Nyheter mars 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Kippe: - Går for tre poeng mot Viking

    LSK hentet ett poeng mot Stabæk på Telenor Arena på lørdag. Om en uke er det Viking som er neste motstander hjemme på Åråsen. - Vi må gå for tre poeng, sier LSK-kapteinen.

    Hele saken: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9106723

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      lsk.no

      Juniorlaget knuste Holmlias seniorer

      Med tre mål av Fredrik Gulbrandsen bidro 16-åringen stort til at LSKs juniorer knuste Holmlias seniorer i generalprøven med hele 6-0.

      Hele saken: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9106738

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        LSK.no



        Billettsalget starter mandag
        Søndag om en uke kommer Viking til Åråsen i årets andre serierunde, og mandag starter billetsalget til kampen.

        hele saken: http://www.lsk.no/?did=9106731

        Kommentar

        • norveggio
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2008
          • 65

          Midtun Lie på veg til Kongsvinger?

          KIL og LSK er enige om Midtun Lie. Nå er det opp til Jooon selv.

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            RB-papir

            Midttun Lie kan gå til kongsvinger
            Åråsen: LSKs Jon Midtun Lie kan bli KIL spiller i løpet av kort tid. Klubbene skal være enige om en utleieavtale.
            - Hvis Jon vil så blir avtalen i orden men han vil fortsatt tenke litt, sier Torgeir Bjarmann.
            Sognal er også ineressert i Midttun Lie

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              lsk.no


              Billettsalget til LSK-Viking er i gang!
              Søndag kommer Viking til Åråsen i årets andre serierunde, og i dag har billettsalget til kampe

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                lsk.no


                Myklebust vil ha mål
                Det ble bare nesten for Magnus Myklebust på lørdag. Målet han scoret ble senere kreditert Arild Sundgot. - Han stjal det, sier Magnus med et stort glis.

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  RB.NO

                  Bestemmer seg i dag

                  ÅRÅSEN::
                  Fire klubber vil ha Jon Midttun Lie. LSK-spilleren bestemmer seg mandag.
                  Av Per Kristian Torvik | Morten Svesengen
                  Publisert 15.03.2009 - 23:00 Oppdatert 16.03.2009 - 13:19


                  Se større bilde
                  TIL KONGSVINGER? Hvis Jon Midttun Lie bestemmer seg for det, kan han spille for Kongsvinger denne sesongen.

                  De fire Adeccoliga-klubbene Kongsvinger, Sogndal, Løv Ham og Nybergsund har alle vist interesse for å hente Midttun Lie fra LSK.

                  – Jeg bestemmer meg i dag, sier Midttun Lie til rb.no.
                  LSK skal allerede være enig med Kongsvinger om en leieavtale, men uansett hva spilleren bestemmer seg for, regner sportsdirektør Torgeir Bjarmann med at det vil gå i orden.
                  – Hvis Jon vil, kommer avtalen til å gå i orden, sier Bjarmann.
                  Ut fra det RB-sporten skjønner er Kongsvinger og Sogndal de to mest aktuelle klubbene for Midttun Lie.
                  I Kongsvinger vil han eventuelt bli gjenforent med trener Tom Nordlie som har hatt ham som spiller både i Sandefjord, Start og LSK.
                  Nordlie og hans mannskap er for tiden på La Manga. Det er usikkert om 28-åringen vil reise dit hvis han blir enig om overgang til KIL.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    lsk.no



                    Åråsen bedre enn Lerkendal

                    Søndag spiller LSK første seriekamp hjemme på Åråsen stadion på en gressmatte som er bedre enn den som ble brukt på Lerkendal i går.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      http://lsk.no/?did=9106842

                      Midttun Lie til Sogndal
                      Mandag kveld bestemte Jon Midttun Lie seg for å gå til Sogndal. Overgangen skjer umiddelbart.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Nettavisen

                        Midttun Lie til Sogndal


                        TIL VESTLANDET: Jon Midttun Lie er klar for adeccoligafotball i Sogndal denne sesongen. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX

                        Lånes ut for sesongen.

