Nyheter mars 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nyhetstråd Nyheter mars 2009

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Kun få billetter igjen til Stabæk-LSK

Lørdag la LSK ut billettene til bortefeltet på Stabæk-LSK. Kun få billetter er igjen etter salget:

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Bergensavisen

Alle vil ha Håvard Nordtveit, Arsenal:
      Lillestrøm, Viking, Vålerenga og Brann har stått først i rekken.
      I gårsdagens BA meldte sportsdirektør Torgeir Bjarmann Lillestrøm ut av kampen. De har ikke råd til å betale lønnen til 18-åringen.

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

Ruben med hjelp fra Bergdølmo
        Etter å ha vært med å vunnet over Molde ble Ruben Gabrielsen intervjuet av LSK-TV. Med god hjelp fra en ekstremt positiv assistentrener og nå sufflør i Bergdølmo.http://www.lsk.no/?did=9105664
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

lsk.no

Følg LSK på Marbella
          Mandag morgen reiste LSK til spanske Marbella på siste treningsleir. Siste oppkjøring til sesongen er i gang. LSK.NO vil melde fra Marbella.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

rb.no

BENKERS ELLER BANKERS? Henning Berg har en god del tankevirksomhet igjen før han har komponert startlaget til serieåpningen 14. mars. Treneren sier at stor konkurranse gjør valget vanskelig og at svært få spillere kan føle seg sikre på startplass. FOTO: SCANPIX

Få kan føle seg trygge
            ESTEPONA/SPANIA:
            Henning Berg er langt unna å ha bestemt seg for førsteelleveren i seriepremieren.

Av Per Morten Sødal
            Publisert 03.03.2009 - 06:30 Oppdatert 03.03.2009 - 07:00

LSK-treneren sier svært få kan være sikre på å starte mot Stabæk.
            Med serieåpningen på Telenor Arena mindre enn to uker unna er det fortsatt mye som skal vurderes før Henning Berg er sikker på hvilke 11 han sender utpå fra start.
            LSK-treneren mener konkurransen er en stor styrke og tror laget vil dra godt nytte av den gjennom hele sesongen.

– Serien er lang; fra 14. mars og til langt ut i oktober. Det er styrke for ethvert lag som har en bred stall med stor konkurranse. Det har vi, sier han til Romerikes Blad på første dag av treningsleiren i Estepona i Spania.
            Her skal laget trene på gress hele uka, før den siste finpussen legges i LSK-hallen før kunstgresspremieren.

– Det er få som er supersikre på laget. Hvem det er vil jeg heller ikke gå ut med men vi har sterk konkurranse på mange plasser. Jeg er langt fra sikker på hvem som starter mot Stabæk. Det har jeg egentlig heller ikke tenkt så mye på. Jeg har fokus på å få best mulig utvikling fram mot seriestarten.

Defensivt
            For å konkretisere trenerens "valgkvaler", ser situasjonen mer eller mindre slik ut:
            • Keeper André Hansen har imponert i Otto Fredriksons skadefravær. Med finnen tilbake i full trening, er kampen om å bli sisteskanse knallhard.

• På backplassene er trolig Lars Kristian Eriksens sikker. Hvilken side den tidligere Lyn-spilleren starter på, avhenger om Berg velger veteranen Steinar Pedersen eller den talentfulle nesbuen, Stian Ringstad.

• På stopperplass ser det ut til å bli Pål Steffen Andresen og Frode Kippe i seriepremieren. Vidar Riseth har mistet de siste ukene med en fotskade og er heller ikke med til Marbella.

Offensivt

• Mye skal til for å frata Khaled Mouelhi en av startplassene på den sentrale midtbanen. Alhassane Dosso, Espen Søgård, John Anders Bjørkøy og Kristoffer Tokstad kjemper om den andre.

• Bjørn Helge Riise starter garantert serieåpningen. I utgangspunktet ligger Magnus Myklebust godt an til å besette venstrekanten. Mathis Bolly lurer i bakgrunnen.

• Olivier Occean får trolig Arild Sundgot ved siden av seg på topp. Bolly kan også være et alternativ her. Det kan også nigerianske Edwin Eziyodawe, ifølge Berg.

– Edwin har virkelig meldt seg på den siste tiden og gjort et godt inntrykk.
            Utviklingsfokus

Henning Berg håper spillerne bruker mest mulig tid på å fokusere på egen utvikling, i stedet for å måle spilletid.
            – Jeg er veldig godt fornøyd med at laget som en helhet og enkeltspillerne virkelig jobber for å utvikle seg hver eneste dag. Jo flinkere vi er til å utvikle oss, dess bedre blir vi på sikt. Derfor er jeg ikke så opptatt av resultatene i treningskampene. Prestasjonen er mye viktigere. Slik må vi tenke hele tiden.

