Nordtveit til LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Avgjørelse kan falle i dag:
    Arsène Wenger ønsker at Håvard Nordtveit skal få erfaring med førstelagsfotball. Arsenal-manageren bekrefter for første gang at stortalentet kan bli leid ut til en norsk klubb.
    ..
    Brann og Lillestrøm skal være de aktuelle klubbene.
    - Jeg ønsker at Håvard skal få mer spilletid. Derfor vil vi at han går på lån til en norsk klubb, sier Wenger til Bergensavisen.
    ..
    Ifølge avisen kan en leieavtale bli klar fredag.
    Arsène Wenger ønsker at Håvard Nordtveit skal få erfaring med førstelagsfotball. Arsenal-manageren bekrefter for første gang at stortalentet kan bli leid ut til en norsk klubb.
    Last edited by RSP; 06.03.2009, 08:27.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3492

Opprinnelig skrevet av Jan Banan
      Jeg er generelt utrolig skeptisk til å leie spillere. Særlig med tanke på at vi da kan kommme til å ofre utviklingen til spillere med fast kontrakt for heller å utvikle en leiesoldat som uansett forsvinner uten at vi tjener en krone på det.

Aner ikke om en eventuell avtale vil innebære at han da kan bli tilbakekalt midt i sesongen - om så er jeg 100% mot.
      Riseth's utvikling bekymrer meg ikke så mye, og Gabrielsen er vel ikke riktig klar for Tippeligaen denne sesongen.

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
      Hadde vært en forstekning tror jeg , men liker ikke når spillere får spillegaranti.

Dvs at han kan være ræva på trening , og ræva i kamp , han spiller jo neste kamp uansett!!

Med tre gode midtstoppere er det ikke den posisjonen vi trenger spillere mest!
      P.d.d. har vi to gode midtstoppere i Kippe og PSA. Riseth er skadeutsatt, og det samme er PSA. SP er backup for hele back-linja, og kan fort måtte steppe inn hvor som helst bak der. Når det gjelder Nordtvedt's innstilling, så tror jeg nok Berg og Wenger kommuniserer underveis, så innstillingen er jeg ikke bekymret for.

Opprinnelig skrevet av Ola
      Hvorfor er ikke en slik kvalitetsspiller på landslaget?

Vi har en overbetalt "stjerne" i Vidar Riseth, en landslagsstopper i Kippe og kanskje den beste av de, PSA, på vei tilbake fra skade. Ser ikke hvorfor vi skal hjelpe Arsenal med å matche deres unge spillere. Det er tre ting som gjør at jeg er i mot:

1. Det dreier seg om leie, ikke kjøp.
      2. Spilleren er uerfaren og umerritert.
      3. Det snakkes om "spillegaranti".
      1. Med dagens økonomi mener jeg leie er bedre enn kjøp. Skulle Nordtvedt ikke passe inn hos oss, sender vi han tilbake gratis, i motsetning til div. kjøpte spillere.
      2.Jeg regner med at Nordtvedt spiller på U-21 landslaget, og å danke ut Brede Hangeland som virkelig er i fred med å skape seg et navn i PL er nok ikke like enkelt som man skulle håpe.
      3. Dette er vel et forhandlingskort, og jeg regner med at Berg tar en titt på spilleren før han eventuelt gir en slik garanti. Jeg regner og med at Nordtvedt hadde spillegaranti når han var i Spania, så det er ikke så stort nummer som mange vil ha det til.

Opprinnelig skrevet av reka
      Da bør vi snarest sende våre egne talenter ut av døra. De har jo enda dårligere odds. At en spiller som får kapteinsansvar og hevder seg på reservelaget til et av de beste premiere league lagene har fått stjernestatus slengt i fanget utelukkende fordi han er solgt og er i ferd med å slukne når som helst finner jeg nokså usannsynlig. Du bør huske at Nordtveit har bevist over tid på et meget høyt nivå. Er vel mer sannsynlig at PSA eller frode Kippe plutselig skal miste all ballfølelse og ende opp i Flisbyen 2010.
      Arsenal er vel det laget i PL ved siden av ManU som har vært best på å utvikle unggutter, og når han får kapteinsbindet på reservelaget deres så er det et kompliment det står respekt av.

