Nyheter mars 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

LSK.no

Riise: - Venter oss en tøff kamp
    Bjørn Helge Riise viste forrige helg at han virkelig er tilbake etter skademarerittet i fjor. Søndag venter Viking. Riise forbereder seg på en tøff kamp.

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

kfl.no

Kom igjen 'a, for faen!

Noen utvalgte ord før kampen på søndag

Skrevet av kfl.no

Hei alle medkanaris. Første serierunde er unnagjort og gutta på banen spilte til mer enn godkjent. Faktisk blei jeg ganske imponert til tider og så helt klart en forbedring fra i fjor.

Det jeg derimot ikke blei så imponert over var oss - vi på sidelinja. Den såkalte 12. mann som skal stille opp med den verbale og visuelle støtten som skal gi den lille ekstra energien til gutta på banen for å få de til å yte litt mer. For det er jo ofte slik at energi smitter og støtte oppmuntrer. Her er det vi supportere skal stå frem yte vårt beste.

Har du tenkt på at vi heter fansen? Hva er så betegnelsen på en "fan". Jo, ifølge Sylfest Lomheim og Norsk Språkråd er det "fanatiker, tilhenger og patriot". Fan betyr også "fanden" eller "faen". Kanskje vi kan tenke over det. I hvert fall du som står på feltet og ikke tør å klappe, synge, flagge eller hoppe fordi du er redd for hva sidemannen kommer til å synes om deg. Vel, det skal du faktisk gi faen i! Det skal gå en faen i deg når kampens hete utarter seg. Du er en fanatiker. En forbanna fuglafanatiker. En fanatiker i Flisbyen som er på tribunen for å vise din lidenskap og som står stolt på tribunen for å støtte frem laget ditt. Glem alt av vanlige sosiale normer. Du er på kamp nå. Ikke på et jævla kontor på Økern eller lagerbygg på Berger. Du er på kamp. Det er strid på banen. Det er fest på tribunen. Gutta på banen skal vite at de har din støtte. Og de skal merke det. Det sier seg selv at her ruver andre sosiale normer.

Du husker cupfinalen '07? Du husker livet på tribunen og at vi ødela enogfemti seter og fikk en klekkelig bot for det? Du husker at like etterpå så spilte Norge kamp mot Tyrkia som med enda færre tilskuere ødela enda flere seter og unnslapp bot grunnet kulturforskjell? Og husker du den sinnsyke stemningen som var under RBK-kampen ifjor på Åråsen? Vel, nå sier ikke jeg at vi skal ødelegge seter, men jeg vil bare poengtere at under spesielle kamper så kan vi virkelig lage liv. Når lidenskapen overgår fornuften og dramatikken oser over Lillestrømfolkets klubb så kan vi virkelig lage en fest på tribunen (Vi skal dog ikke gjøre hærverk!!). Hvorfor ikke prøve å få til en slik stemning i nesten hver kamp. Kanskje en utopi, men vi har utvilsomt potensiale til å yte bedre på alle kamper. La oss gjøre en kamp mot siddisene til en folkefest i Flisbyens katedral. Amen!

2008 ble et år med litt mer konflikter for KFL enn det vi er vant med. Men har vi opplevd episoder med konflikter i Kanari-fansen før? Ja er svaret. På starten av 90-tallet forekom det flere episoder der konsekvensen ble straffetiltak overfor KFL (Les gjerne om dette i "Fra Kaka til Carew"), men har vi vokst siden da. Og vi vokste på det. Og vi kommer til å komme styrket ut av dette også - i 2009.

Selv gleder jeg meg til å komme tilbake igjen til KFL-feltet på Åråsen og synge de gode gamle sanger. Visste du forresten at sangreportoaret er lagd på en periode over søttifire år? I år kommer det garantert nye sanger ettersom nye spillere skal ha nye sanger. Det som trekker i den andre enden er sangen "Ja, Lillestrøm våkn opp i dag". Den er gjengjeld skrevet i 1935. En ekstra info er at denne ble sunget på torvet i Lillestrøm da krigen var slutt 8. mai 1945. Tenk over det! Det å synge for byen og klubben har altså årelange tradisjoner. Du er en del av den tradisjonen!