– Så du er mer fornøyd med et tap med en god prestasjon mot Stabæk, enn å ha vunnet etter dårlig spill?
            – Slik er ikke fotball. Man kan ikke velge. Men det kan fort tenkes at vi vinner kamper og absolutt ikke er fornøyde med hva vi har gjort, og motsatt.
            – Den gruppa som utgjør elitesatsingen i LSK skal både prestere i Tippeligaen og i 2. divisjon. I tillegg har vi et lovende juniorlag, hvor også mange vil bli matchet på b-laget. Presterer man over tid, vil man også få resultater i form av spilletid, forklarer LSK-treneren

Last edited by reka; 03.03.2009, 07:21.

Kommentar

• ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2509

Papir-RB

Papirutgaven av Romerikes Blad i dag har en notis om at Vidar Riseth ikke er med til Marbella, men er hjemme og får behandling for det lille bruddet han fikk i høyrefoten på La Manga. Han er fortsatt aktuell til serieåpningen.
              Dan Fellus og Jon Midttun Lie er heller ikke med til Spania.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

LSK på plass i Marbella
                Mandag gikk avreise til Marballa, og allerede samme kveld var det trening på spansk gress.

Kommentar

• Blogger
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 104

LSK-talent med ny treårskontrakt

(VG Nett) Lillestrøms lovende 18-åring, Mathis Bolly, er blitt belønnet med en ny treårskontrakt med klubben etter storspill i vinter.

Lillestrøms lovende 18-åring, Mathis Bolly, er blitt belønnet med en ny treårskontrakt med klubben etter storspill i vinter.

18-åring imponerte for LSK
                  Avtalen ble undertegnet rett før avreisen til spanske Marbella Nå vil 18-åringen minst være LSK-spiller ut 2011.

- Vi er veldig fornøyd med å signere Mathis på en lengere kontrakt. Han er midt i målgruppen i forhold til hvordan spillere vi ønsker oss. Han er en rask, han er ung, og han har god teknikk, sier sportslig administrativ leder i LSK, Torgeir Bjarmann, til klubbens hjemmeside.

Spilleren selv er også fornøyd med sin nye kontrakt.

- Jeg er veldig godt fornøyd. Jeg har blitt enig med LSK om en forlenget avtale. Jeg er i absolutt riktig klubb for her vil jeg bli satset på, sier Mathis Bolly til lsk.no.

Holmlia-gutten debuterte i eliteserien 1. september i fjor og representerte Norge på U19-nivå i vinter.

Kommentar

• gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

lsk.no: Bolly om den nye kontrakten

- Fantastisk å være ungt talent i LSK, sier Mathis Bolly etter at en ny avtale over tre år nå er klar.
                    Hele artikkelen: http://www.lsk.no/?did=9105721
                    Last edited by gamle-perta; 03.03.2009, 12:03.
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• LSK Shopen
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2008
                      • 26

restbilletter Stabæk-LSK

De resterende billettene til kampen mellom Stabæk og LSK lørdag 14/3-09 legges ut for salg førstkommende lørdag, 7/3-09, klokken 10.00, på Sportshuset Lillestrøm/LSK-shop'n.

Vennligst merk at man MÅ ha gyldig medlemskap i KFL eller LSK for sesongen 2009, eller sesongkort på Åråsen for 2009, for å kunne kjøpe billett.

Det er et relativt lite antall belletter igjen, så her kan det lønne seg å være tidlig ute...

For eventuelle spørsmål, ring 64 84 56 30, og ta kontakt.

Kommentar

• meg
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 290

lsk.no Fellus trener med 1. divisjonsklubb

Denne uka trener Dan Alberto Fellus med 1. divisjonsklubben Mjøndalen, men 21-åringen er også aktuell for andre klubber.
                        les mer http://www.lsk.no/?did=9105708
                        Gul og svart
                        Team Wenche Myhre

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

RB

NY KONTRAKT: Mathis Bolly.

"Bollywood" i tre nye år

ESTEPONA, SPANIA:
                          Før LSK dro på treningsleiren til Marbella ble Mathis Bolly (bildet) enig med klubben om en ny treårskontrakt.

