Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
TIL EUROPA?: Magnus Myklebust og LSK kan nå Europa allerede i år. FOTO: Richard Brevik
LSK vant i Sverige
GÖTEBORG:
LSK slo IFK Göteborg 2-1 i en treningskamp i ettermiddag.
Kampen var en jevnspilt affære på kunstgressbanen Backavallen i Göteborg.
Lagene skapte omtrent like mange sjanser, og mens LSK var hakket vassere i 1. omgang, var det hjemmelaget som var hakket bedre i 2. omgang.
I følge Romerikes Blads Morten Svesengen, som var på kampen, var Olivier Occean, Magnus Myklebust, Alhassane Dosso og Khaled Mouelhi LSKs beste i kampen. De var alle fire sentrale i kampen, og gjorde en god figur.
Svesengen trekker fram Magnus Myklebust sin 1-0-scoring som høydepunktet i kampen. Han scoret et fint mål etter gode kombinasjoner i laget i forkant.
Fornøyd Berg
LSK-trener Henning Berg var fornøyd med utbytte av kampen. Selv om begge lag stilte med redusert mannskap.
– Kampen gav oss god matching. IFK var ikke noe dårlig motstander selv om de manglet spillere grunnet U21-landskamper, sier Berg som valgte å trekke fram to spillere spesielt.
– Jeg er veldig fornøyd med Occeans sin innsats på topp.
– Også er jeg fornøyd med å se hvor lett Søgård tok rollen som midtstopper, sier Berg på en litt fleipete måte.
Occean matchvinner
Olivier Occean ble matchvinner med sin 2-1-scoring på overtid i 1. omgang.
– Jeg synes vi spilte en bra kamp. Mye bra pasninsspill av oss, og jeg kom ofte i gode posisjoner. At jeg fikk med meg et mål er alltid viktig for en spiss, sier Occean.
Mens landslaget tapte mot Sør-Afrika, tok Lillestrøm turen over svenskegrensen, og returnerte med en seier i lomma.
LSK benyttet spillepausen i forbindelse med landslagets treningskamper godt, da Olivier Occean sørget for å gi laget litt ekstra selvtillit med seieren over IFK Göteborg i en treningskamp.
Etter en åpning med lavt tempo og få sjanser, var det LSK som kunne ta føringen etter 22 minutter. Magnus Myklebust spilte vegg med Edwin Eziyodawe, før han klinket til og satte ballen i det lengste hjørnet.
Göteborg ga imidlertid svar på tiltale bare fire minutter senere. William Atashkade bredsidet inn utligningen.
Rett før pause spilte Khaled Mouelhi ballen inn i bakrommet. Occean klarte så vidt å fange opp ballen og vippe den over keeper til 2-1.
Etter hvilen var det duket for en jevnspilt, men lite spennende affære. Ingen av lagene klarte å skape store sjanser, og 2-1 holdt seg helt inn, i en kamp der begge lag manglet flere spillere på grunn av landslagsoppdrag.
SEIERSMÅL: Olivier Occean satte inn 2-1. (Bildet er fra LSK-Viking) FOTO: SCANPIX
Occean fant mål igjen
GÖTEBORG:
Olivier Occean viste seg igjen fra sin beste side som spiss i LSK mot IFK Göteborg. Han scoret seiersmålet, sto for regien på det første målet og var en konstant trussel for det svenske forsvaret
– Jeg er veldig fornøyd med Occeans sin innsats på topp. Samarbeidet hans med Edwin (Eziyodawe) fungerte bra. I tillegg gjorde Magnus (Myklebust) en ny god kamp for oss, sier LSK-trener Henning Berg.
Han var også fornøyd med utbyttet av kampen.
– Kampen ga oss god matching. IFK var ikke noen dårlig motstander selv om de manglet spillere grunnet U21-landskamper. Vi manglet også noen, og det betydde at andre fikk sjansen til å vise seg fram, sier Berg.