Møt opp på Åråsen på søndag, kamerat. Still deg opp på feltet og ta med skjerf. Syng! Hopp! Ha det moro! Livet er for kort til å være døkjøtt på tribunen. Yt! Bidra! Støtt!!

Puggelekse til søndag: "vi er Kanari-fansen, holder aldri kjeft!"

Lev på tribunen!

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

Hamar arbeidersblad

GLEDER SEG TIL KAMP: ¿ Vi gleder oss til å spille på Åråsen. Banen ser ut til å bli bra, sier Henning Berg før kampen mot Uwe Röslers Viking. ( Foto: Digitalsport )
        Av: André Almløv

Relaterte ligaer:

Både Lillestrøm og motstander Viking gjennomførte gode seriepremierer forrige helg. Med henholdsvis 1-1 borte mot Stabæk og 3-0 hjemme mot Odd Grenland har begge fått den selvtilliten de trenger. Nå er de klare for en tøff batalje på en Åråsen-matte som er alt annet en grønn.
        Ikke skremt

– Det ser bra ut. Vi hadde en god serieåpning mot Stabæk. Nå har vi hatt en fin treningsuke og føler at vi er der vi skal være i forhold til Viking-kampen, sier LSK-trener Henning Berg, som ikke ble skremt av baneforholdene da Lillestrøm trente på Åråsen-gresset på fredag.
        – Vi gleder oss til å spille på Åråsen. Banen ser ut til å bli bra, sier Berg.

Lei statistikk

Viking har tapt de åtte siste kampene på Åråsen, men bryr seg neppe om statistikk etter den gode seriestarten de fikk hjemme mot Odd Grenland forrige søndag. Viking-trener Uwe Rösler har trolig ingen vanskelig oppgave med å tenne spillerne sine mot klubben han var i som både spiller og trener fra 2002-06.
        Vanskelig sted

– Det er alltid godt å starte sesongen med tre poeng, men Lillestrøm er av en annen kaliber enn Odd, og Åråsen er et vanskelig sted å dra til. Slik jeg kjenner banen er den ikke like bra som her i Stavanger, men det er ikke noe vi fokuserer på. Vi må være mentalt forberedt på krig. Det blir en tøff fysisk kamp, sier Rösler til klubbens hjemmeside.
        Utrolig pigge

Lillestrøm-kaptein Frode Kippe signerte fredag en ny kontrakt som binder ham til LSK til 2012. Han gleder seg til å møte gamletreneren Rösler igjen.
        – Vi møter et Viking med Uwe i spissen som ønsker å slå oss. Men vi føler oss utrolig pigge og skal stå på det vi kan for å slå Viking hjemme på Åråsen, sier Frode Kippe.
        Ingen forandring

Mye skal til for at Henning Berg gjør de store forandringene på laget som spilte 1-1 borte mot Stabæk i serieåpningen.
        Dermed er det disse 11 som skal forsøke å gjøre livet surt for Uwe Rösler og hans spillere:
        (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Alhassane Dosso, Magnus Myklebust – Arild Sundgot, Olivier Occean.

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Viking-dødaren.

ÅRÅSEN
          Når vikingene legger ut på tokt på Åråsen i kveld, må Arild Sundgot stoppes hvis herjingene skal ende med suksess.

