Nyheter mars 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

lsk.no

Bjørn Helge på landslaget
    Torsdag ettermiddag ble Bjørn Helge Riise tatt ut på landslaget foran kampene mot Sør Afrika og Finland.

Kommentar

• Kopperud
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2006
      • 1697

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4189982.ece

Stian kvitt skrekken

ÅRÅSEN:
      Stian Ringstad visste ikke hvor han skulle gjøre av seg første gang han sto i LSK-garderoben. Nå er skrekken skiftet ut med premierenerver for 17-åringen.
      Av Per Morten Sødal
      Publisert 12.03.2009 - 19:03 Oppdatert 12.03.2009 - 19:08
      Tips en venn om denne saken
      Skriv ut denne siden

Se større bilde
      KAN STARTE LØRDAG: Stian Ringstad er høyaktuell for start 11-eren mot Stabæk. Her mot Rubin Kazan på La Manga i år. FOTO: SCANPIX
      Se større bilde
      BLIKKET TIP EN TOPPSPILLER: Stian Ringstad under treningskampen i fotball mellom Lillestrøm og Rubin Kazan på La Manga i år. FOTO: SCANPIX
      Se større bilde
      U-LANDSLAG: Norges Stian Ringstad i kamp mot Oleksiy Prylepov under en U-17 landskamp mot Ukraina på La Manga i 2004. Norge tapte 3-2. FOTO: SCANPIX

Slik er LSK-spillernes form!

Lørdag braker det løs. RB-sporten har vurdert spillernes form etter treningsleiren på Marbella.

Gutten fra knøttlille Bodding – mellom Haga og Årnes – kan lørdag bli den yngste spilleren som har startet en serieåpning for LSK i «nyere» tid.
      Men hans første møte med LSK-spillerne i fjor sommer ble av det traumatiske slaget for unge Ringstad.
      – Erland Johnsen tok meg med inn i garderoben og skulle presentere meg for alle spillerne. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg rødmet sikkert noe fryktelig. Plutselig sto jeg i samme garderobe som gutta jeg kun hadde sett på tv. Jeg var så nervøs som jeg nesten aldri har vært. Jeg tror ikke jeg gjorde noe annet enn å se ned i flisene. Det må ha sett helt latterlig ut, tror nesbuen.
      Respekt

Også i tiden etter han ble LSK-spiller i fjor høst, lå 17-åringen veldig lavt i terrenget.
      – Nå er det ikke noe skummelt, men det tok litt tid. Men respekten er der. Hvis en kar som Frode Kippe gir meg en klar melding, nikker jeg bare. Jeg tør ikke å si noe tilbake. Jeg prater vel verken høyt eller hardt, verken på trening eller i garderoben. Samtidig må jeg si at jeg oppfatter laget som en kjempegjeng.
      Selv om respekten kanskje virker overdrevet, er den også forståelig. For ett år siden var Ringstad fornøyd med bare å få spilletid på andredivisjonslaget til Eidsvold Turn.
      Hvis det neste året byr på en like stor omveltning, kan Åråsen bli byttet ut med Old Trafford og favorittklubben Manchester United.
      – He, he. Ja, ting har skjedd fort. Men jeg er veldig bevisst på å holde beina godt plantet i jorda. Ellers vil det bare gå ut over meg selv. Samtidig har jeg en kamaratgjeng som er flink til å jekke meg ned, når de mener jeg er for høy på pæra.
      Flytter

Ringstad bor fortsatt hjemme hos foreldrene. Hjemme på gutterommet henger det plakater av David Beckham, Ruud van Nistelroy og Rio Ferdinand.
      Pendlingen til Åråsen og skolegangen på Rælingen videregående går i passasjersetet sammen med moren.
      – Jeg kommer nok til å finne meg en leilighet i Lillestrøm snart. Samtidig er jeg litt spent på hvordan det blir å klare seg selv. Jeg er nok ikke veldig selvstendig. Får ikke håpe det bare blir Grandiosa til middag, humrer han.
      Skolegangen er allerede forlenget med ett år. Og den videregående utdanningen skal fullføres.
      – Jeg er vel en gjennomsnittsstudent, verken mer eller mindre. Men utdanning er viktig. Det er viktig å ha noe i bakhånd. Man vet aldri hvor lenge karrieren varer. Det kan være en takling, så er den over.
      Både utdanning og fotball ligger i blodet til unggutten.
      Hans onkel, Jo Lunder, gikk mot en lovende karriere i Lyn og var tatt ut til EM for 19-åringer da en takling i en skoleturnering plutselig både brakk beinet og knuste de lyse framtidsutsiktene.
      – Han hadde heldigvis en god utdannelse. Jo er på mange måter en rollemodell for meg.
      Back i business