                        Publisert 16.03.09 19:39 | Sist oppdatert 16.03.09 19:52

                        Lillestrøm-spiller Jon Midttun Lie har bestemt seg for å spille for Sogndal denne sesongen. Den tidligere Start- og Sandefjord-spilleren var koblet til Tom Nordlies Kongsvinger, men valgte altså til slutt laget som spilte tippeligakvalifisering sist sesong.
                        - Jeg tror det er et sted hvor jeg vil få spilletid, og hvor jeg kommer til å trives, sier 28-åringen til Nettavisen, og tror saftlaget kan være med å kjempe om opprykksplass også denne sesongen.
                        - Ja, jeg tror vi kan gjøre det bra. Marginene for opprykk eller ikke opprykk er små, men jeg tror vi skal være med å kjempe.
                        Midttun Lie, som har slitt med lite spilletid i Lillestrøm, vil ikke spekulere i om han kommer til å bli værende på Vestlandet også etter at leieavtalen går ut.
                        - Nei, det får du spørre om når sesongen er over, ler han.
                        Sogndal åpner årets Adeccoliga med hjemmekamp mot Hønefoss 7. april.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5099

                          [NRK] Marius Johnsen tilbake

                          Er NRK-innslag, som ble jeg tror ble laget noen dager før seriestart.

                          Omhandler Marius Johnsen. Stikkord: Kne, skade, comeback.

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            rb.no

                            DISKUTERTE: Henning Berg (t.v.) snakket lenge med Steinar Pedersen om hvorfor han valgte å vrake ham til kampen mot Stabæk. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                            Sjokkert over vraking

                            I fjor spilte Steinar Pedersen samtlige minutter for LSK. Lørdag ble han vraket i troppen på 18 spillere mot Stabæk.
                            Av Per Kristian Torvik
                            Publisert 17.03.2009 - 06:39 Oppdatert 17.03.2009 - 07:08
                            Tips en venn om denne saken
                            Skriv ut denne siden

                            – Det var overraskende og meget skuffende. Det hadde jeg ikke trodd skulle skje, sier Steinar Pedersen.
                            Etter treningen fredag snakket han og trener Henning Berg lenge. Der ble de sittende i en time og diskutere saken.
                            – Jeg fikk i alle fall sagt at jeg var helt uenig i Hennings vurderinger.
                            – Hva var forklaringen?
                            – Jeg fikk en begrunnelse. Men den vil ikke jeg kommentere.


                            – Ikke på vei ut

                            Henning Berg sier Steinar Ped ersen ble veiet og funnet for lett til Stabækoppgjøret etter en tett vurdering mellom ham, Stian Ringstad og Ruben Gabrielsen.
                            – Neste gang kan det godt bli omvendt. Jeg ser an hvilke motstandere vi har til enhver tid. Jeg tar ut de spillerne jeg mener er best ut fra kampbildet. Å møte Viking er noe annet enn Stabæk.
                            – Så dette er ikke et signal om at Pedersen også kan være på vei ut av LSK?
                            – På ingen måte. Steinar er etter min mening bedre enn i fjor. Han er en god spiller, er ekstremt seriøs, har store ambisjoner og takler dette profesjonelt.

                            Står på

                            Steinar Pedersen er ikke den som gir seg i første omgang.
                            – Jeg har alltid hatt den holdningen at jeg skal ta vare på meg sjøl, opptre profesjonelt og trene hardt for å komme tilbake. Det er jo ikke spilt mer enn en kamp.
                            – Hvor lenge kan det fortsette at du ikke er med i troppen med tanke på din egen karriere?
                            – Jeg er 33 år og har tenkt å spille i Tippeligaen i flere år ennå. Jeg tror naturligvis at jeg kan være aktuell igjen ganske snart. Hvis problemet er alderen min, regner jeg med at jeg får høre det. Dessuten er jeg meget glad i å trene, enten jeg spiller eller ikke, sier Steinar Pedersen.


                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              RB- Papir

                              Utestenger fire bråkemakere
                              Fire medlemmer av casual-gruppa Sportsklubbens Fineste vil bli utestengt fra Åråsen ut sesongen etter en slåsskamp blandt kanarifansen i kampen mot stabæk på lørdag.

                              Fra RB: "Arrangementsansvarlig i Lillestrøm, Kjell Hulby, er klar på at de fire involverte kommer til å bli utestengt både fra Åråsen og bortearrangementer minst ut sesongen. - Vi har nulltoleranse for slike hendelser. De fire involverte vil selvsagt bli utestengt, så får vi vurdere hva vi skal gjøre med resten av denne grupperingen, forklarer Hulby."
                              Last edited by Torolf; 17.03.2009, 09:33. Begrunnelse: Tillegg

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                RB- Papir

                                Snakker om ny kontrakt
                                LSK og Frode Kippe forhandler om ny kontrakt. Trolig gir midtstoppern Åråsen-klubben ett posetivt svar denne uka.
                                -Jeg trives veldig godt her i LSK, og det skjer mye spennende her nå, sier Frode Kippe.
                                Kapteinen er tilbudt en kontrakt som varer ut 2012 sesongen.
                                - Jeg har diskutert dette med Torgeir en stund og nå er vi nær en avgjørelse. Regner med en avklaring denne uka, sier Kippe.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Bladet Tromsø

                                  TIL-jakt på Essediri


                                  Tidligere Alfheim-favoritt Karim Essediri er ønsket av gamleklubben Tromsø. ( Foto: Digitalsport )

                                  Av: Nils-Jarle Sætre
                                  Publisert: 17.03.2009 kl. 07:58 , endret: 17.03.2009 kl. 07:59

                                  Per-Mathias Høgmo ville ha Karim Essediri (29) tilbake til TIL for seks uker siden, men det ble ikke noe av overgangen da.

                                  TIL har i lengre tid jaktet en høyrekant, og Lillestrøm innrømmet i går at TIL tok kontakt med dem da Karim Essediri var i Hellas for å sjekke forholdene i den greske klubben Kavala rett før overgangsvinduet stengte 31. januar.
                                  – TIL tok kontakt da og ba om lov til å snakke med Karim. Det var ikke noe problem for oss, sier sportsdirektør i Lillestrøm, Torgeir Bjarmann.

                                  Høgmo på hogget
                                  Da "Tromsø" kontaktet Essediri bekreftet han at det stemte.
                                  – TIL kontaktet meg mens jeg var i Hellas. De sa de ville ha meg. De kontaktet en agent og kom med et tilbud. Vi begynte å prate sammen og var langt nede i detaljene, sier Essediri.
                                  – Så lenge Lillestrøm og han bekrefter det, så kan jeg si det stemmer, sier sportsdirektør i TIL, Morten Kræmer.
                                  Faktisk var de kommet så langt at Høgmo selv fortalte Essediri at han snart ville være på TIL-trening.
                                  – Han ville ha meg på treningen tirsdagen før Brøndby-kampen for så å kunne ha meg med til Danmark. Det var godt å høre for Høgmo er en veldig god trener som jeg har veldig mye respekt for.

                                  Ble stille
                                  Men så ble det stilt.
                                  – Plutselig hørte jeg ikke noe mer. Jeg vet ikke hva som er grunnen.
                                  – Vi sjekker flere spillere, og har valgt å bruke god tid. Vi vil gjøre grundig forarbeid før vi går til neste steg, sier Kræmer.
                                  – Men Essediri kjenner dere godt?
                                  – Det er ikke noe i veien med kunnskapen der, men samtlige spillere som vi ser nærmere på skal sjekkes skikkelig ut.
                                  Han vil ikke si noe om styret eventuelt skal ha gitt beskjed om at noen må ut før noen kommer inn i TIL. Det er nemlig ikke noen stor hemmelighet at klubben sliter økonomisk.
                                  – Det velger vi å holde internt. Vi gjør vår interne vurderinger ut fra det sportslige, økonomiske og en totalpakke.
                                  – Kan du avkrefte at han ikke er aktuell lenger?
                                  – Vi kommenterer ikke navn, sier Kræmer.

                                  Åpen for TIL-overgang
                                  Høyrekanten, som fungerte svært godt under Høgmo i 2004, dro fra Kavala uten å si ja til utlånsavtalen.
                                  – Det var ikke fordi TIL kom på banen, men fordi det var siste dagen av det internasjonale vinduet. Jeg hadde tatt med meg alt jeg trengte for et lengre opphold der nede, men det ble for mye som skulle på plass på altfor kort tid. Derfor takket jeg nei til den greske klubben. Hadde de kommet på banen litt før, hadde jeg takket ja.
                                  Og han har fortsatt døren åpen for TIL. Henning Berg har nemlig gitt beskjed at Essediri ikke kommer først i køen.
                                  – Jeg har snakket med Henning, og han sier at Bjørn Helge Riise er førstevalget. Han har forståelse for at jeg ikke vil sitte på benken eller spille for andrelaget.
                                  – Jeg trives godt både i Tromsø og i klubben, og hadde ikke hatt noe mot å ha dratt tilbake om den muligheten kom opp. Jeg er åpen for alt. Jeg tror heller ikke Lillestrøm vil skape noen problemer fordi de har behandlet meg fint hele veien.
                                  – Jeg har fortsatt store ambisjoner for jeg er bare 29 år. Jeg vil spille for det tunisiske landslaget som nå starter opp VM-kvalifiseringen. Da må jeg spille fast, legger han til.
                                  TIL har fortsatt to uker på å hente inn en høyrekant.
                                  Foreløpig har ikke TIL kommet med en konkret forespørsel til Lillestrøm.
                                  – Det har aldri vært noen offisiell henvendelse om å hente ham nå, sier Bjarmann.