Jevnt
Det var en jevnspilt affære på kunstgressbanen Backavallen i Göteborg, men gjestene fra Romerike var best foran mål.
1-0-målet kom etter at mange spillere var involvert. Stian Ringstad leverte til Frode Kippe som fant Olivier Occean med en lang pasning i bakrom. Ute til venstre fikk han kontroll på ballen og la tilbake til Magnus Myklebust. Han spilte vegg med Edwin Eziyodawe i straffefeltet før han kaldt og rolig plasserte ballen i det lengste hjørnet.
LSKs seiersmål involverte to spillere. Khaled Mouheli fant Occean med en nydelig ball bak IFK-forsvaret. Kanadieren nådde ballen tidsnok til å lobbe den inn til 2-1.
– Viktig for meg
– Jeg synes vi spilte en bra kamp. Mye bra pasningsspill av oss, og jeg kom ofte i gode posisjoner i bakrom. Å score et mål er alltid viktig for en spiss, sier Occean.
PS! LSKs 13-årslag møtte også IFK Göteborg i Sverige lørdag. Den kampen endte med 5-1-seier til de unge kanarifuglene.
DRAMMEN: Avtalen mellom klubbene er klar, og 32-åringen vil presenteres som SIF-spiller i løpet av morgendagen. SIFs sportssjef Jostein Flo bekrefter at de har en ny signering på trappene, men han er som vanlig svært hemmelighetsfull hva gjelder navn.
– Vi kommer til å presentere en ny spiller mandag. Det mangler noen detaljer før alt er i boks, sier Flo.
Lillestrøm er presset økonomisk og Pedersen er for tiden overflødig i stallen til Henning Berg. Derfor er Romerike-klubben villig til å slippe veteranen på fram til 1. august. Etter hva Drammens Tidende erfarer må SIF ut med om lag 300.000 kroner for å leie Pedersen i fire måneder.
På tribunen
Høyrebacken er blitt henvist til tribunen i de to første seriekampene, og den tidligere Start-spilleren figurerer åpenbart ikke i fremtidsplanene til Lillestrøm. Det er usikkert om Strømsgodset har skaffet seg en opsjon om forlengelse av leieavtalen ut sesongen. En slik mulighet avhenger nok også av hvorvidt Lillestrøm får forlenget leieavtalen med Håvard Nordtveit fra Arsenal.
LSKs Ruben Gabrielsen spilte hele kampen på sentral midtbane da Norges G-17 slo Hviterussland 1-0 søndag kveld. Med tap 0-4 for Danmark og uavgjort mot Frankrike 1-1 gikk laget likevel ikke videre fra mellomspillet i EM.
"Treneren trekker også frem enkeltspillere som har imponert under EM-mellomspillet.
- Keeper Eirik Johansen spilte seg opp, det samme med stopperne Krister Wemberg og Eivind Daniel Røed. I tillegg vil jeg trekke frem Ruben Gabrielsen, som spilte meget godt i dagens kamp."
LSKs Torje Slettli spilte høyreback i én omgang.
Ruben ble også nevnt som en av de beste i kampen mot Frankrike.
ÅRETS KAMP PÅ ÅRÅSEN LSK VS VIF
MANDAG 13.4 KL 2000 PÅ ÅRÅSEN ( 2.PÅSKEDAG )
Salget av billetter til superkampen er TORSDAG 2. APRIL KL 1700-2000 I BILLETTLUKENE PÅ ÅRÅSEN
- Kun medlemmer av KFL / LSK+sesongkortinnehavere på Åråsen 2009 kan kjøpe billetter. Man får kjøpt 5 billetter pr pers.Har man med kort for f.eks 5 personer kan man kjøpe 25 billetter etc. Husk å ta med gyldige medlemskort eller bevis. KFL vil ha en egen stand vis a vis billettlukene der vi selger medlemskap i KFL, sjekker lister for sesongkort, medlemskap m.m. Gratis kaffe for alle i køen fra kl 1600
- Man selger billetter til Kanari-Feltet, Notar-tribunen, RB-tribunen og SS-tribunen. Billettene er kun for LSK-fans, VIF-fansen kommer kun inn på Diadora-tribunen.
