Terje Hauge dømmer Lillestrøm - Viking på søndag.
Nyheter mars 2009
Collapse
X
-
lsk.no
Skedsmo ønsker LSK i cupen
Mens LSK tar i mot Vålerenga hjemme på Åråsen er ti av lokalklubbene i NM-ilden. - Vi vil møte LSK, sier Skedsmo.
Kommentar
-
lsk.no
Eriksen lover mer offensivt spill foran fansen
Med lørdagens debut for LSK mener Lars Kristian Eriksen at han i kampene framover vil opptre enda mer offensivt. Nå gleder han seg til første hjemmekamp, og enda flere frysninger fra fansen:
Kommentar
-
LSK.no
Håper på 10 000 mot Viking
Årets andre serierunde foregår hjemme på Åråsen på søndag. Viking er gjester, og nå håper man på over 10 000 tilskuere.
Kommentar
-
Asker og Bærums Budstikke
DOMMERSJEFEN: - Skulle vært straffe
Dommersjef Rune Pedersen i NFF mener Stabæk skulle hatt straffespark i serieåpningen mot Lillestrøm.
Sivert Moe-Winther
Det var på stillingen 1-1 i kampen mellom Stabæk og Lillestrøm på Telenor Arena at armen til Arild Sundgot kom i veien for et Stabæk skudd. Dommeren valgte å ikke blåse straffe, noe som kunne ha resultert med seier for Stabæk i serieåpningen.
Nå innrømmer dommersjef Rune Pedersen i Norges Fotballforbund (NFF) overfor TV2 Sportstabloid at Stabæk skulle blitt tildelt straffespark etter hendelsen
- Sundgot er aktiv
- Vi har diskutert denne situasjonen med dommerteamet, og utifra våre retningslinjer har vi kommet frem til at det burde ha blitt blåst straffe, sier Pedersen.
- I etterkant ser vi at Sundgot er aktiv og gjør denne handlingen ned mot ballen, fortsetter han.
- Fortjente ikke utvisning
Han mener imidlertid ikke at Sundgot også skulle hatt rødt kort.
- Vi har vurdert sitasjonen nøye, og mener at keeperen er i god posisjon til å avverge skuddet. Vi anser at det skulle vært et straffespark, men ikke nødvendigvis et rødt kort for å frata motstanderen en opplagt målsjanse, sier Pedersen.
- Et skudd er ikke automatisk en opplagt målsjanse, og sånn som keeperen er plassert synes vi straffespark er nok her, fortsetter han.
Kommentar
-
Dagbladet
(Dagbladet.no): Første tippeligarunde er blåst av. Nye profiler har entret norsk fotballs gjeveste scene. Dagbladet.no har sett nærmere på hva elleve av tippeligadebutantene presterte i deres første møte med norsk toppserie.Håvard Nordtveit
Norges kanskje største midtstoppertalent fikk sin Lillestrøm-debut i en noe uvant rolle som høyreback mot Stabæk.
Håvard Nordtveit fikk tidlig et brutalt møte med Tippeligaen i form av en albue fra Palmi Palmason som fikk blodet til å renne.
Den høyreiste 18-åringen ristet imidlertid av seg smellen og leverte en grei forestilling, selv om et par grove pasningsfeil dro ned førsteinntrykket en smule.
Så langt scorer den Arsenal-eide forsvarsspilleren best av alle på Dagbladet.nos folkebørs (nederst i saken).Kommentar
-
Orientering fra styremøtet i KFL
Orientering fra styremøtet i Kanari-Fansen Lillestrøm 16.03.09.
1. Konstituering
Det nye styret har avholdt sitt første styremøte etter årsmøtet, og har konstituert seg på følgende måte:
Frode Johansen: Sikkerhetsansvarlig. Frode har ansvar for KFLs vakter og mobilisering av disse, og har all kontakt med arrangørklubbene på bortebane når det gjelder vakter, billetter etc.
Jan Jensen: Økonomiansvarlig. Ansvar for den løpende kontakten med Lillestrøm Sportsklubb, håndtering av medlemmer og kontakt med lokal presse.