De siste åtte gangene siddisene har gjestet Åråsen, har Sundgot overlistet dem til sammen ni ganger. I kveld håper han historien gjentar seg, men liker ikke statistikk-pratet – før kampen:
          – Nei, hver gang man snakker om positive statistikker, ryker dem. Derfor hadde det vært mye bedre å ta denne praten etter Viking-kampen. Dette er uansett ikke noe jeg vil tenke på før og under kampen, hevder han overfor Romerikes Blad.
          Om han ikke vil tenke på at Viking er en god motstander for ham når han går ut på Åråsen-gresset, legger han ikke skjul på at enkelte motstandere passer bedre enn andre.
          – Sånn er det bare, det er helt umulig å skjønne hvorfor. I tillegg til Viking, har jeg laget mye mål mot Bodø/Glimt og Brann, sier Sundgot mens assistenttrener Petter Belsvik går forbi og opplyser at han har scoret for seks forskjellige klubber mot LSK.
          Godt samarbeid

Sundgot har som mål å ende på et tosifret antall seriemål denne sesongen. I serieåpningen startet han innhøstingen – etter å ha blitt truffet av Magnus Myklebusts skudd.
          – Mål er mål. Jeg mistet en scoring til Vidar Riseth i fjor, så det går opp i opp.
          Gjennom vinteren har han og spissmakker Olivier Occean dyrket et samarbeid som kan føre til mye målmoro denne sesongen.
          – Det går bedre og bedre. Vi er begge målfarlige og trives godt sammen. Men Viking er en tøff motstander. De har et godt lag på papiret – selv om de har slitt i vinter.
          God motstander

Trener Henning Berg mener Stavanger-laget spilte på seg mye selvtillit da Odd Grenland ble slått 3-0 i serieåpningen. Han prater da heller ikke motstanderen ned før kampen.
          – De har en midtbanetrio med stor løpskapasitet og kantspillere som er raske og driblesterke. Og framme har de en veldig hodesterk spiss i Mame Niang.
          – Er de svakere defensivt?
          – Jeg vil ikke akkurat si det. Ragnvald Soma og Børre Steenslid er rutinerte midtstoppere, mens Trond Erik Bertelsen på venstrebacken er på landslaget. Og i mål har de Thomas Myhre...

Stinn brakke?

Berg holder kortene tett inntil brystet, men tror ikke LSK-publikummet vil se et lag som framstår helt annerledes enn mot Stabæk i serieåpningen.
          – Vi har fått gode erfaringer og vil prøve på mange av de samme tingene. Vi har fått innarbeidet et ganske fast spillemønster. Det blir nok ingen radikale endringer, sier han.
          LSK håper på 10.000 tilskuere i kveld. Det mener Bjørn Helge Riise vil bety mye.
          – Følelsen da vi gikk ut på Telenor Arena foran 10.000 sist var helt fantastisk. Det får oss til å yte det lille ekstra. Samtidig er det viktig å etablere Åråsen som et fort. Det skal gjøre vondt å komme hit, slik det var da jeg kom til klubben.
          Han mener resultatet fra Vikings serieåpning lyver.
          – Jeg har sett kampen og Odd Grenland hadde mange sjanser. Etter oppkjøringsproblemene tror jeg først og fremst Viking er lettet. Vi har selvtillit. Det skal de få merke.

Kommentar

• kinstad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2007
            • 406

Frode Kippe: - Vi er godt forberedt

Neste oppgave for Frode Kippe og LSK er mot Viking søndag kveld hjemme på Åråsen. LSK-kapteinen forteller at gutta er klare.

Last edited by RSP; 22.03.2009, 10:31.
            ________
            -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

tv2 sport.no

BACK IN BUSINESS: Henning Berg er den nye sjefen på Åråsen. Foto: Aas, Erlend/SCANPIX

Kanarifugler vs Vikinger

Tittelen kan tyde på rått parti, men vi går for hjemmeseier på Åråsen.
              Sjekk TV 2 Sportens oddsprogram for dagens øvrige vurderte kamper.
              Send «Rekdal» til 1984 for å motta daglige oddstips på SMS (kr 5,-).
              Spillforslag 22. mars, frist kl. 17.55:
              67 Lillestrøm-Viking H 1,85
              71 Molde-Bodø/Glimt H 1,80
              Totalodds: 3,33

Blir sterke på Åråsen?
              Lillestrøm så solide ut i 1-1-kampen mot Stabæk i Tippeliga-premieren på Telenor Arena. Henning Berg har fått vinteren på seg, og hadde tydelig satt sitt preg på laget. De var godt organisert, solide defensivt og slapp ikke Stabæk til med mye sjanser. Spillerstallen ser rimelig bra ut, og de blir nok sterke hjemme på Åråsen denne sesongen. Henning Berg har ingen nye problemer med mannskapet, og stiller trolig med samme lag som sist.

