LSK – Molde lørdag 28/2 kl 1130 i LSK-Hallen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Enig. Det har vært en generell motvilje til Steinar blant svært mange over lang tid, og det begynte alt lenge før han trakk på seg drakta. Dette er fullkomment latterlig, og totalt ufortjent og urettferdig.
    Pedersen luktet på smultring i dag igjen. Feilplassert, treg, rå og generelt elendig. Kun flaks gjør at han ikke får straffe mot seg.

Nei, Pedersen er en jinx av største kaliber. Dyr og dårlig.

LSK blir ikke et storlag igjen før samtlige av den subbusen Uday hentet inn er vekk. Joooon, Klovnskred, Pedersen, Essidiri, TAG osv. Få de vekk! ASAP.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Opprinnelig skrevet av BennyLem
      LSK blir ikke et storlag igjen før samtlige av den subbusen Uday hentet inn er vekk. Joooon, Klovnskred, Pedersen, Essidiri, TAG osv. Få de vekk! ASAP.
      Er lettere å være enig med deg enn å lete opp formildende omstendigheter. Sannheten er jo at disse spillerne aldri vil lukte på terningkast 6. Hederlig innsats er det beste vi kan håpe på. Har ikke noe å tilføre laget når vi sliter og er et lodd rundt foten når vi spiller bra. Skjønner godt at Berg pusher Ruben som høyreback og André som 2. keeper - snart har vi en uday-fri førsteellever. Det blir deilig, som de sier i Danmark. Man kan si mye om at de tross alt aksler drakta etc, men dette hellige kledebon har de tross alt fått utdelt på Fretex. De har tjent gode penger og fått en stort pluss i CV'en. Det får faenmeg holde.

Nei til stallfyll!

Kommentar

• LSK N/B
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 830

Det som irriterte meg i dag, var den 5 m passningen fra forsvaret til en feilvendt midtbanespiller. Hva er poenget? Må da være bedre at forsvaret, som har mye bedre oversikt spiller ballen ut, en at en feilvendt midtbanespiller får ballen. Trenger ikke måke langt, men de må klare å spille seg gjennom første presseledd før de gir den til midtbanen.
        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Del Portro
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2008
          • 115

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Er ikke så sikker på det. Tror faktisk han er bedre som innbytter når motstanderne begynner å bli litt slitne.
          Man kan planlegge en startoppstilling, men ikke hvilke bytter man skal gjøre halvveis i 2. omgang. Det vil alltid komme an på kamputviklinga. I dag fikk han og laget mer rom på slutten - andre ganger kan det være motsatt. Men det interessante blir hvordan Berg kan variere taktikk ut fra motstander og underveis i en kamp.

Håper vi får se mer av diamantformasjonen med Occean og gjerne Edwin i "tospann". På den måten gjør vi mangelen på den offensive midtbanespilleren vi "ikke har" mindre, eller som kanskje er planlagt, planlagt fordi verken Brenne eller Arnarsson var en del av Bergs "circle of trust" og Berg alltid har hatt til vane å spille med to defensive spillere på sentral midtbane. Edwin fører til at vi kan få flere strenger å spille på i tillegg som OO og Sundgot (fortsatt) får spille på sine styrker, og med en så dyp midtbane kan bakromstyper være lurt å ha fordi det ofte lokker motstanderen fram.

Tempo blir det heller aldri bli nok av i dette laget. Framtida er fart. Det neste går på det defensive. Sundgot og Occean "alene" klarer ikke å jage forsvarerne og stresse dem til å gjøre feil i oppspillene (som vi var så gode til med Mifsud). Med en "tempospiller" kan det bidra til å sette bedre press på forsvaret og dermed vinne ballen høyt i banen og sette i gang et nytt angrep. Molde fikk enkelt løpe fordi en og to ledd i dag. Det blir for enkelt!!

Jeg synes vi trenger en annen spiss til Sundgot og Occean med spillestilen og midtbanen litt i mente for å ha uforutsigbarhet og kreativitet. Så får man se etter kampen om de presterte opp mot sitt potensiale eller ikke - sånt kan man ikke forutse. Man kan imidlertid forutse at en startoppstilling med både Occean uten Sundgot og de uten Edwin trolig vil ha langt mindre kreativitet og forutsetninger for kreativitet enn en med.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Noen som kjører fra/forbi Nerdrum som kan plukke opp en litt fyllesyk Rønner og bringe meg til machen?

Mob: 977 14 998
            haha. du kødda ikke, så deg gående med en bag langs veien, i dag tidlig.

Jeg kunne ikke pkukke deg opp da jeg ikke skulle på kampen, skulle spille kamp selv mot FET.

