Styresammensetning i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Odinster
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2008
    • 160

    #21
    Opprinnelig skrevet av Ola
    Anniken Huitfeldt er Fugla-fan og dessuten svært erfaren innen styrearbeid og ikke minst politiske prosesser på lokalt og nasjonalt plan. Hun er nok mer enn kvalifisert for jobben, så spørsmålet er nok heller om vervet kommer i konflikt med hennes ministerpost. Og om hun vil. Og om hun er medlem av LSK. Egentlig lite realistisk.
    Forestilte meg et øyeblikk hvilke fordeler det kanskje ville vært med et styremedlem på Stortinget.

    Ett skritt nærmere en EM-stadion..?

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      #22
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Hvem av de mannlige styremedlemmene må gå?
      Innkallingen i papir-RB i dag tyder vel på at ingen må gå.
      Styresammensetning og lovendring er i sakslista. Jeg regner med at det betyr at styret blir utvidet igjen:


      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Ekstraordinært årsmøte
      Lillestrøm Sportsklubb
      Avholdes i Åråsen Konferansesenter
      mandag 23. mars 2009 kl. 18.00.
      Sak: Styresammensetning, lovendring og valg.

      Kommentar

      • Kvittre
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 265

        #23
        Opprinnelig skrevet av CFD
        Om vi er i 1909 eller 2009 er revnende likegyldig. Jeg forventer at LSK finner noen kompetente personer til å styre klubben og jeg bryr meg særdeles lite om lengden på urinrøret til de ansatte. Hvor latterlig er det at man ikke kan velge de som klubben mener er mest kompetent til jobben?

        Jeg er sterkt imot kjønnskvotering. Beklageligvis lever vi et i samfunn hvor vi heller skal ha likestilling enn den mest kompetente personen i jobben.


        Grattis med dagen liksom..
        Jeg er veldig enig med deg i mye ang. det du skriver om kjønnskvotering.. det er vel nesten sånn at det er mer nedverdigende for en kvinne å måtte bli kvotert inn, for å kunne få plass i et styre.. MEN.. Enkelte organisasjoner er som Gutteklubben-Grei! Og hadde det ikke blitt kvotert inn kvinner i verv, ville det ALDRI blitt ansatt medlemmer av type hunkjønn i disse styrene, selv om hun var aldri så kvalifisert. Så saken er vel mer nyansert enn det du så bombastisk legger fram.
        Sånn i anledning dagen liksom..

        Kommentar

        • 007

          #24
          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Hvis noen kan forklare meg hvor jeg har misforstått, skal jeg bøye meg for det, men inntil videre mener jeg at Team Strømmen-damer som melder seg inn i LSK i dag kan velges inn i styret på et ekstraordinært årsmøte som arrangeres etter 6. april.
          Jeg kan dessverre ikke oppklare dette, så jeg lar det ligge...
          Men ser at det ekstraordinære årsmøtet kommer allerede 23/3-09, så da bør de uansett være meldt inn for noen uker siden.

          Har hørt om folk som har forsøkt å melde seg inn i LSK mot slutten av et år, bla. for å være med på årsmøtet.
          De har da fått beskjed fra LSK at de synes det var unødvendig å betale for et år som var nesten slutt, så de ble meldt inn for det året som var rett rundt hjørnet.
          MEN de har uansett fått gå på årsmøtet og fått stemmerett på årsmøtet, som var for foregående år, som de teknisk sett ikke var medlemmer.
          Så det er vel uansett ikke noe vits å bruke mere tid på akkurat den delen av diskusjonen...
          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Innkallingen i papir-RB i dag tyder vel på at ingen må gå. Styresammensetning og lovendring er i sakslista. Jeg regner med at det betyr at styret blir utvidet igjen:
          Jeg tror du har helt rett i denne antagelsen.

          De vil tydligvis "putte inn" et ekstra kvinnfolk som de egentlig ikke synes var god nok til en plass i styret, men som har "rett kjønn".

          Det viser bare hvor utrolig teit kvoteringsregler er...:evil:

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #25
            Det ser ut som om det kan bli kamp om styreplassene i LSK. Jeg fikk denne meldingen fra UA.