Vidar Evje: Talsmann. Skal jobbe for å styrke den organisatoriske plattformen i KFL.
Mariell Sørensen: TSM-ansvarlig. (Tur, stand, medlemskap).
Thomas Nilsen: Skal jobbe med TSM sammen med Mariell.
Per Arne Kristiansen: Ansvar for tifo og tribuneaktivitet.
Jon-Inge Ekre: Web-ansvarlig. Skal jobbe med tifo og forsangerfelt sammen med Per Arne.
Arild Myklebust: Ansvar for lokale arrangement. Jobbe generelt med mobilisering.
Jan Petter Myrvold: Ansvar for Junior Kanaris. Styrets sekretær. Skal jobbe for å styrke den organisatoriske plattformen i KFL.
2. Evaluering av bortekampen mot Stabæk
Busser/logistikk:
- Familiebuss var en stor suksess.
- En buss for lite gjorde at en del personer måtte vente lenge utenfor bussterminalen.
- Alle busser var framme før kampstart.
- Dårlig mottak, uklare beskjeder, ventetid utenfor stadion og trengsel var uheldig, men lå utenfor styrets kontroll. Dette må lastes ansvarlig arrangør.
- Det oppstod også problemer ved hjemreise ved at noen stod igjen da alle bussene var kjørt.
- Svært gode tilbakemeldinger fra busselskapet.
- Det som må forbedres er tydelig merking av bussene. Det må avtales hvilken buss som skal frakte med seg tifo hjem.
Billetter:
- Over 50 forespørsler om bussbilletter avreisedagen.
- Avlagte billetter hentet ut alt for seint. Noen ble ikke hentet.
- Det må settes en tydelig frist for avhenting av billetter. Alle billetter skal være forhåndsbetalt.
Tribunebråk:
- Dessverre ble det bråk på tribunen.
- Medlemmer av SKF var ansvarlige for hendelsen. (Videobevis.) KFL som organisasjon kan ikke lastes.
- Dessverre kom en 12-åring imellom og fikk et spark.
- KFLs vakter og politi fikk raskt grepet inn.
- Frode Johansen kunne fortelle at de involverte ville bli utestengt for resten av sesongen.
Vidar Evje
Kommentar
- Familiebuss var en stor suksess.
-
Papir-RB: Bjørkøy håper på 3. serierunde
ÅRÅSEN: John Anders Bjørkøy trener alternativt etter at han pådro seg en skade i kneet på La Manga i februar.- Det går sakte framover. Det beste jeg kan håpe på er å være aktuell for laget i tredje serierunde mot Aalesund. Men det kan gå enda lengre tid, sier John Anders Bjørkøy.Kommentar
-
RB.no
FØLGER NØYE MED: LSK-trener Henning Berg følger nøye med sine nye afrikanske spiller. Alhassane Dosso (t.h.) har allerede fått sjansen på serielaget. Snart kan Edwin Eziyodawe få mulighet som spiss. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
Like fornøyd etter videogjennomgang
ÅRÅSEN:
Henning Berg er fornøyd med hva han ser.
Av Thomas Karlsen og Per Kristian Torvik
Publisert 18.03.2009 - 06:30 Oppdatert 18.03.2009 - 06:50
Henning Berg er tilbake på treningsfeltet i LSK-hallen, etter en meget oppløftende kamp lørdag mot fjorårets serievinnere Stabæk.
– Jeg har sett kampen på video, og er meget fornøyd med serieåpningen etter å ha studert den, sier Henning Berg.
– Vi har en god bredde i troppen vår, har god dekning på alle plasser, og er mye sterkere enn i fjor. Det offensive spillet til gutta viste seg også å fungere. Vi fikk utnyttet kantene, samtidig som samspillet mellom Occean og Sundgot fungerte.
Henning Berg likte ikke avgjørelsen da Olivier Occean avblåst med ballen ved dødlinja, mens Bjørn Helge Riise hadde åpent mål inne i feltet.