Kommentar

• Del Portro
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2008
              • 115

Gabrielsen spilte forresten godt i dag. Han var involvert i en baklengs, men det er alle forsvarsspillere fra tid til annen. Det er det man lærer av. Tross alderen tok han rollen som back bra. En-mot-en var han sikker som doggerbanken. Hvor mange ganger klarte ventresida til Molde å komme forbi? Ikke mange. Jeg telte ingen - selv om jeg kom femten min inn. Med sitt "midtstopperspill" mann-mot-mann gjorde han det bra mot langt eldre motspillere. Kom også på noen gode løp oppover sida i 2. omgang, selv om presisjonen mangla litt. To scoringer i 2. omgang kom nettopp på grunn av at ballen ble vunnet av Gabrielsen og ballen gikk hurtig framover!

Edwin var en severdig spiller å se på. Moro å se sånne "gladspillere" med afrikanske glis og uortodoks rytme med ballen. Det var gøy å se en spiller gå rett inn og er cocky nok til å prøve ting med ballen - akkurat det vi mangla i fjor. Jeg skal være forsiktig med verken juble eller riste på hode for nye spillere som ikke har fått mye tid på seg, men for Edwin må jeg ta meg sammen for ikke å bli for frampå: Jeg tror alt nå at han kan fylle rollen som den spissen vi har mangla, og i alle fall være klar for å komme inn, bedre og bedre tilpasset medspillerne og det norsk-lillestrømske løpstempoet.

Når det gjelder femmeterspasninger inn til feilvendt anker, som de gjerne må være for å bli spillbare, er vel det helt i tråd med Bergs plan om mer ballbesittelse. Å trille ball ned til backfirer eller ut til en av kantene holder tempoet og flyten i spillet oppe, og får motstanderen litt løpende og mentalt "slitne". Så, når motstanderen blir litt slappe/lei i presset eller blir spilt i ubalase fra side til side, komme i full lengderetning med kombinasjoner og - til slutt - scoring. Olé.

Men det ble ikke godt nok i dag - "bare" på overganger...
              Mot etablert forsvar er det en stubb igjen...

Kommentar

• vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

Dette var en merkelig kamp. Molde var klart bedre enn oss frem til Diouf ble utvist. Etter det var vi best, og de siste 10-15 var ren utklassing. Edwin var rett og slett eliteserie-verdensklasse. Hvis Berg klarer å stabilisere ham på det nivået, vil han uten tvil og uten sammenligning bli årets hit i eliteserien. Jeg håper at Berg matcher ham fornuftig (og litt forsiktig), omtrent som han gjorde med Ighalo i Lyn. Jeg ble rett og slett målløs av noe av det Edwin presterte i dag.
                Last edited by vollafugl; 01.03.2009, 08:55.

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                  Dette var en merkelig kamp. Molde var klart bedre enn oss frem til Diouf ble utvist. Etter det var vi best, og de siste 10-15 var ren utklassing.
                  Ja, det var en merkelig kamp - mildt sagt...
                  Men jeg klarer ikke helt å glede meg over seieren, for det som skjedde den første timen synes jeg var som et kaldt gufs fra i fjor. Og nå i ettertid aner det meg at selve seieren gjør at både vi og spillerne/lederne fortrenger det faktum at laget hadde store, store problemer i to tredeler av kampen.
                  Kan hende det bare er mine pessimistiske øyne som oppfatter dette, og at laget selv innser at de slett ikke var gode, men jeg er likevel litt urolig...
                  For i dag er det bare 13 dager til serieåpningen mot Stabæk.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Du glemte den viktigste, men han inngår sikkert i osv.

Kommentar

• Fuglegutt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2008
                      • 863

Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Du glemte den viktigste, men han inngår sikkert i osv.
                      hvem?
                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2509

Torolf har samme forholdet til Vidar Riseth som Xantippe har til Arild Sundgot.

Kommentar

• Simeone
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 761

Jeg døper han herved ved kunstnernavnet Edwyn Svendsen. Og jeg er sikker på at han kommer til å bli en hit. Tror også han kommer til å bli en verdifull joker de siste 20-25 min, ihvertfall i starten.
                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                          para gritarle a la FIFA:
                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7131

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Jdet som skjedde den første timen synes jeg var som et kaldt gufs fra i fjor. Og nå i ettertid aner det meg at selve seieren gjør at både vi og spillerne/lederne fortrenger det faktum at laget hadde store, store problemer i to tredeler av kampen.
                            Enig i veldig mye her. Den første timen var forferdelig. Jeg trøster meg med at vi manglet tre mann av de bakerste fem. I tillegg scora vi faktisk fire mål. Det ville ikke fjorårsutgaven ha gjort. Det er sikkert noen som så seg blinde på kalasseieren over Rubin Kazan, det gjorde ikke jeg. Vi kommer til å variere fra det veldig artige til det håpløse i år, er min spådom.