- VIKTIG ! De som kommer langveisfra kan holde av billetter til Kanari-Feltet gjennom KFL. Send en e-post eller tlf/sms til Jan Jensen. TLF : 41 02 06 89. E-post : jan@kanari-fansen.no.
SESONGKORT PÅ KANARI-FELTET 2009 : Man kan fortsatt kjøpe sesongkort på Feltet. Dette koster fortsatt kr 1600/850 og kan kjøpes på LSK-Shopen. Tlf : 64 84 56 30. Du kan også kontakte Lisbeth i LSK på tlf 63 80 56 60.
HJLEP LSK MED Å FYLLE OPP TRE GULSVARTE TRIBUNER 13. APRIL !!! Alle LSK-fans oppfordres herved til å kjøpe MASSE billetter til denne ekstremt viktige og prestisjefylte kampen. De siste 3-4 årene har vi greid å få tre tribuner med gulsvarte kanaris, som igjen har gitt en gedigen stemning på Åråsen.Dette må vi bae fortsette med, det viktigste her er personlig initiativ. Ingenting går av seg sjøl, push med alle du kjenner til denne kampen.
LØP OG KJØP BILLETTER PÅ ÅRÅSEN TORSDAG 13. APRIL !!!
HVA SKJER ELLERS RUNDT DENNE STORKAMPEN ?
- Det blir Kanari-Kafe på Åråsen i forbindelse med den siste treninga før kampen.
MARTINS :
- Puben åpner kl 1300. Stand fra KFL, gratis inngang, loddsalg til inntekt for LSK Unified, billig drikke, biljard, fotball på storskjerm og salg av diverse mat fra kl 1300-1530.
- Årets første LSK-Quiz kl 1530. Her kan alle stille lag i en uhøytidelig Quiz med spørsmål om LSK. Påmelding til Arild på tlf 97 53 19 31.
- Tribunemøte kl 1715. Her vil en kjent LSK-profil ta en tur innom for å gire opp Fuglafolket.
Det har vært meget bra med folk på Martins på årets to første kamper. Knallmye folk mot Stabæk og også veldig bra før Vikingkampen da Rannug og Jordbakke leverte en kjempebra liveopptreden. Som man kan se blir det også et stort opplegg mot Vif, nettopp for at folk ikke skal sitte å glo i veggen på de kampene som starter seint. Det har vært en negativ stemning før VIF-kampene de siste årene, i år skal det snus til å bli noe positivt som alle slags kanaris kan bli med på. Vel møtt på Martins 13/4 !
FUGLATOG KL 1830 : Kl 1830 tar vi samla turen opp til Åråsen med massevis av kampklare kanaris gjallende gjennom gatene.
ÅRÅSEN : SANG , FLAGG OG HOPPEDAG PÅ ÅRÅSEN !
Når vi møter selveste fienden skal det synges, flagges og hoppes til den store gullmedaljen. Det fokuseres på tre ting :
1. Sang. vi kommer til gjøre noen forandringer mht forsangerstolene som vi veit vil gi god effekt. Forsangerfeltene ellers har jo starta å finne sin form, mot Viking var jo hovedforsangerfeltet rundt tromma rekordstort, og mot Vif skal alle tre forsangerfeltene være godt besatt med mentale tribunefolk. Viktig at Feltet blir motoren som drar med seg resten av stadion
2. Flagg. KFL og LSK oppfordrer alle til å ta med FLAGG i alle former i Fuglatoget og på Feltet. Bruk disse og lag et nytt og bedre visuelt inntrykk av KFL. LSK UA henger seg på og vil flagge masse på sin seksjon på RB-tribunen etc.
3. Hopping. Nå skal vi tilbake til barneskolen,feltet skal gynge som en gigantisk gymtime i tredje klasse. Drit i spinning og pilates, her har du vårens slankekur.