– Jeg måtte ta noen doggis-drag for å få bort sinnet før fjerdedommeren kom bort til meg. Dette var en sjanse som kunne gitt oss 2-0.
– Søndag er det Viking, som overbeviste i sin kamp mot Odd?
– De har bare hatt uflaks i vinter. Viking er et meget godt lag, akkurat som oss.
– Alhassane Dosso er en nykommer som raskt spilte seg inn på midtbanen. Hvordan ligger den andre afrikaneren, Edwin Eziyodawe, an til å få spille fra start?
– Edwin har meget gode ferdigheter. Lørdag var det bare godt spill av Arild Sundgot som hindret at han kom på banen tidligere. Han kommer sikkert til å få mer spilletid etter hvert, kanskje allerede søndag, sier Henning Berg.
Kommentar
-
lsk.no
Otto er på gang - gleder seg til søndag
Med en solid kamp mellom stengene forrige lørdag gleder Otto Fredrikson seg nå til å komme hjem til Åråsen, og Tippeliga-spill på eget gress:
Kommentar
-
Alderstabellen for Tippeliga-klubbene
Fullstendig oversikt får du her!
Lillestrøm
Gjennomsnittsalder 26 spillere: 24,73
Eldst: Steinar Pedersen 33 år
Yngst: Stian Ringstad 17 år
LSK er da på fjerde plass av å ha yngst gjennomsnittsalder.
Rettelse av faktafeil:Opprinnelig skrevet av tullebukkDette stemmer ikke Vidar Riseth er eldst med 37 år og Ruben Lunan Gabrielsen er yngst med 17 år .....Last edited by RSP; 19.03.2009, 07:54.Kommentar
-
- Et fyrtårn ved Nitelva (ny stadion)
Dette er vel mannen som i fjor ville fjerne LSK-veggen.
Forslaget han kommer med i dagens RB er langt bedre...
? HER BØR STADION LIGGE: Arkitekt Odd Haslestad går rett inn i debatten hvor LSKs nye stadion bør ligge. Hans forslag er å plassere en ny stadion der Nitelva er på det smaleste - rett nedenfor Norges Varemesse.. FOTO: KAY STENSHJEMMET
Et fyrtårn ved elva
LILLESTRØM: Arkitekt Odd Haslestad mener hans stadionforslag vil bli det signalbygget politikerne har etterlyst.
Av Per Kristian Torvik
Publisert 19.03.2009 - 06:30
– Vannveien er selve grunnlaget for Lillestrøms eksistens. Derfor mener jeg det er riktig å plassere stadion ved Nitelva bortenfor Varemessa. Odden der elva er på det smaleste før den renner ut i Øyeren er et ideelt sted å bygge, sier Odd Haslestad.
– Du synes ikke noe om forslaget kommunen la fram om å bygge den i Nitelva som et bindeledd mellom Lillestrøm og Strømmen?
– Det mener jeg er den dårlig idé. Et fotballstadion kan aldri bli et bindeledd mellom to erkefiender på dette området. Dessuten kan jeg ikke tenke meg at det vil bli godkjent av myndighetene.
– Kan ikke det bli et problem på tomta du peker ut også?
– At det vil bli enkelte protester er godt mulig. Jeg kan ikke se at det rammer våtområdene lenger ute. Den gangen Vikingskipet ble planlagt nær naturområdet Åkersvika på Hamar før OL 1994 var det også store protester. I dag vil ingen si at det har gjort noen skade.
Som en båt
I sin skisse har Odd Haslestad tegnet stadionanlegget som en båt, nettopp for å framheve vannets betydning for Lillestrøm.
– Elva er viktig og LSK er byens fremste varemerke. I det en kommer ut av Rælingstunnelen, eller ankommer med tog, vil et nytt stadion ligge som et fyrtårn når en kommer til byen.
– Du har en grense for høyeste vannstand ved flom å ta hensyn til. Hvordan har du greid det?
