4-3 hahah for en kamp
LSK – Molde lørdag 28/2 kl 1130 i LSK-Hallen
Collapse
X
-
Synes vi før utvisningen blir overløpt litt for lett på midten.
Hverken Kiko eller Dosso virker å være noen fightere, så det
de passer sammen (på banen vel og merke)
Edwin må få plass. En teknikk ut av en annen verden. Var det "Zlatan-finta"
han dro i foranledningen til scoringen til Arild.
Han hadde et par andre lekkerbiskner. Faen som jeg ergrer meg
over at jeg ikke får sett LSK-VIF 13.april. Det kommer til å bli en
fryd å se Edwin kjører karusell med "panzer" i reprise.
Ellers synes jeg vi enkelte ganger kombinerer fint offensivt. Helt klart
mer plan i spillet enn de siste sesonger.
På slutten av kampen får vi vist frem hele vårt offensive register,
og klarer vi få ut de når alvoret begynner blir det morsomt.
Men det kan se ut som forståsegpåerene vil få rett mtp at
vi vil variere i kvalitet. Idag spilte vi i perioder som et bunnlag, mens vi på slutten spilte som en gullkandidat.
Molde imponerte meg, de kan fort bli en joker iår hvis det de vist
er representativt for hva de vil levere i serien.Kommentar
-
Tror nok mye ville sett annerledes ut med Riseth eller PSA som stopper og Pedersen ut som høyreback igjen. Sistnevnte var svak og hadde mange dårlige avleveringer. All ære til Gabrielsen og spesielt Ringstad, men det ble gjort noen juniorfeil av begge to. Førstnevnte var på bærtur under 1-0 skåringa, sistnevnte greide seg bedre men ble allikevel for lett ved et par anledninger. Personlig synes jeg én tenåring i forsvarsrekka er mer enn nok.Kommentar
-
Tror nok mye ville sett annerledes ut med Riseth eller PSA som stopper og Pedersen ut som høyreback igjen. Sistnevnte var svak og hadde mange dårlige avleveringer. All ære til Gabrielsen og spesielt Ringstad, men det ble gjort noen juniorfeil av begge to. Førstnevnte var på bærtur under 1-0 skåringa, sistnevnte greide seg bedre men ble allikevel for lett ved et par anledninger. Personlig synes jeg én tenåring i forsvarsrekka er mer enn nok.
"Er du god nok er du gammel nok"På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "Kommentar
-
Ja, dette var en snodig kamp. LSK helt ræva den første timen, men det siste kvarteret var jo verdensklasse.
Vi sto bare og pumpet langt i førsteomgang, det var en lidelse å se på. Enig i de som mener at Dosso og Kiko begge blir for dype. Det blir for stor avstand opp til spissene til at vi klarer å være effektive med lange oppspill. Enten må vi fortsette med f.eks. Sundgot rett bak Occean-Edwin, eller kutte ut langballene. Det var fælt å se på i dag.
Det siste kvarteret var derimot herlig. Vanskelig å mene at vi fortjente å vinne denne kampen, men vi putta tross alt fire mål. Det er bra uansett hvordan man vrir på det.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Er ikke så sikker på det. Tror faktisk han er bedre som innbytter når motstanderne begynner å bli litt slitne.
Ikke glem at Molde hadde en mann mindre, tok ut sin forsvarssjef (Markus A) og satte inn et par urutinerte spillere bak der før Edwin kom inn.
Men bevares, moro å se ham - særlig var forspillet til Arilds mål glimrende.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Er ikke så sikker på det. Tror faktisk han er bedre som innbytter når motstanderne begynner å bli litt slitne.
Ikke glem at Molde hadde en mann mindre, tok ut sin forsvarssjef (Markus A) og satte inn et par urutinerte spillere bak der før Edwin kom inn.
Men bevares, moro å se ham - særlig var forspillet til Arilds mål glimrende.Kommentar
-
Men bevares, moro å se ham - særlig var forspillet til Arilds mål glimrende.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
ja ,er egentlig helt enig med deg når jeg får tenkt meg om , okei å gjøre en junior feil offensivt, men defenisvt får det ofte fatale følger!På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "Kommentar
-
Vi har da noen kamper igjen til seriestart, og alle må få sjansen til å spille noen treningskamper og vise seg frem. Det blir feil å toppe laget gjennom alle kamper i januar og februar. LSK har i år en veldig stor stall, forhåpentligvis blir den slankere og yngre ila 1 år.LSK Norges beste lagKommentar
-
Vi har da noen kamper igjen til seriestart, og alle må få sjansen til å spille noen treningskamper og vise seg frem. Det blir feil å toppe laget gjennom alle kamper i januar og februar. LSK har i år en veldig stor stall, forhåpentligvis blir den slankere og yngre ila 1 år.Kommentar
-
Molde kjørte over oss mesteparten av tida i første omgang. Molde er bedre samspilt og har en innkjørt 11'er/stall fra i fjor, mens vi både har mange nye spillere, dels i uvante posisjoner, og også de "gamle" spillerne må venne seg til en ny spillestil. Vi så det spesielt på to måter:
Molde blokkerte med sine tre spisser veldig effektivt våre forsøk på å spille oss ut langs bakken bakfra, slik at vi enten kom ganske kort før vi kjørte oss fast, eller ble tvunget til å slå langt. Samtidig var de så samkjørt at de selv med sine tre midtbanespillere lett spilte seg forbi eller gjennom vår firemanns midtbane.
Dette gir en klar indikasjon på at vi må regne med å være på midtre del av tabellen i år, laget vil være ustabilt, akkurat som flere av de unge spillerne. Våre to meget unge (og herlig innsatsvillige og offensive) backer gjorde mye bra, men også "juniorfeil": 16-årige Ruben Gabrielsen glipper Diouf fullstendig på det første baklengsmålet, 17-årige Stian Ringstad taper hodeduellen med Diouf på det andre. (På det tredje målet forandrer frisparket retning i Bjørn Helge i muren, og Mold er utspilt og kan egentlig ikke lastes for noen av måla; selv om han var klønete ved et par anledninger, var det det ikke keeperen som svikta.)
Før utvisninga kunne/burde Molde leda mer enn 2-0. Etter utvisninga, og særlig etter at vi la om til 4-3-1-2 med Sundgot mellom midtbanen og Ollie/Edwin fikk vi et helt annet trøkk, som ikke bare skyldtes at Molde var redusert til 10 mann. (9 mann på 1-2-målet, men da var det Molde som først gikk i angrep med egen spiller nede med skade; da kan de ikke klage på at vi ikke spiller ballen ut når vi bryter og kontrer.)
Nå har vi fått det mange regna med og ønska da Berg ble utnevnt til trener og Bjarmann til manager: Mer spill langs bakken, spilletid for nye og (meget) unge spillere, to afrikanere i laget. Da må vi nok regne med det tar noe lenger tid enn en vintertrening før det gir topp resultater.
gilbertKommentar
-
Til dere som ikke har sett måla kan de sees på
http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2598814.ece
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar