Nyheter mars 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

VG

Her er de tre spørsmålene vi stilte til supporterklubbene:
    1. Hvem vinner serien?
    2. Hvem rykker ned?
    3. Hvem blir årets profil i din klubb?
    Jan E. Jensen, talsmann for Kanarifansen (Lillestrøm):
    1. Rosenborg. De har fått lengre tid med Erik Hamrén. De har heller ikke mistet noen og har penger.
    2. Start, Sandefjord og Ålesund.
    3. Khaled Mouelhi kan bli det neste samtaleemnet i Tippeligaen. Jeg må også nevne unggutten Stian Ringstad som har gjort det veldig bra i treningskampene.
    Jørgen M. Storvig, leder i Isberget (Tromsø):
    1. Jeg tipper faktisk Lillestrøm, hvis Henning Berg klarer å overføre det han gjorde i Lyn.
    (VG Nett) - Rosenborg vinner eliteserien! Det er konklusjonen til majoriteten av supporterledere i landet.

Kommentar

• Geirfugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 561

BA

LSK først i køen

Kampen om Håvard Nordtveit ser ut til å gå mot nederlag for Brann. Haugesunds avis skriver på sine nettsider at klubben fra Romerike har best sjanse til å sikre seg Arsenal-spilleren.
      Ifølge avisen er stoppersituasjonen avgjørende for å tiltrekke seg Nordtvedt. Vidar Riseth er skadet, og Nordtveit vil trolig enkelt danke ut Pål Steffen Andresen i kampen om plassen ved siden av Frode Kippe.
      I Brann må Nordtveit bryne seg på de to islendingene, og er ikke garantert spilletid.
      Avisen skriver at Arsenal trolig vil kreve forsikringer om spilletid for å låne ut stortalentet, pluss at LSK-trener Henning Berg har et navn i England.
      Brann har som kjent pengene klare og håper på å få Nordtveit på plass til treningsleiren i Spania.
      se også:

og
      Last edited by Geirfugl; 04.03.2009, 11:48. Begrunnelse: lenker

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

Fra Arsenal til LSK?

ÅRÅSEN:
        Brann ligger langflate etter Håvard Nordtveit. Arsenal vil helst låne ut til LSK.

Av Morten Svesengen | Per Kristian Torvik
        Publisert 04.03.2009 - 11:14 Oppdatert 04.03.2009 - 12:37

Brann jobber hardt for å knytte til seg Håvard Nordtveit på lån fra Arsenal.

Men etter det Romerikes Blad kjenner til, vil Arsenal-manager Arsene Wenger helst låne ut det norske midtstopper-talentet Håvard Nordtveit til LSK.

Grunnen skal være at London-klubben mener LSK-trener Henning Berg er den som best kan utvikle Nordtveit i Norge.

Uaktuelt for LSK
        LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann sier at Åråsen-klubben verken har tatt kontakt med Arsenal selv eller er blitt kontaktet av London-klubben i forbindelse med en mulig utlånsavtale.

– Dette er ikke noe vi har tenkt på i det hele tatt. Hvis det stemmer at Arsenal vil at spilleren skal komme til oss, så er det selvfølgelig hyggelig. Men det er ikke noe vi har hørt noe om, og det er ikke noe vi har jobbet med, forsikrer Bjarmann.

Bjarmann sier at det ikke er aktuelt for LSK å hente inn Nordtveit nå.

– Vi kjenner spilleren, og vi er kjent med hans situasjon. Men vi har ikke ønonomi til å hente inn nye spillere nå. Vi har en stor stall og skal slanke den for å spare penger, sier sportsdirektør i LSK, Torgeir Bjarmann

Krever spilletid
        Med Vidar Riseth ute med beinbrudd og Pål Steffen Andresen på vei tilbake fra kneskade, kunne det vært en aktuell tanke å låne inn en midtstopper.

Men det blir altså ikke en gang vurdert av LSK fordi Åråsen-klubben ikke har økonomisk mulighet til å hente inn verken Arsenal-midtstopperen eller andre spillere nå.

Det er også usikkert om Arsenal ville leid ut spilleren uten at de å ha fått forsikringer om at han får spille førstelagsfotball. Det spørs det også om LSK kunne gitt Arsene Wenger så lenge LSK har Frode Kippe og Pål Steffen Andresen skadefri.

