Årsmøte i KFL tirsdag 10. mars på Åråsen NB! kl2000 Lokalet åpner kl1915

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Opprinnelig skrevet av veiron
    Men hva vil dette overskuddet brukes til?? Regner med at det kommer noen bøter også i år, så litt av overskuddet blir vel spist opp der.
    I en så stor organisasjon som KFL har blitt trenger man en buffer for å kunne tåle ekstraordinære utgifter. Forøvrig viste balansen drøye 220.000 kroner. Årets overskudd er altså tenkt å øke egenkapitalen.

    Dette krever at styret jobber svært disiplinert opp mot budsjettet. Det er ikke satt av ett eneste kronestykke til bøter, så det er svært viktig at alle medlemmer tar et ansvar overfor egne handlinger og at vi har en fungerende indrejustis.

    Hvis det, mot formodning, skulle oppstå situasjoner i 2009 hvor KFL blir holdt økonomisk ansvarlig kan ikke enkeltpersoner forvente at fellesskapet skal ta ansvaret lenger!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

      Dette ble også sagt direkt fra talerstolen fra Jan Jensen. En vil nå i mye større grad forsøke å få rettet bøtene direkte mot den som har utført handlingen.

      Dette tror jeg er veldig fornuftig, da dette kanskje kan få noen til å tenke seg om et par ganger før en finner på bøll.

      Som Jan sa;

      Det er ikke riktig at alle som oppfører seg, skal måtte betale for hva andre gjør.
      Last edited by egil; 11.03.2009, 11:31.
      KFL - medlem nr 23

      Kommentar

      • LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

        Nå kan det godt hende at jeg kaster litt stein i glasshuset selv, siden jeg ikke kunne delta på møtet grunnet seinvakt på jobb, men det er litt påfallende at de som har mest kritikk til hva som ble sagt på møtet ikke var der selv....
        LasseN

        Kommentar

        • T.Pennant
          I karantene
          Forumsadist
          • Jul 2008
          • 121

          Jeg jobbet seinvakt, og forsøkte alt for å få byttet til ingen nytte..

          Kommentar

          • Bobbythabird
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2005
            • 115

            Få inn noen heftige investorer som kan spytte inn penger i kassa til KFL! Dermed trenger vi ikke bekymre oss!
            Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              Opprinnelig skrevet av Bobbythabird
              Få inn noen heftige investorer som kan spytte inn penger i kassa til KFL! Dermed trenger vi ikke bekymre oss!
              sponsorerer er allerede i boks. Vet du om noen som vil gi oss penger, så bare ta kontakt.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                Opprinnelig skrevet av Bobbythabird
                Få inn noen heftige investorer som kan spytte inn penger i kassa til KFL! Dermed trenger vi ikke bekymre oss!
                Det som ble sagt om dette på årsmøtet var vel at en sto i fare for å miste sponsorer for 2008-sesongen rett etter Stabækbortekampen, men at en greide å ro seg i land på et vis.

                Correct me if I`m wrong.
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  synes svaret på revisor og varamedlemmer ble dårlig besvart.
                  Utenom Jan's personlige "jeg er åpen for det"

                  Blir det gjort noe med dette i det hele tatt? Eller trengs det vedtekts endring for å få til noe slikt.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    Jeg føler det er flere løse tråder etter møtet, desverre rekker man ikke å tenke over alt, når man ikke får mer enn 40 minutter til å forbrede seg.

                    Styret ble anbefalt å ha en leder, dette ble ikke tatt tak i.
                    Varamedlemmer ble nevnt, men dette ble heller ikke tatt tak i.
                    Det var også flere forslag som ble nevnt under årsmøtet, men disse ble ikke spesiellt vektlagt!?


                    Også har det dukket opp noen spørsmål i ettertid i hodet mitt(primært til styret):
                    - Har medlemmene krav på innsyn i regnskapet?
                    - Kan styret spsifisere hva som er tlf kosnader og sms kostnader i denne telefonposten i regnskapet?
                    - Blir telefonutgiftene som blir dekket raportert til ligningsmyndighetene?
                    - Har styret vurdert å ta ibruk systemer som http://www.mamut.com/no/foreningsokonomi/ dette?
                    - Blir det lagt ut et referat etter årsmøtet?
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

                      Når det gjaldt varamedlemmer, så var det vel et problem at dette ikke er vedtektsfestet. For at dette skal bli innført måtte det vel en vedtektsendring til?