                                  iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Øyene (ANB)


                                    Foto Digitalsport Frode Kippe kommer trolig til å holde seg i Lillestrøm. Her fra seriepremieren mot Daniel Nannskog og Stabæk lørdag.

                                    Snakker om ny kontrakt

                                    Åråsen (ANB):
                                    LSK og Frode Kippe forhandler om ny kontrakt. Trolig gir midtstopperen et positivt svar denne uka.

                                    Av MORTEN SVESENGEN
                                    Publisert 17.03.2009 - 08:25 Oppdatert 17.03.2009 - 08:29

                                    – Jeg trives veldig godt i LSK, og det skjer mye spennende her nå, sier Frode Kippe.
                                    Kapteinen er tilbudt en kontrakt som varer ut 2012-sesongen.
                                    – Vi ønsker å bygge laget rundt Frode i framtida, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann i LSK.

                                    Avklaring denne uka
                                    Kippes nåværende kontrakt går ut etter denne sesongen, og forsvarskjempen vil i tilfelle kunne forlate LSK som Bosman-spiller til høsten.
                                    – LSK viser med tilbudet at de ønsker å satse på meg i årene som kommer. Nå skal bruke litt tid med familien og tenke gjennom framtida før jeg gir klubben et svar, sier Kippe.
                                    Og 30-åringen regner med en rask avgjørelse.
                                    – Det er greit å få denne saken ut av verden. Jeg har diskutert dette med Torgeir en stund, og nå er vi nær en avgjørelse. Regner med en avklaring denne uka, sier Kippe.

                                    Vurderer utlandet
                                    – Hva er alternativet til LSK?
                                    – Det vil i tilfelle være å prøve seg i utlandet igjen. Å spille for andre norske klubber er helt uaktuelt nå. Jeg har ingen tilbud fra andre for øyeblikket, men jeg regner med at det vil bli enklere å få det dersom jeg blir Bosman-spiller, sier Kippe som ble solgt fra LSK til Liverpool høsten 1998.
                                    Sportsdirektør har et godt håp om at Kippe fortsetter i LSK.
                                    – Vi har hatt flere positive samtaler, og vi er i en god dialog med Frode, sier Bjarmann. (ANB)

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      Dosso: -Jeg ble redd for Nannskog

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        Treningsrapport 17. mars

                                        Rapport fra dagens trening:
                                        Opprinnelig skrevet av gearet
                                        Alle var med på treningen i LSK Hallen bortsett fra Riseth, og Jon Midttun Lie som nå er utlånt til Sogndal. Bjørkøy trener forsiktig. Marius Johnsen trenet for fullt og ser bra ut. Han selv er også fornøyd med fremgangen og sier at han er klar for kamp om 2-3 uker.
                                        Tradisjonell trening med oppvarming, spill i stor firkant, sprinttrening to mot to og til slutt kamp på den ene banehalvdelen med 5 utespillere på hvert lag, i alt 4 lag.
                                        Under oppvarmingen prøvde Essediri å lure seg unna ved å si at han måtte på dass. Dette forsto Henning og kommanderte hele gjengen til å komme seg dit og hente han ut, til stor latter fra samtlige.
                                        5 mot 5 på liten bane gir meget høy intensitet og utfordrer spillerne til å ta fram sitt beste da trenerne her har god oversikt til hva hver enkelt presterer med hensyn til fart og teknikk. Man kan ikke si at Occean har avansert teknikk, men han skåret to flotte mål fra 12-15 meter.
                                        Det er noen ungdommer som det er en fryd å følge: Ringstad, Bergmann Sigurdarson, Nordtveit, Tokstad, Gabrielsen, Dosso og Edwin. Vi har også Fellus og Bolly som gir alt på treningene.
                                        2.-laget i LSK ser ut til å bli meget godt, den første kampen er 14. april Mandalskam.-LSK 2 kl. 17.00.

                                        Kommentar

                                        • KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

                                          LSK.no



                                          Sundgot: - Syv igjen til 100 Tippeliga-mål
                                          Med søndagens mål mot Stabæk har Arild Sundgot kun igjen syv mål før han runder 100-Tippeliga-nettkjenninger. Den barrieren skal han bryte denne sesongen.

                                          Kommentar

                                          Working...