Nyheter mars 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

PÅ BAKEN: Bjørn Helge Riise mener en dårlig generalprøve vil gi en god premiere. I går endte han og lagkameratene som regel på "ra-ta-ta" i kampen mot Elfsborg. ALLE FOTO: EIRIK HAGESÆTER

Rævafotball

- men Riise har klokkertro på medaljekamp

MARBELLA::
    (LSK – Elfsborg 0-1). Den svake generalprøven til tross: Bjørn Helge Riise blir skuffet hvis LSK ikke kjemper om medaljer i år.

Av Per Morten Sødal
    Publisert 09.03.2009 - 06:30 Oppdatert 09.03.2009 - 06:53

Etter offensivt årsverste, med 85 minutter uten en eneste målsjanse, er likevel ikke høyrekanten i tvil om at 2009 blir noe helt annet for hardt prøvede LSK-tilhengere.
    – Til dem som har sett kampen, eller leser om hvor dårlig den var: Jeg garanterer at dette ikke var representativt for årets LSK-lag. Det kommer ikke til å bli et nytt 2008. Vi kommer til å kjempe på den andre halvdelen av tabellen, sier han til Romerikes Blad.
    Riise synes det på ingen måte er "storkjeftet" å slå fast at målet bør være medaljekamp.
    – Ut fra det vi har vist i vinter, hører vi hjemme blant topp fire. Jeg blir skuffet hvis vi ikke klarer det.

Tok risiko
    Riise og flere andre klaget over tunge bein etter en ganske intensiv treningsuke. Da motstanden var god, og både pasninger og valg ditto dårlige, ble det veldig mye løping imellom.
    – Jeg fikk aldri beina i gang og følte meg sliten. Det ble bare halvveis.
    – Samtidig tok vi større risiko i oppspillene enn det vi pleier. Da vi ikke lyktes med det, ble vi til tider presser veldig lavt. Det var lite som stemte, mener kaptein Frode Kippe.
    Men defensivt var det mye mindre å sette fingeren på. Til tross for til tider massivt overtak spillemessig, skapte ikke svenskene veldig mye. Anders Svenssons fulltreffer etter dårlig LSK-markering på en corner rett før pause, var eneste gang kanarifuglene virkelig var ute og syklet. Den tidligere landslagsstjernen var for øvrig langt fra noen "Medel-Svensson". Han var banens gigant.

– Svakere enn forventet
    Trener Henning Berg var veldig klar på at han hadde forventet bedre kvalitet i det offensive spillet. Likevel er han ikke bekymret.
    – Det hadde vært mye større grunn til bekymring hvis dette hadde vært representativt for vinteren. Men har langt fra vært gjennomgangsmelodien. Vi la lista høyt i forhold til å ta risiko i oppspillene. Da verken pasningskvalitet, bevegelser, timing og valg var som det burde, blir det slik mot så gode lag som Elfsborg.
    Berg var imidlertid fornøyd med hvordan LSK sto imot det store Elfsborg-overtaket.
    – Jeg er godt fornøyd med det defensive. Spesielt måten vi håndterer overganger imot på, var mye bedre enn det vi presterte mot Molde. Så det var ikke helsvart, men det var selvfølgelig ingen god prestasjon, konstaterte han.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Aftenposten

LA MANGA: Viktor Bjarki Arnarsson (26) vil tilbake til Tippeligaen. Det er målet hans når han nå går på en sesong med Nybergsund på nest høyeste nivå. Han ønsker å vise Tom Nordli og Henning Berg at de burde ha satset på ham i Lillestrøm.
      Henning Berg dyktig
      – Trist å forlate Åråsen?
      – Både ja og nei. Henning Berg og Torgeir Bjarmann har gjort en veldig god jobb den tiden de har vært i Lillestrøm, og jeg har allerede lært veldig mye av Henning.
      – Jeg skulle gjerne ha fortsatt i Lillestrøm, men Henning var ærlig på at jeg ville få lite spilletid, og da ser jeg fram til å bygge opp igjen karrieren min igjen i Nybergsund, sier Viktor Bjarki Arnarsson til HA-sporten.
      Så kom Lillestrøm på banen etter Viktors gode 2006-sesong i islandsk toppserie.
      – Viktor viste god fotballforståelse, god touch og god målrate som midtbanespiller. Det var Uwe (Rösler) og jeg som hentet ham til Lillestrøm, sier Jan Åge Fjørtoft til HA-sporten.
      – Dessverre var Viktor uheldig med skader – og timingen, og han kom dermed på etterskudd, sier LSKs tidligere sportssjef.
      Så ble det nytt trenerregime på Åråsen da Tom Nordli overtok etter Uwe Rösler.
      – Jeg fikk sjansen som reserve de siste ti minuttene i en kamp på La Manga – og scoret. Siden fikk jeg ikke ett eneste minutt, så jeg reiste på lån til KR Reykjavik, sier Viktor vel vitende om at han kommer til å møte Tom Nordli igjen når Sundet skal spille to seriekamper mot Kongsvinger.
      Vil vise seg fram
      – Jeg vil vise Tom Nordli at han gjorde en feil da han ikke satset på meg, sier 26-åringen.
      Viktor er absolutt ikke bitter når han sier at han vil vise både Nordli og Berg at de tok feil av hans potensial som fotballspiller. Islendingen er bare skikkelig innstilt på å vise at han er god nok til å spille i Tippeligaen.
      – Det er målet mitt nå. Jeg vil la fotballen snakke for meg, sier Viktor Bjarki, som tror han hadde fått sjansen på fjorårets Lillestrøm-lag hvis Uwe Rösler hadde fortsatt.
      – Lillestrøm er på alle måter en fin klubb, men er større og mer profesjonell enn Nybergsund, som er mer på størrelse med klubbene på Island. Jeg har fått hjemmefølelsen allerede, og det er et godt tegn, sier Viktor Bjarki Arnarsson.
      Han gleder seg til å spille fotballkamper for Nybergsund, men med samboer som studerer i Oslo og ei ett år gammel datter i barnehage på Lillestrøm, vil han fortsatt bo der.
      http://fotball.aftenposten.no/forste...icle131536.ece

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

Tokstad sikter mot elleveren
        17-årige Kristoffer Tokstad håper å få så mye spilletid på a-laget i 2009 som mulig, og sikter seg inn mot førsteelleveren. For en uke siden fikk han beskjeden om at han har fått Tom Lund-prisen.
        http://www.lsk.no/default.aspx?did=9106313
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

http://lsk.no/?did=9106307

Ekstraordinært årsmøte i LSK 23. mars
          Mandag 23. mars arrangerer LSK ekstraordinært årsmøte. Bakgrunnen er at LSKs styre kun teller en kvinnelig representant.

Kommentar

• Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

Topp ti:

Her er den beste keeperen

8. Otto Fredriksson, LSK
            Finnen overbeviste stort da han overtok for Heinz Müller i Lillestrøm-buret, men spilte kun på det jevne i en tung LSK-sesong i fjor.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

Rb.no

LSKs Marbella-børs

Slik er LSK-spillernes form!

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB- Papir

Også Eriksen ble syk
                ESTEPONA; SPANIA: Natt til i går ble også Lars Kristian Eriksen syk og følte seg langt fra bra på veien hjem til Norge. Men LSK frykter verken noe langvarig sykdom eller masseutbrudd. -Det er snakk om fire forskjellige diagnoser, forklarer fysisk trener Geir Kåsene.
                LSKs problemer er små i forhold til Brann.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

TV2 Sport

- Henning Berg trenger tid

SEMBS TIPS: 8. PLASS

Nils Johan Semb tror ikke Henning Berg lykkes med å etablere Lillestrøm i toppen før neste sesong.

Fjoråret ble en fiasko for Lillestrøm.

Tom Nordlie ble sparket midtveis i sesongen og Erland Johnsen overtok ansvaret før Henning Berg kom inn de siste kampene.
                  LSK, som på forhånd var tippet som en medaljefavoritt, endte på 12. plass. Hadde det ikke vært for at kun ett lag kunne rykke ned i fjor, måtte Lillestrøm spilt kvalifiseringskamper for å overleve sesongen.

- Trenger tid
                  Nils Johan Semb tror imidlertid ikke Lillestrøm er i stand til å hevde seg i toppen denne sesongen - til tross for at Henning Berg er spådd en lysende trenerkarriere på Åråsen.
                  - Jeg har tro på Henning Berg som trener, men jeg mener han trenger tid på seg. Jeg tror ikke LSK tar de store stegene før i 2010, og at de ender på en åttendeplass i år, sier han i Tippeligatipsen 2009.
                  - Hva gikk galt med LSK i fjor?
                  - De hadde en svært skuffende sesong. LSK skulle utvikle spillerstilen, men de ble dårligere å alle fronter. Så solge de Werhmann og Stefanutto, Bjørn Helge Riise ble skadet - det var en konflikt mellom Nordlie og Fjørtoft. Ja, det var mange faktorer som spilte inn, det ble et skikkelig roteår for LSK, oppsummerer Semb.

Ikke svekket
                  Lars Kristian Eriksen (Lyn), Bjørn Bergmann Sigurdarson (Akranes), Viktor Bjarki Arnarson (tilbake fra utlån i KR Reykjavik), André Hansen (Skeid), Stian Ringstad (Eidsvold Turn), Mathis Bolly(egen jr. avd), Kristoffer Tokstad(Lørenskog), Alhassane Dosso (Sharks FC) og Edwin Eziyodawe (Sharks FC) er nye spillere på Åråsen foran denne sesongen.
                  Simen Brenne (Odd), Ståle Stensaas (låneperioden utløpt) og Markus Kiesenebner (har avsluttet kontrakten) er borte.
                  - Kiesenebner kom nesten aldri på banen for LSK. De har egentig bare mistet Simen Brenne, men han ble aldri dominerende hos LSK. Jeg mener LSK ikke har mistet noen spillere av verdi, for å si det sånn, sier Semb.
                  Om LSKs nye spillere sier han følgende:
                  - Lars Kristian Eriksen er nok den mest solide spilleren de har fått. I tillegg har Berg hentet mye ungt, i spillere som Stian Ringstad og Tokstad. Men disse er nok ikke helt modne og klare for Tippeligaen ennå. Dosso og Edwin, disse spillerne fra Elfenbenkysten, er nok imidlertid kanskje de to som er nærmest å få en del spilletid i Tippeligaen denne sesongen.

Tror på Occean
                  En av spillerne Semb har mest tro på er fjorårets toppscorer Olivier Occean. Han scoret 11 mål i fjor, og endte på en femteplass på toppscoretlisten.
                  - Det blir nok Sundgot og Occean på topp - men jeg mener Berg savner en bakromsspiss sammen med en møtende spiss. Derfor blir høyresiden sentral - Bjørn Helge Riise må foré Occean og Arild med innlegg fra kanten, poengterer Semb.
                  - Men vil ikke det føre til at LSK mangler balanse?
                  - Ja, de vil nok savne det. For meg er det en gåte at de for eksempel solgte Stefanutto på venstrebacken. Han var alltid offensiv og jeg mener det var en grov feilvurdering å gi slipp på ham, svarer Semb.

Riise vil utenlands
                  Bjørn Helge Riise er kanskje LSKs største profil. Lillebroren til den profilerte Roma-proffen John Arne Riise ønsker seg nå til en større klubb.
                  Og tror på en overgang allerede i sommer.
                  - Jeg lærte mye av fjoråret. Det var tøft i perioder. Da jeg nærmet meg toppformen slo jeg opp skaden, og møtte veggen igjen. Jeg var i det hele tatt stresset om jeg kunne komme tilbake, sier han, og slår fast:
                  - 2009 skal bli mitt revansjeår. Jeg skal komme tilbake sterkere enn noen gang tidligere. Jeg skal gjøre det bra for Norge og LSK og forhåpentligvis ta det siste skrittet slik at jeg kommer meg ut.
                  - Tenker du på å ta steget til en større klubb allerede i år?
                  - Ja, det er stor sannsynlighet for det, svarer han raskt.
                  Riise skryter av Henning Bergs inntreden på Åråsen.
                  - Han har vært veldig bra. Treningsmessig er det mye mer fotballrelatert. Han behandler alle som individualister, og har forstått det at enkelte spillere trenger forskjellig trening.
                  - Hvor ender LSK i år?
                  - Jeg tror ikke folk forventer så mye av oss i år. Så vi kan ta det med ro. Men vi ønsker å kjempe om gullet så lenge så mulig - vi kommer i hvert fall ikke til å kjempe i bunnen, svarer høyrekanten.

- En ære å være her
                  Henning Berg gleder seg til sin første hele sesong som trener for LSK.
                  - Det viktigste for oss er nødvendigvis ikke resulstatene, men vi må se hva vi gjør og hvordan vi gjør det. Jeg føler meg heldig og privilegert over å få være her, sier han til TV 2 Sporten.
                  - Hvem vinner årets Tippeliga?
                  - Si det. Jeg tipper det vil stå mellom RBK, Stabæk og Brann, svarer Berg etter en kort tenkepause.

- Et stabilseringsår
                  Semb tror denne sesongen blir et slags læreår for Berg.
                  - Han er veldig bevisst på seg selv som trener. Men jeg tror den første sesongen blir et stabiliseringsår, og at de havner litt over midten. I 2010 tror jeg LSK kommer til å ta det store steget. Og Henning får tid på seg - det blir ikke noe turbulens rundt hans rolle som trener, slår Semb fast.

Se videoinnslag mv. her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Søgård gir seg aldri

Med et bankende LSK-hjerte gir Espen Søgård seg aldri. I år vil han overbevise i den gule og svarte drakta.

Hele saken: http://www.lsk.no/?did=9106330

Kommentar

• mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 847

Åråsen vil bli klar

Det er tolv dager igjen til LSK tar i mot Viking på Åråsen. Gressmatta er allerede grønn og blir kampklar.

Les mer på http://www.lsk.no/?did=9106348
                      Morten

Kommentar

• LSKOG
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2005
                        • 131

Espen Berntsen dømmer Stabæk-LSK.

Rapporterer stabek.no
                        Last edited by iL; 10.03.2009, 15:05. Begrunnelse: fjernet link

Kommentar

• hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

NORDTVEIT KLAR FOR LSK

Håvard Nordtveit landet i ettermiddag på Gardermoen. I morgen presenteres han som Lillestrøm-spiller.

FOTBALL: Haugesunds Avis vet at Lillestrøm har kommet til enighet med Arsenal, og at LSK-trener Henning Berg selv plukket Nordtveit opp på flyplassen.

Vatsbuen skal etter planen ha sin første trening med LSK i morgen på Telenor Arena, der Lillestrøm forbereder seriepremieren mot fjorårets mester Stabæk.

Torsdag i forrige uke skreiv vi at Lillestrøm-trener Henning Berg hadde hatt et møte med Arsenals representanter på La Manga.

Nå har altså klubbene kommet til enighet.

Det har ikke lykkes Haugesunds Avis å komme i kontakt med Henning Berg eller sportsdirektør Torgeir Bjarmann i dag.
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

Nordtveit med overgang fra Arsenal til LSK

Tirsdag ble Håvard Nordtveit klar for LSK. Arsenal-spilleren kommer på utlån til Åråsen.

Last edited by Grusom B; 10.03.2009, 23:26.

