Gresskvaliteten på Åråsen frem mot seriestart

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • semper fi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 823

    Gresskvaliteten på Åråsen frem mot seriestart

    Med rekordtidlig seriestart er jeg, mer enn noen gang, spent på hvordan gressmatta ter seg fram første hjemmekamp. Har sett noen bilder, men det er ikke lett å danne seg et bilde av jevnhet og spede spirer av slike oversiktsbilder. Noen som har sjekket tilstanden i det siste?
    -After Dark Ultras-
  • Kristiansen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 1332

    #2
    Gikk en tur rundt matta på Søndag, og med tanke på værforholdene som har vært i det siste, synes jeg matta ser relativt bra ut.

    Kommentar

    • Kloachim
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2005
      • 207

      #3
      nesten glad vi har bortekamp i seriestarten, matta hadde blitt meget slitt etter 1 kamp så tidlig. den får 1 uke ekstra til å gro, noe jeg tror er bra så tidlig i sesongen.
      I wouldn`t kill you if you bit my head of!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        #4
        Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.

        Kommentar

        • Kloachim
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2005
          • 207

          #5
          Opprinnelig skrevet av reka
          Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.
          er enig i det, men det jeg vil fram til er at gresset kansje ikke har grodd skikkelig ennå, at det sitter løst og at det vil bli revet opp og ødelagt med en gang.
          I wouldn`t kill you if you bit my head of!

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            #6
            Opprinnelig skrevet av reka
            Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.
            Royal League mot hmm var det ifk(??) da den var helt utrolig dårlig. Men enig, i tippeligaen har den holdt en høy kvalitet!
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              #7
              Imot alle odds også, da Lillestrøm strengt tatt befinner seg i en myr
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kloachim
                er enig i det, men det jeg vil fram til er at gresset kansje ikke har grodd skikkelig ennå, at det sitter løst og at det vil bli revet opp og ødelagt med en gang.
                Har intrykk av at matta har overlevd de fleste andre seriestarter meget godt. Noen ujenheter og litt oppsparka tuster her og der, men stort sett bra forhold alle vårkamper. Tror neppe det blir så mye verre i år. Så lenge den er rimelig tørr og fast bør dette gå greit.

                Apropos myr: Ellers ser vi frem til Nye Åråsen konsertlokale, som er Skedsmo kommunes svar på Waterworld. Tipper regninga for slik akvamarin galskap kommer opp i 5 x sør arena og vel så det, alt dette for å tekkes sære strømlinger som visstnok er i åndelig behov av å knyttes sterkere til Lillestrøm. Har en sterk mistanke om at å droppe merutlegget ved å bygge dette på den minst egnede plassen man kan finne ville tilgodesett de 1000-2000 strømlingene med med noen hundre tusen hver kontant. En langt bedre løsning for alle parter, og så kan stadion bygges på tørt land. Pengene kommer uansett tilbake til Skedsmo gjennom skatt fra Kondomeriet og Brio på Strømmen storsenter. Tanken på å stå og hutre på en klokkslammete plastbane halveis nedsenka i nitelva mens man får tuberkolose av rå, iskald sumpluft tidlig i mars frister ikke.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                  Royal League mot hmm var det ifk(??) da den var helt utrolig dårlig. Men enig, i tippeligaen har den holdt en høy kvalitet!
                  Djurgården i mars 06. Vi kan fort få en lignende opplevelse mot Viking. I 06 ble gresset aldri helt top notch igjen, det kan fort skje i år også.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    Det vil forhåpentligvis hjelpe litt at det er tre uker mellom kamp nr 1 og nr 2 på Åråsen. Det er landskamppause mellom 2 og 3 serierunde. Det er over 1 måned mellom kamp nr 1 og 3.

                    Kommentar

                    • kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1174

                      #11
                      så fint at vi bruker x antall kroner på et pengesluk som undervarme er.. klubben er jo så rik nå...

                      da er det jo så fint at nøff vil at tippeligaen ikke skal avvikles når gresset er som grønnest...

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av kimmern
                        så fint at vi bruker x antall kroner på et pengesluk som undervarme er.. klubben er jo så rik nå...

                        da er det jo så fint at nøff vil at tippeligaen ikke skal avvikles når gresset er som grønnest...
                        Du mener at man skulle latt snøen smelte av seg selv?!!

                        Kommentar

                        • kimmern
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 1174

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                          Du mener at man skulle latt snøen smelte av seg selv?!!
                          evt spille mer i juni/juli?

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Kan ikke huske at gressmatta på åråsen har vært skikkelig dårlig noen gang? Det har blittskrytt av grunnarbeidet som ble gjort før Åråsen ble bygd, dreneringen er visstnok framifra. Jeg har vært på kamper på Ullevål som er avlyst pga. overvann. På Åråsen har det aldri vært problemer med overvann de åra jeg har gått der, uansett hvor voldsomt det har høljet ned.
                            Bygget for Fugla-vær!

                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • gorken
                              Administrator
                              • May 2006
                              • 1483

                              #15
                              Nærbilder av gresset. For spesielt interesserte

                              Spoiler:

















                              Klikk på bildene for større versjoner.
                              I have this condition.

                              Kommentar

                              • gutt94
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2007
                                • 3271

                                #16
                                Var på Åråsen 1 Mars.. Og tok noen bilder....

                                Er tatt med iPhone så ikke klag på kvaliteten..
                                Er ikke direkte av gress matta, men man ser i allefall litt hvordan den er nå..
                                KnutHSolberg

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #17
                                  Er det ikke sånn at det er 4% kunstgress i matta på åråsen? eller har jeg drukket å hørt det i fylla?

                                  Kommentar

                                  • Bolsen3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 1061

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Er det ikke sånn at det er 4% kunstgress i matta på åråsen? eller har jeg drukket å hørt det i fylla?
                                    Kan godt være du var drita da du hørte det, men stemmer at det er kunstgress sydd inn i gresset for at det skal tåle større slitasje. Hvor mange prosent det er snakk om aner jeg ikke...

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                      Kan godt være du var drita da du hørte det, men stemmer at det er kunstgress sydd inn i gresset for at det skal tåle større slitasje. Hvor mange prosent det er snakk om aner jeg ikke...
                                      Det er nok bare et tidsspørsmål før det er 100 prosent kunstgress, er jeg redd..
                                      Neste gang LSK må legge om matta er jeg rimelig sikker på at det blir plastikkgress. Om fem år tipper jeg bare det er Stavanger og Bergen, og kanskje en landslagsarena i Oslo, som har naturgress.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Bekkis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 441

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Det er nok bare et tidsspørsmål før det er 100 prosent kunstgress, er jeg redd..
                                        Neste gang LSK må legge om matta er jeg rimelig sikker på at det blir plastikkgress. Om fem år tipper jeg bare det er Stavanger og Bergen, og kanskje en landslagsarena i Oslo, som har naturgress.
                                        Det skal du ikke se bort ifra. Mener å huske at Ivar Hoff siterte banemesteren (karlsen?) på at neste gang det skulle bli nytt dekke på åråsen, ville han stemme for kunstgress.

                                        Det blir veldig spennende å følge utviklingen på kunstgresset fremover. I løpet av en fem års periode vil kunstgresset bli utrolig bra. Bare se på de siste årene, utviklingen har vært enorm! Mener selv at det skal lukte gress når man spiller, at man skal bli møkkete når man takler. Men spillmessig tror jeg nok det kan være bra for norsk fotball mtp kvaliteten på kunstgresset kontra naturgress.

                                        Kommentar

                                        Working...