Last edited by RSP; 04.03.2009, 12:46. Begrunnelse: Oppdatert versjon.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

André Hansen spilleklar

Selv om han pådro seg en forstuelse før lørdagens kamp er André Hansen fortsatt spilleklar. På LSKs treningsleir i Spania har han vært med siden første spark på ballen.

Hele saken: http://www.lsk.no/?did=9105793

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

LSK-spillerne analyserer Brann-Elfsborg

Onsdag spiller Brann mot Elfsborg i Marbella. På tribunen sitter LSK-spillerne klare til å analysere begge lagene.

Hele saken: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9105800

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

Rb.no

TO VERDENER: Mens Olivier Occean har det som plommen i egget på LSK-treningene for tida, er det langt fra like rosenrødt på landslaget. Canadieren mener treneren ikke har god nok oversikt. Her i duell med Khaled Mouehli (t, v), Bjørn Helge Riise og Alhasane Dosso. ALLE FOTO: EIRIK HAGESÆTER
              Occeans to hav

... men Olivier Occean blir aldri norsk
              ESTEPONA:
              Mens han stortrives i LSK under Henning Bergs ledelse, er Olivier Occean bekymret for framtida på det canadiske landslaget.
              Av I SPANIA Per Morten Sødal
              Publisert 05.03.2009 - 06:30

Canadieren har vært inn og ut av landslaget i hjemlandet. Og han mener trener Dale Mitchell langt fra er rett mann til å føre den store nasjonen til sitt første VM-sluttspill siden 1986.

– Han sitter vel stort sett på kontoret sitt og ser på statistikk på internett. Han er aldri ute og besøker oss, og jeg hører heller aldri noe fra ham. Egentlig har vi et bra lag, men han bidrar ikke til å gjøre det bedre, sier spissen til Romerikes Blad.
              Mannen med 15 landskaper og to mål for de hvit-røde mener Mitchell er Henning Bergs rake motsetning.
              – Henning er fotballfaglig veldig sterk og han viser virkelig interesse for å utvikle oss.
              Lang pause

Sist 27-åringen spilte for hjemlandet var borte mot Mexico i VM-kvalifiseringen 10. september i fjor. Da fikk han det siste snaue kvarteret som innbytter i kampen nordamerikanerne tapte 2-1.
              – Det var en kamp der vi virkelig trengte en scoring og jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke ble satt innpå.
              Siden den gang har det vært stille og Canada er også ute av kampen om billett til Sør-Afrika i 2010.
              – Det har vært slik hele tiden under Mitchells ledelse. Jeg er blitt tatt ut de gangene jeg har scoret en del mål i serien. Det virker som han ikke har interesse for noe annet enn statistikk. Det er mange spillere som er i europeiske ligaer som føler det samme, mener LSK-spissen.
              Blir aldri norsk

Men til tross for misnøyen: Montreal-oppvokste Occean vurderer ikke å si nei til landslagsspill.
              – Nei, jeg har ingen planer om det. Men det er synd at vi ikke klarer å få mer ut av det laget vi har.
              Occean har vært så lenge i Norge nå at han kan få norsk pass. Men da må han si fra seg det canadiske statsborgerskapet.
              – Det blir ikke aktuelt. Det er synd jeg ikke får muligheten til både å ha det norske- og det canadiske passet samtidig.
              Men er det noe Occean i alle fall er positiv til, så er det denne sesongens LSK-utgave:
              – Det blir veldig spennende og jeg gleder meg veldig til å komme i gang sammen med dette laget. Vi er veldig talentfulle.
              Og han legger ikke skjul på at han mye mer sansen for Henning Berg enn forgjenger Tom Nordlie.
              – Han er en helt annen ledertype som gir klare beskjeder på en rolig måte. Jeg skal bare snakke for meg selv, men jeg trives mye bedre under Henning. Jeg kan ikke huske at han har skreket til oss. Han har nok vært veldig misfornøyd med noe, men han har lagt fram det på en pedagogisk måte.
              – Lærer raskt

