Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
...men Pedersen selv er taus etter dobbelvrakingen.
Steinar Pedersen spilte samtlige eliteserieminutter for Lillestrøm i fjor. I år har han ikke engang vært på benken i de to første kampene mot Stabæk og Viking.
Etter vrakingen mot Stabæk hadde kristiansanderen og den tidligere Start-spilleren en prat med Lillestrøm-trener Henning Berg.
Der fikk han sagt hva han mener om trenerens disponeringer. Etter å ha sett nok en LSK-kamp fra tribunen har Pedersen følgende å si om sin egen situasjon: - Jeg har vel egentlig sagt alt jeg har å si om dette og føler ikke behov for å si noe mer nå. Situasjonen er som den er og jeg vil ikke kommentere den i media fra uke til uke, sier Pedersen.
I de to første kampene i årets eliteserie er det Arsenal-leiesoldaten Håvard Nordtveit som har spilt høyreback for LSK. Likevel hevder Lillestrøms sportslige administrative leder, Torgeir Bjarmann, at Pedersens framtid er på Åråsen.
- Steinar er en del av stallen vår og er under kontrakt med oss. Vi har ikke hatt noen tanker eller planer om å endre noe på hans situasjon. Han har vært uheldig og ikke kommet med i de to første kampene nå, men Steinar har vært proff og taklet det på en god måte. Han er en rollemodell og har en god status i Lillestrøm, sier Bjarmann.
Steinar Pedersen sier han bare må stå på og jobbe hardt på trening hver dag.
- Dette er et valg som Henning Berg har tatt, og slik er situasjonen nå, sier han.
Møt Bjarmann på LSK.NO!
Tirsdag stenger overgangsvinduet, og mandag vil Torgeir Bjarmann være med i et nettmøte her på LSK.NO. Du kan allerede nå sende inn dine spørsmål.
FRANKFURT (Nettavisen): Han har kanskje ikke vært redd for å miste jobben, Frode Grodås. Likevel er det et faktum at landslagets keepertrener kanskje har hatt den mest usikre jobben på A-landslaget.
For Frode Grodås fikk en kontrakt på tre kamper da han ble med Drillo i januar. Den kontrakten går ut neste onsdag, og hva var det Lillestrøm-trener Henning Berg sa da han ble ansatt?
- Det er ugunstig at landslagets keepertrener også skal ha fulltidsjobb i Lillestrøm, sa Berg.
- Skulle det bli snakk om en mer permanent løsning får vi ta en prat om det, la han til.
Ny lyd i pipa
Nå har imidlertid Berg snudd på hælen, og Grodås kan fortsette som landslagets keepertrener også videre.
- Signalene er at jeg får fortsette også etter 1. april, og det er jeg glad for, sier Grodås til Nettavisen.
- Norges Fotballforbund har sagt at de ønsker meg, og jeg skal ha en kaffekopp med Karen Espelund neste uke. Jeg er også helt sikker på at jeg og Henning skal finne en løsning på dette, fortsetter han.
- Glad for å hjelpe
Det bekrefter også Berg overfor Nettavisen.
- Dette har fungert helt problemtfritt, og det er helt greit for oss i Lillestrøm at Frode fortsetter som landslagets keepertrener ut denne kvalifiseringen. Som vi sa sist, det er bare hyggelig å kunne bidra for landslaget, sier LSK-treneren.
- Økonomisk er det riktignok ikke så gunstig, men kanskje det kan dryppe litt på Lillestrøm når landslaget begynner å vinne kvalifiseringskamper igjen, legger han fleipende til.
PS. Etter det Nettavisen erfarer kommer Jon Knudsen til å starte for Norge mot Sør-Afrika. Håkon Opdal er reservekeeper, mens Rune Jarstein, som stod mot Tyskland, er ute fordi han prioriterer samboerens fødsel som er ventet om kort tid.
TV 2 Sporten har vært i kontakt med agenter, sportsdirektører og lokale medier for å få svaret på de ulike klubbenes spillerjakt. Lillestrøm: Leide Håvard Nordtveit som siste tilskudd og har vært langt mer aktive med å låne ut spillere enn å hente inn.
- Vi jobber med saken, og det kan hende det skjer noe på spillerkjøpsiden. Når det gjelder spillere tilgjengelig for lån, så ønsker vi selvsagt å låne ut spillere slik at de kan få spilletid i en annen klubb. Men vi er i den situasjonen at reglementet sier at det kun kan lånes ut et maks antall på fem spillere, og den kvoten har vi nå oppfylt, forteller Lillestrøms administrasjonssjef Frank Grønlund til TV 2 Sporten. http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2645622.ece
Litt usikker om dette er en nyhetsak, men legger den inn. Den må gjerne flyttes hvis mod. mener det.