Men om nesbuen ikke akkurat er noe supertalent med bøkene, har han vist spesielle ferdigheter på fotballbanen.
      Ikke bare har han gått fra benken i andredivisjon og rett inn i Tippeligaen. Han har også skiftet posisjon.
      Gutten, som de på Myhrer mente ikke hadde et eneste defensivt fiber i kroppen, er blitt venstreback.
      – Jeg har fått høre det med fibrene en del ganger, ja. Da jeg pratet med Henning (Berg) første gang, sa han heller ingenting om hvilke planer han hadde. På den første treningen ble jeg plassert på backen, men det trodde jeg bare var fordi de ikke hadde noen andre å plassere der. Siden har det ikke gått en eneste treningen uten at jeg har spilt venstre back.
      Tenkt mye på Stabæk

Og akkurat der kan han også havne lørdag, på den storslåtte åpningen av både Tippeligaen og Telenor Arena. Ringstad innrømmer at han har tenkt en del på forskjellige scenarioer, både gode og vonde.
      – Men jeg har ikke hatt mareritt. Alle har sin første gang. Samtidig vet jeg at jeg må prestere på mitt beste for å henge med. Med min begrensede rutine er greit nok ikke godt nok. Samtidig er det ingen krise å ikke få spille heller. Mulighetene vil komme og det som er viktig for meg er å utvikle meg som fotballspiller. Jeg har tross alt en del år igjen med utvikling før jeg kan kalles rutinert. En del av spillerne kunne jo vært faren min, uten at de hadde vært spesielt tidlig ute.
      Tilbake i Åråsen-garderoben sitter han fortsatt ytterst på garderobebenken på plassen han overtok etter Markus Kieseneber, med Tore Andreas Gundersen og Viktor Bjarki Arnarson som nærmeste naboer.
      Nå er Arnarson og Kiseneber borte, mens Gundersen kan være på vei ut. Det samme er garderobeskrekken.
      Stian Ringstad har nemlig ingenting å være redd for.
      Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

rb.no

BACK IN BUSINESS: Håvard Nordtveit (t.v.) går trolig rett inn på LSK-laget lørdag ? som høyreback. I går holdt han styr på Bjørn Bergmann Sigurdarson. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Trives best som midtstopper

LILLESTRØM:
        Håvard Nordtveit ser ut til å gå rett inn på LSK-laget. Men 18-åringen får trolig ikke spille på favorittplassen i midtforsvaret.

Av Av Per Morten Sødal per.morten.sodalrb.no 63 80 48 78
        Publisert 13.03.2009 - 06:30

Selv om Henning Berg ikke kommer til å offentliggjøre LSK-laget før én time før kampstart lørdag, ser Nordtveit ut til å gå rett inn. Rogalendingen var i førsteoppstillingen under hele formasjonstreningen i LSK-hallen i går.
        Mye tyder på at han vil gå inn på høyre back, og at Lars Kristian Eriksen flyttes over på den venstre. Dermed må Stian Ringstad trolig se seriestarten fra innbytterbenken. Skulle Nordtveit få spille på favorittplassen, er det Pål Steffen Andresen – lagets beste i generalprøven mot Elfsborg – som må vike.
        – Jeg trives helt klart best i midtforsvaret. Å spille back er annerledes. Men den utfordringen får jeg i så fall ta, sier Nordtveit til Romerikes Blad.