                      Virket også som at en hadde den avskallingene som skjedde i 2008 i tankene, da en fant ut at det var fornuftig å utvide styret fra 5 til 9.

                      Dersom et par stykker skulle falle fra i 2009, vil ikke styret være like sårbart som tidligere.
                      KFL - medlem nr 23

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                        Jeg føler det er flere løse tråder etter møtet, desverre rekker man ikke å tenke over alt, når man ikke får mer enn 40 minutter til å forbrede seg.

                        Styret ble anbefalt å ha en leder, dette ble ikke tatt tak i.
                        Varamedlemmer ble nevnt, men dette ble heller ikke tatt tak i.
                        Det var også flere forslag som ble nevnt under årsmøtet, men disse ble ikke spesiellt vektlagt!?


                        Også har det dukket opp noen spørsmål i ettertid i hodet mitt(primært til styret):
                        - Har medlemmene krav på innsyn i regnskapet?
                        - Kan styret spsifisere hva som er tlf kosnader og sms kostnader i denne telefonposten i regnskapet?
                        - Blir telefonutgiftene som blir dekket raportert til ligningsmyndighetene?
                        - Har styret vurdert å ta ibruk systemer som http://www.mamut.com/no/foreningsokonomi/ dette?
                        - Blir det lagt ut et referat etter årsmøtet?
                        Ift varamedlemmer; dette ble besvart av avtroppende styremedlem Petter Ødemark: Styret har ytret ønske om å ha varamedlemmer, men det er per i dag ikke åpent for dette i vedtektene. Dvs: En vedtekstsendring må til, noe som må vedtas på årsmøtet. Styret ble i stedet utvidet til 9 medlemmer, noe som vil kompensere bortfall av enkeltmedlemmer i større grad enn slik styret var sammensatt i 2008.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Ift varamedlemmer; dette ble besvart av avtroppende styremedlem Petter Ødemark: Styret har ytret ønske om å ha varamedlemmer, men det er per i dag ikke åpent for dette i vedtektene. Dvs: En vedtekstsendring må til, noe som må vedtas på årsmøtet. Styret ble i stedet utvidet til 9 medlemmer, noe som vil kompensere bortfall av enkeltmedlemmer i større grad enn slik styret var sammensatt i 2008.
                          Siden styret var klar over dette, syns jeg det er pussig at det ikke kom et forslag til endring av vedtektene fra styret. Svakt egentlig.
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            synes svaret på revisor og varamedlemmer ble dårlig besvart.
                            Utenom Jan's personlige "jeg er åpen for det"

                            Blir det gjort noe med dette i det hele tatt? Eller trengs det vedtekts endring for å få til noe slikt.
                            Det ble sagt at vedtektene stengte for varamedlemmer. I utgangspunktet var vel tanken at det skulle velges sju styremedlemmer og to varaer, men at dette ble gjort om til ni styremedlemmer pga. vedtektene.

                            Min personlige mening er at jeg foretrekker ni faste i stedet for sju+to. Skal varaer kunne gå inn å gjøre en jobb er de nødt til å være inne i sakene og arbeidsformen til styret. I mine øyne vil det si at varaene bør møte fast på styremøter. Jeg synes det er dårlig ressursutnyttelse å ha to personer tilstede uten stemmerett og egne oppgaver.

                            Jeg er altså fornøyd med løsninga som kom på bordet. Med ni styremedlemmer har man muligheten for å dekke opp for lengre sykefravær eller hvis en person skulle trekke seg i perioden. Hadde man derimot gått for bare sju i styret ville saken sett annerledes ut.

                            Uansett vil dette være en sak for vedtektsutvalget som skal nedsettes.

                            Til spørsmålet om revisor har årsmøtet vedtatt å ha en kontroll- og revisjonskomité. I mine øyne utfører de det oppdraget en revisor ville hatt.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              - Blir det lagt ut et referat etter årsmøtet?
                              Ja det vil det.
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • mr.sandass
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2005
                                • 972

                                Opprinnelig skrevet av egil
                                Så du mener at det er bedre at Jan Jensen slår av telefonen når det stormer rundt KFL? Kanskje det er aller best at styret i KFL gjør absolutt ingenting?
                                Hvis du lese innlegget mitt igjen så skriver jeg at hvis det storma her hjemme og Jan Jensen var i Thailand så er det ikke rart at telefonregninga blir høy. Jeg skrev ikke noe mer enn det.