Sin egen form er han ikke spesielt bekymret for. Til tross for at han har slitt med en vond tå, har han fått trent godt.
              – Nå gjelder det bare å få lagt det siste grunnlaget for både meg og laget. Jeg trenger en gjennomkjøring til for å komme i virkelig modus. Derfor blir Elfsborg-kampen viktig, både for meg og laget.
              Henning Berg mener spissen har tatt store steg siden han kom til klubben. Occean må fôres med innlegg og være rettvendt for å fungere best.
              – Allerede fra den første kampen jeg var trener i klubben viste "Ollie" at han er veldig flink til å ta til seg nye ting. Han spilte på en helt annen måte i den kampen. Den utviklingen har fortsatt. Han har alle forutsetninger til å bli en toppspiss i Tippeligaen, sier han.
              Og da kommer 27-åringen også til å lage et hav av mål.

Last edited by KrisB; 05.03.2009, 08:09.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB- Papir

-Passer fint med Sundgot
                ESTEPONA, SPANIA: Mens det tidligere har vært kultur å bruke en stor og en liten spiller spiss når LSK har spilt 4-4-2, mener trener Henning Berg at også Olivier Occean og Arild Sundgot kan bli et godt par i denne formasjonen.
                -Da ser jeg på Ollie som en bakromsspiss, mens Arild blir oppspiltspunktet og også han som kan gå ned å hente baller. Det var annderledes da han spilte sammen med Michael Mifsud i 2006, men Arild og Olivier passer også fint sammen, sier treneren.

Kommentar

• morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

Bjarmann konfransier på LSKs kickoff!
                  Onsdag 11. mars arrangerer LSK kickoff på Lillestrøm Kultursenter. Konfransier blir Torgeir Bjarmann i spann med Stine Buer.
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

REISER: LSK-keeper Lars Ivar Moldskred blir Strømsgodset-spiller. Her forlater han LSK treningsleir sammen med materialforvalter Per Svendsen. FOTO: PER MORTEN SØDAL

LSK-keeper Lars Ivar Moldskred blir Strømsgodset-spiller. Han har kontrakt med LSK ut 2009, og han lånes ut til Drammens-klubben resten av kontraktsperioden.

– Vi er enig med Strømsgodset om en utlånsavtale ut året. Det betyr at vi sparer noen utgifter. Samtidig er vi glad for at Lars Ivar får sjansen i en ny klubb. Med Otto Fredrikson tilbake i trening, har vi to keepere som er foran ham i køen, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Fikk beskjed under trening
                    LSK og Strømsgodset ble enige om overgangsavtalen torsdag formiddag. Den betyr at LSK sparer mer enn halvparten av lønnsutgiftene de har på Moldskred.

Vestlendingen fikk beskjed av LSK-trener Henning Berg midt under treningen i spanske Estepona torsdag formiddag. Treneren samlet umiddelbart spillerne og Moldskred tok farvel med lagkameratene i LSK.

Etterpå satte han satte kursen mot flyplassen i Malaga sammen med materialforvalter Per Svendsen. Nå er Strømsgodset hans nye klubb.

– Trist å forlate LSK
                    Moldskred trente med Strømsgodset allerede på La Manga tidligere i vinter.

Keeperen ville selv ikke bekrefte at Strømsgodset er hans nye klubb da han forlot treningen i Spania.

– Jeg kan bekrefte at jeg er klar for en annen norsk klubb, sa Moldskred før han forlot LSKs treningsleir torsdag formiddag.

Senere sa han dette til klubbens egen hjemmeside:

– Det er veldig trist å forlate LSK og Åråsen. Jeg har hatt det fantastisk i den tiden jeg har vært i klubben. Likevel gleder jeg meg enormt mye over at det har ordnet seg med Strømsgodset, sier Lars Ivar Moldskred til lsk.no.

Last edited by Skinke; 05.03.2009, 12:27.
                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

Moldskred til Godset
                      Torsdag formiddag ble det klart. Lars Ivar Moldskred går til Strømsgodset.

Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

Moldskred: - Trist å forlate LSK

Selv om Lars Ivar Moldskred gleder seg stort over at overgangen til Strømsgodset gikk i orden er han trist med tanke på at han nå forlater LSK. Torsdag reiste han hjem fra LSKs treningsleir.

