Med rekordtidlig seriestart er jeg, mer enn noen gang, spent på hvordan gressmatta ter seg fram første hjemmekamp. Har sett noen bilder, men det er ikke lett å danne seg et bilde av jevnhet og spede spirer av slike oversiktsbilder. Noen som har sjekket tilstanden i det siste?
Gresskvaliteten på Åråsen frem mot seriestart
Collapse
X
-
Gikk en tur rundt matta på Søndag, og med tanke på værforholdene som har vært i det siste, synes jeg matta ser relativt bra ut. -
Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.Kommentar
-
Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.I wouldn`t kill you if you bit my head of!Kommentar
-
Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.Daukjøtt Felt CKommentar
-
Imot alle odds også, da Lillestrøm strengt tatt befinner seg i en myrKommentar
-
Apropos myr: Ellers ser vi frem til Nye Åråsen konsertlokale, som er Skedsmo kommunes svar på Waterworld. Tipper regninga for slik akvamarin galskap kommer opp i 5 x sør arena og vel så det, alt dette for å tekkes sære strømlinger som visstnok er i åndelig behov av å knyttes sterkere til Lillestrøm. Har en sterk mistanke om at å droppe merutlegget ved å bygge dette på den minst egnede plassen man kan finne ville tilgodesett de 1000-2000 strømlingene med med noen hundre tusen hver kontant. En langt bedre løsning for alle parter, og så kan stadion bygges på tørt land. Pengene kommer uansett tilbake til Skedsmo gjennom skatt fra Kondomeriet og Brio på Strømmen storsenter. Tanken på å stå og hutre på en klokkslammete plastbane halveis nedsenka i nitelva mens man får tuberkolose av rå, iskald sumpluft tidlig i mars frister ikke.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.
Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kan godt være du var drita da du hørte det, men stemmer at det er kunstgress sydd inn i gresset for at det skal tåle større slitasje. Hvor mange prosent det er snakk om aner jeg ikke...Kommentar
-
Neste gang LSK må legge om matta er jeg rimelig sikker på at det blir plastikkgress. Om fem år tipper jeg bare det er Stavanger og Bergen, og kanskje en landslagsarena i Oslo, som har naturgress.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Det er nok bare et tidsspørsmål før det er 100 prosent kunstgress, er jeg redd..
Neste gang LSK må legge om matta er jeg rimelig sikker på at det blir plastikkgress. Om fem år tipper jeg bare det er Stavanger og Bergen, og kanskje en landslagsarena i Oslo, som har naturgress.
Det blir veldig spennende å følge utviklingen på kunstgresset fremover. I løpet av en fem års periode vil kunstgresset bli utrolig bra. Bare se på de siste årene, utviklingen har vært enorm! Mener selv at det skal lukte gress når man spiller, at man skal bli møkkete når man takler. Men spillmessig tror jeg nok det kan være bra for norsk fotball mtp kvaliteten på kunstgresset kontra naturgress.Kommentar
Kommentar