftige ting Dere fikk deres sjangse til å ta dette på årsmøte så hvorfor slite på tastene.

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2127

                    Opprinnelig skrevet av marriell
                    Dere fikk deres sjangse til å ta dette på årsmøte så hvorfor slite på tastene.
                    Jeg er enig i at saker bør legges død etter årsmøtet. Men: Når man ikke har muligheten til å se gjennom sakene på forhånd, er det vanskelig å komme opp med synspunkter på en times varsel. Dessuten har ikke alle muligheten til å delta på årsmøtet, av ulike grunner. Hva en sjangse er, vet jeg dessverre ikke, er det en slags hale???
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      Nå har man jo satt ned budsjettet på tlf og man har økt styret. Da regner jeg med at man klarer det også. Er ikke noe vits i å diskutere det mere da man ikke får gjort noe med det. Så kan man heller legge ut det referenten skriver sånn atalle kan se det siden årsmøtet godtok økonomien osv.

                      Man har jo som sagt papirer på hva som er grunnen for at summen er så høy.

                      Og hvis mesteparten av det er sms tjenesten så er min mening at man sender ut litt mindre sms enn man gjorde ifjor.

                      Ang. stolene så ble det vel en innsamlingstråd på forumet her om jeg ikke tar feil, hvor man bidro litt til å betale på bota.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av heidar
                        Jeg er enig i at saker bør legges død etter årsmøtet. Men: Når man ikke har muligheten til å se gjennom sakene på forhånd, er det vanskelig å komme opp med synspunkter på en times varsel. Dessuten har ikke alle muligheten til å delta på årsmøtet, av ulike grunner. Hva en sjangse er, vet jeg dessverre ikke, er det en slags hale???
                        En årsberetning er ikke rakettvitenskap. Jeg er enig i at årsmøtepapirene burde vært tilgjengeliggjort tidligere (også påpekt av styret ov kontroll og revisjonskomiteen), men dette er tross alt ikke en veldig stor sak. Jeg var tilstede kl 1945 og fikk mer enn god nok tid til å sette meg inn i saker på dagsorden.

                        Forøvrig synes jeg det er underlig at kritikken fortsetter å komme i etterkant av møtet, men det er vel fortsatt lettere å sitte bak ett tastatur enn å stå foran årsmøtet å flagge sin mening.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                          Da vil jeg ønske KFL lykke til i fremtiden etter i går. Jeg syntes det er helt utrolig hvordan man jobber med å alliere seg og hva man gjør for kvitte seg med evt hinder for å komme seg i mål. At man ikke skjønner hvor sinnsykt dette er. Ligger folk forstatt i dvale?

                          Jeg er glad for at KFL styre jobber med å få folk til å holde sammen og få flere inn og at alt skal være bra i stede for å jobbe for å kvitte seg med folk og få folk til å ikke ville dra på kamp!

                          Da takker jeg for meg!
                          Lykke til videre til alle!
                          Dersom du var uenig i vedtakene som ble gjort på årsmøtet i går finner jeg det underlig at du ikke flagget din mening på møtet. Dette følger trenden som har vart lenge: det er lettere å sitte bak tastaturet enn å reise seg. Det kommer insinuasjoner og hint på løpende bånd om allianser og konspitrasjonsteorier, men konkrete eksempler eller bevis mangler fortsatt.

                          Dersom du virkelig ønsket å oppnå endring burde du gitt uttrykk for dette i går kveld, ikke her på kfl.no i dag.

                          Dersom måten din å opptre på er fra baksiden av tastaturet og med metoder som beskrevet kommer i alle fall ikke jeg til å savne deg.

                          Hadet bra.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Opprinnelig skrevet av rEPPA
                            Du trenger egentlig ikke å si så veldig mye, det ble grundig redgjort for hva som lå bak summen. Ingen av de 141 stemmeberetigede stemte i mot forklaringen til styret, så KFLs medlemmer har gitt tommel opp for denne summen.
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Når budsjettet er oversteget med 100k så er den forklaringa di for tynn.
                            Poenget til rEPPA er at alle som var på årsmøtet godkjente regnskapet enstemmig. Det sittende styret ga en redegjørelse for hvorfor telefonbeløpet var så høyt som årsmøtet altså godtok.

                            Iberegnet i forklaringen var at styret ville følge opp bemerkningen fra kontroll- og revisjonskomiteen om at det bør "utarbeides instrukser for hvordan telefonen best kan brukes i KFLs interesse, noe som inkluderer å skille bruk i KFLs tjeneste og privat, og bevisstgjøre bruk av KFLs telefon ved private opphold i utlandet."

                            Årsmøtet, som telte imponerende 141 stemmeberettige på en CL-kveld, syntes altså at forklaringa ikke var for tynn.