Etter en trøblete og svak sesongoppkjøring, slo Viking kraftig tilbake når det gjaldt med 3-0-seier hjemme mot Odd. De gikk ut i hundre, og kampen var avgjort på 3-0 allerede etter 21 minutter. Vi vil imidlertid ikke friskmelde dem helt enda. Odd virket preget av premierenerver, og hang ikke sammen de første 20 minuttene. Resten av kampen var relativt jevn, og Lillestrøm på Åråsen er en langt tøffere oppgave. Tomasz Sokolowski (m) er på ny skadet. Peter Ijeh (a) er tilbake fra karantene, men bortimot umulig for Uwe Røsler å vrake Mame Niang (a), som imponerte med to mål sist.

Lillestrøm så bra ut i serieåpningen, og blir nok sterke hjemme på Åråsen denne sesongen. Vi henger oss sjelden opp i statistikk, men at Lillestrøm har åtte hjemmeseirer på rad mot Viking er vanskelig å overse. Vi tror på en ny hjemmeseier på Åråsen.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB- Papir

Laget i dag.

Otto Fredrikson
                Håvard Nordtveit- Pål Steffen Andresen Frode Kippe- Lars Kristian Eriksen
                Bjørn Helge Riise- Khaled Mouelhi- Dosso- Magnus Myklebust
                Arild sundgot- Olivier Occean

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

ABC nyheter

Olivier Occean scoret Lillestrøms mål mot Viking på Åråasen.

Sløste med mulighetene

Lillestrøm sløste med sjansene og klarte bare ett poeng mot Viking i en litt tam og kjedelig forstilling på Åråsen

Nyheter

Tekst: NTB - redaksjonen@abcnyheter.noSøndag, 22.03.09 kl. 20:24
                  Foto: Scanpix

Lillestrøm (NTB): Viking har mest grunn til å være fornøyd med 1-1 og poengdeling, for det var ikke mye Viking skapte i løpet av 90 kalde minutter søndag kveld.
                  – Jeg synes det poenget vi sikret oss her på Åråsen er sterkt. Det er som en halv seier for oss, sa Viking-trener Uwe Rösler etter kampen.
                  Annenomgangen startet med et par sjeldne Viking-visitter i LSK-feltet, men hjemmelaget slo tilbake. Bjørn Helge Riise skjøt knallhardt fra kort hold etter 54 minutter. Thomas Myhre viste klasse og fikk slått ballen i tverrliggeren, men der sto Olivier Occean og headet inn returen.
                  Fortjent

1-0 til Lillestrøm var fullt fortjent. Hjemmetilhengerne hadde all grunn til å juble, men det varte ikke så lenge. Arild Sundgot hadde riktignok en flott heading like over 30 minutter før slutt, men midtveis i annenomgangen ble det stille blant hjemmetilhengerne.
                  Ballen endte hos Viking-forsvareren Håkon Skogseid inne i LSK-feltet. etter litt fram og tilbake fikk han skutt, og dermed sto det 1-1. Svært flatterende for gjestene etter det som hadde skjedd i kampen til da.
                  – Dette var en jevn kamp mellom to gode lag. Vi hang godt med de siste 15-20 minuttene og spilte oss til et par muligheter da. Nå har vi fire poeng på to kamper, og det er jeg veldig godt fornøyd med, sa Rösler som mente Viking-laget hadde vist en fantastisk kampmoral.
                  Kjedelig