Opprinnelig skrevet av Henrik
      At en spiller som ikke klarer å spille seg inn på laget på nivå to i Spania skal heve laget tviler jeg meget sterkt på.

Jeg mener at vi bør satse på Kippe/PSA som stopperpar (hvor mange kamper måtte Kippe stå over i fjor, var da ikke så mange) med Gabrielsen og Riseth som erstattere.

Å gi spilletid til en spiller som uansett er ute av døren før vi aner ordet ser jeg ingen grunn til, bedre at vi utvikler våre egne spillere. Spesielt når ingenting tyder på at vi faktisk skal vinne noe denne sesongen, og dermed er det en ypperlig sesong å bruke på nettopp det, utvikle egne spillere.
      Clayton Zane overbeviste ikke i Molde, og vi fikk han jo til og med uten krav ved videresalg, så å avskrive en ung spiller fordi han ikke fikk det til på en uvant plass i en spansk liga er noe forhastet. Det er jo og greit å tenke over at spanjoler ikke er like habile i engelsk som vi i skandinavia, og språkproblemer kan fort ha hindret han i å gjøre en god figur der nede.

Opprinnelig skrevet av reka
      Flere meget gode spillere som har falt helt igjennom i enkelte klubber opp i gjennom årene - det er ikke nødvendigvis spillerens feil. RBK hadde jo en "ubrukelig" søramerikaner i hele to sesonger som nå herjer i spansk toppdivisjon. Uansett mener jeg at Nordtveit mest trolig har nivået inne og vel så det - interessen fra de andre eliteserieklubbene er også en indikasjon på at han ikke er stallfyll. Stoler på Berg i denne saken, om han mener Nordtveit har noe vi trenger så ser vi ham nok i gult og sort snart.
      Aarøy fungerer jo til en viss grad i Ålesund, men han hadde ikke akkurat passet inn i Stabæk anno 2008. Klubbkultur og spillesystem er ofte avgjørende for om en spiller passer inn eller ikke. Andre gode eksempler er Diego Forlan som ikke var en stor suksess i ManU, men som herjer i La Liga.

Opprinnelig skrevet av CFD
      Her bommer du grovt. Grunnen til at Arsenal prakker på oss en slik spiller er nettopp fordi han IKKE skal være backupløsning ,men et førstevalg som spiller på seg selvtillit og får førstelagsmatching. Blir denne Nordtveit et andrevalg så tipper jeg han kommer til å være i klubben i en meget kort periode.
      Og hva har LSK tapt i så måte, med unntak av at Wenger sannsynligvis vil være sur inntil han begynner å krangle med Ferguson eller noen andre? Fint lite. Jeg ser få grunner til at vi ikke skulle slå til om forespurselen skulle komme.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6104

Kim Andre Madsen og Vegard Forren spiller vel på U21. Nordtveit spiller på u19. Det har han gjort siden han var 16. En spiller som Stian Ringstad har hittil ikke klart å spille seg inn på u19.

Kommentar

• Odinster
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2008
          • 160

Nordtveit kan bli Brann-spiller i dag

Av en eller annen grunn hentyder Dagbladet i overskriften at Nordtveit er nærmere Brann enn Lillestrøm. Kanskje han blir for dyr for oss.

Kjenner jeg kan bli rimelig frustrert dersom han glipper for oss og storspiller i Bergen denne sesongen.

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6104

Opprinnelig skrevet av Odinster
            Nordtveit kan bli Brann-spiller i dag

Av en eller annen grunn hentyder Dagbladet i overskriften at Nordtveit er nærmere Brann enn Lillestrøm. Kanskje han blir for dyr for oss.

Kjenner jeg kan bli rimelig frustrert dersom han glipper for oss og storspiller i Bergen denne sesongen.

Vg har ikke noe nytt. De siterer bare BA sin artikkel.

BA drar følgende konklusjon:

"Selv om Wenger bekrefter at Lillestrøm er en av de aktuelle klubbene i Norge, har klubbens sportsdirektør Torgeir Bjarmann overfor BA hevdet at «kanarifuglene» ikke har råd til å hente ham.