                            Min høyst personlige synsing er at budsjettsprekken i stor grad skyldtes dårlig budsjettering, og årsmøtet vedtok også et nytt budsjett for 2009 - igjen enstemmig - hvor summen er økt med 80.000 kroner i forhold til året før.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                              Jeg er glad for at KFL styre jobber med å få folk til å holde sammen og få flere inn og at alt skal være bra i stede for å jobbe for å kvitte seg med folk og få folk til å ikke ville dra på kamp
                              Den setningen kunne like gjerne stått på kinesisk. Skjønte du selv hva du mente her??

                              Kommentar

                              • Fugla- patriot83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2005
                                • 1241

                                Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                Da vil jeg ønske KFL lykke til i fremtiden etter i går. Jeg syntes det er helt utrolig hvordan man jobber med å alliere seg og hva man gjør for kvitte seg med evt hinder for å komme seg i mål. At man ikke skjønner hvor sinnsykt dette er. Ligger folk forstatt i dvale?

                                Jeg er glad for at KFL styre jobber med å få folk til å holde sammen og få flere inn og at alt skal være bra i stede for å jobbe for å kvitte seg med folk og få folk til å ikke ville dra på kamp!

                                Da takker jeg for meg!
                                Lykke til videre til alle!
                                Når du sier "Lykke til" tre ganger ila to poster ønsker jeg å ønske deg lykke til tilbake.

                                Igår var det som sagt 141 stemmeberettigede som møtte opp. Jeg titta meg rundt flere ganger og la meg merke til hvor utrolig mange forskjellige typer folk som kom. Til høyre hadde jeg en som hadde vært med siden bøffelberget. Lenger ut på stolraden var en fra THK. Bak meg satt en gammel, gammel, grå mann. Forlengelsen av den raden jeg satt på var medlemmer av UFC/UL/FL. Lenger bak i salen så jeg en x-MB'er. Ellers folk i alle aldre, og alt fra folk som elsker å klikke på tribunen til døkjøtt.

                                Jeg trodde det faktisk skulle bli litt temperatur på dette møtet, men dette var det ikke tegn til. Høyeste gang folk reagerte på noe var da lyden fra mikrofonen ikke var høy nok i starten, vil jeg tro.

                                Det jeg vil frem til her er at her hadde man faktisk mulighet til å reise seg opp og si akkurat det man mente. Og om man så ikke hadde fått et flertall med seg så hadde man i hvert fall hatt muligheten til å si si mening.

                                Derfor mener jeg faktisk at slike uttalelser som den som kommer her i ettertid blir ja - litt stusselig.

                                Styret gjør en go' jobb! Det er en utakknemlig jobb, men faen - de gjør den bra! Ellers vil jeg skryte av kontroll- og revisjonskomitéen. Veldig bra og nøye gjennomgått utført. Kritikkverdige punkter og resultatposter ble tatt opp.

                                La oss alle nå se frem til å klikke og lage liv på tribunen på lørdag! Det gjelder dere døkjøtt-folk også!! KOM IGJEN, FOR FAEN!!!
                                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                Kommentar

                                • T.Pennant
                                  I karantene
                                  Forumsadist
                                  • Jul 2008
                                  • 121

                                  Ikke rart tlf regninga blir høy når 4 av 5 styremedlemer er i Thailand 2 mnd i året.

                                  Men var det virkelig slik at de resterende 4 i styret som var hjemme mens Jan var i Thailand ikke klarte å fikse dette selv? Isåfall må jo kfl styret betraktes som en verna organisasjon eller noe i den dur. Tåpelig å bruke masse i tlf utgifter til ET styremedlem i utlandet, når man har 4 stk her "hjemme" som kunnet fikset ting.

                                  Edit: finnes abb som gjør at du kan ringe 3 timer gratis hver dag, til alle operatører for 200 kr i mnd...går man over disse 3 timene hver dag må man betale for dette...om så kfl styret hadde ringt 5 timer hver dag (noe jeg tviler på), så ville regningene kunne blitt redusert med MANGE tusen.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                    Da vil jeg ønske KFL lykke til i fremtiden etter i går. Jeg syntes det er helt utrolig hvordan man jobber med å alliere seg og hva man gjør for kvitte seg med evt hinder for å komme seg i mål. At man ikke skjønner hvor sinnsykt dette er. Ligger folk forstatt i dvale?
                                    141 personer til stede på årsmøtet gjorde absolutt alle vedtak enstemmig! Det bør ikke-medlemmer og de som av en eller annen grunn ikke hadde anledning til å møte opp ta til etterretning.

                                    Når det er sagt så skjønner jeg ærlig talt ikke hva du mener om alliering og å kvitte seg med hindre for å komme i mål, og hva som er så sinnsykt - i forhold til de sakene årsmøtet behandler:

                                    1. Årsberetning. Et firesiders dokument som sier noe om hvilken aktivitet som er gjort i KFL-regi i 2008. Overskriftene er Turer, Arrangement, Kanari-Kafe, Kanaricupen, Tribunegruppe, Tifo, Lokalet, Kanari-Fansen Sikkerhet, Web, Publikasjoner, KFL/LSK, Junior Kanaris og Samarbeidspartnere.