– Vi hadde bra kontroll både offensivt og defensivt, men Viking var mer med i annen enn i første omgang. Thomas Myhre gjorde noen gode redninger, og jeg er vel skuffet over at vi ikke scoret både i første og begynnelsen av annen omgang, sa LSK-trener Henning Berg til NTB.
                  Magnus Myklebust fikk ballen i fin posisjon etter sju minutter, men klarte ikke å få somlet seg til å skyte. Olivier Occean ble spilt fint gjennom etter 11 minutter, men ballen endte utenfor.
                  27 minutter ut i omgangen skjøt Occean over fra flott posisjon. Sammen mann ble spilt helt fri og var alene med Thomas Myhre ti minutter før pause. Occean prøvde å plassere ballen til side for den gamle landslagskeeperen, men Myhre reddet mesterlig.
                  Det var småkjedelig for de vel 8000 tilskuerne. Kanarifansen forsøkte å skape stemning, men det var vanskelig å opparbeide særlig entusiasme, selv om det var LSK som sto for det lille som skjedde ute på banen.
                  Både Bjørn Helge Riise og Olivier Occean viste mye fint for hjemmelaget, og var de beste spillerne på Åråsen sammen med Viking-keeper Thomas Myhre.
                  Kampfakta:

Lillestrøm – Viking 1-1 (0-0)
                  8117 tilskuere
                  Mål: 1-0 Olivier Occean (54), 1-1 Håkon Skogseid (65).
                  Dommer: Terje Hauge, Olsvik.
                  Ingen kort.
                  Lagene:
                  Lillestrøm (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Bjørn Helge Riise (Mathis Bolly fra 80.), Khaled Mouelhi, Alhassane Dosso, Magnus Myklebust (Edwin Eziyodawe fra 73.) – Olivier Occean, Arild Sundgot (Björn Bergmann Sigurdarson fra 85.).
                  Viking (4-5-1): Thomas Myhre – Håkon Skogseid, Børre Steenslid, Ragnvald Soma, Trond Erik Bertelsen – Jone Samuelsen (Vidar Nisja fra 88.), André Danielsen, Birkir Bjarnason, Martin Fillo, Mame Diouf Niang – Alexander Ødegaard (Joakim Austnes fra 90.). (©NTB)

<pLillestrøm sløste med sjansene og klarte bare ett poeng mot Viking i en litt tam og kjedelig forstilling på Åråsen</p

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

LSK.no

1-1 mot Viking
                    Olivier Occean scoret LSKs mål ti minutter ut i den andre omgangen, men Viking kom tilbake ved Håkon Skogseid.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

Vgtv

Se Occeans kjempesjanser og målene i LSK-viking

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

RB.no

Foto Scanpix KLAGET IKKE: Henning Berg ville ikke dele ut noen skyld etter "bare" 1-1 mot Viking.
                        Ville ikke kritisere

ÅRÅSEN:
                        (LSK - Viking 1-1). LSK-spissene burde avgjordt kampen mot Viking. Men Henning Berg ville ikke dele ut noe skyld.
                        Av Anders Løvstad
                        Publisert 22.03.2009 - 22:08 Oppdatert 22.03.2009 - 22:16

Olivier Occean hadde tre kjempesjanser i første omgang. Arild Sundgot hadde én. Etter pause hadde Sundgot en stor til, før Occean endelig puttet.
                        Men Viking utliknet, og det endte 1-1.
                        Både Arild Sundgot og Olivier Occean innrømte etter kampen, at de burde avgjort i første omgang. Men Henning Berg ville ikke kritisere spissene sine.
                        – Jeg synes det er bra av Olivier at han kom til de sjansene. Så kan det diskuteres om avslutningene var for dårlige eller om det var keeperen som var god. Jeg synes uansett at bevegelsen og innsatsen til Olivier var god. Av og til ender det slik, sier Berg.

Sjekk tabellen i Tippeligaen her!

Flest sjanser

Ut i fra sjansestatistikken er det ingen tvil om at LSK burde slått Viking i kveld. De vant 6-2 i sjanser. Og normalt sett vinner man da.
                        – Slik er fotballen. Noen ganger vinner du selv om du spiller dårlig. Andre ganger taper du selv om du spiller veldig bra, sier Berg til rb.no.
                        Tross av de forspilte sjansene ser ikke LSK-treneren på dette som to poeng tapt.
                        – Vi har ett poeng mer enn vi hadde før kampen. Viking er ingen kasteball man bare kan ta poeng fra. De er et hardt satsende lag, som har kjøpt inn mange gode spillere. Og de forventer å være ett topplag i år.