PÅ SIDELINJA: Karim Essediri var ikke engang på benken da LSK møtte Viking forrige søndag. LSK-trener Henning Berg sier at nye vurderinger blir gjort før hver kamp. FOTO: ROAR GRØNSTAD Takler tilskuerrollen
ÅRÅSEN:
Karim Essediri vil ikke se på når LSK spiller. Men selv uten spilletid, er ikke tunisieren desperat i jakten på ny klubb.
Det er én måned siden Karim Essediri sist var på banen i en LSK-kamp.
I forrige helgs seriemøte med Viking satt han ikke engang på benken. Men kantspilleren er ikke utålmodig av den grunn – og han ønsker seg ikke vekk slik han gjorde i samme situasjon i 2007.
– Spilletid er selvfølgelig viktig, men det betyr ikke alt. Jeg trives veldig godt i LSK, og jeg går ikke til en annen klubb bare for å gå. Situasjonen var helt annerledes i 2007, sier Essediri.
Uaktuelt i Tromsø
For øyeblikket er det ingen konkrete henvendelser fra klubber som ønsker å hente Essediri. Gamleklubben fikk tillatelse til å snakke med ham i slutten av januar. Etterpå har det skjedd lite, og fra godt informert Tromsø-hold får RB-sporten opplyst at det ikke er aktuelt å hente inn Essediri nå.
Et mulig klubb-bytte er heller ikke noe spilleren selv jobber med.
– Jeg vil selvfølgelig spille på laget, men har ikke gjort noe for å finne meg ny klubb nå. Jeg trener godt i LSK, og jeg stiller på hver trening for å gjøre mitt beste. Så er det mitt håp at jeg vil få sjansen på banen etter hvert, sier han.
Konkurrerer med Riise
Med Bjørn Helge Riise som hovedkonkurrent på høyrekanten, vet den tidligere Tromsø-, Bodø/Glimt- og Rosenborg-spilleren at det er en tøff kamp om plassen.
– Det er hard konkurranse om plassene i LSK, og jeg skjønner også at Bjørn Helge spiller på laget. Det eneste jeg kan gjøre er å stå på hver eneste dag for å være klar den dagen sjansen kommer, og det håper jeg den gjør, sier han.
– Må prestere
LSK-trener Henning Berg er fornøyd med mye av det Essediri presterer, men har foreløpig ikke valgt å bruke ham på banen denne sesongen. – Karim er en bra spiller, og jeg ønsker at han skal vise sitt potensial på hver eneste trening. Der har han litt å gå på, sier Berg.
I serieåpningen mot Stabæk satt Essediri på benken. Mot Viking var han vraket fra troppen.
– Før hver kamp vurderer vi motstanderen, baneforholdene og forventet kamputvikling. Det betyr at det blir ulike vurderinger fra kamp til kamp. Derfor kan en spiller som ikke er med i troppen i en kamp, starte neste kamp. Karim vurderes først og fremst som høyrekant, sier LSK-treneren.
Knallperler i seriestarten
(LSK-Lørenskog 2-0) Kristoffer Tokstad og Victor Grodås sørget med to stjernetreff for at LSK-juniorene tok med seg tre poeng i seriestarten mot naboen Lørenskog.
RB (papir) melder i dag at nigerianske Nosa Emanuel Igiebor (18 år) og ghaneseren Ernest Asante i følge Henning Berg kan være interessante for framtida, men trolig ikke hentes i overgangsvinduet som stenger neste uke.
Dette er vel de to det er meldt om fra treningene denne uka.
Han var elsket av Kanari-Fansen - men fikk likevel sparken i Lillestrøm. Nå hevder Emille Baron (29) at partylivet er over.De som opplever å få sparken er ofte bitre på ekssjefen. Det er ikke Emille Baron - keeper og supporterhelt i Lillestrøm fra 1999 til 2004.
Emille Baron har blitt familiemann og viser stolt frem sønnen Dante (5 måneder) og kona Sheri. ( Foto: TROND TANDBERG )
-Hei, hva gjør du her? brøler en overrasket og naken Baron når gamlesjefen Jan Åge Fjørtoft brått og uventet stormer inn i garderoben på Kaizer Chiefs treningsanlegg i Johannesburg.
Noe av det første Fjørtoft gjorde da han ble LSK-manager i 2004 var å gi Baron marsjordre. Livsstilen var ikke forenlig med norsk toppfotball og keeperen havnet hos Kaizer Chiefs i hjemlandet.