                                    2. Regnskap. Underskudd på 1.897 kroner (hvor omsetningen var på 1,6 millioner!) Utgifter som ikke var budsjettert var bl.a. sikkerhet med 127.000 og bøter på 81.450. Telefonutgifter er kommentert tidligere i tråden.

                                    3. Handlingsplan. Nytt punkt på årsmøtet. Styret ønsket å legge fram noen av planene for 2009. Stikkord: Vektlegge organisering av styrearbeidet og informasjonen innad i KFL, Kreativ Kanaris inkl. TV og årsfilm, TSM (Tur/Stand/Medlem) og nedsetting av stadionkomite. Styret vil videre følge opp punktene til kontroll- og revisjonskomiteen.

                                    4. Forslag. Styret skal nedsette et vedtektsutvalg som skal gjennomgå alle vedtektene og legge fram eventuelle endringer før neste årsmøte. Styret skal utrede om det er lovpålagt med vandelsattest for den eller de styremedlemmene som har ansvaret for KFL Sikkerhet.

                                    5. Budsjett. Det ble enstemmig vedtatt et budsjett for 2009 med et forventa overskudd på 159.500 kroner.

                                    6. Valg. Valgkomiteen foreslo 9 styremedlemmer (mot 5 i år). Fire personer sitter videre, mens fem nye er kommet til. Valget ble gjennomført med valg på én person om gangen, hvor årsmøtet ble spurt om det var noen motkandidater. Det ble ikke fremmet noen motkandidater på noen av valgene. Under valget ble det i tillegg gitt anledning til å stemme imot. Ingen av de 141 frammøtte benyttet seg av denne retten/muligheten. Alle valg var altså enstemmige.

                                    Dette var altså de sakene som årsmøtet hadde oppe til behandling. Igjen er det vanskelig å forstå hva som menes med alliering og å kvitte seg med hindre.

                                    Jeg synes ikke dette var i nærheten av sinnsykt! Tvert om synes jeg det var et konstruktivt årsmøte. Flere var oppe på talerstolen med kommentarer til de forskjellige punktene. Alle innspillene var gode og gir det nye styret et godt utgangspunkt for å starte jobbinga.
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • erlando
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 858

                                      Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                      Ikke rart tlf regninga blir høy når 4 av 5 styremedlemer er i Thailand 2 mnd i året.

                                      Men var det virkelig slik at de resterende 4 i styret som var hjemme mens Jan var i Thailand ikke klarte å fikse dette selv? Isåfall må jo kfl styret betraktes som en verna organisasjon eller noe i den dur. Tåpelig å bruke masse i tlf utgifter til ET styremedlem i utlandet, når man har 4 stk her "hjemme" som kunnet fikset ting.

                                      Edit: finnes abb som gjør at du kan ringe 3 timer gratis hver dag, til alle operatører for 200 kr i mnd...går man over disse 3 timene hver dag må man betale for dette...om så kfl styret hadde ringt 5 timer hver dag (noe jeg tviler på), så ville regningene kunne blitt redusert med MANGE tusen.
                                      Siden du er så opptatt av å redusere kostnader for KFL. Hvorfor ikke bekymre deg litt mer over at 2008 kostet KFL 200 000 kr i bøter, erstatningskrav og leie av sikkerhetspersonell (for å passe på oss sjøl!). Hadde fans tilknyttet Lillestrøm klart å oppføre seg kunne man spart mye mye mer der enn på å flytte rundt på telefonabonnmenter.
                                      Ja til pause i pausen!

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        2. Regnskap. Underskudd på 1.897 kroner (hvor omsetningen var på 1,6 millioner!) Utgifter som ikke var budsjettert var bl.a. sikkerhet med 127.000 og bøter på 81.450. Telefonutgifter er kommentert tidligere i tråden.

                                        5. Budsjett. Det ble enstemmig vedtatt et budsjett for 2009 med et forventa overskudd på 159.500 kroner.
                                        Shit... det er virkelig mye som har skjedd siden da vi var 100-200 ungdommer under tv-bua!
                                        Dette er sykt mye penger! Da er det jo også viktig med en bra organisasjon. Og i motsetning til enkelte som syter mye om telefonregninger så synes jeg det ser ut til å fungere bra.

                                        Men hva vil dette overskuddet brukes til?? Regner med at det kommer noen bøter også i år, så litt av overskuddet blir vel spist opp der.

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          Opprinnelig skrevet av veiron
                                          Shit... det er virkelig mye som har skjedd siden da vi var 100-200 ungdommer under tv-bua!
                                          Dette er sykt mye penger! Da er det jo også viktig med en bra organisasjon. Og i motsetning til enkelte som syter mye om telefonregninger så synes jeg det ser ut til å fungere bra.

                                          Men hva vil dette overskuddet brukes til?? Regner med at det kommer noen bøter også i år, så litt av overskuddet blir vel spist opp der.
                                          At det er budsjetert med overskudd betyr ikke at det blir overskudd.
                                          Dog det ble sagt fra kontroll kommiteen at man anbefalte en større reserve av kapital.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...