– Selve spillflaten er lagt over flomgrensen. Men jeg mener det er mulig å bygge ut under banen med rom til forskjellige aktiviteter. Flomvollen kan med enkle grep flyttes på utsiden av stadion nærmere elva. Med gangbro over Nitelva knyttes Rælingen til området.
– Hva med trafikken i et allerede belastet område?
– Jeg foreslår et planfritt kryss som vil løse problemene.
Samarbeid
Odd Haslestad tror det ligger muligheter i samarbeid mellom LSK og Norges Varemesse i prosjektet.
– Varemessa har store parkeringsområder. Motsatt kan et stadion bygges med fasiliteter de kan utnytte. Å lage ytterligere parkering er også mulig. Et gigantstadion kan benyttes til konserter og andre kulturarrangementer.
– Det er snakk om et stadion med plass til 35.000 tilskuere. For å utnytte det fullt ut, vil du ha det med tak?
– Drømmen er et tak som kan gli fra hverandre. Det vil gi store muligheter til å utnytte den som et helårsanlegg.
Odd Haslestad sier Lillestrøm må være en god kandidat til et eventuelt fotball-EM i Norge og Sverige.
– Et kollektivt knutepunkt med jernbane og bussterminal, motorvei rett inn i byen og hovedflyplass ti minutter unna med flytoget. Nærmere verden er det ikke mulig å komme i Norge, sier han.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
lsk.no
Petter Belsvik: - Vi vil vinne for fansen
Søndag spiller LSK årets første hjemmekamp på Åråsen. Petter Belsvik gleder seg med gjensynet med sin gamle hjemmebane, og håper på en fantastisk stemning:
Kommentar
-
lsk.no
Har du kjøpt sesongkort?
Det er tre dager igjen til årets første kamp på Åråsen. Har du sesongkortet ditt i orden?
Kommentar
-
Tore Andreas Gundersen
Det hart vært mangelfulle opplysninger om TAG. Her fra to ferske kilder, hhv. Nybergsund fotballs hjemmeside og Østlendingen:
Tore Andreas på sin første Sundet trening
Skrevet av hh onsdag 18. mars 2009 22:15
Utlånsavtalen med Lillestrøm på Tore Andreas Gundersen har trådt i kraft, og angriperen var i kveld med på sin første økt på kunstgresset. Vi tipper at Tore Andreas spiller kampen mot Notodden på fredag, og på det viset får anledning til å bli bedre kjent med sin kommende medspillere. Vi har sterk tro på at Gundersen vil tilføre laget offensive kvaliteter, og håper han vil trives hos oss. På bildet ser vi Tore Andreas sammen med sine nye kolleger ordne med påfyll av energi etter treningsøkta.
http://www.sundet-fotball.no/
PS: Nyervervelsene Andreas Lie og Tore Andreas Gundersen spiller også mot Notodden på fredag.
Kommentar
-
Basse sin treningsrapport for torsdag fortjener plass i nyhetstråden:
Etter oppvarmingen var det spill i firkant med to touch, mens Sundgot, Sigurdarson og Occean hadde skuddtrening. Det var dødballltreninger, forsvarsterping og angrepstrening. Senere var det spill A- mot B-laget en halvtimes tid.
Forsvarsfireren var hele tiden fra venstre Ringstad, Kippe, Pål Steffen og Nordtveit. De fleste som var på benken lørdag fikk innhopp av varierende lengde på A-laget. Søgård spilte forholdsvis mye, og var god, med spillet sitt rettvendt.
Gundersen trente ikke i dag, var heller ikke med på lunsjen etter treningen. Men det var jeg og tok et par kopper kaffe i det gode selskap.
Snakket med Riseth og han vil være ute i flere uker etter bruddet han har i den ene foten.
Neste trening er fredag kl. 10.00, det er usikkert om den starter i LSK Hallen først og så over til Åråsen. Det avgjøres under et spillemøte som skulle være etter lunsjen.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
RB
Gundersen til Nybergsund
ÅRÅSEN:
Tore Andreas Gundersen lånes ut fra LSK.