Det jeg virkelig håper, er at ingen begynner å tullesnakke om seriegull og slikt noe. En vellykka sesong for meg i år vil være
                            (a) bedre, mer planmessig fotball som er uforutsigbar og moderne, i motsetning til den avlegs murbrekkerfotballen vi ble servert i 07 og 08
                            (b) at klubben får økonomien under kontroll
                            (c) at våre mange unge spillere får utvikle seg og får tillit

Da kan jeg lett leve med at vi vil være variable. Havner vi på åttendeplass vil jeg fint kunne akseptere det, bare jeg ser at noe skjer og vi er på rett spor. Husk hvor vi var i midten av oktober i fjor.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Veldig enig i at selv om det ser ut som vi er på vei i riktig retning, er det ikke grunnlag for å ta av og snakke om gull. Med flyt kan det bli veldig bra, ingen lag peker seg nevneverdig ut synes jeg. Vi har slått Nybergsund, Odd og Hamkam tidligere. Ingen av disse har noe stort på gang. Rubin Kazan var en litt lettkjøpt seier selv om den var imponerende. Igår var det mye dårlig inntil Molde fikk en utvilst.

Jeg er overbevist om at vi unngår nedrykksgjørma for vi får ikke den samme vårsesongen som vi fikk i fjor. Og jeg slutter meg til Trigz sine tre punkter. Håper mange av de unge gutta får tillit og viser seg tilliten verdi.

Kommentar

• BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

Opprinnelig skrevet av trigz
                                Da kan jeg lett leve med at vi vil være variable. Havner vi på åttendeplass vil jeg fint kunne akseptere det, bare jeg ser at noe skjer og vi er på rett spor.
                                Mye bra i innlegget ditt.

Noe av det viktigste positive jeg ønsker å fremheve er den langsiktige fremtidsoptimismen. Ruben, Ringen, Hansen og Edwin er alle eksempler på spillere som virkelig vil kunne levere varene på sikt. De vil selvsagt bidra i år også, men da variere mer.

Hvis LSK klarer å få orden på økonomien, profesjonalisere klubben (spesielt sesongkortsalget) og luke unna ugresset og pesten etter Uday, så kan dette bli virkelig bra.
                                Last edited by BennyLem; 01.03.2009, 18:01.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Mauer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 270

Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  Jeg døper han herved ved kunstnernavnet Edwyn Svendsen. Og jeg er sikker på at han kommer til å bli en hit. Tror også han kommer til å bli en verdifull joker de siste 20-25 min, ihvertfall i starten.
                                  Hvor gammel er Edwin?

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

Opprinnelig skrevet av Mauer
                                    Hvor gammel er Edwin?
                                    20 år.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Fra Lyn-tida til Berg fikk jeg inntrykk av at Berg matcher slike småegoistiske balltalenter forsiktig. Gustavinio fikk jo ikke mye spilletid i fjor. Berg ønsker vel å ha et lag hvor spillerne timer løp og beveger seg riktig i forhold til hverandre, en som ikke helt henger med på dette får nok ikke plass i startoppstillinga uansett hvor rå han er. Tror vi vil se edwin nokså sjelden i år.

Kommentar

• Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

Må jo si at jeg er litt bekymret etter første omgang. Ille å komme under med 2 mål for molde. Det at vi scorer 3 på slutten er jo selvfølgelig sterkt. Men da var molde bare 10 mann.
                                        Snodig kamp og det var en treningskamp, så man skal vel ikke legge for mye i det.

Føler meg likevel ikke sikker på at vi havner blant de 5-6 beste i år.
                                        Last edited by Roll75; 02.03.2009, 13:43.

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Jeg synes ikke førsteomgangen mot Molde var spesielt bekymringsverdig, f****klubben leverer med jevne mellomrom gode kamper. Har sett kampen på nytt, og det er ingen grunn til å svartmale. Vi lager litt for stort rom foran forsvaret, slurver i markeringene og har en del svake mottak/avleveringer. Sundgot lykkes vel ikke med et eneste mottak, og vi kommer med for få folk fremover når vi er i angrep.

I en seriekamp tror jeg Berg ville gjort noen grep tidligere. Mot slutten av andreomgang flyttes Sundgot ut av ingenmannsland og vi skrur opp tempoet. Det løpes mer, trøkkes til i duellene og laget henger mer sammen. At molde rakner er vel så mye vår fortjeneste. Om vi fremstår slik i kampene fremover er jeg ikke så veldig bekymret.

Det generelt positive er at Mouheli virker mer offensivt innstilt og har begynt å levere pasninger fremover, vi har en 19 åring rett fra Nigeria som allerede er habil på midtbanen og vi har et helvetes Edwin-ess i ermet. At vi vil variere i prestasjonene i år er en selvfølge, men jeg tror ikke det er tilfeldig at vi kommer så brutalt tilbake som vi gjør mot Molde. Vi skaper 4-5 gigantiske sjanser de siste 15 min og det går alt for fort for Molde. Har tilgode å se så godt angrepsspill hos andre tippeligalag som det vi tidvis har prestert i de to siste "årntlige" kampene.
                                          Vi har tross alt puttet 15 mål på 7 kamper, og bare Tromsø holder følge (delvis takket være oss).
                                          Last edited by reka; 02.03.2009, 12:42.

Kommentar

Working...