Dermed kan veien ligge åpen for Brann, som kan trenge forsterkninger i forsvaret etter vinterens begredelige resultater i treningskampene"

Kommentar

• McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5102

Fra ba.no angående Nordtveit og Brann.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4175572.ece

Ingen avklaring fra Arsenal

En tydelig skuffet Roald Bruun-Hanssen slår fast at Brann nå må se seg om etter andre alternativer enn Håvard Nordtveit i midtstopperjakten.

Sportssjefen hadde håpet Arsenal i dag ville svare på hvorvidt de ønsker å låne ut Håvard Nordtveit eller ei.
              Men svaret kom ikke, og det var en tydelig skuffet Bruun-Hanssen som møtte BA i Spania i kveld.

Dette tar så lang tid at vi nå må jobbe med andre alternativer, sier han.
              Som BA meldte fredag, har Arsène Wenger selv bestemt seg for å ha et ord med i laget i saken.
              Kanskje har han tankene rettet mot søndagens oppgjør mot Burnley i FA-cupen. For til Brann ringte verken han eller hans representanter.
              Men Brann lukker ikke døren helt igjen for Nordtveit.

– Hvis vi ikke får til noe med andre alternativer og det fortsatt er en mulighet for å hente Håvard, kan jeg ikke utelukke det, sier han.

Kommentar

• MoBee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 958

Jeg vil ha denne spilleren i stallen.
                Om det er av veldig stor betydning å eie eller å ha en spiller på lån i dagens fotball, og kanskje spesielt i Lsk, vet jeg ikke. Vi har kjøpt en del spillere som ikke akkurat er diamanter, og som vi sliter med å bli kvitt og spillere blir solgt på upassende tidspunkter hele tiden likevel...
                Selv om jeg er Man. United supporter, klarer jeg å se at Wenger er vilt god til å se talent. Og det ser han i Nordtveit. Veldig stort talent som han virkelig engasjerer seg i. Hvis Wenger gjør det, er det noe vi kan bruke. Punktum.

Kommentar

• LSK-supp.
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 1023

Synd at vi har så mye middelmådig daukjøtt i stallen som for enhver pris klamrer seg fast til kontrakten selv om de leverer dårlig og ikke er i nærheten av 11-eren.

Hadde noen av disse vært glade i LSK hadde de jobbet aktivt for å finne seg en 1.divisjonsklubb der nivået deres hører hjemme, slik at klubben kunne frigjort kapital for å hente en spiller som Nordtveit som faktisk kan bidra sportslig for å heve klubben, ikke trekke den ned med høye lønninger og lavt sportslig nivå.

Nå får jeg vel advarsel av mod for å ha skrevet negativt om egne spillere....
                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

Tror neppe Davy Wathne sier opp i TV 2 og går til Indre bygde-TV bare fordi seere av riksdekkende fortjener bedre.
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Boudewijn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2007
                      • 207

Mine kilder sier at Nordtveit kommer til Lillestrøm i dag. Så får vi se hva resultatet av det blir.
                      Byråkratkanaris

Kommentar

• kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

Opprinnelig skrevet av Boudewijn
                        Mine kilder sier at Nordtveit kommer til Lillestrøm i dag. Så får vi se hva resultatet av det blir.
                        sier kilden din noe om nordtveit og brann? tenker først og fremst på om de fortsatt er med i bildet, eller om det ikke blir noe av

Kommentar

• Boudewijn
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2007
                          • 207

Opprinnelig skrevet av kimmern
                          sier kilden din noe om nordtveit og brann? tenker først og fremst på om de fortsatt er med i bildet, eller om det ikke blir noe av
                          Det sier ikke kilden noe om. Men han skal visst bli til søndag.
                          Byråkratkanaris

Kommentar

• Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

Ja vel! Er det noe som tyder på at man likevel er interessert i å bla opp for denne spilleren nå?

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Selvfølgelig sier Bjarmann dette. Jeg ville vært mye mer nervøs dersom han kom med et utspill som "Joda, vi vil gjerne ha Nordtveit, og vi er villige til å legge penger på bordet."