Kommentar

• morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

Nordtveit: - Utrolig viktig for meg
                              Med tirsdagens overgang til LSK mener Håvard Nordtveit at han har gjort et viktig valg. - Det er utrolig viktig både for erfaring og for å få spiller, sier han.http://www.lsk.no/default.aspx?did=9106419
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Her er LSKs nye spiller
                                Tirsdag kveld tok LSK-TV seg en prat med Håvard Nordtveit rett før det ble kjent at han signerte låneavtalen med LSK. Vi gir deg også nummeret Håvard skal spille med i LSK

Kommentar

• dIsTurBeD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 668

I LILLESTRØM: Håvard Nordtveit spiste middag i Lillestrøm etter å ha underskrevet en låneavtale med LSK fram til 1. august i år. FOTO: ESPEN BOLSTAD
                                  Nordtveit klar for LSK

LILLESTRØM:
                                  Håvard Nordtveit vil bruke LSK og Henning Berg for å spille seg nærmere Arsenals Premier League-lag.
                                  Av Espen Bolstad | Per Morten Sødal
                                  Publisert 10.03.2009 - 18:03 Oppdatert 10.03.2009 - 19:29

Rb.no møtte den ferske LSK-spilleren på en restaurant i Lillestrøm i kveld:
                                  Den siste tiden har det blitt spekulert i om Håvard Nordtveit skulle til LSK eller Brann:
                                  – Hvorfor ble det LSK?
                                  – LSK har en god bakgrunn, de høye herrer i Arsenal mente at Henning Berg er riktig mann til å utvikle meg videre. At han er mannen som skal få meg nærmere A-laget til Arsenal, svarer Nordtveit.

Ingen spillgaranti

– Det er opp til Henning å bestemme om jeg spiller eller ikke. Men jeg skal kjempe for å få spille a-lagsfotball. For det er det jeg trenger, sier han til Romerikes Blad.
                                  Rogalendingens utlånsavtale går ut juli. Da skal han etter planen returnere til London-klubbens sesongoppkjøring.
                                  Både han og Arsenal håper Henning Berg vil få ham nærmere Premier League.
                                  Berg skal selv ha pratet med London-klubben et par ganger før avtalen gikk i boks mandag kveld.
                                  Vil Håvard Nordtveit styrke LSK? Si din mening nederst i artikkelen!

– Strålende fornøyd

Det 18-årige stortalentet kommer til Åråsen på utlån fra Arsenal fram til og med 1. august.
                                  – Dette er en meget god avtale både for spilleren, LSK og Arsenal, sier en strålende fornøyd sportsdirektør, Torgeir Bjarmann til rb.no.
                                  Til klubbens hjemmesiden sier Bjarmann at 18-åringen er en spiller som kan spille på flere plasser.
                                  – Han forsterker LSK-troppen, og vil skape mer konkurranse. Noe som selvsagt er positivt for en stall, sier sportsdirektøren.
                                  LES OGÅS: Arsenal vil låne til LSK

Vet ikke mye om klubben

18-åringen som kan spille midtstopper, back og defensiv midtbane innrømmer glatt at han ikke vet mye om LSK.
                                  – Nei, der stiller jeg ikke sterkt for å si det sånn. Jeg har kun sett stadion.
                                  Han fikk beskjed for noen dager siden at han skulle på flyttebot.
                                  – Jeg fikk bare beskjed om å pakke kofferten å gjøre meg klar, sier Nordtveit.

Var uaktuelt

Som rb.no skrev i forrige uke ville Arsenal-manager Arsène Wenger låne ut stoppertalentet Håvard Nordtveit til LSK.
                                  Brann har også vist interesse for 18-åringen, men Wenger mente Henning Berg og hans kompetanse var til det beste for talentet.
                                  Torgeir Bjarmann sa da til rb.no at det ikke var aktuelt for LSK å hente inn Nordtveit nå.
                                  – Vi kjenner spilleren, og vi er kjent med hans situasjon. Men vi har ikke ønonomi til å hente inn nye spillere nå. Vi har en stor stall og skal slanke den for å spare penger, sa sportsdirektøren da.

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

(VG Nett) Håvard Nordtveits (18) trener på G19-landslaget ser ingen grunn til at den Arsenal-utleide unggutten ikke skal bli en suksess i Lillestrøm.