Slik spilles Tippeligaen 2009!

God 1. omgang

Berg var veldig fornøyd med det han fikk se av sitt eget lag i første omgang mot Viking.
                        – Vi var veldig gode i første omgang. Vi er bra defensivt, og skapte i tillegg store sjanser. Vi hadde god samhandling både offensivt og defensivt. I andre omgang var det jevnere, uten at Viking skapte så mye da heller, sier Berg som ikke er skuffet over bare to poeng på de to første.
                        – Vi er opptatt av å spille god fotball. Det gjorde vi borte mot Stabæk, og det gjorde vi i første omgang i dag. Det må vi ta med oss videre, sier Berg.

Fornøyd Rösler

Uwe Rösler har vært på Åråsen som Viking-trener to ganger tidligere. Da tapte han begge. I kveld fikk han med seg et poeng hjem til Stavanger.
                        – Det var sterkt av oss å ta poeng her i dag. Hvis man ser ut ifra historien de siste 25 årene, så er det fantastisk at vi tar poeng her. En halv seier for oss. Jeg er veldig fornøyd med dette poenget, sier den tidligere LSK-treneren.
                        De fleste mente Lillestrøm var klart bedre enn Viking i første omgang i går. Men ikke Uwe Rösler.
                        – Jeg synes vi hang med. Lillestrøm hadde noen sjanser, men det var vi som ga dem til dem. Vi ble på ingen måte utspilt. Men jeg sa til gutta i pausen at hvis vi fortsatte sånn, ville vi tape.
                        Og Viking-gutta hørte på sjefens ord i pausen.
                        – I andre omgang reiste vi oss. De siste 10-15 minuttene så vi veldig sterke ut, og vi kunne fort ha avgjort kampen til vår fordel.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

Alt om LSK-Viking

Søndag ble det 1-1 mot Viking på Åråsen. LSK-media satt ringside og gir deg reaksjoner, intervjuer, og ikke minst høydepunktene fra kampen.

Hele saken: http://www.lsk.no/?did=9107141

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

vg.no

Occean: - Jeg tar ansvaret Se flere videoer fra VGTV
                            Av Espen Solbakken 22.03.2009 kl. 19:50 Kilde: VG NETT
                            LILLESTRØM (VG Nett) (LSK - Viking 1-1) Da Olivier Occean utnyttet sin fjerde store mulighet, virket LSK som en sikker vinner. Men Viking våknet i tide.

Occean: - Jeg tar ansvaret

Referat og video fra kampen

Etter 64 minutter scoret Stavanger-laget på sin aller første sjanse i matchen og utlignet ledelsen Occean hadde gitt LSK.

VGTV: Se sammendrag av kampen her

Med tanke på at Lillestrøm før Skogseids 1-1-mål hadde skapt seks-syv store muligheter, kan hjemmelaget takke seg selv for at de ikke hadde drept kampen tidligere.

- Vi gjør mye bra i første og begynnelsen av andre omgang. Jeg følte vi var klart best. Men man må score for å vinne kamper. Vi kunne scoret flere.

- Vi kommer til gode muligheter, og skal jobbe med å sette dem i nettet, sier LSK-trener Henning Berg umiddelbart etter kampen.

VGTV:
                            Se hele intervjuet her

Viking på sin side kan takke Occeans ineffektivitet og sin evne til ikke å gi opp. Samt egen effektivitet selvsagt.

- Det skjer i fotball. Jeg burde ha scoret flere mål. Som en målscorer er jeg misfornøyd. Neste gang setter jeg dem. Vi skulle ha vunnet i dag. Jeg påtar meg ansvaret for at vi bare tar ett poeng, sier Olivier Occean til VG Nett.

