Styresammensetning i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Styresammensetning i LSK

    Det ser ut som om LSK blir nødt til å kalle inn til et nytt årsmøte for å få lovlig kvinnerepresentasjon i styret. Er det noen som har forslag til kvinnelige kandidater blant LSKs medlemmer? Den mest nærliggende kandidaten er kanskje Tina Svensson, som var med i det avtroppende styret, men det er kanskje en grunn til at hun ikke stilte til gjenvalg. Hvem av de mannlige styremedlemmene må gå? Jeg tror det kan bli Rikard Røros som må vike plass.
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Responsen er overveldende! Er det virkelig ingen verdig kvinnelig kandidat blant LSKs mer enn 3000 medlemmer?

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Må kandidaten være eksisternde medlem i LSK?
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Responsen er overveldende! Er det virkelig ingen verdig kvinnelig kandidat blant LSKs mer enn 3000 medlemmer?

        Stilte også valgkomiteen seg det spørsmålet før det ordinære årsmøtet?
        Jeg synes hele denne problemstillingen rett og slett er flau. At dette blir en sak nå er ikke bra. Vi befinner oss jo i 2009, ikke 1909...
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          LSK er jo veldig mannsdominert. Foruten Gunnhild og Tina er det vel bare Ranveig Karlsen som folk flest veit hvem er?

          Kommentar

          • CFD
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2319

            #6
            Om vi er i 1909 eller 2009 er revnende likegyldig. Jeg forventer at LSK finner noen kompetente personer til å styre klubben og jeg bryr meg særdeles lite om lengden på urinrøret til de ansatte. Hvor latterlig er det at man ikke kan velge de som klubben mener er mest kompetent til jobben?

            Jeg er sterkt imot kjønnskvotering. Beklageligvis lever vi et i samfunn hvor vi heller skal ha likestilling enn den mest kompetente personen i jobben.
            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              LSK er jo veldig mannsdominert. Foruten Gunnhild og Tina er det vel bare Ranveig Karlsen som folk flest veit hvem er?
              Det er en del svært dyktige kvinner i Ungdomsavdelingen, men jeg er usikker på hvor mye de har å bidra med i LSKs hovedstyre.

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #8
                Gleder meg til alle foretak og bedrifter får krav om å ha så så mange prosenter med personer av minoritetsbakgrunn i styrene
                Blir sikkert en god del import av spillere da :mrgreen:

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #9
                  Jeg er dritsøt i drag. Stem på meg!
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Anniken Huitfeldt er Fugla-fan og dessuten svært erfaren innen styrearbeid og ikke minst politiske prosesser på lokalt og nasjonalt plan. Hun er nok mer enn kvalifisert for jobben, så spørsmålet er nok heller om vervet kommer i konflikt med hennes ministerpost. Og om hun vil. Og om hun er medlem av LSK. Egentlig lite realistisk.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Ola
                      Anniken Huitfeldt er Fugla-fan og dessuten svært erfaren innen styrearbeid og ikke minst politiske prosesser på lokalt og nasjonalt plan. Hun er nok mer enn kvalifisert for jobben, så spørsmålet er nok heller om vervet kommer i konflikt med hennes ministerpost. Og om hun vil. Og om hun er medlem av LSK. Egentlig lite realistisk.
                      Dersom Anniken Huitfeldt stiller som kandidat for styret i LSK vil jeg gjøre det lille jeg har i min makt til å stoppe hennes kandidatur. Blir hun valgt melder jeg meg ut av klubben umiddelbart.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Dersom Anniken Huitfeldt stiller som kandidat for styret i LSK vil jeg gjøre det lille jeg har i min makt til å stoppe hennes kandidatur. Blir hun valgt melder jeg meg ut av klubben umiddelbart.
                        Her er litt fra wikipedia som forhåpentligvis kan bidra til at hvitsnipp-kanaris på beste vest klarer å nyte Bordeuxen i kveld:
                        Hun tilhører den danske adelsslekten Huitfeldt (uttales hvittfelt), og er niese av Høyre-politikeren Fritz Huitfeldt.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Her er litt fra wikipedia som forhåpentligvis kan bidra til at hvitsnipp-kanaris på beste vest klarer å nyte Bordeuxen i kveld:
                          Jeg skulle like å se den kanarifan som jubler over Huitfeldts inntog i styret når Arild Gilbert ikke kan spille de 5 siste matchene i sesongen fordi han blir pålagt å ta pappaperm etter Huitfeldts nye modell. Dama er klin hakke gal, noe hun har bevist ettertrykkelig ved flere anledninger.