Denne uken er Fjørtoft i Sør-Afrika på oppdrag for både Kjetil Siem og Norges Fotballforbund. Da NFF-delegatene besøkte Kaizer Chiefs treningsanlegg, sørget Aftenposten for et gjensyn mellom de to gamle kollegene fra Lillestrøm. Det ble muntert.
- Du scoret aldri på meg under trening, kommer det fra Baron.
- Det var fordi du aldri møtte opp på trening, parerer Fjørtoft.
Populær
Baron vet lite om hva som skjer i gamleklubben. Og han snakker ikke med gamle lagkamerater på telefon.
-De eneste i Norge jeg har kontakt med, er de i baren på Martins! (Kanarifansens faste møtested)
- Emille var vår mest populære spiller blant fansen og den desidert beste keeperen i Norge. Men han slet med fremmøte på trening av diverse grunner, sier Fjørtoft uten å ville utdype avskjeden ytterligere.
Baron har ingen problemer med å gjøre det selv:
-Livet har endret seg for meg etter at jeg flyttet fra Norge. Jeg kan takke Jan Åge Fjørtoft for at jeg fikk sparken. Hadde ikke det skjedd, ville jeg ikke møtt min kone Sheri og fått sønnen Dante (5 måneder). Familien er viktigst for meg nå, festingen er på et minimumsnivå, sier Baron og håper han blir trodd.
- Da det var sommer i Norge, dro jeg ofte inn til Oslo. Jeg satt der i solen og nøt en øl. Det ble to øl, tre øl, fire øl, fem øl, seks øl og jeg ga meg ikke før det var tidlig morgen. Da var det ikke mye igjen av meg, sier Baron, som på sitt beste var en praktfull keeper. Men ofte skapte han overskrifter av helt andre grunner.
VM-drøm
Fire og et halvt år etter Åråsen-avskjeden ser keeperen litt rundere ut. Men han hevder å være i form og skadefri.
Hans største problem nå er at Kaizer Chiefs har en veldig god førstekeeper i Itu Khune, som også er keeper for Sør-Afrikas landslag. Baron har bare spilt tre seriekamper og tre cupkamper for førstelaget til Kaizer Chiefs. En klubb som dominerer sørafrikansk fotball stort og har den samme posisjonen i dag som Rosenborg hadde i Norge for noen år siden.
Barons kontrakt går ut i mai. Og han utelukker ikke et klubbskifte for å få mer spilletid. Keeperen har en stor drøm som må oppfylles før karrieren er over.
-Målet er å være med i VM-troppen. Det er alle fotballspilleres store drøm å spille et VM i ditt eget land. For meg vil det være enormt å bli med i troppen. Det er historie som blir laget i Sør-Afrika neste år.
-Hva betyr et VM for deg og de andre innbyggerne i Sør-Afrika?
-Det blir bra for hele landet, det vil bygge opp nasjonen. Dessuten får folk fra andre land se hvilket flott land Sør-Afrika er. De kan bare komme og se hvor flott det er.
- Kommer du noen gang tilbake til Norge?
-Jeg vet ikke. Det er mulig jeg kommer tilbake på ferie, men ikke for å spille fotball.
Mye kan sikkert sies om Barons seks sesonger i Norge. Men kjedelig var det aldri.
[Legges ut i sin helhet.]
Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.
Unggutta klarte uavgjort dax, frankrike:
¨Norges G17 landslag åpnet em-mellomspillet med 4-0 tap over danmark. I går kveld ble det sterke 1-1 mot vertsnasjonen frankrike med LSKs Ruben Gabrielsen på midten. -Han var en av våre beste spilere, sier trener Bård Flovik.
Henning Berg: - Flere får muligheten mot IFK
Lørdagens kamp mot det svenske topplaget vil gi flere spillere spilletid fra start. - Det vil gi oss bra kamptrening, sier Berg.
Bare et par dager etter at Torgeir Bjarmann uttalte at Steinar Pedersen har en fremtid på Åråsen, har Lillestrøms sportsdirektør valgt å leie ut den erfarne backen.
Etter det TV2 Sporten kjenner til har Steinar Pedersen skrevet under en leieavtale med Strømsgodset. Avtalen skal ha en varighet frem til sommeren, men ingen av klubbene ønsker å offentliggjøre den før over helgen.
Pedersen spilte samtlige minutter for Lillestrøm i Tippeligaen i fjor, men i år har den tidligere Start-spillerne blir satt på tribunen av trener Henning Berg.
Pedersen skal spille treningskampen mot IFK Göteborg i morgen for Lillestrøm, men etter den kampen er det Strømsgodset som gjelder frem til sommeren.
TIL STRØMSGODSET: Steinar Pedersen.