Kamptrent
        Nordtveit sier at han på ingen måte er ute av kampform og vant til nivået.
        – Jeg spilte vel reservelagskamp mot Fulham for tre uker siden. Med reservelaget til Arsenal møter man Premier League-spillere, så det er jeg ikke bekymret for. Men det er treneren som tar ut laget
        Og det laget holder trener Henning Berg tett inntil brystet. Han er fornøyd, men ikke overrasket over hvor raskt 18-åringen har kommet inn i LSK-stilen.
        – Vi trenger å se ham med de beste. Derfor ble han brukt under hele treningen, og han gjorde et godt inntrykk. Samtidig er vi fornøyd med hva Stian har prestert i vinter. Pål Steffen vet vi også hva står for. Han gjorde en god kamp mot Elfsborg i helga, synes treneren.

– Ikke smalt
        Berg frykter ikke at LSK skal miste bredde i angrepsspillet med høyrebeinte Lars Kristian Eriksen og Magnus Myklebust på venstresida. Den tidligere Lyn-spilleren har tidligere sagt til Romerikes Blad at venstrefoten kun er nyttig til å stå på.
        – Slik Lars Kristian spiller venstre back er jeg ikke bekymret for det, sier han.
        Gårsdagens LSK-trening ga ingen signaler om at Berg vil gjøre andre skifter fra laget som startet mot Elfsborg.

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Viktig siste info om Stabæk-LSK!

Les aller siste info om Stabæk-kampen og opplegg/regler for bortekampa 2009.

Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

Kampbilletter
          Det er kun et titalls billetter igjen. Løp og kjøp på LSK-Shopen (tlf.: 64 84 56 30)

Busser
          Det er meget høy interesse for bussturen, både famile- og de vanlige bussene.
          Man kan fra nå av kjøpe bussbilletter på to steder:
          1) LSK-shopen fram til kl 1300 lørdag 14. mars.
          2) KFL-stand på Martins lørdag 14. mars fra kl 1300.

--- VIKTIG! NB! ---
          Bussavgangen er flytta til Lillestrøm Bussterminal og bussene vil starte å gå kl 1730. Spre ordet!

Vi vil ha folk oppe i Alexen i tilfelle denne info ikke når ut til alle.

Martins
          - Puben åpner kl 1300. Gratis inngang før bussavreise, billig drikke for alle KFL-medlemmer, salg av pølser, biljardcup fra kl 1300 etc.
          - Manchester United-Liverpool direkte på en rekke storskjermer fra kl 1345. Man viser også en kamp kl 1600, men da uten lyd. Da skal Fuglasangene runge i lokalet.
          -Tribunemøte kl 1600.

Stadion
          - Når bussene ankommer stadionet ute på gamle Fornebu flyplass blir vi satt av rett ved kortsida der vi skal stå. LSK-Shopen vil ha en stand rett ved inngangen.
          - Meget streng kontroll ved inngangen. Vær fleksibel og ta med godt humør.
          - Telenor Arena er en fantastisk arena som KFL skal regjere fra vi kommer til vi går. Vi gleder oss vanvittig til å synge Stabækfansen ned i seilerskoa!
          - Husk å følge instruksene fra FuglaTifo om hvordan tifoen skal være.

PS: Det er ikke lov å røyke inne på arenaen

Møt opp tidlig!

LSKs opplegg og regler for bortekamper 2009
          - Alt opplegg mht bortekampene er et samarbeid mellom LSK, KFL, LSK-UA og LSK-Shopen.
          - LSK har det høyeste ansvaret, mens KFL er teknisk arrangør i samarbeid med LSK-UA. LSK-Shopen selger billetter til turene, både til kampen og til buss og eventuelt andre transportmåter. Eventuelt usolgte kampbilletter selges på stadion kampdagen. På enkelte kamper kan det bli salg av kamp- og bussbilletter kun til medlemmer av KFL/LSK/Sesongkortinnehavere 2009.
          - På alle busser og andre transportmidler blir det bussverter og vakter fra KFL.
          - Bortefeltene har de samme opplegg og regler som på Åråsen/Kanari-Feltet. Personer som ev ikke er medlem i KFL/LSK må rette seg etter de reglene som er fastsatt.
          - KFL og LSK skal være en enhet sesongen 2009. Alle casual, ultras eller grupper som ser seg selv som alternative til KFL/LSK er uønsket på bortefeltene. Personer som har vært med, eller tilhørt fellesskap som disse tidligere, kommer inn som enkeltpersoner, ikke som eventuelt en ny gruppe eller rester av den gamle.
          - KFL og LSK samarbeider tett med alle hjemmelag om å finne et best mulig opplegg til kampen.
          - Alternative eller konkurrerende turopplegg er uønsket.