                          Dessuten representerer hun en fraksjon innen norsk politikk som seiler under solidaritetens tegn, men som selv er usedvanlig grådig så snart de får penger mellom hendene.

                          Du kan si mye rart om oss kapitalister, men de som går oss en høy gang hva angår grådighet er sosialister som får penger mellom hendene.

                          Dette sagt, at det må kvoteres inn ett skjørt i styret til LSK beviser vel bare at det usedvanlig vanskelig å finne gode nok kvinnelige kandidater? Dersom de hadde eksistert hadde de ikke hatt behov for å kvoteres inn.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Kjølnerdomen
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2008
                            • 148

                            #14
                            Anne Holt?

                            Hva med Anne Holt? Hun er jo Fugla-fan på sin hals, og bør ha det som trengs, etter bla. og ha vært justisminister... I tillegg virker hun å ha god greie på fotball, ref. intervju etter B/G-LSK i fjor, da hun hadde de mest treffende karakteristikkene på LSK i hele fjor.

                            Kommentar

                            • jerven
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 272

                              #15
                              Team Strømmen

                              Finnes det noen dyktige kvinner i ledelsen i Team Strømmen? Team Strømmen ser for meg ut til å drive forholdsvis solid med begrensede økonomiske midler. De hadde jo også et økonomisk overskudd i fjor, et år der de fleste herrelag gikk på store økonomiske smeller. Idretten de bedriver har også visse likhetstrekk med fotball.

                              Jeg har ingen oversikt over ledelsen eller styret i Team Strømmen, men dersom de har dyktige kvinner kunne det vært en god start på det kommende samarbeidet.

                              Kommentar

                              • 007

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Må kandidaten være eksisternde medlem i LSK?
                                Den som evt. skal velges må være medlem i LSK for 2008.
                                Så da er antagelig de aller fleste i Team 2010 uaktuelle, da jeg tviler på at noen er LSK-medlemmer for 2008.
                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Det er en del svært dyktige kvinner i Ungdomsavdelingen, men jeg er usikker på hvor mye de har å bidra med i LSKs hovedstyre.
                                Når styret nå gikk ned fra 8 medlemmer til 5, gikk alle fra UA ut av hovedstyret og sitter kun i sitt eget UA-styre.
                                Tina Svendson ble hentet inn som det 8.medlemmmet i styret i fjor på årsmøtet, for at de skulle få 2 kvinner der, som er minimum uansett antall i styret totalt.
                                Hun er vel også samboer med Frank Grønnlund, så det kan jo lett bli interessekonflikt for henne.

                                Anniken Huitfeldt MÅ være uaktuell!!

                                Jeg tror at valgkomiteèn fikser 2 kvinner neste år.
                                Da er Team 2010 sannsynligvis en del av LSK, og de klarte bare å finne EN mann til å sitte i deres styre samme dagen...

                                Han (lederen?) som uttalte seg fra Akershus Idrettkrets burde vel strengt tatt holdt kjeft, til de hadde gått skikkelig gjennom søknaden om disp. fra reglene.
                                Det blir så vidt meg bekjent også framført i den søkaden at Team 2010 høyst sannsynlig er en del av LSK fra år 2010, og at det ikke vil være noe problem da...
                                RBK fikk vel unntak i fjor, gjorde de ikke??
                                Men selvfølgelig skal LSK behandles hardere...

                                Har alltid vært motstander av kvotering, både på grunn av kjønn, nasjonalitet, livsyn, legning og alle andre tenklige kvoteringsmuligheter!!
                                Den beste til jobben/vervet MÅ velges uansett kjønn etc.

                                Satser på at søknaden innvilges og at dette blir "glemt" av media om noen uker.
                                Og at vi på neste årsmøte i februar 2010, klarer å finne 3 kompetente menn og 2 kompetente kvinner.