Av Per Morten Sødal
                          Publisert 03.03.2009 - 23:00 Oppdatert 03.03.2009 - 19:53

Den innebærer at hurtigtoget fra Holmlia nå er fulltidsspiller på Åråsen.

– Det var ingen annen klubb enn LSK jeg hadde lyst til å skrive kontrakt med. Det er her jeg kan utvikle meg best. Jeg har ikke skrevet under ennå, men det kommer jeg til å gjøre så snart muligheten byr seg. Vi er helt enige om innholdet, sier han til Romerikes Blad.
                          Bolly går siste året på videregående på Bjerke videregående skole i Oslo. Han kommer til å måtte bruke et halvt år ekstra på sisteåret.
                          – Det går greit. Det føles veldig godt å vite hvor jeg skal være de neste tre årene.

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

rb.no

TÅLMODIG: Trener Henning Berg vil ikke forhaste seg med å få Johnsen tilbake i trening.

– Ubeskrivelig ille
                            Tilbake i full trening Usikkert når han er kampklar
                            ESTEPONA, SPANIA:
                            Marius Johnsen ble så deprimert av å se LSK slite i fjorårssesongen at det også gikk ut over resten av livet hans.

Av Per Morten Sødal
                            Publisert 04.03.2009 - 06:30 Oppdatert 04.03.2009 - 06:41

Sørlendingen gjennomførte sin første fulle fotballtrening på veldig lenge i går.

Men veien fram til den avskjermede gressbanen sør for Estepona har vært alt annet enn lett.
                            Det siste halvannet året har ikke vært noe annet enn et eneste langt skademareritt for den reflekterte sørlendingen.
                            Kneet har satt en foreløpig stopper for utviklingen til den tidligere Start- og 1. FC Köln-spilleren.

– Fotballkarrieren har stoppet helt opp etter jeg kom tilbake til Norge. Det har vært helsvart, sier han til Romerikes Blad.
                            I går fikk han seg en etterlengtet opptur. Treningen sammen med resten av laget gikk fint.
                            – Det var en uvant og rar følelse. Det er naturlig i og med at det er gått veldig lang tid. Men samtidig er det ubeskrivelig deilig å være tilbake på en vanlig fotballtrening.

Mareritt
                            Men det er ikke bare fotballkarrieren som er blitt hemmet av alle skadene. Også utenfor Åråsen har 27-åringen virkelig følt seg dårlig.

– Fra et fotballmessig ståsted, går det nesten ikke an å beskrive hvor ille dette har vært. Det har gått ut over hele livet for øvrig. Der har jo fotballen veldig stor plass. Det er tross alt den jeg lever av.

Nå håper han bare å få bidratt sammen med lagkameratene denne sesongen. Fjorårets tre innhopp var lite å skrive hjem om.
                            – Det føltes helt forferdelig å se hvor fælt laget slet i fjor, uten at jeg var i stand til å bidra. Jeg syntes ikke bare synd på gutta, men hele klubben. Jeg skjønner godt at de også var frustrerte og ville ha meg tilbake på banen, men jeg var rett og slett ikke i stand til det.

Ble verre, og verre
                            Venstrebackens problemer startet rett etter at han undertegnet femårskontrakt med Lillestrøm, sommeren 2007.

Etter at han spilte godt i debuten borte mot Sandefjord siste kampen før sommerpausen, begynte problemene å melde seg i ferien.
                            – Vi spilte treningskamp og det regnet noe helt forferdelig. Da pådro jeg meg et rift høyt oppe i lårmuskelen. Treningen var hard og uvant for meg. Jeg slo opp skaden to-tre ganger, så begynte kneproblemene ?
                            Dem sliter Johnsen med fortsatt. Å trene fotball på kunstgress sammen med lagkameratene i LSK-hallen er foreløpig uaktuelt.
                            – Treningshverdagen min har vært veldig annerledes enn de andres. Det vil den sikkert også være utover i sesongen. Men jeg er sikker på at jeg skal komme styrket ut av det.

Skal tilbake
                            Trener Henning Berg vet ikke når han kan regne med å ha venstrebacken tilbake i kampform.
                            – Det er veldig vanskelig å være konkret på det, men jeg håper å se ham tilbake i løpet av sesongen. Det viktigste er at det som gjøres, er til det beste for Marius. Å trene på gress er bra for ham, men vi har mange kunstgresskamper i starten av sesongen. Derfor må vi også ta det rolig med ham.