ÅRÅSEN:
Til tross for at ingen i LSK-ledelsen vil bekrefte noe som helst, vet Romerikes Blad at Steinar Pedersen leies ut til Strømsgodset fram til 1. august.
Det er samme dato som Håvard Nordtveit etter planen skal returnere til Arsenal.
Pedersen har vært ute av troppen i begge seriekampene så langt og har uttrykt bekymring for sin egen situasjon. Sørlendingen spilte samtlige seriekamper i 2008, og RB-sporten vet at flere klubber også har merket seg at 33-åringen har havnet ute i kulden på Åråsen. Knapp Mathisen
I Drammens-klubben er han aktuell som back etter at Kim André Madsen ble skadet forrige helg. Det var TV 2 som i går kveld først meldte om den mulige utlånsavtalen. LSK-leder Per Mathisen ønsker ikke å si så mye om saken.
– Jeg ønsker ikke å uttale meg om disse ryktene, og jeg kan ikke bekrefte dem, sier LSK-lederen.
Han vil ikke kommentere om han kan avkrefte at Pedersen over helgen stiller på trening i Drammen. Verken trener Henning Berg eller sportsdirektør Torgeir Bjarmann svarte på Romerikes Blads henvendelser i går. Mot IFK Göteborg i dag
Grunnen til at informasjonen blir holdt tilbake, er at Pedersen skal spille dagens kamp mot IFK Göteborg. Heller ikke i Strømsgodset ønsker de å si noe rundt utlånet.
– Vi håper å ha en ny spiller klar mandag eller tirsdag. Steinar Pedersen er en av de spillerne vi har sjekket, er alt sportssjef Jostein Flo vil si til Drammens Tidende.
Orientering fra styremøtet i Kanari-Fansen Lillestrøm 24.03.09.
1. Nedsetting av komiteer
Styret har nedsatt to komiteer:
• Vedtakskomité. Skal gjennomgå KFLs vedtekter og legge fram eventuelle endringer før årsmøtet i 2010. Deltakere: Thomas Nilsen og Vidar Evje fra styret. Vegar Hjermundrud og Glenn Slydal Johansen er eksterne representanter.
• Stadionkomité. Skal komme med innspill overfor LSK angående framtidig stadionbygging. Deltakere: Vegard Hjermundrud, Ulf Børke og Lars Raastad.
2. Telefoni
Styret vil forsikre seg om at alle styremedlemmer har et mobilabonnement tilpasset forventet ringemønster. KFL dekker styremedlemmenes telefonregninger for innenlands bruk. Ved utenlandsopphold dekkes ikke private samtaler. Tilgjengelighet for KFL skjer etter avtale.
3. Evaluering av hjemmekampen mot Viking
• Kampen var tung å selge, men kanari feltet var nesten fult.
• Veldig bra og positiv stemning både før og under kampen.
• Tribunegruppa må se på organiseringen av forsangerfeltene, slik at vi kan skape et enda bedre trykk.
• Standene og opplegget på Martins fungerte veldig bra. TSM-standen skal markeres med roll-ups.
• Det jobbes med å få flyttet hovedforsangerstolen lenger ned på feltet.
• Politiet møtte ikke opp med mannskap selv om dette var avtalt på forhånd. Alt gikk bra, men dette kunne ha skapt problemer.
• Generelt så vil Kanari-Fansen Lillestrøm si i fra om at vi er i mot den tidlige seriestarten, vi mener at den tidlige seriestarten ødelegger produktet. Vi vil kontakte LSK, NSA og NFF med våre synspunkter rundt dette.
4. Junior Kanaris-feltet
Nederste del av C-feltet på Kanarifeltet er satt av til Junior Kanaris. Dette er et tilbud til barn, men skal være et supporterfelt på samme måte som resten av feltet. Junior Kanaris er for unge stående syngende supportere, og er ikke ment å være et familiefelt for sittende foresatte.
Framover vil Junior Kanri-feltet organiseres på følgende måte:
• På de tre nederste radene skal det kun stå barn. De yngste nederst, slik at alle får sett kampen.
• Foreldre/foresatte står på rad 4.
• De som ikke kan la barna stå alene henvises til RB-tribunen.
• Det jobbes for at det skal monteres bølgebrytere mellom rad 3 og 4 på felt C, slik at sikkerheten for barna blir optimal.
5. Økonomi
• Tifo-gruppa er nærmest selvdrevet økonomisk. De er flinke til å skaffe til veie midler gjennom innsamlinger og loddsalg.
• Dagspass på Kanarifeltet selges for 30 kroner.
• Styret skal ta i bruk et økonomisystem som gjør det enkelt å ta ut rapporter og ha en god oversikt over den løpende økonomiske situasjonen.
Kommentar