Hele saken:
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

Haugesunds avis

Fortsatt Lillestrøm-aktuell

Håvard Nordtveit skal likevel være nær et leieopphold i Lillestrøm.
                          Øystein Eide

FOTBALL: Lillestrøms sportssjef Torgeir Bjarmann benektet til vg.no i går at Nordtveit er på vei til klubben, men etter det Haugesunds Avis erfarer skal det gå mot et leieopphold for vatsbuen.

Lillestrøm-trener Henning Berg skal ha hatt et møte med Arsenals representanter på La Manga, der Lillestrøm for tiden er på treningsleir.

I første omgang dreier det seg om et leieopphold fram til sommeren, men med muligheter for forlengelse dersom Nordtveit får nok spilletid.

Dersom Lillestrøm-avtalen går i vasken er det flere andre klubber som har Nordtveit på ønskelisten.

Det har ikke lykkes Haugesunds Avis å komme i kontakt med Henning Berg.

Last edited by RSP; 05.03.2009, 16:52. Begrunnelse: Lagt til lenke

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Aftenposten

NFF har tatt ut LSK-spillerne Ruben Gabrielsen og Torje Slettli til EM-mellomrunden for G17 i Biarritz i Frankrike 22. - 30. mars 2009:

Last edited by Torolf; 05.03.2009, 20:47. Begrunnelse: La til G17

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK.no||

Generalprøve på søndag!
                              LSK spiller søndag siste treningskamp før Tippeliga-starten. Generalprøven går mot det svenske topplaget Elfsborg på Marpafut i Spania.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

LSK.no

Mouelhi: - Vi vil være med helt i toppen
                                Med snart fire år bak seg i LSK sikter Khaled Mouelhi høyere enn noen gang. I år vil han være sentral på et LSK som er med helt i toppen.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

RB- Papir

Går ikke til Nybergsund
                                  Estepona, Spania: Senest på Gardemoen i minuttene før avreise til treningsleiren i spania var Tore Andreas Gundersen i samtaler med adeccoligaklubben Nybergsund. Spissen som sa han skulle bruke denne uken til å bestemme seg, har nok allesrede falt ned på en avgjørelse.
                                  Han følger ikke tidligere lagkamerat Viktor Bjarki Arnarson til Trysil-klubben.
                                  -Nei, etter all sannsynlighet blir jeg på Åråsen. For min egen del tror jeg at jeg får bedre utvikling under Henning Berg, sier han til RB.
                                  Gundersen vil imidlertidlig ikke utelukke at det kan bli aktuelt med klubbytte hvis det rette tilbudet dukker opp.
                                  - Jeg har fått henvendelser fra noen andre adeccoliga klubber, men vi er blitt enige om hvem det er, sier 23 åringen.

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

lsk.no

Otto tilbake.
                                    Fredag formiddag var Otto Fredrikson tilbake på LSK-treningen. Nå gleder LSK-keeperen seg over at den tunge skadeperiode er over.

Kommentar

• mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 847

vg.no

LSK topper treningskamptabellen!

Bodø-Glimt eneste lag som er i nærheten iflg. VG's oversikt.
                                      Morten

Kommentar

• ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2509

Ekstraordinært årsmøte

Annonse i papir-Romerikes Blad i dag:

Ekstraordinært årsmøte
                                        Lillestrøm Sportsklubb
                                        Avholdes i Åråsen Konferansesenter
                                        mandag 23. mars 2009 kl. 18.00.
                                        Sak: Styresammensetning, lovendring og valg.

Styret

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Sunnmørsposten

Nybergsund jobber fortsatt med å forsterke stallen før overgangsvinduet stenger 31. mars. Trener Ola Brenden er stadig interessert i de to ungdomslandslagsspillerne Andreas Lie (keeper) og Tore Andreas Gundersen (spiss).
                                          Får Brenden det som han vil, slutter de to seg til Nybergsund allerede kommende uke på La Manga.
                                          – Det er opp til spillerne selv. Vi kan ikke gjøre annet enn å vente, men jeg har et godt håp om at vi skal få det til.
                                          http://fotball.smp.no/forstediv/article131454.ece

Kommentar

Working...