Ethvert brudd og/eller omgåelse av disse reglene vil få strenge konsekvenser. Reglene gjelder ut sesongen 2009. LSK forbeholder seg retten til å gjøre forandringer. For eventuelt mer info, kontakt Kjell Hulby i LSK, tlf.: 63 80 56 60. E-post: hulby@lsk.no.
          Vidar Evje

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Drammens Tidende

På vei til Nybergsund

Mye tyder på at den MIF-aktuelle Lillestrøm-spissen Tore Andreas Gundersen er på vei til 1. divisjonskollega Nybergsund.

SPANIA: Men MIF-trener Vegard Hansen hadde per i går formiddag ikke hørt noe om Gundersen hadde bestemt seg.

- Det eneste Gundersen har sagt til meg er at han skulle bestemme seg for hvilken klubb han gikk til i løpet av mars, sier Hansen.
            Publisert fredag 13. mars 2009 kl. 05:00.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

RB- Papir

Nybergsund vil ha Jon Midttun Lie
              Åråsen: Nybergsund er som et lite mini-LSK om dagen. Nå vil tryslingene ha Jon Midttun Lie på laget i 2009 sesongen. Midttun Lie som er en mann LSK sier kan gå, er i tenkeboksen.
              -Jon må få tid til å tenke på sin videre karriere. Vi har en konkret henvendelse fra Nybergsund. Men det er flere fra andre 1. divisjonsklubber og også noen i Tippeligaen, sier Torgeir Bjarmann.
              Odd har vært interessert, men det er ifølge trener Dag-Eilev Fagermo lagt på is.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB- Papir

Situasjonen rundt Tore Andreas Gundersen er ikke avklart
                Åråsen:Situasjonen rundt Tore Andreas Gundersen er heller ikke avklart. Nybergsund kan ligge nærmest der også. Men Strømsgodset er et alternativ, hvis det skjer noe før 1. april da overgangsvinduet stenger.
                -Vi er i dialog med Nybergsund, som har kommet med den eneste konkrete henvendelsen. Tore Andreas vil helst spille i toppen. ingenting er konkret.
                For han er det uansett bare utleie til 1. august som gjelder, sier Torgeir Bjarmann.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Dagbladet

Fjørtoft vil holde avstand til Åråsen

Tror eks-klubben har hentet fremtidig landslagskeeper

Av Espen Solbakken 13.03.2009 kl. 09:00
                  Kilde: VG NETT

(VG Nett) Jan Åge Fjørtoft er LSK-supporter til tross for at han ikke lenger er manager i klubben, men Fjørtoft vil ikke løpe ned Åråsen i år.

SPENT: Jan Åge Fjørtoft går til seriestart mer avslappet enn tidligere. Foto: Bjørn S. Delebekk

- Jeg ble LSK-supporter i 1975. Jeg var LSK-supporter da jeg jobbet i LSK. Jeg er LSK-supporter etter at jeg sluttet i LSK. Men jeg har en greie med at jeg må få en viss avstand til de tingene som har vært i en periode, og det er derfor ikke sikkert jeg komme til å være på Åråsen så mye, skriver Jan Åge Fjørtoft i sin blogg på Viasat 4.

Eks-manageren til være på plass for å se Stabæk-LSK lørdag og er spent på klubben han forlot i høst. Han tror det kan kan bli et godt LSK-år under Henning Berg.

- Da vi kom gjennom sesongen i fjor med alle de utfordringer vi da hadde, er jeg ikke i tvil om at LSK har alle forutsetninger for å kjempe i toppen som vi gjorde årene før, mener Jan Åge Fjørtoft.

Han var med på å starte klubbens nye ungdomsprofil før han sluttet og mener blant annet at LSK kan sitte på keepergull.

- Jeg har spesielt stor sans for keeper André Hansen. Frode Grodås kom i fjor med en klar anbefaling. Hent André! Han kan bli norsk landslagskeeper, og etter å ha pratet med gutten kunne jeg også konstatere at holdninger og innstilling var i samme klasse, skryter Jan Åge Fjørtoft.

