Tviler veldig på at Nordtveit ville styrket laget veldig, disse unge norske spillerene i store europeiske klubber får ofte et bedre rykte enn de fortjener. Men med skadesituasjonen til PSA og Riseth hadde det kanskje vært greit å låne ham.
Nordtveit til LSK?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nordtveit har vært kaptein på Arsenal sitt B lag, så trur han hadde danket ut PSA/Riseth/kippe lett. Har sett han spille, og jeg mener han er mye bedre enn de vi har nå. Så hvorfor LSK ikke griper sjansen til å få en unggutt som kan heve laget skjønner jeg ikke. Kan vel ikke koste så mye, det hadde uansett hjulpet oss veldig. Forsvaret er vel det svakeste leddet våres.
Kommentar
-
Nordtveit har vært kaptein på Arsenal sitt B lag, så trur han hadde danket ut PSA/Riseth/kippe lett. Har sett han spille, og jeg mener han er mye bedre enn de vi har nå. Så hvorfor LSK ikke griper sjansen til å få en unggutt som kan heve laget skjønner jeg ikke. Kan vel ikke koste så mye, det hadde uansett hjulpet oss veldig. Forsvaret er vel det svakeste leddet våres.
Vi har en overbetalt "stjerne" i Vidar Riseth, en landslagsstopper i Kippe og kanskje den beste av de, PSA, på vei tilbake fra skade. Ser ikke hvorfor vi skal hjelpe Arsenal med å matche deres unge spillere. Det er tre ting som gjør at jeg er i mot:
1. Det dreier seg om leie, ikke kjøp.
2. Spilleren er uerfaren og umerritert.
3. Det snakkes om "spillegaranti".Kommentar
-
LSK tenker kanskje at det vil väre fornuftigere å hente inn en mer permanent lösning. Riseth gir seg jo etter sesongen og vi må ha inn en erstatter for ham. Om ting går vår vei, så tar Ruben over Riseths plass, og et nytt talent kan ta Rubens rolle. På den andre siden er kanskje et halvt års billig lån en fin lösning, da dette gir PSA tid til å komme i form, mens Ruben kan kjenne litt på nivået og bli varm i tröya. Riseth behöver da ikke å spille med brukket lårhals, slik tilfellet var i visse kamper i fjor.
I vanlige fall burde 4 midtstopper holde, men når to er skadeutsatte, en er i puberteten og en har en magnetisk effekt på gule kort, så kjenner jeg meg ikke altfor trygg. Hadde PSA hatt en skadefri oppkjöring hadde jeg ikke bekymret meg så mye, men jeg er ikke särlig lysten på å se Pedersen som stopper flere ganger i år. Det får i så fall väre i de to förste rundene av cupen. Til hösten har vi forhåpentligvis en lysere stoppersituasjon, og ikke behov for noen stoppervikar lenger. Derfor er det kanskje mer ökonomisk å hente Nordtveit i et halvår, enn å hente inn Riseths kommende erstatter allerede nå. I alle fall om vi får Nordtveit billig.
Vi skal ikke se bort i fra at Bjarman spiller på vår dårlige ökonomi for å få ham over gratis. Om Arsenal önsker å leie ham ut, så er ikke det ökonomiske aspektet försteprioritet. Arsenal har helt sikkert oversikt over norsk fotball og vet at de skal sende ham til Romerike om han skal spille förstelagsfotball og coaches best mulig. Om de önsker å sende ham til Norge i et halvår/år, så står sportslig utvikling på tapeten, og jeg tviler på at lönna hans er så höy at dette blir et problem for the gunners.