            Hei alle LSK medlemmer
            Etter årsmøtet 23. februar 2009 og valg av nytt styre i LSK, ble breddefotballens (LSK UA) representant i styret Jarle Engh.
            Det ble kun valgt inn 1 kvinne, og da søknad om dispensasjon fra idrettens regler, og for øvrig imot LSKs lover, ikke ble innvilget, er det berammet ekstraordinært årsmøte MANDAG 23. MARS 2009 KL 18:00.
            Ny innstilling til styre i LSK skyver ut breddefotballens representant, noe vi IKKE KAN AKSEPTERE.
            Det er viktig for LSKs fremtid og ikke minst for breddefotballen i LSK at de som utgjør størst antall utøvere og frivillige blir representert i styret.
            For å få til dette trenger vi din støtte på det ekstraordinære årsmøtet, slik at vi kan få valgt inn ”vår” representant Jarle Engh.
            Møt opp og gi din stemme!
            Det vil være representanter fra LSK UA-styret på Sponsorrommet fra kl. 17.00. Planen er at vi skal gå samlet over til årsmøtet.
            For å avgi stemme MÅ du ha vært medlem av LSK i minst 1 måned og medlemskontingenten MÅ være betalt. Alle over 15 år har lov å stemme. Det betyr at vi trenger spillerne også.
            Gi beskjed til alle DU kjenner som er medlem av LSK og møt opp! Det gjelder fremtiden for LSK UA!
            Last edited by Torolf; 20.03.2009, 17:06.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #26
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Ny innstilling til styre i LSK skyver ut breddefotballens representant, noe vi IKKE KAN AKSEPTERE.
              Dette er dessverre "skyggesiden" av kvoteringssystemet. Selvfølgelig er det viktig at LSK-styret har den kvinnerepresentasjonen som reglene krever, men jeg vil synes er veldig synd om ungdomsavdelingens representant ofres. Særlig nå som vi kanskje har den beste ungdomsavdelingen i klubbens historie.
              Det beste hadde kanskje vært en kvinnlig representant fra nevnte avdeling?
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Dette er dessverre "skyggesiden" av kvoteringssystemet. Selvfølgelig er det viktig at LSK-styret har den kvinnerepresentasjonen som reglene krever, men jeg vil synes er veldig synd om ungdomsavdelingens representant ofres. Særlig nå som vi kanskje har den beste ungdomsavdelingen i klubbens historie.
                Det beste hadde kanskje vært en kvinnlig representant fra nevnte avdeling?
                Det er mange dyktige kvinner i UA, så det burde vært mulig å finne en kandidat blant dem.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Dette er dessverre "skyggesiden" av kvoteringssystemet.
                  "Skyggeside"? Hvilken solside ser du da?

                  Hvorfor ikke like gjerne kvotere inn basert på religion, alder, etnisk tilhørighet, seksuell legning (dette skjer faktisk i Canada!!!) eller andre parametre mens man er i farta.

                  Jeg hadde håpet å få de best tenkelig mulige representantene til LSK jeg. Tro meg, dagens styre er inkompetent nok om vi ikke behøver å ta hensyn til ytterlig kompliserende faktorer, som kan medføre at den inkompetente ledelsen ikke blir fulgt opp.

                  Stem Benny!
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • 007

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Det er mange dyktige kvinner i UA, så det burde vært mulig å finne en kandidat blant dem.
                    Nå er det vel snakk om Rannveig Karlsen, og hun trener vel gutt 16-1.
                    Det er vel et lag i UA??
                    Da mener jeg man slår to fluer i en smekk.
                    Man får inn en kvinne til, som er trener i UA og sikkert i tillegg brenner for kvinnefotball (Team 2010 kommer jo snart...).
                    Så blir Røros vara...

                    Møt opp så ikke UA kupper hele styret!!!

                    Kommentar

                    • Fritz
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 1033

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av 007
                      Møt opp så ikke UA kupper hele styret!!!
                      Slutt og vær så flåsete. Alt det er snakk om her er at UA ønsker å opprettholde tilstedeværelse i styret, og det bør være forståelig for de fleste.

                      Man må da få kunne benytte normale, demokratiske virkemidler uten at det skal ropes om kupp?

                      Kommentar

                      • 007

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fritz
                        Slutt og vær så flåsete. Alt det er snakk om her er at UA ønsker å opprettholde tilstedeværelse i styret, og det bør være forståelig for de fleste.

                        Man må da få kunne benytte normale, demokratiske virkemidler uten at det skal ropes om kupp?
                        Mulig jeg tok litt hardt i, men det ble tross alt skrevet mitt på natta...

                        Men poenget står jeg ved;
                        Alle må møte opp så du får valgt inn de representantene du selv støtter!!

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #32
                          Forferdelig synd at det var Henning Harborg som måtte vike plassen for at lovene om kvinner i styret skulle nå frem. Henning ble fremmet av valgkomiteen, men det kom et benkeforslag på Jarle Engh.
                          Engh fikk 42, mens Harborg fikk 26 stemmer.

                          Håper du kommer sterkt tilbake Henning!

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av sniper
                            Forferdelig synd at det var Henning Harborg som måtte vike plassen for at lovene om kvinner i styret skulle nå frem. Henning ble fremmet av valgkomiteen, men det kom et benkeforslag på Jarle Engh.
                            Engh fikk 42, mens Harborg fikk 26 stemmer.