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av 007
                                  Den som evt. skal velges må være medlem i LSK for 2008.
                                  Hvor har du det fra?
                                  I lovheftet jeg har fra juni 2007 står det i §6 Stemmerett og valgbarhet:

                                  For å ha stemmerett må man være fylt 15 år, og hatt gyldig medlemskap i minst 1 måned ...
                                  Alle medlemmer som har stemmerett er valgbare til tillitsverv i klubben, ...

                                  Forøvrig liker jeg forslaget om å få inn noen fra Team Strømmen fordi de kan ha noe å bidra med i styret. Jeg er ikke like stemt for kjendisdamer som liker LSK, selv om Åse Kleveland er neste opplagte kandidat på den lista.

                                  Kommentar

                                  • 007

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Hvor har du det fra?
                                    I lovheftet jeg har fra juni 2007 står det i §6 Stemmerett og valgbarhet:

                                    For å ha stemmerett må man være fylt 15 år, og hatt gyldig medlemskap i minst 1 måned ...
                                    Alle medlemmer som har stemmerett er valgbare til tillitsverv i klubben, ...
                                    Dette er riktig, men det medlemskapet skal være for det året som årsmøtet gjelder for, som i dette tilfellet er 2008...
                                    Så til det ordinære årsmøtet som var 23/2-09, måtte man altså ha betalt medlemskap for 2008 senest ca. 24/1-09.

                                    Om den enmånedersregelen gjelder på nytt i forkant av et evt. ekstraordinært årsmøte, vet ikke jeg.
                                    Men det skal uansett ikke være mulig å betale medlemskap for 2009, og velges på et årsmøte som gjelder 2008, så vidt jeg har forstått...

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av 007
                                      Dette er riktig, men det medlemskapet skal være for det året som årsmøtet gjelder for, som i dette tilfellet er 2008...
                                      Så til det ordinære årsmøtet som var 23/2-09, måtte man altså ha betalt medlemskap for 2008 senest ca. 24/1-09.
                                      Jeg vet at dette har vært diskutert før, i forbindelse med et annet LSK-årsmøte, og at noen (de fleste) var enige med deg, men jeg får det ikke til å stemme når jeg leser lovene.

                                      La oss bruke eksemplet ditt, men la medlemmet betale 22/1-09 for å ikke gjøre dette til en diskusjon om hva som er en måned:

                                      §4 Medlemmer
                                      ...
                                      Medlemskap i klubben er først gyldig og regnes fra den dag første kontingent er betalt.

                                      Eksempelmedlemmet betaler (for aller første gang) , og er medlem fra, 22/1-09.

                                      §5 Medlemskontingent og avgifter
                                      Medlemskontingenten fastsettes av årsmøtet og betales forskuddsvis.
                                      ...

                                      Forskuddsvis skulle bety at kontingenten som ble betalt 22/1-09 gjelder for 2009, ikke 2008.

                                      §6 Stemmerett og valgbarhet
                                      For å ha stemmerett må man være fylt 15 år, og hatt gyldig medlemskap i minst 1 måned ...
                                      Alle medlemmer som har stemmerett er valgbare til tillitsverv i klubben, ...

                                      23/2-09, på årsmøtet for 2008, har eksempelmedlemmet hatt gyldig medlemskap i klubben i en måned, og har stemmerett og er valgbar.

                                      Hvis noen kan forklare meg hvor jeg har misforstått, skal jeg bøye meg for det, men inntil videre mener jeg at Team Strømmen-damer som melder seg inn i LSK i dag kan velges inn i styret på et ekstraordinært årsmøte som arrangeres etter 6. april.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3452

                                        #20
                                        Det er vel nok at vi har to advokater i styret om vi ikke skal drasse inn en politiker og? Eneste som mangler er Eivind Reiten og Abid Q. Raja, og galskapen er komplett.

                                        Tillegg: Det er vel et par kvinnelige tidligere styremedlemmer i RA2/NRV som står klare for nye verv?
                                        Last edited by MortenA; 06.03.2009, 14:02. Begrunnelse: Tillegg.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        Working...