Ja til et eventuellt lån, om Arsenal tar mesteparten av regninga. Dog bör vi sette ned foten og ikke gi noen spillegaranti. Han burde holde höyt TL-nivå, og således ikke ha noe å frykte. Om han ikke holder TL nivå så vil det vel si at han ikke har utviklet seg nevneverdig siden FKH-tiden, noe som vil stille Arsenals juniorsatsing i et dårlig lys.Last edited by andersmm; 04.03.2009, 20:20."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Det er en ganske drøy påstand! Du snakker blant annet om to spillere med landslagskamper, og en forholdsvis ung spiller med mange a-kamper i Tippeligaen. Kan på ingen måte se at Nordtveit skal kunne danke ut noen av disse lett. Jeg finner det svært underlig at unge spillere som hentes av storklubber automatisk skal få status som stjernespillere, flesteparten ender jo alikevel opp som middelmådigheter i mindre ligaer...Kommentar
-
Da bør vi snarest sende våre egne talenter ut av døra. De har jo enda dårligere odds. At en spiller som får kapteinsansvar og hevder seg på reservelaget til et av de beste premiere league lagene har fått stjernestatus slengt i fanget utelukkende fordi han er solgt og er i ferd med å slukne når som helst finner jeg nokså usannsynlig. Du bør huske at Nordtveit har bevist over tid på et meget høyt nivå. Er vel mer sannsynlig at PSA eller frode Kippe plutselig skal miste all ballfølelse og ende opp i Flisbyen 2010.Last edited by reka; 05.03.2009, 00:01.Kommentar
-
Jeg er generelt utrolig skeptisk til å leie spillere. Særlig med tanke på at vi da kan kommme til å ofre utviklingen til spillere med fast kontrakt for heller å utvikle en leiesoldat som uansett forsvinner uten at vi tjener en krone på det.
Aner ikke om en eventuell avtale vil innebære at han da kan bli tilbakekalt midt i sesongen - om så er jeg 100% mot.
Men, dette kan Henning. Tiden da man kunne kritisere og leke bedreviter med tanke på talenter og spilletid er forbi..................Kommentar
-
VI har bare to stoppere som kan og bør få spilletid basert på tidligere prestasjoner. Den ene har vært skadd i ørti måneder og ingen aner hvordan han vil klare seg i kamp. Den andre har for vane å være suspendert halve sesongen. At noen her vil foretrekke helt urutinerte Gabrielsen, elendige Pedersen eller hoftedysplasirammede Riseth fremfor Nordtveit er nokså merkelig. Går vi på kamp for å se fugla vinne eller går vi for å se B-laget få spilletid? Har man mulighet til å bruke bedre spillere skal de selvsagt på banen. Jeg orker ikke en ny 2008-sesong.Kommentar
-
Da bør vi snarest sende våre egne talenter ut av døra. De har jo enda dårligere odds. At en spiller som får kapteinsansvar og hevder seg på reservelaget til et av de beste premiere league lagene har fått stjernestatus slengt i fanget utelukkende fordi han er solgt og er i ferd med å slukne når som helst finner jeg nokså usannsynlig. Du bør huske at Nordtveit har bevist over tid på et meget høyt nivå. Er vel mer sannsynlig at PSA eller frode Kippe plutselig skal miste all ballfølelse og ende opp i Flisbyen 2010.Kommentar
-
At en spiller som ikke klarer å spille seg inn på laget på nivå to i Spania skal heve laget tviler jeg meget sterkt på.
Jeg mener at vi bør satse på Kippe/PSA som stopperpar (hvor mange kamper måtte Kippe stå over i fjor, var da ikke så mange) med Gabrielsen og Riseth som erstattere.
Å gi spilletid til en spiller som uansett er ute av døren før vi aner ordet ser jeg ingen grunn til, bedre at vi utvikler våre egne spillere. Spesielt når ingenting tyder på at vi faktisk skal vinne noe denne sesongen, og dermed er det en ypperlig sesong å bruke på nettopp det, utvikle egne spillere.Last edited by Henrik; 05.03.2009, 00:41.Kommentar
-
Er fullt mulig at dette kan være en døråpner inn i ett til vanlig vanskelig marked for norske klubber, både ved innkjøp og salg. Bare dette er grunn nok til å ta han i mot..!
LSK skal selvsagt satse på sine egne, det er mange lovende spillere på gang som kan få en stor fremtid på åråsen i årene som kommer. Men tror man uansett skal være forsiktig med å sette for stort press på de unge i stallen, det er stor forskjell på treningskamper og eliteseriekamper med fulle tribuner og blodig alvor....Kommentar
-
Ikke god nok-kaninen er blitt dratt opp av hatten ser jeg...
Arsenal skal ha vært misfornøyd med at det norske fotballtalentet ikke fikk nok spilletid i Spania. Nordtveit ble brukt på uvant plass sentral på midtbanen til den spanske klubben.
- Han er tilbake i Arsenal og blir der i hvert fall fram til jul, sier agent Jim Solbakken til ibergen.no.
I lsk skal han vel spille midtstopper. Dessuten er jeg sterkt tvilende til sammenligningen secunda division/tippeligaen. Førstnevnte ligger nok på et høyere nivå:
LSKs stall : http://www.transfermarkt.de/en/verei...tartseite.html
Salamancas stall: http://www.transfermarkt.co.uk/en/ve...tartseite.html Uansett vurderte Arsene og Co at Nordtveit burde kunne spille seg til fast plass i segunda division. Jeg synes heller det oppholdet er en tillitsærklæring enn noen diskreditering.