Det er mange år siden han har gledet seg så mye til seriestart som i år. Han har avstått med å fronte sine tips, men hevder nå at RBK og Stabæk helt sikkert vil være i toppen.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

lsk.no

Åkrene Mek med ny sponsoravtale
                    Denne uken ble en ny sponsoravtale signert mellom LSK og Åkrene Mek. Dermed blir den meget lojale bedriften også shortssponsor de to neste årene

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Treningsrapport 13. mars

gearets gode rapport fra treningen dagen før dagen fortjener plass i nyhetstråden:
                      Opprinnelig skrevet av gearet
                      Treningen dagen før seriestart var ikke så mye å skrive om. Det var litt konkurranse, teknisk trening og dødballtrening. Ikke spill med to lag. Henning samlet morgendagens spilletropp ved det borteste målet i hallen ved slutte av treningen og ga sine instruksjoner.
                      Jeg tror laget lørdag blir:
                      Otto Fredrikson , Håvard Nordtveit, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen- Bjørn Helge Riise, Alhassane Dosso, Khaled Mouelhi, Magnus Myklebust - Arild Sundgot, Olivier Occean.

Benken: André Hansen, Lunan Ruben Gabrielsen, Mathis Bolly, Stian Ringstad, Espen Søgård, Edwin Eziyodawe og Karim Essediri.
                      Det vil si at Steinar Pedersen er ute av troppen.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Nordtveit: - Har det som plommen i egget
                        Kun noen få dager etter at han kom til LSK er Håvard Nordtveit aktuell for LSKs førsteellever. Han stortrives allerede på Åråsen.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

Henning Berg: - Vi er klare
                          Lørdag kveld sparkes Tippeligaen i gang på Telenor Arena. Henning Berg gleder seg til årets første oppgjør.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Bergens Tidende (100% Fotball)

Eliteseriens beste kantspillere
                            100 % Fotball-medarbeiderne i Aftenposten, Stavanger Aftenblad, Adresseavisen, Bergens Tidende og Fædrelandsvennen har rangert eliteseriens ti beste spillerne i hver posisjon. i dagene frem mot seriestart vil vi presentere en rangering hver dag. Her er vår vurdering av kantspillerne:
                            1. Bjørn Helge Riise, Lillestrøm
                            Lillebror Riise fyller 26 i år, og er i ferd med å bli en selvfølge i enhver norsk landslagstropp. Har vært plaget av skader, men nå er han frisk og kommer til å prege eliteserien i 2009. I motsetning til Olsen og Huseklepp - også svært solid defensivt. Eliteseriens beste ving per nå.

INGEN GRUNN TIL Å DEPPE: Vi mener Bjørn Helge Riise er eliteseriens beste kantspiller.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

FINPUSS: I går gjorde LSK siste finpuss før seriestarten. Frode Kippe (t.v.), Arild Sundgot, Pål Steffen Andresen, Bjørn Helge Riise, Magnus Myklebust og Olivier Occean er klare til å møte Stabæk. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Som unger på julaften

ÅRÅSEN:
                              Med bare timer igjen før serien starter, er garvede fotballspillere som unger på julaften. LSK-gutta er intet unntak.

Av Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01
                              Publisert 14.03.2009 - 06:30

– 17. mai er ingenting mot seriestarten. Dette er som en pakke til jul, sier Magnus Myklebust.
                              – Pakken i kveld blir kanskje ikke så morsom når dere kommer til Telenor Arena?
                              – Jo, det må vi tro. De fleste pakkene er hva du ønsker deg.
                              Bjørn Helge Riise ser virkelig fram til kampen. Han gikk skadet nesten hele fjorårssesongen og kan knapt nok vente på avspark.
                              – Jeg gleder meg noe helt vanvittig, sier han.
                              – Du har spilt kamper i vinter, men sjelden 90 minutter. Er du helt ok?
                              – Har ikke merket noen ting. Til tider har Geir Kåsene og Henning Berg vært irriterende nøye med å nekte meg å spille hele kamper. Men jeg vet jo hvorfor de gjør det. Nå har jeg bare lyst til å spille så mye som mulig. Kriblingen kommer til å være der for fullt utover lørdag, sier Bjørn Helge.
                              Kribling og spenning er en ting. Men ingen vil si at de gruer seg, selv om fjorårets suverene seriemester Stabæk ser ut til å bli like gode i år. Det er tross alt dette de trener for hele året.
                              – Jeg har gledet meg i mange dager. Ekstra stas er det at jeg ikke kjenner noe til vondt i kneet, sier Pål Steffen Andresen, som helt sikkert spiller midtstopper, selv om Henning Berg ikke har fortalt hvem han har tenkt å sende på banen i kveld.