Landslagstrener tror Nordtveit blir en eliteserie-hit

Av Kristian Skalland Moen 10.03.2009 kl. 20:30 Kilde: VG NETT

(VG Nett) Håvard Nordtveits (18) trener på G19-landslaget ser ingen grunn til at den Arsenal-utleide unggutten ikke skal bli en suksess i Lillestrøm.
                                    KLAR FOR LILLESTRØM: Håvard Nordtveit. Foto: LSK.no

Øivind Nilsen er kanskje den norske treneren som kjenner best til Nordtveits ferdigheter akkurat nå. G19-landslagstreneren har nemlig fulgt Arsenal-spilleren helt siden han spilte i Haugesund.

- På noen områder har han utviklet seg kolossalt siden han kom til England, spesielt når det gjelder attitude. Men han har båret preg av at han ikke har spilt nok kamper. Med kamptrening kan han bli fryktelig god, tror G19-trener Øivind Nilsen.

Les også:Nordtveit: - Dette kan bli utrolig viktig for meg

- Blitt knalltøff

Nilsen mener Nordtveit alltid har vært god til å løpe opp folk, men synes unggutten nå har blitt mye bedre som førsteforsvarer.

- Han har blitt knalltøff i duellene, og tatt mange steg siden han dro, sier han til VG Nett.

VG Nett-leser:«Personlig tror jeg fortsatt at han er litt veik, men at han en pasningsfot og et overblikk få i TL kan måle seg med». DISKUTÉR!

NORDTVEIT-TRENER: Øivind Nilsen har fulgt Håvard Nordtveit på U-landslagene. Foto: Aftenposten

Nordtveit har aldri spilt i eliteserien i Norge tidligere, men det bekymrer ikke landslagstreneren.

- Jeg kan ikke se noen grunner til at han ikke skal klare seg og gjøre en god figur i norsk eliteserie, sier Nilssen.

- Gledelig

- Tror du LSK lar han få spille?

- Jeg håper de gjør det. Jeg håper det er tanken. Jeg kan ikke se noen annen hensikt fra Håvard eller Arsenals side.

Øivind Nilsen er glad for at det er nettopp Lillestrøm og Henning Berg som får ansvaret for Håvard Nordtveit frem til august.

- Det virker som om Lillestrøm har fått en policy på å slippe til unge spillere, og det er noe jeg ser på med glede. Det virker for øvrig som flere klubber slipper til unge spillere nå, og det er godt for norsk fotball.

Kommentar

• KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

tv2 sport.no

- Berg viktig for at det ble LSK

Arsene Wenger stoler på at Henning Berg skal gjøre Håvard Nordtveit til en klassestopper.

Lillestrøm (TV 2 Sporten): Lillestrøm har kommet til enighet med Arsenal om en utleieavtale for Håvard Nordtveit fram til 1. august
                                      - Det er for å få spilletid på et så høyt nivå, ikke minst at det er press. Det er det Arsene Wenger vil, at unge skal spille under press for å vinne tre poeng. Det er viktig for å få det mentale i orden, sier Nordtveit til TV 2 Sporten.
                                      Ifølge Haugesunderen har Arsenals kjennskap til Henning Berg vært viktig for at det ble Lillestrøm.
                                      - De vet hvem Henning Berg er, og er ganske trygge på at han vil lære bort det meste han vet til meg. Kanskje det kan hjelpe meg videre til å ta flere steg, sier 18-åringen.

LSK-trener Henning Berg hentet selv talentet på Gardermoen i dag.
                                      I morgen skal Nordtveit, kaptein på Arsenals reservelag, etter planen gjennomføre sin første trening på norsk jord - på Stabæks Telenor Arena hvor Lillestrøm skal gjøre de siste forberedelsene før serieåpning lørdag.
                                      Lillestrøm og Brann har begge kjempet om å få leie inn Haugesunds-karen, som forlot norsk fotball til fordel for England i 2007. I duell med Roald Bruun-Hanssen & co. stakk imidlertid LSK av med det lengstre strået.
                                      Dermed har Henning Berg skaffet seg en solid defensiv forsterkning, kun dager før Tippeliga-start.
                                      Arsenal-Manager Arsène Wenger forlangte en viss grad av spilletid hvis 18-åringen skulle forlate Nord-London. Det er trolig denne garantien som har vippet avtalen i favør Åråsen-klubben.

