Team Strømmen blir LSK Kvinner Fotballklubb
Collapse
X
-
Eller det mer velklingende FC Lillestrøm Sportsklubb
Ærlig talt, når jeg ser navnevalget er jeg oppriktig bekymra... Er det slik at de ikke bryr seg eller er de snømenn? Håper for guds skyld det er team strømmen som har kommet opp med dette navnet.Kommentar
-
Lillestrøm sport og kvinnefotballklubb bør vi bytte navn til.
LSKKAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Lillestrøm SklieklubbPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Enig. Kjønnet ser man forhåpentlig uansett. Men jeg tror det er sånn at laget må ha et eller annet offisielt navn som skiller seg ørlite grann fra Lillestrøm Sportsklubb fordi det er en allianseklubb og ikke et fullverdig medlem av sportsklubben.Kommentar
-
Rolig nå, karer. Dette er en ren navneendring i det idrettslaget som tidligere har hett Team Strømmen, Setskog, Setskog-Høland og kanskje enda noe annet. Det idrettslaget har (foreløpig) ikke blitt en del av Lillestrøm Sportsklubb, og er heller ikke et allianseidrettslag. Det er et selvstendig idrettslag, og det får derfor etter NIFs retningslinjer (vær trygg, NIF har detaljerte regler om dette også) ikke benytte Lillestrøm Sportsklubb i navnet. Etter de samme retningslinjene er det også et krav at navnet "skal vise at det er et idrettslag ved å bruke f.eks. lag/klubb/forening". Derved måtte det nye offisielle navnet bli LSK Kvinner Fotballklubb. Men i idretten skilles det mellom offisielle foreningsnavn og såkalte tabellnavn som kan brukes på tabellen, i markedsføring, på tippekupongen og den slags. Det betyr at de kan kalle seg f.eks. LSK Kvinner eller bare Lillestrøm til daglig.Kommentar
-
Fotball på alle nivåer er underholdende. Utover en kvalitetsforskjell kan jeg ikke se at damefotball er mindre severdig. Å rusle fra Arsenal-Blacburn for å se LSK-Lyn var ikke akkurat noe kvalitetshopp i positiv forstand det heller. Voks opp og bli ferdig med dette gutt/jente-maset...Kommentar
-
som om ikke kjerringfotball irriterer meg nok så skal faen meg damene skjende det hellige navnet. FAEN! nå er jeg sur. Er man en del av LSK så SKAL man hete LSK. Dette skal ikke opp til debatt en gang... Nok en gang, FAEN!Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Og så, navnet LSK Kvinner FK kommer som resultat av at LSK ikke ville innlemme gamle Team Strømmen fullverdig i klubben. Det skal i prinsippet være en egen klubb i klubben, slik at sånne som deg ikke kan klage på at jentene får fordeler av samarbeidet (...) Av juridiske grunner jeg hverken forstår eller liker, får da jentene ikke lov å kalle seg LSK, og har måttet finne et navn som i mine ører høres for jævlig ut.
Nå er riktignok - og heldigvis - signalene fra Per Mathisen sterke på at jentene blir innlemmet ved første anledning. Det liker jeg godt, for ingenting ville vært bedre om vi så to LSK-lag høyt på tabellen i den (de) øverste ligaene i landet. Hva med et dobbelt Double om et par år? Hadde ikke gjort noe.
Jeg ønsker altså jentene velkommen til LSK, og ønsker dem all mulig lykke til.Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...Kommentar
-
Usikker på hva du mener her, xeR. Fair at du ikke er noen stor tilhenger av damefotball, og du skal selvsagt også få lov til å mene at de ikke burde blitt innlemmet i LSK. Nå er det derimot ingen sak lenger, for årsmøtet til LSK stemte ja, og da er det ingen vei tilbake. Om du virkelig hadde så mye imot forslaget, burde du stilt opp og stemt det ned.
Og så, navnet LSK Kvinner FK kommer som resultat av at LSK ikke ville innlemme gamle Team Strømmen fullverdig i klubben. Det skal i prinsippet være en egen klubb i klubben, slik at sånne som deg ikke kan klage på at jentene får fordeler av samarbeidet (...) Av juridiske grunner jeg hverken forstår eller liker, får da jentene ikke lov å kalle seg LSK, og har måttet finne et navn som i mine ører høres for jævlig ut.
Nå er riktignok - og heldigvis - signalene fra Per Mathisen sterke på at jentene blir innlemmet ved første anledning. Det liker jeg godt, for ingenting ville vært bedre om vi så to LSK-lag høyt på tabellen i den (de) øverste ligaene i landet. Hva med et dobbelt Double om et par år? Hadde ikke gjort noe.
Jeg ønsker altså jentene velkommen til LSK, og ønsker dem all mulig lykke til.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Jeg er ingen fan av dame fotball nei, det går mere på at produktet damefotball er det kjedeligste som finnes. Men jeg ønsker damene velkommen inn i LSK familien! Det jeg reagerer på er at navnet Lillestrøm Sportsklubb blir ødelagt på den måten at man døtter inn en haug med ord som ikke passer inn.
Det er rimelig eksluderende å benytte den alt for vanlige sirkelargumentasjonen: "damer = dårlig nivå - fordi det er damer som spiller". Det rammer enhver idrett som kvinner sent blir invitert inn i. Det er etterhvert få som ikke ser det urimelige i at f.eks. Anette Sagen ikke får konkurrere fordi hun er kvinne.
Skal man få nivået opp i en masseidrett, må mange nok delta på grunnplanet og ha forbilder å strekke seg etter. At slike forbilder har gul og svart drakt er ikke meg imot. Men forvent at det tar tid. Nivået på norsk herrefotball er varierende og ble ikke bygget på etpar tiår, det heller.
Slipp jentene til og vær stolt av at man har damelag på høyeste nivå så langt. Og bidra heller til å støtte laget til å bli enda bedre.
Så får man heller bli kvitt den lange setningen bak LSK så fort som mulig. Så vidt jeg forstår er det ikke damelaget som har valgt den.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Det er fint du sier det på denne måten, for jeg blir så drittlei argumentasjonen mot damefotball innimellom.
Det er rimelig eksluderende å benytte den alt for vanlige sirkelargumentasjonen: "damer = dårlig nivå - fordi det er damer som spiller". Det rammer enhver idrett som kvinner sent blir invitert inn i. Det er etterhvert få som ikke ser det urimelige i at f.eks. Anette Sagen ikke får konkurrere fordi hun er kvinne.
Skal man få nivået opp i en masseidrett, må mange nok delta på grunnplanet og ha forbilder å strekke seg etter. At slike forbilder har gul og svart drakt er ikke meg imot. Men forvent at det tar tid. Nivået på norsk herrefotball er varierende og ble ikke bygget på etpar tiår, det heller.
.
Slipp jentene til og vær stolt av at man har damelag på høyeste nivå så langt. Og bidra heller til å støtte laget til å bli enda bedre.
Så får man heller bli kvitt den lange setningen bak LSK så fort som mulig. Så vidt jeg forstår er det ikke damelaget som har valgt den.
Navnet LSK er hellig for meg på lik linje som at klubbemblemet burde vært hellig og at drakta skal være gul og svart. Det skjerer meg i hjerte at man tukler med navnet og emblemet.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
Kommentar