Samme laguttak

Både LSK og Viking leverte gode premierer, og begge trenerne hadde gitt tillit til de samme 11 spillerne som henholdvis greide uavgjort borte mot Stabæk og overkjørte Odd.

Arild Sundgot, som kom til kampen med 11 mål på de siste åtte kampene mot Viking, fikk kampens første sjanse etter syv minutter men nølte for lenge.

VG Diskuter:
                            «Occean bør sove dårlig i natt, dette skulle vært over etter føste omgang»

Men det var makker Olivier Occean som var den store synderen før mål i 1. omgang.

Canadieren hadde ikke verken touchen eller roen da han fikk tre muligheter i løpet av 25 minutter til å sende hjemmelaget i ledelsen.

Saken fortsetter under bildet

BOM BOM BOM: Olivier Occean hadde, til tross scoring, ikke dagen. Her fortviler han etter en misbrukt sjanse, med Viking-keeper Thomas Myhre i bakgrunnen. Foto: Scanpix

VG Nett LIVE!
                            Se Occeans misser her

Viking var farligst gjennom Mame Niangs fysiske tilstedeværelse, men senegaleseren fikk tøff kamp i luftrommet av Frode Kippe og Viking gikk til pause uten å ha skapt noe.

Omsider Occean

Selv ikke en sjansesløsende Occean kunne misse på muligheten som oppsto ni minutter etter halvtidshvilen. Håvard Nordtveit brøt høyt oppe i banen og la inn til Occean. Etter litt klabb og babb havnet ballen hos Bjørn Helge Riise, som skjøt i tverrligger og ned på streken.

Returen headet Occean i åpent mål.

Der og da så Viking ut som et taperlag, men på sin første reelle målsjanse slo siddisene tilbake. Håkon Skogseid sto plutselig umarkert da Ragnvald Soma headet en dødball ned til nykommeren fra Notodden.

- Jeg gjør løpet jeg skal, og ballen detter ned foran meg. Jeg fikk et touch, svingte meg rundt, og fikk den i mål. Det er ikke lett å ligge under 1-0 på Åråsen. Vi kommer tilbake og er veldig fornøyd med det, sier målscorer Skogseid.

LSK virket lamslått av utligningen, og Martin Fillo kunne straffet romerikingene ytterligere da han styrte et hjørnespark like over.

Mot slutten av oppgjøret virket ingen av lagene spesielt lystne på å risikere det poenget man hadde.

- Det føles som en halv seier. Når alle er ombord, har vi et godt lag og en god innstilling, sier Viking-trener Uwe Rösler til VG Nett.

LILLESTRØM (VG Nett) (LSK - Viking 1-1) Da Olivier Occean utnyttet sin fjerde store mulighet, virket LSK som en sikker vinner. Men Viking våknet i tide.

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK.no

Lars Kristian: -Fantastisk publikum
                              Lars Kristian Eriksen hygget seg i riktig drakt for første gang på Åråsen.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

LSK.no

Fornøyd Riise
                                Bjørn Helge Riise er fornøyd med samhandlingen mellom spillerne på kanten.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Occean åpnet scoringskontoen
                                  Olivier Occean åpnet årets scoringskonto med LSKs eneste mål mot Viking. Men da kraftspissen to ganger var alene mot Viking-keeper Thomas Myhre, klarte han ikke å score.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

LSK.no

LSK-TV: Kommentarer fra gutta
                                    Søndag spilte LSK 1-1 mot Viking på Åråsen. LSK-TV gir deg kommentarer fra hovedpersonene.
                                    '

Kommentar

• KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

LSK.no

Frustrerende kveld på Åråsen
                                      LSK var klart best mot Viking, men måtte nøye seg med poengdeling i årets første hjemmekamp.

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

LSK.no

Henning: -Veldig gode i en omgang
                                        Men LSK-treneren kritiserte Vikings uthaling mot slutten.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

LSK.no

Høydepunkter fra LSK-Viking
                                          LSK-TV gir deg høydepunktene fra Åråsen søndag kveld.

Kommentar

Working...