Det kalles forhandlingsteknikk.
                              Opprinnelig skrevet av Roll75
                              Ja vel! Er det noe som tyder på at man likevel er interessert i å bla opp for denne spilleren nå?
                              Trenger jeg si mer?
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Jeg er skeptisk til dette lånet hvis kriteriet er at vi må garantere spilletid. Ikke sikker på at Nordtveit er spesiellt bedre en PSA, og det er viktig å bruke PSA sammen med Kippe i midtforsvaret med tanke på kontinuiteten fremover.

Hadde det vært snakk om en overgang hadde jeg vært positiv, men må vi garantere spilletid er jeg veldig usikker på om det lønner seg med en leieavtale.

Er vel avhengig av ekstern hjelp til lønna også hvis ikke vi får til en god avtale som kan gå utover fremtidige overganger.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Trenger jeg si mer?
                                  Du sitter muligens bedre til enn meg når det gjelder inside info. Så dersom du vet noe som avisene ikke vet i denne saken, så sier jeg takk

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Opprinnelig skrevet av Roll75
                                    Du sitter muligens bedre til enn meg når det gjelder inside info. Så dersom du vet noe som avisene ikke vet i denne saken, så sier jeg takk
                                    Jeg vet absolutt ingenting, men det er åpenbart at Bjarmann ikke går ut i media og flagger nøyaaktig hvilken posisjon LSK er i forhold til potensielle overganger. Den slags dårskap overlater han til Roald Brun-Hansen. Odion Ighalo anyone?
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Jeg er skeptisk til dette lånet hvis kriteriet er at vi må garantere spilletid. Ikke sikker på at Nordtveit er spesiellt bedre en PSA, og det er viktig å bruke PSA sammen med Kippe i midtforsvaret med tanke på kontinuiteten fremover. Hadde det vært snakk om en overgang hadde jeg vært positiv, men må vi garantere spilletid er jeg veldig usikker på om det lønner seg med en leieavtale.
                                      Jeg er helt sikker på at bare de beste til enhver tid vil spille - Berg har vært urokkelig på dette, og det er nok en av de viktigste grunnene til at Wenger vil ha ham hit. Jeg er også rimelig sikker på at Nordtveit har noe å tilføre laget. Har han ikke det reiser han hjem - slik tilfellet var sist.

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Er vel avhengig av ekstern hjelp til lønna også hvis ikke vi får til en god avtale som kan gå utover fremtidige overganger.
                                      Som nevnt tidligere i tråden er det godt mulig vi kan få ham svært rimelig, endogtil gratis. For Arsenal er en rask utvikling flere millioner spart, og lønnsbiten vil trolig ikke bety særlig for dem. Om Nordtveit hever laget vårt vil trolig lønnsutgiftene våre uansett være en dråpe i havet i forhold til det en forbedret plassering kan bety. Dessuten får LSK positiv presse, er ikke alle klubber Wenger legger sin elsk på grunnet talentsatsingen. Hva det kan føre til i fremtiden bør også taes med i betraktiningen.

Dette er en vinn-vinn situasjon uten risiko. Å takke nei til rimelige spillere som kan heve laget, spesielt når man slipper overgangssum/sign-on fee er uansett høl i huet.

Kommentar

• heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2131

Jeg stiller meg også positiv til en avtale. Med tanke på at midtforsvaret vårt ikke er bunnsolid (avhengige av at Kippe/PSA spiller, og med deres kort-/skadehistorikk, virker det lite sannsynlig at denne kombinasjonen kommer til å være bankers hele sesongen). Nordtveit har kvaliteter vi trenger i forsvaret, og vil være en svært nyttig tilvekst for oss.

Å ha et godt forhold til Arsenal er heller ingen direkte ulempe. Hvis dette i tillegg kan medføre at vi kan få tilgang på andre unge spillere ved en senere anledning, er dette enda mer positivt for klubben.
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Fuglegutt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2008
                                          • 863

Når kommer det siste ordet?
                                          Det venter jeg på...
                                          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

Working...