Toppscorerne
                              På topp har Olivier Occean og Arild Sundgot hatt Henning Bergs tillit i hele vinter. Tidligere landslagssjef Nils Johan Semb lanserte i gårsdagens Dagbladet sin liste over ni potensielle toppscorere i ligaen. Der var Occean med, men ikke Arild Sundgot.
                              – Jeg skal nok gjøre min jobb med en del scoringer også i år. Men jeg har sluttet med å gi løfter om hvor mange, sier Arild.
                              – Skuffet over ikke å være nevnt av Semb?
                              – Nei, nei. Jeg vet at jeg har hatt en god treningsvinter og fått spilt mye. Det er ganske avgjørende for meg. Jeg har vært skadefri og er langt bedre forberedt enn i fjor.
                              – Du har mer enn ti års fartstid på høyeste nivå. Hvordan er det med nervene før kveldens kamp?
                              – Ikke nervøs, men spent. Jeg merker at det er like før, sier Arild Sundgot.
                              Det gjør også Occean, som gjerne blir toppscorer. I sin første sesong i Norge og Odd Grenland kom han fra amerikansk collegefotball og scoret 14 mål. Det har han ikke greid å gjenta.
                              – Jeg håper jeg kan være med å kjempe om toppscorertittelen, sier Ollie.

Selvtillit
                              Kaptein Frode Kippe synes LSK har spilt på seg så mye selvtillit gjennom vinteren at han mener de skal bite fra seg i kveld.
                              – Vi møter en god motstander. Men vi vet at vi kan prestere godt mot alle. Spenningsnivået ligger akkurat der det skal, sier han.
                              Trener Henning Berg synes det bare er å glede seg over å være rekordtidlig i gang med sesongen.
                              – Vi har hatt maksimale forberedelser, gjort mye bra i hele vinter og gjør framgang hele veien. Dette er bare gøy.
                              – Ballsikre Stabæk innendørs kan bli vanskelig å slå?
                              – Inne blir stemningen enda større enn ute. Kanarifansen ga oss en fantastisk oppbakking mot Rosenborg i den avgjørende kampen på Åråsen i fjor. De vil være en enda større støtte nå. Da er et opp til oss så levere. Jeg kan ikke se noen grunn til at vi ikke skal gjøre det, sier Henning Berg.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Kippe: - Alle er veldig tente

Det er kun kort tid igjen til LSK løper ut på kunstgresset på Telenor Arena. Frode Kippe forteller at alle LSK-gutta nå er tente, og klare for å revansjere fjoråret.

Hele saken, inkl. intervju med Frode på LSK-TV:

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

Laget i dag mot stabæk
                                  Opprinnelig skrevet av KrisB
                                  RB- papir skriver at det er dette laget som starter:

Otto Fredrikson
                                  Håvard Nordtveit- Pål Steffen Andresen- Frode Kippe- Lars Kristian Eriksen
                                  Bjørn Helge Riise- Khaled Mouelhi- Dosso- Magnus Myklebust
                                  Arild sundgot- Olivier Occean

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

LSK.no

Occean sikter på toppscorertittelen
                                    Med avspark Tippeligaen i kveld har også Olivier Occean satt seg mål. Han ønsker å bli toppscorer i 2009, og håper å starte allerede i kveld.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

ABC Nyheter

Vil ha revansje

Henning Berg ble hentet inn av LSK-ledelsen for å redde stumpene av en mislykket sesong i fjor. I år er klubben klar for å revansjere seg.