Ellers åpner portene kl 1830, det blir to stander fra KFL med salg av medlemskap m.m, Tifo og den første seieren over Vif på Åråsen siden 2006.
MØT OPP PÅ MARTINS OG ÅRÅSEN MANDAG 13. APRIL, HER SKAL DET BLI FUGLAMORO DAGEN LANG!
Mandag klokka 16:00 spiller LSKs rekrutter mot Eidsvold Turn i LSK-hallen. André Bergdølmo ser fram til det som er en fin test for LSKs lag i 2. divisjon:
(VG Nett) - Jeg håper Norge gjør en kjempekamp og skaper masse sjanser. Men at vi bare vinner 1-0, fleiper Frode Grodås foran Norge-Finland.
Grunnen til den spesielle inngangen til onsdagens landskamp er at han til daglig er keepertrener i LSK og dermed har ansvaret for finske Otto Fredrikson - i tillegg skal Grodås forberede landslagets keeperduo Jon Knudsen og Håkon Opdal.
- Det er en veldig spesiell situasjon om Otto skal stå for Finland. Jeg har ikke fått snakket med ham mye om det, men jeg har jo visst lenge at han var aktuell til denne kampen, sier Frode Grodås til VG Nett.
Ville vært aktuell
- Det er kjempegøy for Otto om han får spille. Han er en ekstremt seriøs utøver, sier Grodås om sin Åråsen-elev.
Han har imidlertid advart Fredrikson om at han kan få det tøft på Ullevaal onsdag.
- Hva ville du sagt til Drillo om Otto Fredrikson hadde hatt norsk pass?
- Nå er vi i en god situasjon i Norge med gode keepere, men jeg mener helt klart at Otto hadde vært aktuell for Norge også.
Blir spesielt
Finland vil spare noen av sine største stjerner mot Norge. Det kan blant annet bane vei for LSK-målvakt Otto Fredrikson på Ullevaal onsdag.
Liverpool-stopper Sami Hyypia og Boltons stjernekeeper Jussi Jääskeläinen er blant spillerne som Stuart Baxter ikke skal bruke mot Norge.
For Otto Fredrikson kan det dermed bli en offisiell a-landskamp i landet han daglig spiller seriefotball i.
- Det blir helt sikkert spesielt, men det kan også være en fordel for meg. Det er ikke så veldig uvant for meg å komme til Ullevaal som bortespiller. Jeg har hjemmet mitt her i Norge, og gleder meg stort til kampen, sier Otto Fredrikson til lsk.no.
Han er ikke helt sikker på å få spilletid, men håper på minimum en omgang mot Norge. I kvalifiseringskampen borte mot Wales var det Jääskeläinen som sto i Finlands mål.
- Min fysiske tilstand, og grunnlaget jeg har hatt er godt. Men så er det også viktig at jeg har flere gode år med kamptrening bak meg.
Mandag ble alle papirer underskrevet, og det gjør Tore Andreas Gundersen til Nybergsund-spiller til 1. august. Spissen går på utlån til Adeccoliga-klubben.
Torgeir Bjarmann svarte deg i nettmøte her på LSK.NO. Les blant annet svarene om Bukkens 307 kamper, Stian Ringstad, og ikke minst om ungdomssatsingen i klubben.
Det er viktig å ha flere spillere, for vi har et sterkt ønske om å få inn en spiller til. Det er en lang sesong med mange kamper, sier Kræmer.
Men Karim Essediri er ikke lenger aktuell. - Vi var i dialog med Lillestrøm i januar, men siden har det ikke vært noe kontakt, bekrefter sportsdirektøren.
Otto melder forfall
Mandag ble det klart at Otto Fredrikson melder forfall til landskampen mellom Norge og Finland. -Det er ikke lenge siden jeg kom tilbake fra skade, og derfor ønsker jeg å være i toppform for LSK, sier Otto
Følg LSK2 - Eidsvold turn på LSK.NO
Avspark har akkurat blitt tatt i LSK-hallen i treningskampen mellom LSK2 og Eidsvold Turn. Vi følger kampen live her på LSK.NO.