Andre "indikasjoner" på at han kanskje kan klare å konkurrere med PSA/Kippe:
Jeg mener det er nokså søkt å påstå at han ikke er god nok for oss. Når man som 17-åring blir vurdert som nære A-landslaget vårt, spilleren er håndplukket av føkkings arsene wenger og spådd en lysende fremtid, har debutert for a-laget til Arsenal og spilt en drøss av reservekamper mot/med europas beste talenter og spillere med premiere league-erfaring så skal det litt mer til enn å spinne rundt et par setninger på wikipedia for å diskreditere ham.
Når den saken er ute av verden kan vi gå til neste punkt: Leieavtalen. Dent er tydeligvis en uoverstigelig hindring for mange av dere - allikevel fryder de fleste av dere seg over tiden Robert Koren herjet for oss for så å forsvinne uten å etterlate seg en krone? Vi burde latså vært ham foruten? Her får vi en potensiell toppspiller uten overgangssum eller sign-on fee/annet piss (og muligens svært rimelig lønn) til disposisjon en hel sesong. Og hva skjer om han tross alt ikke får nok spilletid? Arsenal henter ham hjem for oss.
Til sist: De av dere som mener dagens stoppere er nok i massevis: Jeg føler nesten ansvaret er deres for å forklare hvorfor vi ikke kan ha brukt for en bedre spiller i et allerede tynt besatt forsvar. Vedkommende som argumenterer best kan få æren av å sitte ved siden av meg med sine testikler i min hånd når Gabrielsen eller Pedersen starter i midtforsvaret ved siden av PSA/Kippe. Jeg kan garantere at du vil overdøve bortefansen hver gang LSK slipper inn mål.
(Vi kan jo også få se eks Pedersen og Gabrielsen spille sammen, eller en skadd riseth og Pedersn -GRØSS. Dog er det helt usannsynlig at Kippe skal være suspendert SAMTIDIG som PSA er skadet eller omvendt. Helt usannsynlig.).
Jeg føler egentlig at jeg har sagt nok nå. Jeg kan selvfølgelig komme med gufne antydninger om at dere ikke er riktig skrudd sammen i toppen, men i bunn og grunn er deres meninger like mye verdt som mine uansett.
Til sist: Er det virkelig folk her som mener vi ikke trenger å vinne kamper i år og fritt kan disponere tiden til å trene opp talenter? Kan jeg få minne dere om at resultatene i år er helt avgjørende for økonomien vår, og at hver eneste seier er gull verdt? LSk har budsjettert (!) med en nkså høy plassering i år, og det er usikkert om vi i det hele tatt klarer den engang. Og så skal vi takke nei til nesten gratis spillere som kan heve laget?
Edit: Unnskyld at jeg var litt ufin, rødvin og menn i shorts er en dårlig kombinasjon..Last edited by reka; 05.03.2009, 08:02.Kommentar
-
En ting til:
Tror dere virkelig ikke at våre ungutter kunne hatt godt av tips fra denne gutten? En gutt på dems egen alder, som har blitt trent av noen av de beste trenerene i England har sikkert masse å gi til f.eks Ruben.Kommentar
-
Det er mange gode argumenter for og mot leie av unggutten her og jeg vil bare tilføye et for: Om han kommer hit og spiller for oss denne sesongen og gjør det bra, går tilbake til Arsenal og ikke klarer å spille seg inn på a-laget der, hvilken norsk klubb står da først i rekken for å gi mannen muligheten til å stable karrieren på beina? Kippe hadde neppe kommet tilbake til oss hadde det ikke vært for at han gikk til Liverpool fra oss...Kommentar
-
Det som gleder meg aller mest med denne saken er at det ser ut som om selveste Arsene Wenger nærmest helt på egenhånd har funnet ut at det beste for en av hans elever er å komme til Lillestrøm for å bli trent av Henning Berg.Kommentar
-
-
HVIS dette blir noe av tror jeg det er utelukkende positivt.
-vi får inn en ung sulten norsk stopper med stort potensial(iallefall iflg Arsene Wenger)
-ungutta våre får inn en de kan se opp til mtp det å komme seg langt allerede i ung alder.
-vi slipper å sitte med skjegget fullt av postkasser når karantener og skader tikker inn allerede i starten av juniKommentar
Kommentar