                            Håper du kommer sterkt tilbake Henning!
                            Merkelig at denne saken får såpass lite oppmerksomhet. Skuffende, men beklageligvis ikke overraskende. LSK er en mulitmillion-organisasjon, som også selvsagt har ringvirkninger langt utover sin økonomiske størrelse. Styrekompetanse er essensielt.

                            Veldig beklagelig at Henning ikke er med videre. Jeg har hørt utelukkende positive ting om han, fra en rekke uavhengige kilder. Her må grep tas. Det mest nærliggende er, som andre har kommentert, en utvidelse av styret.

                            Kløningen i denne saken er forøvrig total, men det følger bare av trenden i klubben de siste årene. Trist, men sant.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Nå skal det vel legges til at han selv var med å kløne det til gjennom å ikke klare å ivareta kjønnskvotering og UA når forslag til nytt styre ble bestemt. Kan ikke tenke meg at en eneste forumbruker her inne er så grønnsak at man kan innbille seg at dispensasjon fra kjønnskvotering er en formalitet. I tillegg er jo signaleffekten av å kjøre gubbevelde nokså ræva, attpåtil ble dette forsøkt mens vi formaliserte samarbeid med Strømmen. Denne slags klovnestreker bør vi overlate til Nedre Grorud idrettsforening.
                              .
                              Last edited by reka; 28.03.2009, 15:20.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Nå skal det vel legges til at han selv var med å kløne det til gjennom å ikke klare å ivareta kjønnskvotering og UA når forslag til nytt styre ble bestemt.
                                .
                                Det er mulig det også er andre ting som spiller inn her. Som kjent har vi allerede Gunhild Lærum i styret. Hun er advokat, og blant annet "infamous" for sitt forsvar av Lommemannen. Den godeste Hagborg er også advokat, og representerer for eksempel den noe suspekte Petter A. Poppe.

                                Det er mulig UA faktisk har gjort LSK en tjeneste her, og sørget for at klubben ikke blir belemret med for mange advokater. Det er tross alt den profesjonen som har minst troverdiget, på lik linje med journalister og politikere.

                                Vel, jeg er uansett glad for at vi ikke sliter med en partisekretær i maktkurrupte Arbeiderpartiet, slik som Søpla gjør.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  #36
                                  Kan jeg få lov å spørre, har ikke Kanarifansen en representant (evt vara) i LSK's styre? I såfall, hvorfor ikke? Hvor mange medlemmer var det i KFL 2008/09 egentlig?

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                    Kan jeg få lov å spørre, har ikke Kanarifansen en representant (evt vara) i LSK's styre? I såfall, hvorfor ikke? Hvor mange medlemmer var det i KFL 2008/09 egentlig?
                                    Det er ikke naturlig at KFL skal ha et eget styremedlem i LSK, men KFL har så mange medlemmer som også er medlemmer i LSK at det ikke vil være noen sak å få valgt inn fansens kandidat om man ønsker det. KFL bør uansett støtte de kandidatene som kan gjøre en best mulig jobb for klubben, men det er en ubetinget fordel om de også kan fremme fansens hjertesaker.

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Det er ikke naturlig at KFL skal ha et eget styremedlem i LSK, men KFL har så mange medlemmer som også er medlemmer i LSK at det ikke vil være noen sak å få valgt inn fansens kandidat om man ønsker det. KFL bør uansett støtte de kandidatene som kan gjøre en best mulig jobb for klubben, men det er en ubetinget fordel om de også kan fremme fansens hjertesaker.
                                      Enig. Det bør absolutt ikke være noen motsetning her. Snarere tvert i mot. Det som er bra for klubben er bra for fansen, og det som er bra for fansen er bra for klubben. Tror egentlig det er ytterst få, om noen, reelle motsetninger mellom klubb og fans nå.

                                      Blir derfor litt oppgitt over at noen skal presse inn "sin" representant, slik det kan virke UA gjør. Slik er det dessverre i mange områder av samfunnet, og LSK er intet unntak. Kremeksempelet er politisk utnevnte kandidater (eks. til tunge økonomi- og styreverv), som overhodet ikke har kompetanse på det de driver med. Hei til Norges Bank.

                                      Det beste for LSK er selvsagt at samtlige styremedlemmer har solid fotballkunnskap, er oppegående på økonomi og næringsdrift, og kjenner god supporterkultur.

                                      Svaret gir seg selv, neste gang: Stem Herr Lem!

                                      PS. En kjønnsoperasjon, så er jeg kanskje der?
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Svaret gir seg selv, neste gang: Stem Herr Lem!

                                        PS. En kjønnsoperasjon, så er jeg kanskje der?
                                        Du fortjener nesten en stemme med det valgspråket.
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        Working...