Tekst: Geir Råve
                                      Lørdag, 14.03.09 kl. 10:53

Alt gikk galt for Lillestrøm Sportsklubb i fjor. Aristokraten sparket trener Tom Nordlie og hentet Lyns suksessfulle hærfører gjennom flere sesonger, Henning Berg, på tampen av sesongen.

Nå vil Lillestrøm Sportsklubb bevise at fjoråret var en glipp.
                                      Selv om Henning Berg er fornøyd med forberedelsene er han usikker på hvor i landskapet laget ligger.
                                      - Det er vanskelig å sammenligne oss med de andre lagene, men vi er veldig fornøyde med de vi har gjort i vinter, både med spillerne og som lag, sier Henning Berg til ABC Nyheter.
                                      Den tidligere landslagsspilleren håper imidlertid at egne gutter skal slåss på den øvre halvdelen av tabellen.
                                      - Kommer vi nærme lag nummer fire på tabellen skal vi være fornøyde med sesongen, sier Berg.

Tøff start
                                      Sammen med erkerival Vålerenga var romerikingene det laget som skuffet mest i fjor. Etter cupgullet i 2007 var forventningene høye på Åråsen før sesongstart i fjor. Men kun 28 poeng på 26 seriekamper gjorde at laget til slutt endte på en skuffende 12. plass. Bare Aalesund (kvalik) og Ham Kam (nedrykk) var dårligere.
                                      - Vi hadde en begredelig sesong i fjor så vi har mye å revansjere for det, men vi vet ikke hvor vi står enda. Vi skal komme sterkere tilbake så får vi se hvor langt opp på tabellen det rekker å komme, sier kaptein Frode Kippe til ABC Nyheter.
                                      Forsvarskjempen innrømmer at de står overfor en tøff oppgave når de i dag serieåpner i nye Telenor Arena mot fjorårets suverene vinner av Eliteserien, Jan Jönssons Stabæk.
                                      - Det blir en supertøff kamp, vi møter et av Tippeligaens beste lag. Men vi er klare for å gi alt så for vi se om vi klarer å ta med oss noen poeng, fortsetter midtstopperen som tar fatt på sin tiende sesong i gult og svart.

ABC Nyheter har også snakket med LSK-spillerne Vidar Riseth og Olivier Occean. Se hele tv-innslaget ved å trykke på hovedbildet i saken:

Kommentar

• mrognan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 849

Stabæks stygge premeriestatistikk

Litt lite om LSK, men ettersom artikkelen delvis omhandler Stabæk-LSK er den verdt å poste:

"Slik har de 16 lagene gjort det i tidligere åpningskamper i Tippeligaen. Lillestrøm topper, med fem seire, fire uavgjorte og bare ett tap.

Lillestrøm: 5-4-1
                                        Odd: 5-3-1
                                        Rosenborg: 5-3-2
                                        Molde: 5-2-2
                                        Brann: 5-2-3
                                        Tromsø: 4-2-3
                                        Viking: 4-2-4
                                        Vålerenga: 3-3-3
                                        Lyn: 2-4-2
                                        Start: 2-2-1
                                        Strømsgodset: 2-1-1
                                        Bodø/Glimt: 1-3-4
                                        Stabæk: 1-3-5
                                        Fredrikstad: 0-2-3 "
                                        Morten

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Asker og Bærums Budstikke

Tror på LSK-seier

Tipper Stabæk taper 0-2 i seriepremieren.

Gro Synstad

Lillestrøm-spilleren Espen Søgård tror romerikingene banker Stabæk i arenaen på Fornebu i kveld.

- Vi har en viss oversikt over Stabæk. Vi har blant annet sett litt på video denne uka, og det er ingen tvil om at Stabæk er et veldig bra lag som spiller god fotball. Det er en stor utfordring for oss å møte den regjerende mesteren på den nye hjemmebanen deres. Men for vår del er det hva vi gjør sjøl som er det viktige. Vi skal konsentrere oss om vårt eget spill og ikke la oss distrahere oss av andre ting, sier Søgård til Fotballmagasinet.
                                          - Hvis jeg skal tippe resultatet så går vi alltid for seier og jeg tror vi vinner 2-0, fortsetter han.

Kommentar

Working...