                                Man kan selvfølgelig sette spørsmålstegn på om det virkelig var nødvendig at Jan Jensen skulle ta alle de telefonene når han var i Thailand men samtidig så er det sånn at han har en viktig posisjon i styret og dermed kan dette ha vært nødvendig. Det er iallefall slikt jeg har forstått det.

                                Jeg kan forresten ikke se hvor jeg skrev at jeg syns det er bedre at styret gjør ingenting når det stormer.
                                www.ultrasfeltc.net

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  En kontrollkomite vil aldri dekke de behov en revisor løser, jo lengre unna bukken og havresekken, jo bedre vil det være for KFL. Dersom man leier inn en ekstern revisor vil man kunne komme en mengde påstander og rykter til livs.

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Man kan selvfølgelig sette spørsmålstegn på om det virkelig var nødvendig at Jan Jensen skulle ta alle de telefonene når han var i Thailand men samtidig så er det sånn at han har en viktig posisjon i styret og dermed kan dette ha vært nødvendig. Det er iallefall slikt jeg har forstått det.
                                    I følge Jan var "alle" de telefonene to INNKOMMENDE samtaler mens han var på ferie i Thailand. Poenget er ikke om det 2 eller 4, men det er åpenbart at mennesker som bruker så stor del av sin tid skal ta kostnader ved å være styremedlem i KFL. Jan ville fått de telefonene uansett hvor han befant seg slik situasjonen var i fjor.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      Opprinnelig skrevet av sniper
                                      En kontrollkomite vil aldri dekke de behov en revisor løser, jo lengre unna bukken og havresekken, jo bedre vil det være for KFL. Dersom man leier inn en ekstern revisor vil man kunne komme en mengde påstander og rykter til livs.
                                      Jeg tror også det er en god idé å få en revisor til å se på regnskapene. Like viktig er det imidlertid å få bistand fra noen regnskapskyndige til å føre regnskapene riktig. Kanskje man burde satt bort hele regnskapet til et regnskapskontor? Jeg vet ikke hva det ville koste, men man burde i hvert fall undersøke denne muligheten. Det regnskapet som ble fremlagt i går, bryter mot en del grunnleggende prinsipper for god regnskapsskikk. Blant annet ble forhåndsbetalte kontingenter for 2009 ført til inntekt på fjoråret, og en utestående regning for trykking av H & K for 2008 var ikke ført på fjorårets regnskap. Kontoplanen virker også noe mangelfull. Jeg har forståelse for at det er vanskelig å kreve stor regnskapskompetanse fra frivillige styremedlemmer i KFL, men når man opererer med et budsjett på 1,5 millioner kan det være behov for en profesjonalisering.

                                      Kommentar

                                      • FC Lillestrøm
                                        I karantene
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 198

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        I følge Jan var "alle" de telefonene to INNKOMMENDE samtaler mens han var på ferie i Thailand. Poenget er ikke om det 2 eller 4, men det er åpenbart at mennesker som bruker så stor del av sin tid skal ta kostnader ved å være styremedlem i KFL. Jan ville fått de telefonene uansett hvor han befant seg slik situasjonen var i fjor.

                                        Hvis det er snakk om kun to innkommende annrop så er det rimelig drøyt å bruke dette som en hovedgrunn/ unnskyldning til en overskridelse på
                                        100 000 kr.
                                        Og når det gjelder den sms- tjenesten, hvor mange ganger ble det egentlig sendt ut meldinger, spør av ren nysgjerrighet?

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                          Hvis det er snakk om kun to innkommende annrop så er det rimelig drøyt å bruke dette som en hovedgrunn/ unnskyldning til en overskridelse på
                                          100 000 kr.
                                          Og når det gjelder den sms- tjenesten, hvor mange ganger ble det egentlig sendt ut meldinger, spør av ren nysgjerrighet?
                                          Styret informerte i går at det i posten "Telefon" på 177.000 også lå oppstartskostnader for telefonsystemet KFL benytter. Detaljerte priser har ikke jeg, men jeg vet av erfaring at den typen tjenester ikke er billige å sette opp.

                                          Dersom du ønsket en ytterligere spesifisering av telefonkostnadene utover det som ble informert i går burde spørsmålet vært stilt på Årsmøtet.

                                          Var du tilstede?
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...