Av Morten Svesengen
Publisert 19.03.2009 - 14:42 Oppdatert 19.03.2009 - 14:49
LSK-spissen spiller fredag for Nybergsund mot Notodden.
Hvis det ikke kommer en Tippeliga-klubb på banen innen onsdag i neste uke, blir Tore Andreas Gundersen lånt ut til Nybergsund i vårsesongen.
Har vært Godset-aktuell
Strømsgodset er den klubben fra Tippeligaen som har vist interesse for Gundersen. Men etter at Marcus Pedersen scoret to mål for Drammens-klubben i første serierunde er neppe spisskrisen like stor som man fryktet på Marienlyst.
– Det meste tyder på at det blir Nybergsund for meg nå, sier Gundersen til rb-no.
Onsdag trente han med med klubben i Trysil.
Skal trene med LSK
LSK og Nybergsund er enige om en utlånsavtale som gjelder fram til 1. august.
– Tore spiller for Nybergsund fredag. Hvis avtalen går endelig i orden til uka, så blir han i Nybergsund ut juli. Da vil vi ta en ny vurdering på hva som er best for ham, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann i LSK.
Gundersen skal trene med Nybergsund på torsdager og fredager i tillegg til at han spiller kamper for Adeccoliga-klubben. De tre første dagene i uka vil han ha et treningstilbud i LSK.
– Trenger spilletid
Gundersen trives godt i LSK, og han reiser utelukkende til Hedmark for å få spilletid på høyest mulig nivå.
– Jeg er positiv til både trener Henning Berg og det som skjer i LSK, men jeg trenger spilletid. Derfor er dette en fin sjanse for meg. Jeg tar ett steg tilbake, for å ta to steg fram senere, sier Gundersen.
PS! LSK har tidligere i vinter leid ut islendingen Viktor Bjarki Arnarson til Nybergsund.
Kommentar
-
lsk.no
Trygt på Åråsen
Med over 10 000 mennesker innenfor portene på Åråsen søndag kveld er sikkerheten i høysetet. - Alle skal følge seg trygge, sier arrangementssjef Kjell Hulby.
Hele saken: http://www.lsk.no/?did=9106980Kommentar
-
Sandefjords Blad
Den norske U 21-troppen som skal møte England på Komplett.no Arena i Sandefjord fredag 27. mars er tatt ut. Landslagstrener Øystein Gåre har satset på følgende spillere:
...
André Hansen (Lillestrøm)Kommentar
-
nettavisen.no
LEIES UT: Tore Andreas Gundersen, som har 11 kamper for U21-landslaget, leies ut til Nybergsund. Foto: Stian Lysberg Solum/SCANPIX
- Jeg har ambisjoner om å komme tilbake til Tippeligaen igjen.
Tidligere U21-landslagsspiss Tore Andreas Gundersen (23) leies ut fra Lillestrøm til Adeccoliga-klubben Nybergsund fram til 1. august.
Det eneste som kan velte den midlertidige overgangen til Nybergsund, er dersom en tippeligaklubb innen 25. mars melder sin interesse for å leie den tidligere Kongsvinger-spilleren.
- Jeg håper at jeg kan gjøre det godt for Nybergsund, og har ambisjoner om å komme tilbake til Tippeligaen og hevde meg der. Jeg ser på dette som veldig positivt, sier Gundersen til Nettavisen.
Han kommer fortsatt til å trene med Lillestrøm tre dager i uka.
Gundersen har slitt med å spille seg inn på Lillestrøm, som har etablerte navn som Olivier Occean og Arild Sundgot i stallen, i tillegg til Magnus Myklebust, Edwin Eziyodawe og Dan Alberto Fellus. I fjor høst var han utleid til danske Lyngby.
- Noen ganger må du ta et steg tilbake for å gå to steg fram. Planen er at jeg kommer tilbake til Lillestrøm som en bedre spiller. Jeg håper at jeg kan få muligheten der igjen, sier Gundersen, som debuterer for Nybergsund allerede denne uka
Kommentar
Kommentar