Johnsen har over tre år igjen av kontrakten på Åråsen. Han har lagt merke til at noen har vært kritiske til at han nesten kun har gått skadet.
                            – Kanari-Fansen er veldig bra, både i med- og motgang. De er der for spillerne og klubben. At noen har sine meninger, er helt greit. Men det er ikke noe jeg kan ha fokus på. For meg handler det bare om å komme tilbake på banen.

Og til tross for at han så imponerende ut – forutsetningene tatt i betraktning – på gårsdagens trening, har 27-åringen selv ingen anelse om når det blir kamp igjen.
                            – Det er veldig vanskelig å svare på. Men utviklingen nå er spennende. Jeg trenger nok en del flere slike treninger før jeg er kampklar. Da skal jeg få fart på karrieren igjen, sier han.

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

RB-Papir
                              Fikk ut fingerene.
                              Estepona, Spania: Andrè Hansen er allerede tilbake i full trening etter figerskaden han pådro seg i forrige uke. 19- åringen har teipet både lang- og ringefingeren. på høyere hånd.
                              - det gikk engentlig veldig bra, og det gjorde ikke vondt.
                              Osloguttten er høyaktuell for serieåpningen mot stabæk.
                              Last edited by KrisB; 04.03.2009, 07:47.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

Forsiktig Andresen
                                ESTEPONA, SPANIA:
                                Pål Steffen Andresen tok absolutt ingen sjanser med det skadde kneet på gårsdagens trening.

Av Per Morten Sødal

Midtstopperen fullførte hele økta og kjente ingen smerter.

– Det gikk veldig fint og jeg kjente ingen smerter. Men jeg er alltid litt nervøs på den første treningen etter skade. Det var jeg også her. Det blir til at man tester litt ekstra når man er med for fullt. Derfor tok jeg ingen sjanser og var nok litt forsiktig, sier han.

Andresen hevder at skaden som satte ham ut store deler av fjorårssesongen ikke fortsatt sitter i bakhodet.

– Nei, dette er noe helt annet. Fjoråret har jeg lagt bak meg.

Andresen er imidlertid ikke bekymret for seriestarten.

– Nei, den er den ingen fare med. Nå skal jeg bruke disse dagene til å komme meg i skikkelig kampform.

Det er gode nyheter for trener Henning Berg.

– Det er bra at han ikke kjente noe. Pål Steffen blir en viktig mann framover, sier han.
                                Last edited by KrisB; 04.03.2009, 08:04.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

Takker Kåsene

ESTEPONA, SPANIA:
                                  Marius Johnsen gir LSKs fysiske trener Geir Kåsene mye av æren for at han i det hele tatt er i trening igjen.

Publisert 04.03.2009 - 06:30

TETT SAMARBEID: Marius Johnsen (t.v.) gir Geir Kåsene mye av æren for at han nå er tilbake i full trening.

– Jeg har hatt et tett samarbeid med Geir. Uten hans hjelp hadde det vært vanskelig å komme tilbake. Han har en stor del av æren for at jeg har klart det, sier han.
                                  27-åringen takker også LSK og trener Henning Berg for at de har vært så tålmodige.
                                  – De har vært veldig behjelpelige og støttet meg på en flott måte. Forhåpentligvis klarer jeg snart å gi noe tilbake, sier han.
                                  Geir Kåsene sier Johnsen har prioritert styrketrening siden jul.
                                  – Han har god nok fysikk til å spille. Det er det fotballmessige det står på. Når Henning vil bruke ham, er han klar fysisk slik situasjonen er i dag, sier han.

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

RB: Idrettskretsen krever nytt LSK-årsmøte

Ifølge dagens RB vil ikke Akershus idrettskrets godta en dispensasjonssøknad fra LSK om et styre med for få kvinnerepresentanter. For å få dispensasjon, skulle LSK ha søkt om dette før valget på nytt styre. Leder i Akershus idrettskrets, Sven Maamoen, mener det må være mulig å finne kvinnelige kandidater i en så stor klubb som LSK.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

Moldskred ønsker Tippeliga-spill

Selv om det ikke ble noen overgang til Strømsgodset ønsker Lars Ivar Moldskred spill på høyest mulig nivå.

Hele saken: http://www.lsk.no/?did=9105779

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

lsk.no

Gleder seg til mer Edwin-samarbeid
                                        Olivier Occean fikk lørdag et kvarter spilletid sammen med Edwin Eziyodawe. Nå gleder LSKs toppscorer i fjorårets sesong seg til mer samarbeid med den nye LSK-spissen.

Last edited by iL; 04.03.2009, 11:14.

Kommentar

Working...