Se hele intervjuet i videovinduet over!
                                      eller følg link:
                                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Bladet Tromsø

Det er kun fire dager til serien starter og samtlige lag er ferdige med sine treningskamper. I dag presenterer vi den endelige vintertabellen. Poengsnitt per kamp er grunnlaget for plasseringen. Om lagene står likt, teller antall kamper før målforskjell.

Tabellen viser at Tromsø er en nokså suveren vintervinner, som det eneste laget med to poeng eller mer i snitt. "Gutan" befestet at de har funnet vinterformen med en overbevisende 4-1-seier mot Glimt torsdag. Bare to lag har vært for sterke for Tromsø i oppkjøringen: Vålerenga og Tromsø.

På sølvplass havnet Lillestrøm. 1-3-tapet mot nettopp TIL - da Henning Berg stilte med et veldig b-preget lag kostet romerikingene førsteplassen - uten at akkurat det nok ikke tar nattesøvnen fra LSK-treneren.

Bergs tidligere klubb Lyn har også vist god vinterform og tar tredjeplassen.
                                        Hele tabellen her: http://fotball.itromso.no/eliteserien/article131760.ece

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Varden

Neppe i trøbbel igjen

NØKKELMANN: Olivier Occean hadde, i likhet med resten av LSK, ingen stor sesong i fjor. Eks-odderen kan bli en nøkkelmann når romerikslaget jakter lysere tider. Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX

Anders Rambekk

Nye koster feier på Åråsen. Henning Bergs styrke kan bidra til å gjøre 09-sesongen mer minneverdig enn fjorårets.

Bjørn Borge

SKIEN Det mener også vår ekspert for anledningen, Anders Rambekk.

Økonomien kan tvinge fram en større satsing på yngre spillere, og Henning Berg er flink på det området, sier Odd-spilleren som tjenestegjorde som kanarifugl i tre år.

Overrasket
                                          Rambekk var likevel like overrasket som resten av norsk fotball over at LSK var en fullgod dumpekandidat idet nettene begynte å bli lange i fjor høst.
                                          Sesongen viste vel at selv lag med mange antatt gode spillere, kan slite når de dårlige periodene blir for lange. Eller når litt for mange ikke får ut hele sitt potensiale, mener Rambekk.
                                          Han er ganske trygg på at bunnstriden må klare seg uten LSK i år, men tror ikke tunge tider kan vendes til velkjent medaljeprat på Åråsen.

Mulig topp-seks
                                          Topp-seks med en god sesong. Medalje stiller jeg meg mer tvilende til. Akkurat nå ser jeg ikke mye som tilsier at LSK skal være helt i toppen.
                                          Når Rambekk likevel tror LSK reiser seg, går det på en vurdering av spillerstallen.
                                          Lillestrøm har en stall medmange spillere av god kvalitet. Blander du rutinen til Frode Kippe, Vidar Riseth og Arild Sundgot med folk som Bjørn Helge Riise, Olivier Occean og andre i utvikling, bør du stå ganske bra.
                                          Trenerskiftet kan dessuten bidra til gjensyn med den entusiasmen som ble mer og mer fraværende i fjor, tror Odd-spilleren.

Må selge?
                                          Det er viktig for LSK å bli kvitt skuffelsen som henger igjen fra i fjor. Men de har tatt endel grep, og mye kan stå på den økonomiske delen. Jeg leser imidlertid at økonomien kan tvinge fram spillersalg til sommeren, og heller ikke Lillestrøm skal miste for mange sentrale spillere før det begynner å merkes.

På godt og vondt er det nok litt mer spenning enn vanlig rundt klubben.
                                          Tåler tradisjonsrike LSK nok en vanskelig sesong?
                                          Med tanke på økonomien, stilles det helt andre krav nå. Det tror jeg alle, både i og utenfor klubben, er veldig klar over.

Publisert onsdag 11. mars 2009 kl. 08:02.

Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

Kommentar

Working...