Steinar Pedersen til Godset
30/03/2009
Mandag ble Steinar Pedersen klar for Strømsgodset, og allerede tirsdag er han på plass på treningen på Marienlyst.
Eidsvold Turn ble for sterke
Eidsvold Turn vant fortjent 4-0 over LSKs rekrutter i LSK-hallen mandag ettermiddag. - Vi så ut som et juniorlag, kommenterte Andrè Bergdølmo
Styremedlem i Kanarifansen anmelder fotballpøbel
LILLESTRØM:
Et medlem av casualsgrupperingen "Sportsklubbens Fineste" er utestengt fra Åråsen og må møte i retten etter å ha framsatt trusler og spyttet på et av Kanari-Fansens styremedlemmer.
Av Stig Atle Bakke
Publisert 30.03.2009 - 20:55 Oppdatert 30.03.2009 - 21:03
Gjentatte ganger skal medlemmet av casualsgrupperingen "Sportsklubbens Fineste" ha framsatt trusler mot et styremedlem i Kanari-Fansen. Blant annet skal han ha kommet med utsagn som "Forbanna svin, jeg skal drepe deg!".
Styremedlemmet skal også ha blitt spyttet på av vedkommende som skal ha framsatt truslene.
– Dette casualmiljøet begynte å markere seg i fjor, og det ble rettet flere trusler mot meg i fjor fra vedkommende. Ved flere tilfeller framsto han som truende, sier styremedlemmet til Romerikes Blad. Forholdsregler
Det hele toppet seg på årets første seriekamp borte mot Stabæk, da flere fra casualmiljøet havnet i basketak med Kanari-Fansen. – På bakgrunn av det som har skjedd over tid valgte jeg til slutt å anmelde ham for alvorlige trusler og spytting, sier han.
LSK-supporteren synes truslene er svært ubehagelige. – Jeg synes ikke noe om det. Jeg har kone og barn, og vi har tatt våre forholdsregler. Jeg veit ikke hvor langt han er villig til å gå, sier han.
Blant annet har han montert kamera, sikkerhetslåser og alarmsystem hjemme. Begjært besøksforbud
Politifullmektig Hanne Fauske ved Romerike politidistrikt bekrefter overfor Romerikes Blad at de har mottatt en anmeldelse og en begjæring om besøksforbud.
– Vi mener det er grunnlag for å begjære et besøksforbud, og har derfor gått til retten med begjæringen, sier Fauske. Hvis mannen blir idømt besøksforbud betyr det at han ikke under noen omstendighet kan ta kontakt med styremedlemmet. Blant annet gjelder dette å oppsøke ham, ringe ham, sende ham sms eller e-post.
Saken blir utover dette etterforsket av Fet og Rælingen lensmannskontor.
Det lyktes ikke Romerikes Blad å få en kommentar fra lensmannskontoret i går. Tar avstand
Talsmann for Kanarifansen, Vidar Evje, sier at LSK-supporterne tar sterkt avstand fra grupperingen "Sportsklubbens Fineste" og mannen som skal ha framsatt trusler mot et av Kanari-Fansens styremedlemmer.
– De har ikke noen offisiell tilknytning til oss og vi ønsker ikke å ha noe med dem å gjøre, sier Evje til Romerikes Blad. Etter det Romerikes Blad kjenner til skal vedkommende som har framsatt truslene være utestengt fra Åråsen.
Til lsk.no sa LSK-leder Per Mathiesen følgende etter bortekampen mot Stabæk:
– Vi har besluttet å utestenge enkelte personer fra kampene på Åråsen på ubestemt tid med bakgrunn i det som skjedde søndag både i forkant i Bærum, og på Nadderud stadion. Dette gjelder også enkelte grupperinger som vi ikke ønsker at skal få tilgang til våre kamper framover.
Kommentar